Regionteater Väst är Sveriges största turnerande scenkonstinstitution för barn och unga och en av landets största producenter av dans- och teaterföreställningar för en ung publik. Vi skapar scenkonst som är tillgänglig och utmanande och som i tilltal och ämnesval främst riktar sig till människor mellan 6–16 år. Vi har två produktionshus, ett i Borås där vi repeterar och producerar dansföreställningar, och ett i Uddevalla för teaterproduktion. Vårt uppdrag kommer från Västra Götalandsregionen och Uddevalla kommun. Verksamheten omsätter årligen ca. 55 mkr och har 65 årsverken, varav ett 50-tal tillsvidareanställda – konstnärer, tekniker och administratörer – som alla arbetar med att ge barn och unga möjlighet att möta en levande scenkonst som placerar deras röster i centrum. Som konstnärlig chef dans erbjuder vi dig en kvalificerad och utvecklande roll där du arbetar både strategiskt och operativt. Du leder Regionteater Västs konstnärliga arbete inom dans och ansvarar för att tillsammans med dina medarbetare driva verksamheten framåt i det dagliga arbetet. Du har personalansvar för den konstnärliga avdelningen som består av åtta dansare, en repetitör, en scenkonstpedagog, en kompositör samt produktionsanställd personal. Du ansvarar för att utveckla, planera och organisera repertoaren. Du har ett stort kontaktnät nationellt och gärna internationellt. Målgruppen skall alltid vara i fokus vid repertoarläggning och du är intresserad av att prova olika uttryck inom ramen för dans. Då Regionteater Väst har ett brett uppdrag är du också intresserad av ett pedagogiskt arbete och ett mångsidigt tillämpande av dans, till exempel inom scenkonst för hälsa. I din roll initierar och leder du projekt samt utvecklar nya former för deltagande. Du skapar samarbeten med andra institutioner och fria grupper, lokalt, regionalt och nationellt. Du verkar också för att utveckla internationella relationer och företräder Regionteater Väst i relevanta nätverk. En viktig del av uppdraget är att bidra till att väcka och stärka intresset för scenkonst genom bolagets publika verksamhet. Du är en del av Regionteater Västs ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Tillsammans med ledningsgruppen ansvarar du för verksamhetsplanering samt upprättande och uppföljning av bolagets budget. Arbetet sker i nära samverkan med VD, övriga chefer, producenter och andra nyckelpersoner i organisationen. Regionteater Västs arbete vilar på en grund av människors lika värde, formulerat i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna och i Barnkonventionen. Vi arbetar med ett tydligt intersektionellt perspektiv. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att arbeta med dans, samt erfarenhet som chef eller ledare i konstnärliga sammanhang. Du har ett starkt konstnärligt driv och är van vid att arbeta visionärt och långsiktigt. Du har integritet, engagemang och vilja att utveckla konsten i relation till samhället. Det är avgörande att du har erfarenhet av att arbeta med scenkonst för barn och unga, och att du har ett tydligt barnperspektiv i ditt konstnärliga arbete. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Erfarenhet av att ha arbetat med turnernade verksamhet är meriterande. Vi ser gärna att du har körkort. Som ledare är du lyhörd, kommunikativ och inkluderande. Du har förmåga att skapa engagemang, bygga tillit och lyfta andras kompetenser. Du har ett processinriktat arbetssätt och är tydlig i ditt ledarskap. Vi tror att du har genomgått en ledarskapsutbildning eller förvärvat dig motsvarande kunskaper på annat vis, har erfarenhet av att ingå i en ledningsgrupp och har arbetat med frågor kopplade till arbetsmiljö. Erfarenhet av personalansvar är meriterande. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer och kunskap om kollektivavtal inom Svensk Scenkonst. Rollen kräver hög kreativitet, god samarbetsförmåga och ett prestigelöst förhållningssätt, egenskaper som också speglar arbetsklimatet på Regionteater Väst – en arbetsplats där du ges möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Vi välkomnar sökande med olika livserfarenheter och bakgrunder och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsform: Tjänsten är ett förordande om 3 år Anställningens omfattning: Heltid Tillträde: 1 januari 2026 eller enligt överenskommelse. Vid anställning ska ett utdrag ur belastningsregistret uppvisas, enligt Lagen om belastningsregister (2013:852). Frågor besvaras via mail fram till och med 19 juni och från och med 4 augusti. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Välkommen till Forsviks Friskolas förskola Huvudman för Forsviks friskola, förskola och fritids är en ideell förening. Detta innebär att det inte finns några vinstintressen. Eventuella vinster går tillbaka till verksamheten och kommer barn och elever tillgodo. Forsviks Friskola är politiskt och religiöst obunden. Vår förskola Vår förskola har tre åldersindelade grupper. På Villa Villekulla finns 1-2-åringar, på Lönneberga finns 3-4-åringar och på Bullerbyn finns 5-åringar. 5-årsgruppen skapar en unik möjlighet för en trygg och naturlig övergång till förskoleklass och skola. Miljön, materialet och verksamheten anpassas i takt med att barnen växer och utvecklas. På så sätt ställs barn och pedagoger ständigt inför nya och spännande utmaningar i nya lärmiljöer. Vi sätter stort värde på personaltätheten och våra små barngrupper. Dina arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med övriga pedagoger på förskolan att utveckla, driva och genomföra förskolans uppdrag utifrån våra styrdokument och med vår vision i sikte. Som förskollärare har du unika möjligheter att påverka barns utveckling och lärande. I rollen ingår planering, uppföljning och dokumentation av arbetet. En viktig uppgift är att skapa inspirerande och utmanande lärandemiljöer på förskolan. Som förskollärare ansvarar du för förskolans pedagogiska innehåll och arbetar med att främja varje barns utveckling och lärande. I ditt ansvar ligger att skapa goda relationer till barn, föräldrar och kollegor. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad förskollärare. I rollen som förskollärare är du empatisk, utåtriktad och har god förmåga att skapa kontakt och underhålla relationer. Vi ser att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt förhållningssätt utifrån situation och behov. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver processer i arbetslaget tillsammans med dina kollegor. Vidare har du förmågan att leda och motivera andra i arbetsgruppen mot gemensamma mål och kan skapa engagemang och delaktighet. Varmt välkommen med din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag!
DOZ Apotek i Göteborg Friggagatan söker en serviceinriktad farmaceut som brinner för rådgivning och att bidra till människors hälsa. Trivs du i en roll där du möter mycket kunder? Sök då jobbet som farmaceut hos oss redan idag! I denna roll har du möjlighet att bli egenvårdsansvarig på apoteket. Arbetsuppgifter I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, försäljning samt kvalitetsarbete. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. Apotekets öppettider är: vardagar kl. 09:30-23:00 (= bra OB!), lördagar kl. 10:00-16:00, söndagar stängt. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav. Personliga egenskaper Som person trivs du med rådgivning både vid recepthantering och i egenvården och det är viktigt för dig att varje enskild kund får bästa service. Du värdesätter kunskap och vill gärna dela med dig av den. Du är noggrann, ansvarsfull och nyfiken på utveckling samt drivs av att göra skillnad. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer både med kunder och kollegor och trivs med att arbeta i team. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Fatemeh, 076 798 31 74. Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
Är du en lagspelare som gillar teknik och omväxlande arbete? Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga? Då är det dig vi söker. Tillsammans skall vi bygga ett starkare försvar. Transportflygskvadron är den skvadron som tillhandahåller taktiskt transportflyg med flygplanet Tp84 (C-130 Hercules) både nationellt och internationellt. Vår uppgift är att transportera materiel och personal, utföra luftburen försörjning och taktisk transport. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta på ett flygunderhållskompani där du tillsammans med gruppens personal utför ramptjänst till transportflygplan. Arbetsuppgifterna innebär att stödja flygbesättningarna att förbereda flygplanen för flygning samt ta emot flygplanen när de landat. Dessa uppgifter omfattar att själv utföra eller assistera flygbesättningen vid: • Inkoppling av elkraft till flygplan • Tillförsel och riggning av uppdragsutrustning • Påfyllnad av förbrukningsvaror i flygplanet • Fyllning av flygplanets flytande syre • Lastning och lossning av gods i flygplan • Enklare tekniskt arbete • Och övrigt stöd vid klargöring av flygmaskiner Arbetsuppgifterna omfattar också underhåll av fordon och materiel. I ditt arbete ingår även att upprätthålla en god fysisk standard. KRAV Kvalifikationer • Genomförd GMU, GU eller värnplikt med godkänt resultat • Tjänstbarhetsbedömd vid lagstadgad hälsoundersökning enligt AFS 2014:43 (härdplastundersökning vilken genomförs efter anställning) • Körkort B (ej automat) • Svensk medborgare • Godkänd efter särskild säkerhetsprövning/registerkontroll • Godkänd enligt försvarsmaktens fysiska standard FMFyss Personliga egenskaper Vi ser att du som söker har lätt för att samarbeta med andra. Gott ordningssinne, god initiativförmåga, samt förmåga att planera och utföra arbete på egen hand är eftersökta egenskaper. Vi värderar personliga egenskaper som kvalitetsmedvetenhet och flexibilitet högt. Vi har ett stort säkerhetstänkande i arbetet och ser självklart dig som en del i det. Stor vikt i urvalsprocessen kommer att läggas på personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter. MERITERANDE Militära befattningsutbildningar såsom: • Terminalsoldat • Logistiksoldat • Hjälpmekaniker • Gruppchefsutbildning Meriterande är även: • Militära förarbevis • Civilt körkort C & CE • Förarutbildning för truck och hjullastare • ADR och IATA-utbildning Övrig Info Att vara kontinuerligt tjänstgörande soldat (GSS/K) innebär att du är heltidsanställd. I snitt kommer du att jobba 40 timmars arbetsveckor men arbetstiden kan vara oregelbundet förlagd beroende på verksamhetens behov. Beredskap- och helgtjänstgöring förekommer. Du förväntas utveckla din förmåga som soldat över tid samt försvara Sveriges intressen och vår rätt att leva som vi själva väljer. • Anställningsform: GSS/K Tidsbegränsad anställning (max 8 år med möjlighet till 4 år förlängning) vilken inleds med 6 månader provanställning om du inte redan är anställd inom Försvarsmakten • Typ av befattning: militär OR2/OR3 kontinuerligt tjänstgörande • Omfattning: 100% • Arbetsort: F7 Såtenäs • Tillträde snarast eller enligt överenskommelse Förfrågningar om befattningen Upplysningar om tjänsten eller rekryteringsprocessen lämnas av Adam Hallgren via försvarsmaktens växel, 0500-465000 alternativt mail: [email protected] Fackliga representanter • Officersförbundet OFR/O, Jan Möller, tfn 0704 – 614 400 • Försvarsförbundet OFR/S, Per Gunnarsson, tfn 0510 - 47 77 08 • SACO, Ulf Svensson, tfn 0510 - 47 74 63 • SEKO, Erling Svensson, tfn 0510 - 47 70 60 Dokument att bifoga ansökan • Personligt Brev • CV med referenser • Intyg från genomförd GU, värnplikt eller GMU • Gymnasiebetyg samt ev betyg ifrån högskola/universitet • Intyg/betyg ifrån annan meriterande utbildning Om ovanstående ej inkluderas i ansökan, besitter vi rätten att inte gå vidare i anställningsprocessen. Ansökningsprocessen Du kommer att få en bekräftelse på att vi har mottaget din ansökan. Du kan sedan komma att kallas till förbandet för intervju. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökan sker via ”jobb.forsvarsmakten.se” (ReachMee). Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs flygflottilj är en mångsidig och unik flygflottilj. Här finns stridsflyg samt Försvarsmaktens samlade resurs av transport- och specialflyg. Vi genomför grund- och befattningsutbildning av pliktinkallade rekryter samt utbildar alla svenska och utländska Gripenpiloter. Förbandet deltar också i många insatser. I Sverige finns verksamheten på Såtenäs, Malmen, Arlanda och Karlsborg. Utomlands ansvarar vi för Gripensupporten i Thailand samt för den svenska personalen vid det internationella transportflygsamarbetet Heavy Airlift Wing i Ungern. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/f7 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Premium Hälsan söker en noggrann och ansvarsfull lokalvårdare till vår gymanläggning. Du blir en viktig del av teamet som säkerställer en ren, trygg och trivsam miljö för våra medlemmar. Arbetsuppgifter: • Daglig lokalvård av träningsytor, omklädningsrum, toaletter och gemensamma utrymmen • Fyllning av hygienartiklar, pappersprodukter och tvål • Kontroll av renlighet och trivsel i hela anläggningen • Städning av personalutrymmen och reception Vi söker dig som: • Är noggrann, pålitlig och självgående • Har öga för detaljer och ett stort ordningssinne • Kan arbeta tidiga morgnar eller kvällar • Trivs i en aktiv miljö med högt tempo • Har tidigare erfarenhet av lokalvård (meriterande men inte krav) Vi erbjuder: • Ett meningsfullt arbete i en hälsosam och inspirerande miljö • Flexibla arbetstider • Möjlighet till fler timmar vid behov • Ett välkomnande och engagerat team Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Söker du ett extrajobb där du arbetar utifrån din tillgänglighet? Vill du få chansen att samla arbetslivserfarenhet inom ekonomi där du arbetar detaljinriktat och administrativt? Hos Stanley Black & Decker erbjuds du en spännande roll med stor frihet! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på deltid med start omgående till året ut med möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Stanley Black & Decker. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. Om företaget Stanley Black & Decker tillhandahåller innovativa verktyg och smarta lösningar till såväl professionella användare som konsumenter inom bland annat förvaring, konstruktion och tillverkning. De strävar efter att göra livet enklare för sina kunder och användare och har sedan starten 1843 vuxit till ett globalt företag. Stanley Black & Decker sysselsätter närmare 60 000 medarbetare globalt och är verksamma i fler än 175 länder. För verksamheten i Norden arbetar 150 personer och huvudkontoret är lokaliserat i Mölndal. Arbetsuppgifter I den här rollen agerar du länk mellan Stanley Black & Deckers olika kontor och deras avdelning för leverantörsfakturor där du också har kontakt med leverantörers ekonomiavdelningar. Du hanterar betalningskrav, obetalda fakturor och ser till att rätt information når teamet för snabb och smidig hantering i deras system. Du har också hand om posten som rör fakturor och säkerställer att de skickas vidare korrekt. Ditt arbete innebär nära samarbete med deras kontor, främst i Sverige men även i andra länder, och du har en kontinuerlig dialog med Finance-avdelningen för att lösa frågor som kan dyka upp kring fakturor. Frågorna kan variera, och du blir en nyckelperson i att se till att allt flyter på. Tjänsten omfattar cirka 16 timmar per vecka, där du arbetar halv- eller heldagar beroende på din tillgänglighet. En önskad utgångspunkt är att du, om möjligt, arbetar heldagar på kontoret på torsdagar. Övriga arbetstimmar förläggs i början av veckan och kan utföras antingen på kontoret eller på distans. Möjlighet till att arbeta heltid under sommaren finns. Kontakt med nordiska leverantörer Hanterar betalningskrav, obetalda fakturor och förmedlar ekonomiskt underlag Hanterar posten och skickar vidare fakturor Nära samarbete med kontoret i Sverige men även andra kontor i Norden Dialog med Finance-avdelningen för att hantera frågor som dyker upp Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Pågående högskolestudier med examen tidigast VT-2026, gärna inom ekonomi Goda kunskaper i Office-paketet Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du själv har förmågan att strukturera ditt angreppssätt och driva ditt arbete vidare. Du är bekväm med att söka information på egen hand och kan agera på dina beslut för hur en arbetsuppgift bäst genomförs. Vidare motiveras du av att driva ditt arbete framåt och du kan komma med nya infallsvinklar och idéer till uppgifterna du arbetar med. Du har också förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete och kan prioritera rätt saker. Övrig information Start: Omgående Plats: Mölndal och distans Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Har du gedigen erfarenhet inom administration och ledarskap? Är du en strukturerad och lösningsorienterad person som trivs i en central roll nära beslutsfattare? Då kan du vara den vi söker! I den här rollen kombinerar du två viktiga funktioner – att leda vårt administrations-team och att ge exekutivt stöd till vår företagsledning. Du blir en nyckelperson som säkerställer att vår interna administration fungerar smidigt, samtidigt som du möjliggör ett effektivt och professionellt stöd till högsta ledningen. Ansvarsområden Du ansvarar för att planera och strukturera kalender, resor och möten för vår VD eller annan ledande befattningshavare. Du fungerar som spindeln i nätet och ser till att allt från kommunikation till mötesmaterial, presentationer och uppföljning fungerar sömlöst. Det innebär också att du hanterar konfidentiell information med största diskretion och alltid håller ett professionellt förhållningssätt. Du leder dessutom ett team inom internservice och administration, där du arbetar aktivt med att utveckla och effektivisera våra processer. Genom att coacha, sätta mål och följa upp resultat skapar du ett team som är både välfungerande och motiverat. Samtidigt har du ett öga för detaljer, trivs med att ta ansvar för projekt och initiativ, och har lätt för att samarbeta med andra delar av organisationen. Du har erfarenhet av att arbeta i en snabb, föränderlig miljö, och du är van att planera och prioritera i ett högt tempo. Din kommunikation är tydlig, din arbetsstil självgående och ditt engagemang smittar av sig. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna i kombination med personalansvar. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift och har gärna eftergymnasial utbildning. Men framför allt är du en pålitlig, flexibel och serviceinriktad person som trivs med ansvar och uppskattar att arbeta nära ledning och verksamhet. Du har erfarenhet av att arbeta i en snabb, föränderlig miljö, och du är van att planera och prioritera i ett högt tempo. Din kommunikation är tydlig, din arbetsstil självgående och ditt engagemang smittar av sig. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
GTI är en liten friskola med ca 400 elever i Vasastan i Göteborg. Skolan grundades 1927 och har en lång historia av utbildning. Idag har GTI fyra gymnasieprogram: Ekonomiprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet och Teknikprogrammet. Kännetecknande för det pedagogiska arbetet på GTI är att vi: Planerar alla lektioner utifrån en gemensamt framarbetad struktur med ett mål för lektionen och varierade metoder för lärande med fokus på att eleverna ska vara aktiva. Grundar vårt ledarskap i klassrummet på en kombination av värme och gränser. Vi visar omsorg om eleverna och har samtidigt tydliga förväntningar på elevernas prestationer och beteende. Vi ser skolans fostransansvar som en viktig uppgift. Arbetar tillsammans. Vi fortbildar oss tillsammans för att utveckla undervisningen. Vi pratar om vad vi gör i klassrummet och stöttar varandra när det behövs. Har den lilla organisationens fördelar. Det ökar tryggheten att alla i skolan känner varandra och hälsar när vi möts. Beslutsvägarna är korta och rektors dörr är nästan alltid öppen. Inför ht25 söker vi en lärare i matematik på 80%. Du har goda ämneskunskaper, är behörig att undervisa på gymnasieskolan och har lärarlegitimation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av undervisning i gymnasieskolan, men även nyutexaminerade kan komma ifråga för tjänsten. Vi söker dig som redan nu kan eller vill lära dig att: Arbeta med utgångspunkt i elevens behov och hjälpa elever lära samtidigt som de utvecklas som personer. Leda i klassrummet med värme och genom tydligt gränssättande. Arbeta med andra lärare för att utvecklas i yrket. Ansökan skickar du med e-post till: [email protected]. Tjänsten inleds med en provanställning.
Har du erfarenhet av att driva komplexa tekniska projekt och letar efter nästa utmaning? Just nu söker vi på Jefferson Wells en senior projektledare för ett spännande konsultuppdrag i Göteborg. Du kommer att få en central roll i teknikdrivna projekt inom FEED och HVDC-tenders - perfekt för dig som trivs med ansvar, struktur och samordning. Välkommen med din ansökan redan idag! Ort: Göteborg Start: Snarast möjligt Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag hos Jefferson Wells Övrig info: Möjlighet till hybridarbete Om uppdraget Som projektledare kommer du att ansvara för planering, koordinering och uppföljning av tekniska projekt inom områden som FEED (Front-End Engineering Design) och HVDC-tenders. Du leder tvärfunktionella team med tekniska specialister och projektstödjande roller, och säkerställer att leveranser sker enligt uppsatta mål för kvalitet, budget och tidplan. Rollen innebär också nära kontakt med kund, interna intressenter och leverantörer. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: * Leda genomförandet av tekniskt komplexa projekt i en internationell miljö * Säkerställa att projekt följer avtal, budget, kvalitet, säkerhet och miljökrav * Koordinera resurser, hantera risker och kommunicera projektstatus till interna och externa parter * Delta i anbudsarbete och säkerställa goda förutsättningar för projektleverans * Driva förbättringsarbete och bidra till en positiv projektkultur Om dig Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av projektledning inom teknikintensiva branscher, gärna kopplat till kraftsystem, elteknik eller civilingenjörsprojekt. Du är trygg i att leda team, fatta beslut och hantera flera prioriteringar samtidigt. Du har god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta i en global och dynamisk miljö. Vi ser gärna att du har: * Minst 6 års erfarenhet av projektledning, gärna från stora tekniskt komplexa projekt * Ingenjörsexamen inom relevant område (alternativt annan teknisk utbildning med lång erfarenhet) * Erfarenhet av arbete med FEED, anbud eller kraftöverföringsprojekt är starkt meriterande * Projektledarcertifiering såsom PMP, IPMA eller motsvarande * Tidigare erfarenhet av HVDC-projekt är meriterande * Flytande engelska i tal och skrift (svenska är ett plus men inget krav) * En problemlösande, strukturerad och samarbetsinriktad inställning Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Befattningen erbjuder Vill du vara en del av Försvarsmaktens utveckling där du får möjlighet att stödja krigsförbanden? Trivs du med att hålla många bollar i luften? Är du en person som sporras av en stor bredd av uppgifter? Klarar DU av att hantera komplexiteten i stödorganisationen? Då kan du vara rätt person för oss! Om befattningen Som ställföreträdande detaljchef vid Övnings- och skjutfältsdetalj Skövde ingår du i ett arbetslag om sex personer. Du förväntas kunna lösa uppgifter självständigt och inom ramen för detta kommer du kontinuerligt arbeta med flera uppgifter samtidigt, såväl stora som små. Du arbetar i enlighet med gällande regelverk och riktlinjer inom dina ansvarsområden och mot de mål som är uppsatta inom respektive område. Du ger även stöd till detaljens medarbetare och skapar förutsättningar för deras arbete genom såväl samverkan som befäl. Arbetsledning av personal förekommer. Relevanta utbildningar kommer att erbjudas, om behovet finns, under anställningen. Vi söker dig som idag är chef, har varit chef eller har annan dokumenterad ledarkompetens förvärvad på ett sätt som vi anser likvärdig, t.ex. ledande befattning på plutons- eller kompaninivå. Om Övnings- och skjutfältsavdelningen Avdelningen består förutom av ledningen som sitter vid Skaraborgs regemente i Skövde av sex stycken geografiskt spridda underställda övnings- och skjutfältsdetaljer vilka stödjer Försvarsmaktens förband med bland annat övningsfält, skjutfält, skjutbanor och övriga anordningar för att utveckla krigsförbanden. För ytterligare information om Skaraborgs regemente samt Garnisonsenheten, vänligen se annons på www.forsvarsmakten.se/lediga jobb Krav: • Yrkesofficer • Körkort klass B • God administrativ förmåga inklusive hantering av vanligt förekommande datorstöd • Erfarenhet som chef eller i ledande befattning på plutons- och/eller kompaninivå Meriterande kvalifikationer: • Körkort klass C • Goda färdigheter gällande skjutgränsdator • Goda kunskaper inom FUSA • PRIO materieltjänst • Förarbevis för arbetsmaskiner Personliga egenskaper: Som person bör du kunna motivera och genom delaktighet förse andra med det som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du har god fysisk hälsa. Du måste ha god samarbetsförmåga, personlig mognad och en ekonomisk medvetenhet. Du är lojal mot fattade beslut, agerar prestigelöst, skapar delaktighet och inspirerar. Du kan prioritera, planera och delegera. Befattningen passar dig som är ambitiös och har förmåga att förstå och analysera komplexa frågor och problem samt har en hög personlig integritet. Du har lätt för att kommunicera och skapa kontaktnät, såväl inom Försvarsmakten som utanför. Du växlar på ett självklart sätt mellan självständigt arbete och lagarbete. Befattningen förutsätter att du har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt; planerar i förväg, gör tydliga prioriteringar samt når slutresultat i rätt tid. Flera av de kompetenser som krävs för att utföra arbetet finns ej angivna i annonsen, utbildning kommer ske under arbetstid de första åren. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt: Befattningen är en specialistofficersbefattning, nivå SO6/SO7 Tjänsteresor såväl med som utan övernattning förekommer, både för att stödja inom egen avdelning och för att stödja Försvarsmaktens övningsverksamhet. Fysisk träning genomförs under arbetstid mot FMfysS. Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Skövde. Befattningen är placerad i Finnstorp vid Skövde skjutfält. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan senast 2025-09-05 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev i pdf-format där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökan är även öppen för före detta anställd personal i Försvarsmakten med officersexamen. Då P 4 är en mansdominerad arbetsplats ser vi gärna kvinnliga sökanden. För upplysningar om befattningen kontakta: C Övnings- och skjutfältsdetalj Skövde Marcus Olsson ([email protected]), tfn 010-826 50 00 För information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-generalist Eva Emanuelsson, tfn 010-826 50 00 Facklig företrädare: OF Skaraborgarna Niclas Schöld, tfn 010-826 50 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs regemente, P 4 har verksamhet från Älvdalen i norr till Remmene i söder. Ledningen sitter i Skövde där huvuddelen av värnpliktsutbildningen sker. Regementets uppgift är att rekrytera och utbilda värnpliktiga och personal till två pansarbataljoner, ett tungtransportkompani och ett brigadspaningskompani. P 4 ansvarar också för en brigadstab som vid kris och krig ska leda stora delar av arméns förband. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer