Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Doktorandplats i medicinsk vetenskap Titel på projektet: Enkelcellsgenomik för predisposition av leukemi hos barn Universitetsgemensam information om vad det innebär att vara doktorand vid Göteborgs universitet kan du finna på universitetets doktorandsidor https://www.gu.se/utbildning-till-att-bli-forskare Arbetsuppgifter Utbildning i medicinsk vetenskap består i att genomföra ett vetenskapligt projekt och att delta i kurser på forskarnivå om minst 30 högskolepoäng. Utbildningen avslutas med att doktoranden skriver en vetenskaplig sammanläggningsavhandling eller en monografi motsvarande minst 120 högskolepoäng. För mer information om utbildning på forskarnivå vid Sahlgrenska akademin se https://www.gu.se/sahlgrenska-akademin/var-forskarutbildning Projekt: Humana pluripotenta stamceller (hPSC) är ett lovande verktyg för att modellera embryonal utveckling. Genetisk omprogrammering av vuxna celltyper (t.ex. hudfibroblaster) möjliggör produktion av patientspecifika inducerade pluripotenta stamceller (iPS-celler) för att dissekera den roll som både medfödda och somatiska mutationer spelar för utvecklingsstörningar och maligniteter. Hälften av alla barncancerformer misstänks ha ett prenatalt ursprung, vilket begränsar tillgången till den cancerinitierande utvecklingsförstadiet. Humana PSC-baserade in vitro-modeller av embryonal hematopoes utgör ett lovande verktyg för att dissekera de molekylära mekanismerna för malign transformation som äger rum i prenatala cellpopulationer. I det aktuella projektet kommer vi att använda denna plattform för att karakterisera de utvecklingsmässiga konsekvenserna av trisomi 21 (T21), som är associerad med myeloisk leukemi vid Downs syndrom (ML-DS). Ett prenatalt ursprung är väl etablerat för ML-DS. De molekylära mekanismer som leder till denna fenotyp är dock fortfarande oklara. Syfte: Det övergripande målet med detta projekt är att utnyttja de senaste metoderna för enkelcellsprofilering med hjälp av hPSC-differentiering för att dissekera de molekylära konsekvenserna av T21 på embryonal hematopoes och identifiera nya förmodade tidiga markörer och terapeutiska mål för ML-DS. Genomförande: hPSC:er med karyotyp trisomi 21 kommer att differentieras med hjälp av ett nytt gastruloidbaserat differentieringsprotokoll, tillsammans med normala kontroller. Kulturerna kommer att provtas och analyseras med hjälp av flödescytometri, kolonibildande enhetsassays och enkelcellsgenomik analys för att bedöma hur specifika stadier av embryonal hematopoes påverkas av trisomikaryotypen. Det är önskärt att sökande har en bakgrund inom utvecklingsbiologi och embryonal hematopoes. Erfarenhet av forskning inom utvecklingshematopoes, såsom cellodling, dissektion av musembryon, explantkultur, flödescytometri, immunfärgning i helkropp och/eller bildbehandling är en fördel. Forskarutbildning omfattar fyra års heltidsstudier och leder fram till en doktorsexamen. Inom ramen för din doktorandanställning kan du ha institutionstjänstgöring i en omfattning av max 20 % av heltid fördelat under hela utbildningstiden vilket i så fall genererar motsvarande förlängning av utbildningstiden. Institutionstjänstgöring omfattar vanligtvis undervisning på grundnivå och avancerad nivå, men även forskning och administration kan ingå. Behörighet För tillträde till forskarutbildning på forskarnivå krävs grundläggande och i förekommande fall den särskilda behörighet som är fastställd i den allmänna studieplanen för forskarutbildningsämnet. Grundläggande behörighet till forskarutbildning på forskarnivå har den som: 1. avlagt examen på avancerad nivå, eller 2. fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller 3. på annat sätt inom eller utom landet förvärvat motsvarande kunskaper. Särskild behörighet till forskarutbildning i medicinsk vetenskap har den som: med godkänt resultat fullgjort kurs engelska B/6 eller bedöms ha förvärvat motsvarande kunskaper genom tidigare studier. Kontaktuppgifter för doktorandplatsen Har du frågor om projektet är du välkommen att kontakta huvudhandledaren, Carolina Guibentif, Institutionen för biomedicin, e-post: [email protected] Ansökan För ytterligare information och för att söka platsen se den fullständiga annonsen på https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-10-15 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vi söker nu dig som har några års erfarenhet av serverdrift med inriktning på Linux till vår kund i Göteborg. Har du erfarenhet från stora driftsmiljöer, har en hög säkerhetsmedvetenhet och brinner för automatisering så kan detta vara rollen för dig! Vi erbjuder dig Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer En familjär atmosfär och roliga aktiviteter med dina Nexer-kollegor I rollen som Linuxtekniker hos vår kund kommer du tillsammans med teamet ansvara för förvaltning och vidareutveckling av kundens tekniska lösningar. Det är viktigt att du är noggrann i ditt arbete då du kommer säkerställa tillgänglighet på system och tjänster vilket även ställer höga krav på din säkerhetsmedvetenhet. Arbetsuppgifter du kommer ansvara för Driva standardisering, effektivisering och automatisering av vår kunds system och arbetssätt Medverka i spännande projekt kopplade till vår kunds tekniska plattform Arbeta operativt i drift- och supportteamet med felsökning, installationer och löpande support Patchhantering och uppgraderingar i servermiljön Vara en nyckelspelare i det kontinuerliga arbetet med teknisk utveckling, effektivisering och förbättring Vi ser gärna att du Har några års erfarenhet inom Linux med fokus på serverdrift Har kunskap i scriptspråk som Bash eller Python Har ett stort säkerhetstänk och tekniskt intresse Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift Har B-körkort då resor inom Sverige förekommer i arbetet Det är meriterande om du har erfarenhet i Red Hat, Ansible, Docker och/eller Kubernetes. Uppdraget är säkerhetsklassat och kräver därav att du har svenskt medborgarskap och genomgår en säkerhetsklassning. Du kommer arbeta 100% på plats på kontoret i detta uppdrag. För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du har god analytisk förmåga, tar initiativ och är ihärdig när det gäller felsökning och problemlösning. Vi tror även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både individuellt och i grupp, eftersom du som konsult kan komma att arbeta i olika sammanhang. Mer om Nexer Infrastructure Nexer Infrastructure startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak – talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher. Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas. Ansökan Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!
Starta och leda ett exklusivt affärsnätverk inom Nordic Investin Group – och ta svenska företagsledare till nya insikter världen över Vi på Nordic Investin Group lanserar en ny, banbrytande satsning: ett exklusivt affärsnätverk för Sveriges mest drivna företagsledare, visionära entreprenörer och strategiska beslutsfattare. Syftet? Att skapa en plattform där affärer, idéer och nya perspektiv möts – inte i ett konferensrum, utan på världens mest dynamiska platser. Nu söker vi dig som vill bygga upp, driva och leda detta globala nätverk från grunden. Om uppdragetDet här är inte ett traditionellt jobb. Det är ett initiativ för dig som vill stå i centrum för framtidens affärer – där du bygger långsiktiga relationer med några av Nordens mest inflytelserika företagsledare och för dem till miljöer som inspirerar till kraftfull tillväxt, självsäkra beslut och kloka affärskliv. Som ansvarig för nätverket kommer du: Bygga och kurera ett medlemskap för ett noga utvalt antal ledare och bolagsbyggare Planera och leda exklusiva affärsresor till världsstäder och affärsknutpunkter – från New York till Tokyo, från Zürichs finanskvarter till Nairobis växande techhub Säkerställa att varje träff och varje resa genererar konkret affärsvärde, djupare nätverk och nya affärsinsikter Arbeta nära koncernledningen i Nordic Investin Group, samt med våra partners inom finans, tech, utbildning och hållbarhet Etablera partnerskap med lokala aktörer, investerare och innovationsmiljöer globalt Vem vi söker Vi söker en affärsmässig, kulturellt nyfiken och strategiskt lagd nätverksbyggare. Du bör ha: Gedigen erfarenhet av affärsutveckling, ledarnätverk, internationell expansion eller liknande Förmåga att bygga förtroende med beslutsfattare och C-level-profiler En naturlig känsla för värdskap, relationer och affärsmässig elegans Internationell erfarenhet och gärna ett eget globalt kontaktnät En självklar passion för att skapa något nytt och meningsfullt Vad vi erbjuder Möjligheten att driva en exklusiv och självständig satsning under Nordic Investin Groups flagg Ett starkt nätverk av systerbolag inom IT, hållbarhet, utbildning och finans att bygga synergier med Fullt stöd från koncernen när det gäller varumärke, administration och uppstart En långsiktig och provisionsbaserad ersättningsmodell med möjlighet till partnerskap Intresserad Urval sker löpande – så vänta inte med att höra av dig. Skicka din ansökan, presentation eller idé om hur du skulle bygga upp nätverket.
Är du ute efter ett nästa steg i din karriär inom IT support? Är du tekniskt kunnig, har ett stort intresse för IT och erfarenhet av teknisk support eller helpdesk? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Skicka in din ansökan - vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN: Vi söker för kunds räkning en supporttekniker där du bli del av en dynamisk arbetsplats som supporterar kommuner runt om Göteborg. Bolaget levererar flera olika tjänster inom ekonomi, lön och IT med fokus på att förbättra och hjälpa kommunala företag och förbund. Som supporttekniker kommer du att tillhandahålla nätverkslösningar, support för PC, servar och skrivare samt infrastruktur och telefoni. I den här rollen ingår det att ge IT-support via ärendehanteringssystem, telefon och vid behov på plats hos kund. Arbetet innebär direktkontakt med användare, vilket ställer krav på ett tydligt och respektfullt bemötande. Uppgifterna varierar och omfattar olika typer av IT-relaterade problem som behöver lösas på ett strukturerat och effektivt sätt. VI SÖKER DIG SOM: Tidigare har arbetat i Microsoft AD, Windows 10 och med skrivare i en kontorsmiljö. Besitter god förståelse för Microsoftprodukter och drift av Microsoft baserad IT miljö (SCCM & Intune exempelvis). Har tidigare erfarenhet inom support/helpdesk. Talar och skriver obehindrat på svenska då detta språk används i din dagliga kommunikation med dina kollegor och kunder. Innehar B-körkort. Vidare lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. För att du ska trivas i rollen som 1st Line Support tror vi att du är utåtriktad, noggrann och trivs med ”learning by doing” som riktlinje. Du tar egna initiativ och du tycker om att jobba kundnära. Du identifierar problematiken och förbättringsområden i dina kundärenden och de interna processerna och har en naturlig fallenhet för problemlösning. Formell utbildning är inte ett krav för denna tjänst, utan erfarenhet och ett gediget intresse inom IT och teknik är uppskattat! OM ANSTÄLLNINGEN: Du kommer vara anställd av Friday och arbeta som konsult ute hos kund. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Omgående alternativt enligt överenskommelse Placering: Kungälv Kontaktuppgifter: Tuva Sandberg – [email protected] Lön: Marknadsmässig lön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Bli gruppträningsinstruktör på Nordic Wellness Vill du inspirera människor till rörelse, energi och glädje? Älskar du att stå i centrum, sprida träningsglädje och göra skillnad för andra? Då har du hittat rätt – vi söker nu gruppträningsinstruktörer till samtliga konceptet på vår klubb i Lysekil! Om oss Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar, padelanläggningar och över 500 000 medlemmar. Vi erbjuder träning för alla – i en miljö där våra värdeord genomsyrar allt vi gör: FUN. MOVEMENT. STRONG. TOGETHER. Om rollen Som gruppträningsinstruktör är du en central del av våra medlemmars upplevelse – du är både ambassadör, inspiratör och energispridare. Din uppgift är att förmedla träningsglädje, skapa motivation och ge våra deltagare den där WOW-känslan som får dem att längta tillbaka. Du bör känna dig trygg i att ta plats, bjuda på dig själv och leda med både hjärta och energi – oavsett om det är 10 eller 100 personer i salen. Vi erbjuder dig: Utbildning i aktuellt koncept – vi står för den! En fast klass/vecka (eller fler!) på en av våra klubbar där behovet är som störst En arbetsplats fylld av engagemang, utveckling och träningsglädje Vi söker dig som kan: Hålla 1–2 fasta klasser i veckan Vara tillgänglig morgon, dag, kväll eller helg (beroende på behov) Vem är du? Du behöver inte vara utbildad instruktör sedan tidigare – vi utbildar dig! Det viktigaste är att du: Har passion för gruppträning och träning i stort Trivs med att stå i centrum och leda andra Har personlig utstrålning, energi och en positiv attityd Är pålitlig, engagerad och vill utvecklas hos oss Att jobba på Nordic Wellness Hos oss får du mer än bara ett jobb – du får en plats i ett team där träningsglädje, utveckling och gemenskap står i centrum. Vi är ett företag i ständig rörelse, där du får möjlighet att påverka och växa – oavsett om du vill hålla fler klasser eller ta andra steg inom företaget. Vill du veta mer? Kontakta vår gruppträningskoordinator Maya på: [email protected] Rekrytering pågår löpande – så vänta inte med din ansökan! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Vi ser fram emot att höra från dig och kanske välkomna dig till vårt fantastiska instruktörsteam!
Din nya roll Införandeprogrammets syfte är att förbereda kunden och dess medarbetare och processer för det systembytet samt att införa och optimera användandet av systemet. Det är Projektledarens uppdrag att, utöver de aktiviteter som redan är identifierade, i samråd med projektgrupp och sakkunniga identifiera ytterligare aktiviteter som ska ingå inom ramen för projektet. Projektledare har till sitt förfogande en projektgrupp om 2-3 personer med delansvariga som i sin tur har väl etablerade kontakter med sakkunniga i verksamheten. Vidare så är det Projektledarens ansvar att identifiera, gallra, beskriva, prioritera, planera, utföra, följa upp och eskalerar projektaktiviteter för att säkerställa att alla kritiska uppgifter hanteras effektivt. Projektledaren ska som minst lämna en nulägesbeskrivning kring var och en av aktiviteterna tillsammans med rekommendationer för fortsatt arbete. Beslut om det fortsatta arbetet tas i förändringsledningsgruppen och där det är aktuellt kommer aktiviteten sedan delegeras tillbaka till projektgruppen för genomförande. Projektledaren ansvarar för att bemanna projektet, vilket innebär att identifiera och tilldela rätt resurser till olika uppgifter inom projektet. Projektledaren rapporterar regelbundet till delprogramledaren för samordning, för att säkerställa att projektet fortskrider enligt plan och att eventuella hinder hanteras i tid. En viktig del av Projektledarens arbete är att delta i projektstyrning och rapportering i Azure DevOps, vilket innebär att dokumentera och följa upp projektets framsteg och utmaningar. Samordning och samarbete med övriga delar av införandeprogrammet är avgörande för att säkerställa att alla delar av införandeprogrammet och organisationen är synkroniserade och arbetar mot samma mål. Projektledaren bidrar till att organisationen, verksamheter, rutiner, processer och medarbetare är redo för systeminförandet genom att identifiera och genomföra nödvändiga aktiviteter. Detta inkluderar att möjliggöra för verksamheten att nytt system kan utnyttjas optimalt och att förbereda, genomföra och följa upp förändringsarbetet. En annan viktig uppgift för projektledaren är att lyssna av och förmedla verksamhetens behov och förväntningar. Detta innebär att regelbundet kommunicera med olika intressenter för att förstå deras perspektiv och säkerställa att projektet arbetar med rätt mål och prioriteringar. Nulägesanalyser, nulägesbeskrivningar och processbeskrivningar är centrala delar av projektledarens arbete. Genom att sedan definiera önskat läge och mål samt genomföra gap-analyser kan projektledaren identifiera skillnader mellan nuläget och det önskade framtida läget. Risk- och konsekvensanalyser utförs där så är lämpligt för att bedöma potentiella utmaningar och risker och deras påverkan på projektet, programmet, införandet och organisationen. Projektledaren bereder analys- och beslutsunderlag för aktiviteterna, vilket innebär att samla in och sammanställa relevant information för att stödja beslutsfattandet. Slutligen bidrar projektledaren till att verkställa beslutade aktiviteter och förändringar genom att säkerställa att de genomförs enligt plan och att eventuella justeringar görs vid behov. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 5 års erfarenhet av projektledning i verksamhetsprojekt inom vård och omsorg. Erfarenhet av att arbete i politiskt styrd organisation med minst 1000 anställda. Minst 5 års erfarenhet av att arbete utredande med verksamhetsfrågor inom vård och omsorg. Ha god kommunikativ förmåga i svenska, i såväl tal som skrift. Ha god kunskap om standardiseringsarbete inom vård- och omsorg Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-09-01 Slut: 2027-06-01, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
Vi söker dig som vill arbeta hos oss som sjuksköterska på vår mottagning, gärna med erfarenhet från primärvård. Du kommer arbeta med sedvanligt mottagningsarbete, telefonrådgivning, mottagning och patientnära laboratoriearbete. Du är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo samt arbetsmetoder efter vad varje situation kräver. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Om oss Vi erbjuder en mångkulturell miljö med patienter från världens alla hörn. Vårt arbete är stimulerande och omväxlande. Vi är sammansvetsad arbetsgrupp med högt i tak, lätt till skratt och korta beslutsvägar. Vårdcentralen är en medarbetarägd verksamhet belägen mitt på Friskväderstorget. Du får träffa patienter med olika bakgrund och olika åldrar. I ditt arbete har du möjlighet att göra en positiv insats för vårt närområde. Engagemang för patienterna är viktigt. Vår verksamhet bygger på tillgänglighet, kontinuitet och långsiktighet. Ansökan Du som söker är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från arbete i primärvården. Detta är en tillsvidaretjänst på 100%, med 6 månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Om detta låter intressant så hör gärna av dig och vi berättar mer! Lisa Pagerup, Verksamhetschef/VD, 0707-670610. Välkommen med din ansökan till [email protected], intervjuer sker löpande. Läs mer om oss och vår vårdcentral på www.friskvaderstorgetvardcentral.se
Tibro kommun söker nu en controller som kommer att arbeta med att stödja samhällsbyggnadsförvaltningens chefer i ekonomistyrningen. Tycker du att det låter som ett intressant uppdrag för just dig? Då hoppas vi att du vill bli vår nya kollega. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten är placerad inom ekonomienheten på Kommunstyrelseförvaltningen i Tibro kommun. Ekonomifunktionen är samlad för hela kommunen och består av 10 personer. Vi är ett litet välfungerande team som arbetar tätt ihop och där vi delar med oss av erfarenheter och kompetenser. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som controller präglas av varierande arbetsuppgifter med stor möjlighet till både personlig utveckling samt att vara med och påverka både små och stora processer inom såväl samhällsbyggnadsförvaltningens som kommunens ekonomihantering. I arbetet ingår bland annat att: • Verka som controller för kommunens samhällsbyggnadsförvaltning med verksamheterna gata/park, fastighet, måltid, VA/fjärrvärme samt plan- och byggnad. • Planera och genomföra ekonomistyrningsprocesserna tillsammans med förvaltningschefen och avdelningscheferna. • Bistå budgetansvariga i arbetet med budget, prognos och bokslut. Detta gör du bland annat genom att utbilda, bistå med rapporter och andra verktyg samt agera som stöd i budget och prognosarbetet. Även verksamheter utanför samhällsbyggnadsförvaltningens område kan bli aktuella. • Medverka i kommunens lokalförsörjningsgrupp och vara sammanhållande ekonom för kommunens investeringsbudget. • Upprätta särskilda redovisningar gällande VA och fjärrvärme • Medverka i kommunövergripande utveckling inom ekonomiområdet. Bland annat kommer det under hösten att påbörjas ett kommunövergripande arbete för att ytterligare öka kvaliteten och effektiviteten i stödet till kommunens enhetschefer i ekonomiarbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du även har erfarenhet av ekonomiarbete i en kommun eller annan större organisation samt att stötta budgetansvariga chefer. Du har ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att skapa välfungerande rutiner och processer. Du är professionell och serviceinriktad i mötet med människor samtidigt som du är en god pedagog och på ett enkelt sätt kan förklara ekonomiska sammanhang för icke-ekonomer. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har också ett intresse samt god förståelse för hur olika IT-system är uppbyggda och söker de utvecklingsmöjligheter som ny teknik ger. Goda kunskaper i officeprogrammen och särskilt excel krävs i arbetet. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.
Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar. Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar. Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs Stad hittar du på http://www.goteborg.se ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig med bred miljökompetens som vill specialisera dig inom hållbart byggande för att driva arbetet framåt vid byggnation av stadens idrottsanläggningar. Tillsammans arbetar vi för att uppnå stadens höga miljö- och klimatmål i utvecklingen av Göteborg. Tjänsten är placerad på avdelning Fastighet & stadsutveckling på Idrotts- och föreningsförvaltningen. Avdelningen har totalt 20 kollegor med kompetens inom olika områden kopplat till stadsutveckling, byggprojektledning, förvaltning och hyra/arrenden. Du kommer att ha cirka 370 kollegor inom förvaltningen som tillsammans arbetar för att skapa ett friskare Göteborg. Vi är en liten förvaltning med gemensamt fokus på att sätta göteborgarna i rörelse genom att ge dem bra förutsättningar i väl nyttjade anläggningar. Som verksamhetsutvecklare inom miljöanpassat byggande bidrar du med miljökompetens till avdelningen för att lösa hur projekt och byggnader kan utvecklas för att nå stadens höga miljö- och klimatmål. Du kommer samarbeta mycket med förvaltningens verksamhetsutvecklare inom miljö som driver vårt miljöledningsarbete där hållbart byggande och stadsutstveckling är en prioriterad fråga. Du kommer att arbeta brett med miljöfrågor såsom klimatbyggande med klimatberäkningar, anpassning till ett förändrat klimat och god dagvattenhantering, giftfritt byggande med byggvarubedömningen samt mer cirkulärt byggande med återbruk. Därutöver utveckla processen och samverkan i staden för att utveckla den robusta och gröna staden. Du behöver inte kunna alla frågor, utan vikten är att du söker samverkan, hittar lösningar och stöttar projektledarna framåt i byggprojekten samt följer upp resultaten för att växla upp. Närmaste åren kommer det vara ett stort fokus på att bygga ett nytt centralbad där hållbarhetsprogrammet nu tagit form. Du kommer här utgöra ett viktigt specialiststöd till förvaltningens projektledare för att säkerställa att förvaltningen uppfyller miljöbalkens krav och bidrar till att nå stadens mål inom miljö och klimat. Du kommer också att ha kontakt med tillsyns- och tillståndsmyndigheter och att delta i samarbeten inom Göteborgs Stad och med andra samarbetspartners såsom konsulter. Arbetet inkluderar även att i olika skeden utgöra stöd och rådgivning till vid framtagande och granskning av miljöplaner, anmälningar eller dispensansökningar, granskning av utredningar och åtgärdsförslag samt att stötta projekten vid upphandlingar av konsultutredningar och åtgärder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant naturvetenskaplig högskoleutbildning inom miljö eller motsvarande. Har goda kunskaper i miljölagstiftningen och flera års erfarenhet av miljöområdet inom exempelvis hållbar stadsutveckling eller byggande med fokus på klimatomställning, klimatanpassning, naturvård och cirkulär ekonomi genom återbruk och giftfri miljö. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom miljöområdet med inriktning på entreprenad- och anläggningsverksamhet. Erfarenhet av miljöfrågor kopplat klimatberäkningar och mer cirkulärt byggande eller naturvårdsfrågor är också meriterande. För att passa i rollen är det även viktigt att du har goda kunskaper inom Microsoft 365 och att du som söker har B-körkort. Som person är det viktigt för oss att du är driven och har en helhetssyn, är strukturerad, har lätt för att samverka samt att du är kommunikativ och pedagogisk i både tal och skrift. Du ska kunna växla upp miljöarbetet vilket innebär att du har lätt att både ta ansvar, arbeta självständigt och förmåga att samarbete med andra. ÖVRIGT Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi går igenom ansökningarna kontinuerligt under ansökningstiden. Vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi vill samtidigt vara transparenta med att rekryteringsprocessen kan komma att ta längre tid än vanligt på grund av semestertider under juli månad. Intervjuer kan komma att bokas in både före och efter sommaren även i augusti. Vi kommer att hålla dig som kandidat uppdaterad om hur processen fortskrider. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Idrott och förening erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete med många kontakter. Du blir en del av en förvaltning som arbetar med positiva frågor som friskvård och meningsfull fritid. Tillsammans gör vi Göteborg friskare! När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid. Beskrivning Vi söker en engagerad projektekonom som vill vara med och driva vårt strategiska förändringsarbete framåt. Hos oss får du chansen att bidra till långsiktig och hållbar utveckling genom våra spännande utvecklings- och innovationsprojekt. Vill du vara med och forma framtiden tillsammans med oss? Vill du arbeta i en organisation där du kommer vara en nyckelspelare och där du kan vara med och göra skillnad på riktigt? Då kan du vara den som vi på Sotenäs kommun söker. All ekonomikompetens i kommunen är samlad centralt på ekonomiavdelningen, under Kommunstyrelsen. Avdelningens ansvarsområde spänner över hela det ekonomiska spektret såsom redovisning, budget och uppföljning, likviditets- och finansieringsfrågor, investeringar, ekonomiadministration och upphandling. På ekonomiavdelningen i Sotenäs vill vi ligga i framkant! Professionalitet och nytänkande är våra förhållningssätt. Här erbjuds du möjlighet att utvecklas och hos oss blir du en del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskaper. Vi är ett härligt serviceinriktat team på tolv medarbetare med det gemensamma uppdraget att vara stödjande och rådgivande till verksamhet och politik i ekonomi- och upphandlarfrågor. Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html Arbetsuppgifter Som projektekonom hos oss kommer du främst arbeta med budget, prognoser, analyser och ekonomiska redovisningar kopplade till EU finansierade projekt men även andra projekt. Du säkerställer att ekonomiska rutiner och riktlinjer efterlevs i projekten samt bistår i projektens ekonomiska återrapportering. Kontakter med andra partners ingår i arbetet och även utländska kontakter. Du ansvarar för att stödja chefer och projektledare till god kostnadsmedvetenhet och att effektiva ekonomirutiner och processer gällande bokföring, projekt, delår- och årsrapporter följs och utvecklas inom Kommunstyrelseförvaltningen. Med helhetsbild och analysförmåga kommer du att stödja i ekonomiska frågor för att underlätta strategiskt beslutsfattande som främjar ekonomisk hållbarhet. Arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning kan även komma att ingå i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskolexamen inom ekonomi eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, samt ett antal års erfarenhet av finansiell projektredovisning. Det är meriterande om du har erfarenheter av de villkor och regler som gäller för EU-finansierade projekt samt om du har kunskaper om kommunal redovisning och/eller kvalificerad redovisning. Du är intresserad och van användare av affärssystem och IT-verktyg, samt goda kunskaper i Microsoft Excel är ett krav. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har förmågan att utreda, prioritera och strukturera och har god samarbetsförmåga. Du har en god analytisk förmåga och har lätt för att se samband och helheter samtidigt som du kan skapa och förmedla trygghet och förtroende i samtal och möten. Du kan arbeta självständigt med både integritet och initiativförmåga samt vara drivande i de processer du involveras i. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Villkor Körkort B är ett krav då resor i tjänsten ingår. Resor inom både Sverige och Europa kan förekomma. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Säkerhetsprövning En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. Krigsplacering En anställning hos oss kan omfattas av krigsplacering vilket du få information om i de fall det blir aktuellt. Sotenäs - havets kommun Sotenäs ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Välj ett jobb för att visa detaljer