Gruppträningsinstruktör till Nordic Wellness Lysekil
Sportlife M W AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Bli gruppträningsinstruktör på Nordic Wellness  Vill du inspirera människor till rörelse, energi och glädje? Älskar du att stå i centrum, sprida träningsglädje och göra skillnad för andra? Då har du hittat rätt – vi söker nu gruppträningsinstruktörer till samtliga konceptet på vår klubb i Lysekil!  Om oss Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar, padelanläggningar och över 500 000 medlemmar. Vi erbjuder träning för alla – i en miljö där våra värdeord genomsyrar allt vi gör: FUN. MOVEMENT. STRONG. TOGETHER. Om rollen Som gruppträningsinstruktör är du en central del av våra medlemmars upplevelse – du är både ambassadör, inspiratör och energispridare. Din uppgift är att förmedla träningsglädje, skapa motivation och ge våra deltagare den där WOW-känslan som får dem att längta tillbaka. Du bör känna dig trygg i att ta plats, bjuda på dig själv och leda med både hjärta och energi – oavsett om det är 10 eller 100 personer i salen. Vi erbjuder dig:      Utbildning i aktuellt koncept – vi står för den!      En fast klass/vecka (eller fler!) på en av våra klubbar där behovet är som störst      En arbetsplats fylld av engagemang, utveckling och träningsglädje Vi söker dig som kan: Hålla 1–2 fasta klasser i veckan Vara tillgänglig morgon, dag, kväll eller helg (beroende på behov) Vem är du? Du behöver inte vara utbildad instruktör sedan tidigare – vi utbildar dig! Det viktigaste är att du: Har passion för gruppträning och träning i stort Trivs med att stå i centrum och leda andra Har personlig utstrålning, energi och en positiv attityd Är pålitlig, engagerad och vill utvecklas hos oss Att jobba på Nordic Wellness Hos oss får du mer än bara ett jobb – du får en plats i ett team där träningsglädje, utveckling och gemenskap står i centrum. Vi är ett företag i ständig rörelse, där du får möjlighet att påverka och växa – oavsett om du vill hålla fler klasser eller ta andra steg inom företaget. Vill du veta mer? Kontakta vår gruppträningskoordinator Maya på: [email protected]  Rekrytering pågår löpande – så vänta inte med din ansökan! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Vi ser fram emot att höra från dig och kanske välkomna dig till vårt fantastiska instruktörsteam!

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Projektledare - införande av nytt tandvårdsystem
Jobbusters AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Din nya roll Införandeprogrammets syfte är att förbereda kunden och dess medarbetare och processer för det systembytet samt att införa och optimera användandet av systemet. Det är Projektledarens uppdrag att, utöver de aktiviteter som redan är identifierade, i samråd med projektgrupp och sakkunniga identifiera ytterligare aktiviteter som ska ingå inom ramen för projektet. Projektledare har till sitt förfogande en projektgrupp om 2-3 personer med delansvariga som i sin tur har väl etablerade kontakter med sakkunniga i verksamheten. Vidare så är det Projektledarens ansvar att identifiera, gallra, beskriva, prioritera, planera, utföra, följa upp och eskalerar projektaktiviteter för att säkerställa att alla kritiska uppgifter hanteras effektivt. Projektledaren ska som minst lämna en nulägesbeskrivning kring var och en av aktiviteterna tillsammans med rekommendationer för fortsatt arbete. Beslut om det fortsatta arbetet tas i förändringsledningsgruppen och där det är aktuellt kommer aktiviteten sedan delegeras tillbaka till projektgruppen för genomförande. Projektledaren ansvarar för att bemanna projektet, vilket innebär att identifiera och tilldela rätt resurser till olika uppgifter inom projektet. Projektledaren rapporterar regelbundet till delprogramledaren för samordning, för att säkerställa att projektet fortskrider enligt plan och att eventuella hinder hanteras i tid. En viktig del av Projektledarens arbete är att delta i projektstyrning och rapportering i Azure DevOps, vilket innebär att dokumentera och följa upp projektets framsteg och utmaningar. Samordning och samarbete med övriga delar av införandeprogrammet är avgörande för att säkerställa att alla delar av införandeprogrammet och organisationen är synkroniserade och arbetar mot samma mål. Projektledaren bidrar till att organisationen, verksamheter, rutiner, processer och medarbetare är redo för systeminförandet genom att identifiera och genomföra nödvändiga aktiviteter. Detta inkluderar att möjliggöra för verksamheten att nytt system kan utnyttjas optimalt och att förbereda, genomföra och följa upp förändringsarbetet. En annan viktig uppgift för projektledaren är att lyssna av och förmedla verksamhetens behov och förväntningar. Detta innebär att regelbundet kommunicera med olika intressenter för att förstå deras perspektiv och säkerställa att projektet arbetar med rätt mål och prioriteringar. Nulägesanalyser, nulägesbeskrivningar och processbeskrivningar är centrala delar av projektledarens arbete. Genom att sedan definiera önskat läge och mål samt genomföra gap-analyser kan projektledaren identifiera skillnader mellan nuläget och det önskade framtida läget. Risk- och konsekvensanalyser utförs där så är lämpligt för att bedöma potentiella utmaningar och risker och deras påverkan på projektet, programmet, införandet och organisationen. Projektledaren bereder analys- och beslutsunderlag för aktiviteterna, vilket innebär att samla in och sammanställa relevant information för att stödja beslutsfattandet. Slutligen bidrar projektledaren till att verkställa beslutade aktiviteter och förändringar genom att säkerställa att de genomförs enligt plan och att eventuella justeringar görs vid behov. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 5 års erfarenhet av projektledning i verksamhetsprojekt inom vård och omsorg. Erfarenhet av att arbete i politiskt styrd organisation med minst 1000 anställda. Minst 5 års erfarenhet av att arbete utredande med verksamhetsfrågor inom vård och omsorg. Ha god kommunikativ förmåga i svenska, i såväl tal som skrift. Ha god kunskap om standardiseringsarbete inom vård- och omsorg Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-09-01 Slut: 2027-06-01, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Leg. sjuksköterska till Nötkärnan Friskväderstorget

Vi söker dig som vill arbeta hos oss som sjuksköterska på vår mottagning, gärna med erfarenhet från primärvård. Du kommer arbeta med sedvanligt mottagningsarbete, telefonrådgivning, mottagning och patientnära laboratoriearbete. Du är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo samt arbetsmetoder efter vad varje situation kräver. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Om oss Vi erbjuder en mångkulturell miljö med patienter från världens alla hörn. Vårt arbete är stimulerande och omväxlande. Vi är sammansvetsad arbetsgrupp med högt i tak, lätt till skratt och korta beslutsvägar. Vårdcentralen är en medarbetarägd verksamhet belägen mitt på Friskväderstorget. Du får träffa patienter med olika bakgrund och olika åldrar. I ditt arbete har du möjlighet att göra en positiv insats för vårt närområde. Engagemang för patienterna är viktigt. Vår verksamhet bygger på tillgänglighet, kontinuitet och långsiktighet. Ansökan Du som söker är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från arbete i primärvården. Detta är en tillsvidaretjänst på 100%, med 6 månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Om detta låter intressant så hör gärna av dig och vi berättar mer! Lisa Pagerup, Verksamhetschef/VD, 0707-670610. Välkommen med din ansökan till [email protected], intervjuer sker löpande. Läs mer om oss och vår vårdcentral på www.friskvaderstorgetvardcentral.se

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Controller till Tibro kommun
Tibro kommun
Controller

Tibro kommun söker nu en controller som kommer att arbeta med att stödja samhällsbyggnadsförvaltningens chefer i ekonomistyrningen. Tycker du att det låter som ett intressant uppdrag för just dig? Då hoppas vi att du vill bli vår nya kollega. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten är placerad inom ekonomienheten på Kommunstyrelseförvaltningen i Tibro kommun. Ekonomifunktionen är samlad för hela kommunen och består av 10 personer. Vi är ett litet välfungerande team som arbetar tätt ihop och där vi delar med oss av erfarenheter och kompetenser.  Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som controller präglas av varierande arbetsuppgifter med stor möjlighet till både personlig utveckling samt att vara med och påverka både små och stora processer inom såväl samhällsbyggnadsförvaltningens som kommunens ekonomihantering.  I arbetet ingår bland annat att:  • Verka som controller för kommunens samhällsbyggnadsförvaltning med verksamheterna gata/park, fastighet, måltid,  VA/fjärrvärme samt plan- och byggnad. • Planera och genomföra ekonomistyrningsprocesserna tillsammans med förvaltningschefen och avdelningscheferna. • Bistå budgetansvariga i arbetet med budget, prognos och bokslut. Detta gör du bland annat genom att utbilda, bistå med rapporter och andra verktyg samt agera som stöd i budget och prognosarbetet. Även verksamheter utanför samhällsbyggnadsförvaltningens område kan bli aktuella. • Medverka i kommunens lokalförsörjningsgrupp och vara sammanhållande ekonom för kommunens investeringsbudget. • Upprätta särskilda redovisningar gällande VA och fjärrvärme • Medverka i kommunövergripande utveckling inom ekonomiområdet. Bland annat kommer det under hösten att påbörjas ett kommunövergripande arbete för att ytterligare öka kvaliteten och effektiviteten i stödet till kommunens enhetschefer i ekonomiarbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du även har erfarenhet av ekonomiarbete i en kommun eller annan större organisation samt att stötta budgetansvariga chefer.  Du har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att skapa välfungerande rutiner och processer. Du är professionell och serviceinriktad i mötet med människor samtidigt som du är en god pedagog och på ett enkelt sätt kan förklara ekonomiska sammanhang för icke-ekonomer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har också ett intresse samt god förståelse för hur olika IT-system är uppbyggda och söker de utvecklingsmöjligheter som ny teknik ger. Goda kunskaper i officeprogrammen och särskilt excel krävs i arbetet. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

16 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare inriktning miljöanpassat byggande
GÖTEBORGS KOMMUN
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar. Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar. Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs Stad hittar du på http://www.goteborg.se ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig med bred miljökompetens som vill specialisera dig inom hållbart byggande för att driva arbetet framåt vid byggnation av stadens idrottsanläggningar. Tillsammans arbetar vi för att uppnå stadens höga miljö- och klimatmål i utvecklingen av Göteborg. Tjänsten är placerad på avdelning Fastighet & stadsutveckling på Idrotts- och föreningsförvaltningen. Avdelningen har totalt 20 kollegor med kompetens inom olika områden kopplat till stadsutveckling, byggprojektledning, förvaltning och hyra/arrenden. Du kommer att ha cirka 370 kollegor inom förvaltningen som tillsammans arbetar för att skapa ett friskare Göteborg. Vi är en liten förvaltning med gemensamt fokus på att sätta göteborgarna i rörelse genom att ge dem bra förutsättningar i väl nyttjade anläggningar. Som verksamhetsutvecklare inom miljöanpassat byggande bidrar du med miljökompetens till avdelningen för att lösa hur projekt och byggnader kan utvecklas för att nå stadens höga miljö- och klimatmål. Du kommer samarbeta mycket med förvaltningens verksamhetsutvecklare inom miljö som driver vårt miljöledningsarbete där hållbart byggande och stadsutstveckling är en prioriterad fråga. Du kommer att arbeta brett med miljöfrågor såsom klimatbyggande med klimatberäkningar, anpassning till ett förändrat klimat och god dagvattenhantering, giftfritt byggande med byggvarubedömningen samt mer cirkulärt byggande med återbruk. Därutöver utveckla processen och samverkan i staden för att utveckla den robusta och gröna staden. Du behöver inte kunna alla frågor, utan vikten är att du söker samverkan, hittar lösningar och stöttar projektledarna framåt i byggprojekten samt följer upp resultaten för att växla upp. Närmaste åren kommer det vara ett stort fokus på att bygga ett nytt centralbad där hållbarhetsprogrammet nu tagit form. Du kommer här utgöra ett viktigt specialiststöd till förvaltningens projektledare för att säkerställa att förvaltningen uppfyller miljöbalkens krav och bidrar till att nå stadens mål inom miljö och klimat. Du kommer också att ha kontakt med tillsyns- och tillståndsmyndigheter och att delta i samarbeten inom Göteborgs Stad och med andra samarbetspartners såsom konsulter. Arbetet inkluderar även att i olika skeden utgöra stöd och rådgivning till vid framtagande och granskning av miljöplaner, anmälningar eller dispensansökningar, granskning av utredningar och åtgärdsförslag samt att stötta projekten vid upphandlingar av konsultutredningar och åtgärder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant naturvetenskaplig högskoleutbildning inom miljö eller motsvarande. Har goda kunskaper i miljölagstiftningen och flera års erfarenhet av miljöområdet inom exempelvis hållbar stadsutveckling eller byggande med fokus på klimatomställning, klimatanpassning, naturvård och cirkulär ekonomi genom återbruk och giftfri miljö. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom miljöområdet med inriktning på entreprenad- och anläggningsverksamhet. Erfarenhet av miljöfrågor kopplat klimatberäkningar och mer cirkulärt byggande eller naturvårdsfrågor är också meriterande. För att passa i rollen är det även viktigt att du har goda kunskaper inom Microsoft 365 och att du som söker har B-körkort. Som person är det viktigt för oss att du är driven och har en helhetssyn, är strukturerad, har lätt för att samverka samt att du är kommunikativ och pedagogisk i både tal och skrift. Du ska kunna växla upp miljöarbetet vilket innebär att du har lätt att både ta ansvar, arbeta självständigt och förmåga att samarbete med andra. ÖVRIGT Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi går igenom ansökningarna kontinuerligt under ansökningstiden. Vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi vill samtidigt vara transparenta med att rekryteringsprocessen kan komma att ta längre tid än vanligt på grund av semestertider under juli månad. Intervjuer kan komma att bokas in både före och efter sommaren även i augusti. Vi kommer att hålla dig som kandidat uppdaterad om hur processen fortskrider. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Idrott och förening erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete med många kontakter. Du blir en del av en förvaltning som arbetar med positiva frågor som friskvård och meningsfull fritid. Tillsammans gör vi Göteborg friskare! När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

16 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Projektekonom till kommunstyrelseförvalningen
Sotenäs kommun
Övriga ekonomer

I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet.  Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid.  Beskrivning Vi söker en engagerad projektekonom som vill vara med och driva vårt strategiska förändringsarbete framåt. Hos oss får du chansen att bidra till långsiktig och hållbar utveckling genom våra spännande utvecklings- och innovationsprojekt. Vill du vara med och forma framtiden tillsammans med oss? Vill du arbeta i en organisation där du kommer vara en nyckelspelare och där du kan vara med och göra skillnad på riktigt? Då kan du vara den som vi på Sotenäs kommun söker. All ekonomikompetens i kommunen är samlad centralt på ekonomiavdelningen, under Kommunstyrelsen. Avdelningens ansvarsområde spänner över hela det ekonomiska spektret såsom redovisning, budget och uppföljning, likviditets- och finansieringsfrågor, investeringar, ekonomiadministration och upphandling. På ekonomiavdelningen i Sotenäs vill vi ligga i framkant! Professionalitet och nytänkande är våra förhållningssätt. Här erbjuds du möjlighet att utvecklas och hos oss blir du en del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskaper. Vi är ett härligt serviceinriktat team på tolv medarbetare med det gemensamma uppdraget att vara stödjande och rådgivande till verksamhet och politik i ekonomi- och upphandlarfrågor. Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html     Arbetsuppgifter Som projektekonom hos oss kommer du främst arbeta med budget, prognoser, analyser och ekonomiska redovisningar kopplade till EU finansierade projekt men även andra projekt. Du säkerställer att ekonomiska rutiner och riktlinjer efterlevs i projekten samt bistår i projektens ekonomiska återrapportering. Kontakter med andra partners ingår i arbetet och även utländska kontakter. Du ansvarar för att stödja chefer och projektledare till god kostnadsmedvetenhet och att effektiva ekonomirutiner och processer gällande bokföring, projekt, delår- och årsrapporter följs och utvecklas inom Kommunstyrelseförvaltningen. Med helhetsbild och analysförmåga kommer du att stödja i ekonomiska frågor för att underlätta strategiskt beslutsfattande som främjar ekonomisk hållbarhet. Arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning kan även komma att ingå i tjänsten.   Kvalifikationer Vi söker dig som har högskolexamen inom ekonomi eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, samt ett antal års erfarenhet av finansiell projektredovisning. Det är meriterande om du har erfarenheter av de villkor och regler som gäller för EU-finansierade projekt samt om du har kunskaper om kommunal redovisning och/eller kvalificerad redovisning. Du är intresserad och van användare av affärssystem och IT-verktyg, samt goda kunskaper i Microsoft Excel är ett krav. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har förmågan att utreda, prioritera och strukturera och har god samarbetsförmåga. Du har en god analytisk förmåga och har lätt för att se samband och helheter samtidigt som du kan skapa och förmedla trygghet och förtroende i samtal och möten. Du kan arbeta självständigt med både integritet och initiativförmåga samt vara drivande i de processer du involveras i. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Körkort B är ett krav då resor i tjänsten ingår. Resor inom både Sverige och Europa kan förekomma. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.   Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Säkerhetsprövning En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning.    Krigsplacering En anställning hos oss kan omfattas av krigsplacering vilket du få information om i de fall det blir aktuellt. Sotenäs - havets kommun Sotenäs ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun.   Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

16 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Jobba extra som personlig assistent i Trollhättan
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent i Trollhättan med omnejd!   Vad innebär jobbet som personlig assistent?  Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker.   Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg.  har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Bokas in vid behov Tillträde: Gärna omgående Övrigt: Tjänsten börjar som en timanställning, vid intresse finns det möjlighet till schemarad. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-07-16 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Marie Karlsson, verksamhetschef [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Verkstadscoach Trollhättan
Brandt Personbilar AB
Övriga förmedlare

Är du en teamspelare som trivs med att stötta och vägleda andra för att nå gemensamma mål? Sök då tjänsten som verkstadscoach hos Brandt i Trollhättan och bli en del av vårt engagerade gäng! Om tjänsten Som verkstadscoach har du en nyckelroll i att styra det dagliga arbetet och ge stöd åt våra personliga servicetekniker för att säkerställa effektivitet och lönsamhet varje dag. Din uppgift är att coacha och motivera teamet för att nå uppsatta mål samtidigt som du säkerställer hög kundnöjdhet. Du spelar också en viktig roll i att skapa en positiv arbetsmiljö som främjar trivsel och medansvar. I arbetet ingår en del administration. Vem är du? Vi söker en ödmjuk och lyhörd person som har förmågan att skapa en positiv och inspirerande arbetsmiljö. Du är engagerad och har en positiv inställning gentemot utmaningar. Din höga grad av serviceinriktning driver dig att leverera en upplevelse i världsklass till våra kunder. I tider av stressiga situationer är du stabil och behåller lugnet samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig efter förändrade omständigheter. Kvalifikationer ✨ Gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot fordonsteknik eller liknande.  ✨B-körkort är ett kav ✨God datavana  ✨Behärskar svenska flytande i tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbetsledande roller.  Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.  Välkommen med din ansökan! Vilka är vi? Brandt Bil AB grundades år 1929 av Stanley Brandt och är en av Sveriges första Volvo-handlare. Genom åren har familjeföretaget Brandt vuxit och består idag av moderbolaget Brandt Bil och fyra dotterbolag Brandt Personbilar AB, Brandt Fordon AB, Brandt Lastvagnar AB och Brandt Båt AB. Vi har 34 anläggningar på 26 orter och är cirka 800 medansvariga. Genom våra värdeord Engagerade, Personliga och Ansvarstagande – strävar vi tillsammans mot vår vision Rörelsefrihet i världsklass, genom generationer! Vi erbjuder På Brandt erbjuder vi en trygg och förmånlig anställning som omfattas av lön och försäkring enligt kollektivavtal. Utöver detta ingår förmåner såsom friskvårdsbidrag, en mängd personalrabatter och förmåner. På Brandt kan du förvänta dig ett utvecklande och stimulerande arbete med stora möjligheter till kompetensutveckling. Vi utbildar inom den senaste tekniken både internt och genom våra generalagenter. Vi investerar i våra anläggningar och erbjuder en trivsam arbetsmiljö.   Brandt månar om en säker arbetsmiljö och verkar för en drogfri arbetsplats, drogtest kan därför förekomma slumpvis under anställningen. Välkommen att bli en Brandtare! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kvinnlig personlig assistent sökes till levnadsglad 18-årig tjej i Göteborg
Passal AB
Personliga assistenter

Vem är jag? Jag heter Engla, är 18 år och har ett ovanligt syndrom som 1 på 4 miljoner i världen föds med. Mitt syndrom innebär att mitt blodsocker är svårt att hålla i schack samt att jag är kortväxt, mitt skelett och mina muskler är svaga, min syn är kraftigt nedsatt och mitt minne sviktar. Jag bor tillsammans med mina föräldrar och mina tre syskon på Hisingen, ca 15 min bussresa från centrala Göteborg. På sommaren och vissa helger är vi på vårt sommarställe på Rossö i Strömstad, vilket kan bli aktuellt för dig att följa med till. Mina intressen är att laga mat, baka, bada/simma, läsa, spela spel och att pyssla, då jag helst skapar fritt. Jag tycker om shopping och promenader i naturen men då behöver jag använda min manuella rullstol eller min promenadscoter eftersom jag blir trött i benen och har ont i fötterna dagligen, jag har nästan dagligen lite ont och är trött i ryggen och får ibland väldigt ont i ryggen.   Så här kan en dag med mig se ut: Under en vanlig dag behöver jag stöd med flera saker: att ta min medicin och fylla på insulin, hålla koll på tiden och när olika aktiviteter ska ske, nå och bära saker, öppna och stänga dörrar, läsa samt vissa moment kring personlig hygien. I sociala sammanhang behöver jag också någon som kan fungera som ett skydd, eftersom jag är mycket kortväxt och dessutom har problem med yrsel händer det att folk inte ser mig eller att jag ramlar. Jag behöver även assistans vid byte av insulinpumpnål och peg, samt vid läkarbesök.   Vem är du? Jag söker dig som gillar att vara aktiv, men också har förmågan att ta det lugnt. Du ska kunna stötta mig när jag behöver det, men också ge mig utrymme att vara så självständig som möjligt. Du bör vara en lugn person som inte stressar och kunna hålla mitt lugna tempo. Du ska acceptera mig och mina behov och får gärna ha samma intressen som jag. Det är viktigt att du är lyhörd och kan läsa av mig, mitt kroppsspråk och mitt humör. Är du en tjej mellan ca 25-50 år, med flytande svenska i tal och skrift med samma intressen som jag så tveka inte att söka tjänsten som min assistent. Jag ser helst att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller med barn och ungdomar samt sjukvårdande insatser, gärna inom diabetes och peg. Körkort och tillgång till bil är önskvärt då bussförbindelse till mitt sommarställe saknas. Katt finns i hemmet.   Om tjänsten: Jag söker fyra assistenter för olika arbetspass, då jag precis fått beviljad assistans. Tjänst 1 - Vaken natt, 75 % Tre nätter i veckan, kl. 22.00-08.00 (helgnatt kl. 22.00-09.00). Tjänst 2 - Kväll, 60 % Måndag till torsdag, kl. 16.00-22.00. Tjänst 3 & 4 - Varannan helg, 40 % Fredag kl. 16.00-22.00, Lördag och söndag kl. 09.00-22.00. Du kan gärna ange i din ansökan vilken/vilka av tjänsterna du är intresserad av. Skriv även om du har andra önskemål på arbetspass, så kan vi se om det går att tillmötesgå. Det är en fördel om du är flexibel och kan hoppa in extra vid behov. Tillträde omgående, med bredvidgång tillsammans med föräldrarna för en trygg överlämning. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator. Välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 1162 Ansvarig rekryterare: Jonna Ankarhem Tel: 010-707 78 02 Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett  samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. .

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Lärare i svenska

Lärare i svenska – bli en del av vårt engagerade team! Från bra till ännu bättre – med din hjälp. Friskolan Metis i Skara söker en lärare i svenska som vill vara med och utveckla undervisningen i en skola där nytänkande, engagemang och elevfokus står i centrum. Vi är en liten skolenhet med drygt 200 elever från förskoleklass till årskurs 9, där vi arbetar för att skapa en trygg och inspirerande lärmiljö. Hos oss är varje elev sedd, varje lärare betydelsefull och varje dag en möjlighet att utvecklas – både för elever och personal. Vi tror på att ”barn gör rätt om de kan” och arbetar för att ge varje elev rätt förutsättningar att växa, både kunskapsmässigt och personligt. Genom att utmana traditionella arbetssätt och tänka nytt inom undervisning, välmående och trygghet, skapar vi en skola där alla elever har rätt att lyckas. Låter detta som en skola där du vill vara med och göra skillnad? Läs vidare! Om rollen Som lärare i svenska på högstadiet kommer du att ha en central roll i elevernas utveckling och lärande. Tjänsten innefattar även undervisning i skolans profilval och tema, där fokus främst ligger på svenska. I rollen får du möjlighet att: ✔ Inspirera och utmana eleverna i deras lärande genom varierande undervisningsmetoder. ✔ Samarbeta med engagerade kollegor för att utveckla skolans pedagogiska verksamhet. ✔ Bidra till en trygg och stimulerande skolmiljö, där eleverna får möjlighet att utvecklas både akademiskt och socialt. ✔ Vara en tydlig ledare och en lyhörd pedagog som ser varje elev och deras individuella behov. Du arbetar nära ditt arbetslag för att planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen i enlighet med styrdokument och skolans vision. Rollen kräver uppfinningsrikedom, kreativitet och flexibilitet för att möta elevernas olika förutsättningar och skapa en lärmiljö där alla kan lyckas. Vem är du? Vi söker dig som: ✅ Är behörig lärare i svenska. ✅ Brinner för elevers lärande och utveckling och har en stark pedagogisk förmåga. ✅ Har goda ledaregenskaper och kan skapa en trygg och inspirerande lärmiljö. ✅ Är en lagspelare som värdesätter samarbete med kollegor och är prestigelös i din yrkesroll. ✅ Är relationsskapande och har förmåga att bygga positiva och bärkraftiga relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. ✅ Vill utvecklas inom din profession och bidra till skolans pedagogiska utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varför Friskolan Metis? ✨ Liten skola – stort hjärta: Här är vi ett tajt team som tillsammans skapar en trygg och inspirerande skola. ✨ Mod att tänka nytt: Vi vågar utmana traditionella arbetssätt och prova nya metoder för att möta elevernas behov. ✨ Engagerade kollegor: Vi har en positiv och stöttande arbetsmiljö där vi lär av varandra. ✨ En skola där eleverna lyckas: Hos oss har varje elev rätt att nå sin fulla potential. Anställningsvillkor Omfattning: 60% i utgångsläget (vilket kan diskuteras om önskemål av mindre eller större tjänst finns) Tillträde: 4 aug 2025 eller efter överenskommelse Kollektivavtal: Ja (Almega) Provanställning: Tillämpas Ansökan Låter detta som rätt tjänst för dig? Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig och berätta mer om hur du kan bli en del av vårt team. 📅 Sista ansökningsdag: 2025-07-16 📩 Ansök via mejl: [email protected] Märk ansökan "Svenska" 📞 Har du frågor? Kontakta: Micael Gustafson, rektor Friskolan Metis, 0703-33 63 98 Tillsammans skapar vi framtidens skola – vi hoppas att du vill vara med!

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025