Socialsekreterare till biståndsenheten
Kungälvs kommun
Socialsekreterare

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Socialsekreterare till Socialtjänsten, Biståndsenheten Biståndsenheten är en del av Trygghet och Stöd inom Individ- och Familjeomsorgen. Trygghet och Stöd består av flera specialiserade team: Biståndsenheten, Mottagningsenheten, Barn- Unga- och Familj, Vuxenenheten, Verkställighet och Placering, Resursenheten samt Utförarenheten. På Biståndsenheten handlägger vi insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). Vår enhet består av 18 erfarna handläggare med stort engagemang och hög kompetens inom verksamhetsområdet. Enheten leds av en förste socialsekreterare och en enhetschef.   Du kommer i din roll få stöd av erfarna och engagerade kollegor samt en närvarande arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Vill du få en möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du får ett meningsfullt, intressant och utmanande arbete? Då kan detta vara en tjänst för dig! Om tjänsten: Vi söker två engagerad och erfaren socialsekreterare till vår Biståndsenhet inom Socialtjänsten. I denna roll kommer du att arbeta med att utreda och besluta om bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) samt ge stöd och vägledning till den enskilde.  Med den nya socialtjänstlagen som träder i kraft, kommer du tillsammans med kollegorna arbeta för att kunna erbjuda en socialtjänst som är mera förebyggande, tillgänglig och kunskapsbaserad. I din roll kommer du att vara en viktig del i att implementera och anpassa våra rutiner och arbetssätt för att säkerställa att vi uppfyller de nya kraven och riktlinjerna.  Kvalifikationer Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet eller annan utbildning som prövas likvärdigt. Du har erfarenhet av myndighetsutövning och god kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag. Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi fäster stor vikt vid att den enskildes delaktighet. Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC. Som person är du noggrann och självständig och har lätt för att hantera när förutsättningar och planering ändras i arbetet. Du har förmågan att driva flera komplexa utredningar samtidigt och din flexibilitet gör att du kan snabbt prioritera om ditt arbete när situationen så kräver. Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, bör du ha god samarbetsförmåga, vara utåtriktad och positiv. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.  - Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning. - Erfarenhet av myndighetsutövning. - Erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller liknande verksamhet. - Goda kunskaper i SoL och annan relevant lagstiftning. - Förmåga att arbeta självständigt och i team.  - God kommunikativ förmåga och empatiskt bemötande.   - Kunskap i Treserva och IBIC är det meriterande. - B-körkort är ett krav. Arbetsuppgifter - Utreda och handlägga ärenden enligt SoL. - Bedöma behov och fatta beslut om bistånd. - Ge stöd och vägledning till den enskilde/anhöriga/företrädare. - Samverka med andra myndigheter och aktörer. - Dokumentera och följa upp ärenden.  Vi arbetar med löpande urval och kallar kontinuerligt sökande till intervju så skicka in din ansökan redan idag!  Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Lagerarbetare
Bringish AB
Lager- och terminalpersonal

Om tjänsten Vi söker nu en lagerarbetare till ett av våra lager. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och du ska arbeta på allt inom lager och underhåll. Ett service/lager jobb där du har ansvar och ska utföra de arbetsuppgifter som behövs. Plocka, packa, produktion, fastighetssansvarig, lagerarbete med mera. Ett självgående jobb där planering och flexibilitet krävs. Ordinarie arbetstid är måndag - fredag, 40 timmar. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personlig assistent sökes till aktiv kvinna i 25-årsåldern – Göteborg
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent åt en ung och aktiv kvinna på 25 år bosatt i Göteborg. Uppdragsgivaren är en social och verbal person utan kognitiva funktionsvariationer. Hon är mycket träningsintresserad och ägnar sig åt både rugby och gym. Hon använder proteser och kan gå kortare sträckor med stöd, men använder i övrigt rullstol. Tjänsten innebär att du följer med henne i vardagen – till träning, aktiviteter och andra ärenden – därför krävs B-körkort. Du bör vara pigg, pålitlig och flexibel. Det spelar ingen roll om du är man eller kvinna, viktigast är att ni klickar och att du är rätt person för jobbet. Uppdragsgivaren har assistans dygnet runt med sovande jour. Om tjänsten: Deltid, ca 70% Placering: Göteborg Körkort: Ett krav Start: Enligt överenskommelse Låter detta som något för dig? Tveka inte att höra av dig!

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Personlig assistent sökes till kund i Göteborg
L.O.V.A. Omsorg AB
Personliga assistenter

Vi söker nu engagerade personliga assistenter till en kund i 20-års åldern, bosatt i Göteborg. Kunden har en fysisk funktionsnedsättning med mycket omfattande omsorgsbehov. Kunden behöver hjälp med allt i sitt vardagliga liv, så som förflyttningar, aktiviteter, hygien, hushållssysslor, träning, hålla kontakt med vänner och anhöriga mm. Vi söker dig som är lugn och lyhörd, är positiv, är ansvarstagande och pålitlig. Du är även flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya situationer/arbetsmetoder utifrån brukarens och verksamhetens behov. Arbetet utförs under dagtid och kvällstid, både vardag och helg. Skriv gärna i din ansökan vilka tider du är intresserad av att arbeta. Erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande, men främst vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, då det är personkemin mellan dig och kunden som kommer att vara nyckeln till en god assistans. Det är även meriterande om du har körkort. Skicka CV och personligt brev där du berättar om dig själv och beskriver varför du skulle passa för tjänsten.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Doktorandtjänst – Samhällseffekter av digitala verktyg för levnadsvanor
RISE Research Institutes of Sweden AB
Matematiker och aktuarier

Vill du bidra till att minska livsstilssjukdomar, och till förståelsen för hur digitala verktyg kan användas preventivt i hälsosyfte? Vill du genomföra doktorandstudier i gränslandet mellan akademi och praktik? Vill du arbeta i en omväxlande miljö där du får möjlighet att göra skillnad? Då kanske du är vår nästa medarbetare! RISE Social Hållbarhet utlyser nu en tjänst som doktorand, tillsammans med Göteborgs universitet. På RISE blir du kollega med erfarna praktiker och forskare med bakgrund inom bland annat ingenjörsvetenskap, nationalekonomi, psykologi och folkhälsovetenskap. Vi arbetar med frågor som rör välfärd, preventiv hälsa, segregation och rättvis omställning. På Göteborgs universitet tillhör du Sahlgrenska akademin med dess medicinska och vetenskapliga kompetens. Denna kombination kommer att ge en tvärvetenskaplig träning och öppna upp för karriärvägar inom akademi, industri eller offentlig sektor. Om rollen och projektet Doktorandprojektet är finansierat av Stiftelsen för Strategisk Forskning, och ligger i den internationella framkanten. I projektet kommer du att undersöka folkhälso- och samhällseffekterna av det digitala Livsstilsverktyget, som har utvecklats vid Göteborgs universitet och idag används av över 100,000 personer. Projektet är en omfattande nationell satsning för prevention av livsstilssjukdomar. Digitala verktyg som Livsstilsverktyget kan ge kostnadseffektiv och personanpassad stöttning för att befrämja hälsosamma vanor, men långtidseffekterna är dåligt utvärderade. Projektet ska därför studera verktygets preventiva effekter på samhällsnivå, genom att undersöka sjukdomsincidens och läkemedelsförskrivning samt skillnader i effekt mellan olika socioekonomiska och kliniska grupper. Även kostnadseffektiviteten och hur interventionen kan nyttiggöras genom utfallskontrakt kommer att undersökas. Bakgrunden är att förändrande levnadsvanor är centralt för att förebygga typ 2-diabetes, hjärtkärlsjukdom och flera cancerformer, men insatser för att långsiktigt stödja hälsosamma vanor prioriteras inte. Under hösten 2025 inleds den första fasen av dataanalys från användarna. Det ger tillgång till data om medicinska utfall, psykosociala faktorer och socioekonomi av en omfattning som är sällsynt också i internationell jämförelse. Doktoranden kommer att leda dataanalyserna med stöd från sina handledare. Projektet förväntas ge god träning i dataanalys och djup förståelse för kliniska data och hur resultaten kan tillämpas i samhället. Parallellt löper en studie där Livsstilsverktyget kopplas till en AI-baserad språkmodell för att göra det ännu mer personanpassat. Som doktorand blir du del av en större konstellation av forskare och analytiker vid RISE och Göteborgs universitet: Du blir anställd på RISE och antagen till forskarutbildningen på Sahlgrenska akademin. Utbildningen är inom medicinsk vetenskap och motsvarar sammanlagt 240 högskolepoäng. Kurser på forskarnivå ingår, med godkänt resultat om minst 30 högskolepoäng. Doktorandtjänsten löper över fyra år. Du ska genomföra ett vetenskapligt projekt och självständigt skriva en vetenskaplig sammanläggningsavhandling. Handledare vid Göteborgs universitet är läkare och professor Anders Rosengren och på RISE är forskare Magnus Johansson bihandledare. Som doktorand deltar du aktivt i forsknings- och utbildningsmiljön vid Göteborgs Universitet och i forskningsprogrammet. Placeringen är flexibel mellan Göteborg, Stockholm, Uppsala och Lund, men minst 30 veckor behöver förläggas vid Sahlgrenska akademin. Vem är du? Projektet integrerar dataanalys, nationalekonomi, medicin och beteendevetenskap och vi söker en kandidat med god erfarenhet inom dataanalys. Tidigare erfarenhet av medicinska data är en fördel, liksom en bakgrund inom nationalekonomi eller annan erfarenhet av samhällstillämpning av forskningsdata. I projektet ingår att presentera uppnådda forskningsresultat vid vetenskapliga konferenser och vid seminarier. Därför behöver du ha utmärkt förmåga att utrycka dig i såväl skrift som tal på både svenska och engelska.  Du ska ha avlagt en examen på avancerad nivå eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, inom nationalekonomi, statistik, dataanalys, beteendevetenskap, medicin eller annat relevant område. Som särskilt behörighetskrav för antagning till utbildning på forskarnivå krävs godkänd kurs Engelska 6/Engelska B eller motsvarande. Gymnasiebetyg samt akademiska betyg bifogas till ansökan. Välkommen med din ansökan! Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Kerstin Rubenson: 010-516 59 24, [email protected]. Du kan även kontakta någon av handledarna: Anders Rosengren 070-531 67 04, eller Magnus Johansson [email protected]. Sista ansökningsdag är den 11 augusti 2025. Genom att ansöka godkänner du att även Anders Rosengren vid Göteborgs universitet får tillgång till din ansökan. I RISE rekryteringsprocesser efterfrågar vi inte ett personligt brev. I stället ber vi dig besvara ett antal urvalsfrågor som hjälper oss att bättre förstå din kompetens och erfarenhet i relation till den utlysta tjänsten. Våra fackliga representanter är Ingemar Petermann, Saco, 010-22 841 22 respektive Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Administratör
Hirely AB
Backofficepersonal m.fl.

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du vara ansiktet utåt i en dynamisk och mångkulturell miljö där service, struktur och kommunikation står i centrum? Som Administratör hos Cabonline Region Väst har du en nyckelroll i att ge både våra förare en positiv upplevelse – varje dag. Genom nära samarbete med kollegor och professionellt bemötande bygger du förtroende, skapar struktur och bidrar till att utveckla våra arbetssätt och höja kvaliteten i verksamheten. I denna roll är du en central funktion i teamet och arbetar tätt tillsammans med kollegor inom bland annat förarservice, kvalitet och support. Du är ofta den första kontakten våra förare eller kunder har med oss, vilket gör din roll både viktig och meningsfull. Du trivs med att hålla ordning och struktur samtidigt som du snabbt kan växla fokus när nya ärenden uppstår. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Vara första kontakt för besökare, kunder och förare via telefon, mejl och i receptionen. Registrera, följa upp och avsluta ärenden i vårt CRM-system. Arbeta med kvalitetssäkring och uppföljning – exempelvis genom att samla in feedback, hantera avvikelser och föreslå förbättringsåtgärder. Stötta förarverksamheten med information, dokumenthantering och enklare utbildningsinsatser. Sprida korrekt och tydlig information till förare via nyhetsbrev, utskick och fysiska möten. Samarbeta med övriga team för att säkerställa att våra förare har rätt förutsättningar att leverera hög service till våra kunder. Sköta administrativa uppgifter såsom schemaläggning av möten, beställningar och arkivering. Du kommer att rapportera till Area Manager, Dennis Isic, och arbeta från Cabonlines kontor i Göteborg. Din profil Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll med mycket kontakt med människor. Du har en naturlig känsla för service, en god kommunikativ förmåga och trivs med att vara spindeln i nätet. Du är självgående, strukturerad och ser till att saker blir gjorda – samtidigt som du alltid möter andra med ett leende. För att lyckas i rollen behöver du: Ha mycket god administrativ förmåga och erfarenhet av att arbeta med ärendehantering eller kundservice. Kunna hantera flera uppgifter samtidigt med bibehållen kvalitet. Ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska – ytterligare språk är meriterande. Ha god datorvana, särskilt i Office-paketet och gärna erfarenhet av CRM-system. Inneha B-körkort är meriterande. Om företaget Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 900 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, och Kovanen. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2022 cirka 5,5 Mdr SEK. Läs mer på: www.cabonlinegroup.com Vad händer nu? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Cabonlines kontor i Göteborg. Om du tycker att det här låter som något för dig – skicka in ditt CV. Urval sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 4 juli. Vid frågor om rollen, kontakta Area Manager Dennis Isic på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Yrkeslärare el och energi sökes till Yrkesgymnasiet Göteborg
Thorengruppen AB
Installations- och serviceelektriker

Hos oss på Yrkesgymnasiet får elever möjlighet att lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med stöd av kunniga handledare och yrkeslärare. På Yrkesgymnasiet förläggs mer än hälften av utbildningstiden på en arbetsplats vilket skapar en stabil grund och en konkurrensfördel på arbetsmarknaden. Genom stöd från sina inspirerande handledare och engagerade pedagoger på skolan, rustas våra elever på bästa sätt inför det framtida arbetslivet. Yrkesgymnasiet Göteborg söker i första hand en legitimerad yrkeslärare i el och energi, även du som har minst fem års arbetslivserfarenhet som elektriker är välkommen att söka. Hos oss får eleverna lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med erfarna handledare. I denna tjänst får du möjlighet att dela med dig av dina kunskaper till framtidens elektriker. Mer än hälften av elevernas utbildningstid sker ute på en arbetsplats vilket ger dem en stabil grund och fördel på arbetsmarknaden. Våra elever förbereds på bästa möjliga sätt inför deras framtida yrkesliv med stöd av sina handledare och engagerade pedagoger. Vi söker dig som: - Är legitimerad lärare i el och energi alternativt har minst fem års erfarenhet som elektriker och en stark drivkraft att undervisa och handleda elever. - Är en utmärkt kommunikatör och lagspelare som kan verka som en brobyggare mellan skola, elever och näringsliv. - Har B-körkort och helst tillgång till egen bil. - Har en förmåga att både arbeta självständigt samtidigt som du är teamorienterad och tillsammans med kollegorna samarbetar för att på bästa sätt förbereda eleverna inför deras framtida yrkesliv. Kvalifikationer Lärarexamen alternativt gedigen erfarenhet inom el och energibranschen och en vilja att inspirera och utveckla nästa generation av elektriker. Lärarlegitimation och pedagogisk erfarenhet är önskvärt, men ej ett krav. Arbetsgivare satsar tillsammans med dig på att utbilda dig till en pedagog. Om du vill vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i framtidens elektriker  – ansök idag! Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Engagerad Learning & Development Specialist
Jula AB
Personal- och HR-specialister

Vill du jobba med Learning & Development i en internationell miljö? Motiveras du av variationen i att både utveckla kompetensutvecklingsstrategier som stöder bolagets tillväxt och att hands on skapa effektfulla utbildningar? Härligt! Vi söker nu en engagerad Learning & Development Specialist som kommer att vara en nyckelspelare i att utveckla och implementera Julakoncernens strategi för kompetensutveckling och se till att vårt utbildningserbjudande stödjer vår ostoppbara resa mot tillväxt. Eftersom rollen är nyinrättad kommer du ha stora möjligheter att påverka och bygga upp en ny funktion tillsammans med vårt team av HR kollegor. Som Learning & Development Specialist identifierar du våra nuvarande och framtida utbildningsbehov och designar skräddarsydda utbildningsprogram som möter dessa behov. Du skapar en stark lärandekultur och ger förutsättningar för medarbetare att utveckla de kompetenser som krävs för att nå sina mål och fortsätta växa. I samarbete med interna avdelningar säkerställer du att utbildningsprogram speglar organisationens behov och prioriteras utifrån verksamhetsnytta. En vanlig dag kommer du också att designa, skapa, implementera, underhålla och följa upp utbildningsprogram på egen hand, med kollegor i verksamheten och i samverkan med externa partners. Du ansvarar även för att utveckla rätt systemstöd för att kunna arbeta effektivt och datadrivet med utbildning och uppföljning. Vad finns i ditt CV? För att trivas i denna roll bör du ha några års erfarenhet inom Learning and Development, gärna i en internationell miljö. Vi tror att du har en akademisk utbildning inom HR, pedagogik, lärande eller liknande och att du är nyfiken på digital utveckling och vad AI-skapar för möjligheter inom lärande. Vi ser framför oss att du erfarenhet av att utveckla effektiva kompetensutvecklingsprogram innehållande e-learnings och andra utbildningsinitiativ samt har vana av olika digitala lärplattformar, både operativt och i strategiarbetet. Har du också erfarenhet av att facilitera workshops och hålla utbildning är det ett extra plus. God engelska i tal och skrift är ett krav då vi verkar i ett internationellt bolag. Vem är du? Gissningsvis är du en nyfiken lagspelare som lockas av att arbeta i ett entreprenörsdrivet och internationellt företag. Addera sen ett härligt driv, vilja att arbeta utvecklingsinriktat och brett i nära samarbete med verksamheten – då är vi en match! Du har en passion för att utveckla människor och organisationer genom lärande och utveckling.  Som person är du en säker kommunikatör, den man gärna lyssnar på då din förmåga att inspirera, utveckla och utmana andra är stark. I denna roll kommer du ha stor nytta av att tänka långsiktigt och du har förmågan att bygga upp en hållbar process som skapar struktur och tydlighet för övriga organisationen i linje med företagets mål.  Vad erbjuder vi? Vår ostoppbara resa innebär expansion och förändring – och vi välkomnar dina tankar och idéer! Från de uppgifter du utför till hur vi tillsammans utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Det finns inga förutbestämda karriärvägar på Jula. Hos oss erbjuds du istället möjligheten att nå precis hur långt du vill.  Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning. Placering på vårt huvudkontor i Skara, med möjlighet att arbeta viss del flexibelt. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Sista ansökningsdatum är 10 augusti. Frågor? Har du frågor kontakta HR Manager Specialists, Stina Kihlén, [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Product Engineer - Wire Harnesses
Incluso AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

We are seeking two product engineers with experience in wire harnesses to join a global company in Gothenburg. This is a one-year consultant position starting August 2025. The assignment To be responsible for designating wire harnesses to customer demands and according to our client's guidelines and policies. • Ensure that all engineering-related specifications are available and distributed in time. • Ensure full change management and traceability in designated engineering change systems. Act as change owner. • Maintain good customer relationship. • Review and provide feedback on design issues to the customer to ensure a robust design. • Actively contribute to cross-functional project teams. • Be the main engineering contact between Customer Engineering Teams and the client's manufacturing plants. • Secure and coordinate the Change Management and Release Management flow between the client's manufacturing plants and the Customer Engineering teams. • Ensure close collaboration with our client's manufacturing plants and client's technical/service centers • Identify all drawing issues and coordinate affected counterparts to resolve any feasibility issues. • Participate and drive all issues defined for your harnesses in the BOD reviews to ensure manufacturability. • Contribute to a positive working climate. Please get in touch with Karin Persson if you have any questions.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Specialpedagog Fridhemsskolan F-6
Vårgårda kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Välkommen till Vårgårda kommun och en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med respektfullt bemötande och hög tillgänglighet gör vi allt för att leverera välfärdstjänster som överträffar förväntningarna hos invånarna i vår kommun. Med utgångspunkt från vår vision, vår gemensamma värdegrund och tydliga politiska mål bygger vi för stark tillväxt och starkt arbetsgivarvarumärke i kommunen. Fridhemskolan är en F-6-skola med cirka 235 elever och 30 lärare som växer. Skolan ligger i centrala Vårgårda och har en stor, tillgänglighetsanpassad skolgård med fina grönområden och ett skolbibliotek. I skolans lokaler finns även anpassad grundskola.   På skolan arbetar vi tillsammans för god utbildning utifrån elevernas behov och vi strävar efter att skapa en lärmiljö där varje elev ges bästa möjliga förutsättningar att lyckas. Trygghet, studiero, närvaro och undervisningskvalitet är i fokus. ARBETSUPPGIFTER Som specialpedagog på Fridhemskolan bidrar du med erfarenhet, kompetens och är en drivkraft i skolans förebyggande, främjande och åtgärdande arbete. Du har en handledande och utvecklande roll. Arbetet präglas av såväl självständigt arbete som samarbete med andra. Inom dina ansvarsområden bidrar du till lärande, utveckling och en trygg skola där elever och medarbetare trivs och växer. Du har en god elevsyn och verkar för att alla elever ska få en god utbildning utifrån behov och för dig är det självklart att eleverna görs delaktiga i eget lärande och i beslut som rör deras vardag. Som specialpedagog ingår du i ett elevhälsoteam lett av rektor bestående av ytterligare en specialpedagog, en skolsjuksköterska, en kurator och en skolpsykolog. Tjänsten passar dig som ser det som självklart att arbeta systematiskt och strategiskt. Du behöver tycka om att ha många bollar i luften och ta ansvar för att leda processer framåt. Tjänsten är på 100% och det är en semestertjänst. KVALIFIKATIONER Vi söker en behörig, erfaren och engagerad specialpedagog; gärna med kompetens inom värdegrundsarbete, NPF, flerspråkigt lärande och/eller teckenspråk/TAKK. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i grundskolans årkurser F-6. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du som söker har:   • god samarbetsförmåga och vill utvecklas tillsammans i elevhälsoteam och arbetslag. • förmågan att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor.  • god förmåga att handleda arbetslag och kollegor i arbetet med att differentiera undervisningen och skapa goda lärmiljöer för att möta elevers olikheter, utmaningar och behov.   • tydligt ansvarstagande, lösningsfokus och ser möjligheter. • förmåga att bidra med nya idéer och perspektiv. • vana att arbeta mot elever från 6 till 12 år.  Stämmer det här in på dig? Då är du en person som kommer att passa in i vårt team. ÖVRIGT I Vårgårda kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Då heltidsuppdrag saknas innebär det att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vårgårda kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare: Vårgårda kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

19 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025