🩺 Erfaren sjuksköterska inom primärvård? Vi söker dig! Har du gedigen erfarenhet från primärvården och söker nya, flexibla utmaningar? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi på Health Connect 365 söker just nu legitimerade sjuksköterskor med god vana inom primärvård/vårdcentral. 🔹 Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har minst 1–2 års erfarenhet av primärvård Är trygg i din yrkesroll och van att arbeta självständigt Har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska med primärvårdsvana Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Vill du vara med och höja kvalitetsnivån i digitala lösningar som gör skillnad? Vi söker en testledare som vill ta ett helhetsgrepp om teststrategi och kvalitetssäkring i en miljö där teknik, samarbete och utveckling står i fokus. Här får du möjlighet att påverka hur vi arbetar med test – både idag och i framtiden – och bli en nyckelperson i ett kunnigt och engagerat team. Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll. Hos GKN Aerospace blir du en del av ett globalt företag där teknik, innovation och samarbete är centrala drivkrafter. Du får arbeta i en framtidsbransch med goda utvecklingsmöjligheter, både professionellt och personligt. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor, en trygg anställning och en arbetsmiljö där din insats gör skillnad – på riktigt. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är en erfaren och proaktiv testledare och som vill vara med och forma hur vi arbetar med kvalitetssäkring och testning. I den här rollen kommer du att spela en central roll i att vidareutveckla vår teststrategi, förbättra våra arbetssätt och driva kontinuerlig utveckling inom testområdet. Om du har ett starkt kvalitetsfokus, gillar samarbete och brinner för automatisering, kan detta vara jobbet för dig. Som testledare kommer du att leda och samordna testningsaktiviteter i olika projekt. Du arbetar nära utvecklare, produktägare och andra intressenter för att säkerställa att våra lösningar håller hög kvalitet. En viktig del av rollen är att vidareutveckla våra testmetoder och processer samt att driva utvecklingen av hållbara och effektiva lösningar för testautomatisering. Du kommer också att vara en stödjande kraft i teamet genom att handleda och coacha andra testare. Vi arbetar i en Azure DevOps-miljö där du kommer att ha ansvar för att hantera testplaner, testfall och pipelines. Det är därför viktigt att du har god erfarenhet av CI/CD-verktyg, gärna just Azure DevOps. Du bör också ha god teknisk förståelse för webbaserade lösningar och vara bekväm med att testa RESTful API:er, validera svar och integrera API-tester i automatiseringsramverk. #LI-DNI Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet som testledare eller senior testare. Du har god kunskap om testmetodiker, kvalitetsarbete och processförbättring, samt praktisk erfarenhet av att arbeta med testautomation. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift, och har ett naturligt ledarskap. Som person har du en öppen och coachande inställning och trivs i en stödjande roll där du bidrar till dina kollegors utveckling. Du är trygg i att ta ansvar och styra arbetet framåt när det behövs, samtidigt som du är lyhörd och flexibel. Du gillar frihet under ansvar och ser möjligheterna i att få vara med och forma både arbetssätt och riktning. Ditt engagemang och dina idéer kommer att vara viktiga för hur teamet utvecklas. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Observera att tjänsten kräver att du blir godkänd i en säkerhetsprövning enligt svensk säkerhetsskyddslagstiftning. För befattningar där GKN:s kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, detta medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med chanser till övergång till GKN. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Olivia Rogö, [email protected]
DS Smith är en multinationell förpackningskoncern med verksamhet i 34 länder med ca. 30 000 medarbetare. DS Smith Sverige har runt 640 anställda och omsätter ca 2 miljarder SEK. Det svenska huvudkontoret ligger i Värnamo. Företaget har även verksamhet i Mariestad, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö. Läs mer på https://www.dssmith.com/sv DS Smith fokuserar på att förverkliga potentialen hos våra anställda varje dag, och du kommer att få stöd och utveckling i ditt dagliga arbete i en god och mångfaldig arbetsmiljö. Vi som alla DS Smith-kollegor är stolta över möjligheten att göra en hållbar skillnad i ett marknadsledande företag. Om tjänsten I rollen som elektriker har du det ansvaret för det elektriska underhållet av vår maskinpark och fastighet. De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om att lösa akuta uppdrag samt säkerställa och förbättra tillförlitligheten i på våra maskiner genom förbättringsarbete och förebyggande underhåll. Visst installationsarbete ingår också. Om Dig Vi söker dig som är utbildad elektriker och har erfarenhet av att arbeta inom producerande verksamhet. Det är en stor fördel om du även har god mekanisk förståelse. Vi har en hög grad av automatisering i vår maskinpark så det är en fördel om du har kunskap om felsökning och felsökning via PLC. Då du kommer att tillhöra en serviceavdelning, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett högt säkerhetstänk och tycker om att samarbeta med andra, samtidigt som du är självgående och engagerad. Problemlösning är en naturlig del av din vardag, där du får användning för ditt kreativa, analytiska, och kundorienterade förhållningssätt. Du tycker om att vara där det händer och kommunicerar med lätthet med dem omkring dig. För tjänsten behöver du ha svenskakunskaper på minst B2-nivå. Din framtida arbetsplats Hållbarhet utgör hjärtat i vår affärsmodell och vi är stolta över vår hållbarhetsstrategi For Now and For Next, som fokuserar på dagens utmaningar såväl som på de som kommer att påverka framtida generationer. Vi har en väletablerad organisation som jobbar nära marknaden med starkt kundanpassade koncept. Att förverkliga potentialen hos våra medarbetare har högsta prioritet. Hos oss får du möjlighet till självständig prioritering av ditt dagliga arbete i en modern miljö med kollegor i olika åldrar och nationaliteter. En trygg och hälsosam arbetsmiljö och att stötta våra medarbetares välmående är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi våra medarbetare en rad förmåner, bl a: Sjukförsäkring Friskvårdsbidrag Regelbundna hälsoundersökningar Tandvårdsförsäkring Subventionerad lunch Förmånscykel Aktiesparande m.m Fair recruitment på DS Smith På DS Smith har vi åtagit oss att rekrytera från ett brett urval av kandidater. Vi eftersträvar att vara en arbetsplats med mångfald där alla kan förverkliga sin potential. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och vi hoppas att du söker tjänsten även om du inte nödvändigtvis uppfyller alla krav. Ansökan och mer information Tjänsten är en tillvidareanställning med placering i Mariestad. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Underhållschef Mats Jönsson, [email protected] eller på tlf. 0501-67872. Kontakta vårt rekryteringsteam via [email protected] om du har frågor om processen eller problem med din ansökan. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. Vi använder arbetspsykologiska tester som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Tillträde så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan - vi ser redan fram emot att höra från dig!
🩺 Erfaren sjuksköterska inom primärvård? Vi söker dig! Har du gedigen erfarenhet från primärvården och söker nya, flexibla utmaningar? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi på Health Connect 365 söker just nu legitimerade sjuksköterskor med god vana inom primärvård/vårdcentral. 🔹 Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har minst 1–2 års erfarenhet av primärvård Är trygg i din yrkesroll och van att arbeta självständigt Har god samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska med primärvårdsvana Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för socialt arbete finns vid samhällsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet. Vi har drygt 130 anställda och vi ger såväl socionomprogram som mastersprogram i socialt arbete och mänskliga rättigheter, övrig vidareutbildning och utbildning på forskarnivå. I en expansiv och dynamisk miljö, vilken kännetecknas av ett stort samhällsengagemang och omfattande internationella kontakter och samarbeten genom olika nätverk och med universitet runtom i världen, bedrivs forskning i socialt arbete inom ramen för ett flertal profilområden. Mer information om institutionen finns på vår hemsida https://www.gu.se/socialtarbete Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna som biträdande universitetslektor ingår att bedriva forskning motsvarande minst 50 procent av heltid. Hit hör val av forskningsfrågor, utveckling av teoretiska idéer, insamling av data och val av forskningsmetoder. I anställningen ingår också att aktivt söka extern finansiering till egen forskning samt att aktivt delta i institutionens forskningsmiljöer och seminarieverksamhet. Utbildning i form av förberedelser för, genomförande av, och efterarbete vid olika former av undervisning inom såväl grundnivå, avancerad nivå och eventuellt inom utbildning på forskarnivå. Även kurs- och programutveckling, kursansvar, kursadministration och övrigt pedagogiskt arbete ingår i anställningen. Behörighet Behörig att anställas som biträdande universitetslektor i socialt arbete är den som • har avlagt doktorsexamen i socialt arbete eller har motsvarande vetenskaplig kompetens i enlighet med Högskoleförordningen (HF 4 kap 12 a §) och Anställningsordning för lärare vid Göteborgs universitet (GU 2024/3252). • visat pedagogisk skicklighet Främst bör den komma i fråga som har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens högst fem år innan sista ansökningsdag för anställningen som biträdande universitetslektor. Även den som har avlagt doktorsexamen eller uppnått motsvarande kompetens tidigare än fem år före ansökningstidens utgång kan dock komma i fråga om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses exempelvis ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet eller andra liknande omständigheter. Bedömningsgrunder Enligt Anställningsordningen för lärare vid Göteborgs universitet (GU 2024/3252) ska den sökande väljas som, efter en sammanvägd bedömning av skicklighet och utvecklingspotential, bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra de arbetsuppgifter som ingår i anställningen. Meritvärdering sker endast bland behöriga sökanden. Eftersom lika stor omsorg kommer att ägnas granskningen av pedagogisk och vetenskaplig skicklighet, bör lika stor tyngd läggas vid redovisningen av såväl den pedagogiska som den vetenskapliga meriteringen. Sökande ska ha god förmåga att undervisa på svenska/skandinaviskt språk samt även kunna undervisa på engelska. I helhetsbedömningen av bedömningsgrunderna ska, förutom de bedömningsgrunder som beaktas i sakkunniggranskning, i första hand vetenskaplig och pedagogisk skicklighet bedömas. Hänsyn ska också tas till ledningsförmåga, administrativ skicklighet, samverkan med det omgivande samhället, och lämplighet. Övrigt En biträdande universitetslektor äger rätt att, efter ansökan senast sex månader innan den tidsbegränsade anställningen löper ut, prövas för befordran till en tillsvidareanställning som universitetslektor inom ämnesområdet om denne har behörighet för sådan anställning. För att bedöma lämpligheten görs en prövning enligt de bedömningsgrunder för anställning som universitetslektor som gäller vid Göteborgs universitet i enlighet med Anvisningar för anställning och befordran av lärare vid Samhällsvetenskapliga fakultetens (GU 2025/1103). Anställning Tidsbegränsad anställning under fyra år med möjlighet till befordran till universitetslektor och en tillsvidareanställning. Anställningen är på 100%, med placering tillsvidare vid institutionen för socialt arbete. Tillträde enligt överenskommelse. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Anställningen söker du via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökan bör innehålla relevant information och relevanta underlag för bedömning av kriterierna som specificeras under "Bedömningsgrund". För övrig information, kvalifikationer och behörighetskrav och för att söka tjänsten se den fullständiga annonsen på www.gu.se Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-09-30 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik på Kungsgatan i Göteborg! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Sara Fornstedt på 070-271 49 51. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Hos vår kund får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du ges möjlighet att utveckla branschledande teknologier. Företaget investerar i sina medarbetare genom att erbjuda stöd, resurser och utvecklingsmöjligheter inom organisationen globalt. Här får du varierade arbetsuppgifter och en chans att påverka framtidens mobilitetslösningar. Om företaget Företaget är en ledande leverantör till den globala fordonsindustrin med full kapacitet inom design, utveckling, testning och tillverkning av komplexa elektroniska system. Med fokus på innovation, kvalitet, miljömedvetenhet och säkerhet skapar de produkter som är smartare, renare, säkrare och lättare. Här drivs man av visionen att omvandla mobilitet – och att skapa framtidens teknik redan idag. Dina arbetsuppgifter Som Indirect Purchaser ansvarar du för hela den kommersiella relationen inom tilldelade indirekta kategorier såsom IT, logistik, lokaler, teknisk utrustning och MRO. Du arbetar med leverantörskvalificering, avtalsförhandling, kostnadsbesparingar och relationsbyggande – både med leverantörer och interna intressenter. Exempel på arbetsuppgifter: Förhandla avtal och analysera offerter samt villkor. Stötta intressenter i leverantörsval och identifiera besparingsmöjligheter. Utveckla leverantörsrelationer och utvärdera deras prestation. Driva och följa upp KPI:er samt strategiska mål för avdelningen. Samarbeta med Legal-avdelningen vid avtalshantering. #LI-DNI Din profil Vi söker dig som är initiativtagande, strukturerad och kommunikativ. Du trivs i en internationell miljö med högt tempo och många kontaktytor. Du är affärsmässig och har förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi tror att du har: Erfarenhet av inköp, gärna inom indirekta kategorier. Goda förhandlings- och analysförmågor. Kunskap inom avtalsrätt, sourcingstrategier och leverantörshantering. Relevant universitetsutbildning inom t.ex. inköp, ekonomi eller logistik. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från global eller matrisorganisation är meriterande. Placering: Vårgårda eller Linköping Resor: Kan förekomma både nationellt och internationellt. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos kund efter konsultperioden. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!
We are seeking a Global Product Manager on behalf of our client. The Global Product Manager (GPM) will oversee specific products within the conventional wound care portfolio. Approximately 40% of the role will involve essential product lifecycle management as well as providing product-related support and information to regional markets. In addition, the Global Product Manager will assist the Global Marketing Manager for the VLU solution in refining the VLU strategy and roadmap. This includes updating internal communication tools and developing a communication plan to support adoption and change across various stakeholder groups within the organization. This portion of the role—approximately 50%—will focus on coordination, organizing communication efforts, and contributing marketing insights. The assignment may also include preparing for business gate approvals and defining user need specifications for a potential new product launch within the VLU strategy. Finally, the role will involve coordinating the creation of an evidence plan for combination use across all relevant chronic product categories that support the VLU solution. The goal is to strengthen product claims and enable more effective solution-based selling. This will be a project coordination task, accounting for roughly 10% of the overall assignment. Main Responsibilities Track and report on key performance indicators (KPIs) for assigned products, focusing on sales, gross profit, and pricing. Maintain ownership of the CMM file (Clinical and Marketing Messages) for designated products, ensuring it is regularly updated. Conduct assortment reviews and manage the product assortment effectively. Monitor commercial performance metrics for the brand and product portfolio, and initiate necessary actions based on insights. Key Decisions Oversee portfolio management activities such as approving product launches, making discontinuation decisions, managing product labeling, and updating product information. Qualifications and Experience: A Bachelor’s degree in marketing, science, business, or a similar discipline is generally required. At least 5 years of solid experience in marketing and/or sales, preferably within the medical device, life sciences, or IVD sectors. Previous experience in an international or global role is essential. Background in working within a local market is considered a plus. Ideally has lived or worked in a multicultural environment. Familiarity with product development as well as operational and regulatory processes relevant to a Global Product Manager role. Proficiency in English is required. Strong Foundational Marketing Skills: Understanding of customer needs and market dynamics Expertise in strategic planning and driving innovation Proficiency in brand development and solution-oriented marketing Communications Commercial Excellence Business and Financial Acumen Leadership Qualities and Interpersonal Skills: Results-focused and driven to achieve goals with a proven ability to deliver. Strong at prioritizing tasks and planning effectively; uses time and resources efficiently. Comfortable navigating ambiguity, adapting to change, and working under uncertainty. Maintains composure under pressure and manages stress well. Skilled at delivering clear and impactful presentations. Experienced in managing relationships with key stakeholders. Demonstrates informal leadership by thriving in cross-functional teams, motivating and empowering colleagues. Customer-oriented with a natural ability to build and maintain strong internal and external relationships. Additional Details This is a full-time, fixed-term position running through the end of December 2025. The role is primarily based in Gothenburg, with flexibility to work remotely for part of the assignment. Employees located outside the headquarters are expected to travel to Gothenburg as needed for scheduled office weeks and in-person team meetings. Start Date & Application: Start Date: 01 July 2025 End Date: 30 December 2025 Application Deadline: 24 June 2025 Remote Work: 25% Location: Gothenburg Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in matching the right talent with the right company – quickly and efficiently. Our main focus areas are Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility needed to deliver tailored recruitment solutions across all industries. Although we are a relatively new player, we have already gained the trust of many of Sweden’s largest companies and operate both nationally and internationally. With offices in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us a natural partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill arbeta som omsorgshandledare i hemtjänsten Frölunda/Högsbo! Som omsorgshandledare i hemtjänsten kommer du bidra till ökad kvalitet inom stadens hemtjänst. Ditt huvuduppdrag är att stödja och stärka omsorgspersonal genom pedagogisk handledning i deras arbete. Vi arbetar enligt den nationella värdegrunden och har ett salutogent synsätt som är grunden i personcentrerad vård och omsorg. Omsorgstagarna ska ha ett meningsfullt liv, med delaktighet och inflytande. Utifrån din specialistkompetens inom exempelvis vård av äldre, demens och/eller psykiatri ska du handleda omsorgspersonal och stödja dina kollegor för att utveckla kvalitén i vardagsarbetet kring personen. Omsorgshandledarrollen innebär ett nära metodhandledarskap och merparten av arbetstiden ska därför utföras i det verksamhetsnära arbetet. Som omsorgshandledaren hos oss ger du stöd vid två hemtjänstenheter. Vi vill främst att du skall handleda kollegor i det dagliga arbetet med målet att våra brukare ska få leva värdigt och gott liv. Vi har en tydlig plan för kontinuitet i personalgrupper som gör att vi har goda förutsättningar för en fortsatt utveckling i kvalitetsarbetet. I uppdraget ingår att: • Handleda i behovsinriktat och systematiskt arbetssätt (IBIC), att genom samtal med omsorgstagaren planera, genomföra och följa upp genomförandet. • Handleda i social dokumentation. • Vid komplexa ärenden/situationer ge praktiskt samt metodstöd till såväl individ, anhöriga, omsorgspersonal och enhetschef. • Kvalitetssäkra och utveckla arbetssätt och samverkan kring uppdrag, behov och mål mellan kontaktpersonal och biståndsbedömare/socialsekreterare. • Pedagogiskt stödja och utveckla verksamheten i nya arbetssätt. • Vara delaktig i introduktion av ny omsorgspersonal. • Stödja och utveckla samarbetet mellan berörda professioner och funktioner. KVALIFIKATIONER Krav: • Vi söker dig som är utbildad undersköterska, kan visa socialstyrelsens intyg om skyddad yrkestitel alternativt kan visa att du var anställd som undersköterska vid införandet av de nya reglerna • Erfarenhet av arbete som undersköterska • Yrkeshögskoleutbildning på minst 200 YH-poäng, utbildning som silviasyster eller likvärdig högskoleutbildning inom området • Vara väl förankrad i Socialtjänstlagen och den nationella värdegrunden • Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift • Datorvana • Kan cykla och kan tänka dig att använda cykel som arbetsfordon Meriterande: • Erfarenhet av handledning av individ och grupp För att passa i rollen ser vi att du är en person som får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. I rollen behöver du ha förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till att nå målet. I din yrkesroll visar du respekt och hänsyn för dem du möter. Du har en öppen och positiv attityd då du har omsorgstagarens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Som omsorgshandledare tar du dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete i en roll där du kan göra stor skillnad. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Du ska beställa kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret och utdraget ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk: https://etjanster.polisen.se/login/request?tid=eregisterutdrag-utdrag&lid=ebd26d83-ce2a-44d0-835a-53e4b7b8914d Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Arbetsbeskrivning Kort om oss: Kulturmiljöenheten består av funktionen för kulturmiljöprövning och funktionen för kulturmiljöförvaltning och ingår som en av fem enheter i samhällsavdelningen. Kulturmiljöenheten har drygt 20 medarbetare med placering på kontoren i Göteborg, Vänersborg och Mariestad. Vi söker nu två byggnadsantikvarier för placering på någon av våra kontorsorter, men hela länet kommer vara ditt arbetsfält. Anställningen är tidsbegränsad fram till 2025-12-31, men kan komma att förlängas. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Du kommer arbeta tillsammans med enhetens handläggargrupp inom byggnadsvård. Rollen passar dig som är relativt ny i arbetslivet och behöver bygga upp dina erfarenheter. Exempel på arbetsuppgifter är enklare handläggning av ärenden, registerföring, dokumentation och sammanställningar. Uppgifterna kan anpassas efter din bakgrund och kompetens. Placeringsort: Mariestad, Göteborg eller Vänersborg Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. Resor ingår i tjänsten. Kvalifikationer Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Krav: - Du har en relevant akademisk utbildning med inriktning mot bebyggelse/byggnadsvård. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från arbete med byggnadsvård. - B-körkort. Personliga egenskaper - Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. - Du har förmåga att prioritera, hålla dig till satta tidsramar och komma till avslut med det du har påbörjat. - Du är bra på att samarbeta och kommunicera med andra men kan även arbeta under eget ansvar med tilldelade uppgifter. Sist men inte minst: du har en positiv grundinställning och öppet sinne gentemot andra i din omgivning. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Välkommen med din ansökan! Du ansöker till jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/what:job/jobID:838497/ Bra att veta Anställningsform: Visstid Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer