Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till vår kund i Skövde söker vi en förrådspersonal som brinner för service. Är du en person som tycker om att arbeta med kroppen och som vill ha ett självständigt arbete med stort eget ansvar samt jobba i grupp? Är du noggrann, strukturerad och trivs bäst när den ena dagen inte är den andra lik? Då borde du söka denna tjänst! Om rollen I denna tjänst ingår det olika arbetsuppgifter så som utdelning av arbetskläder över disk, administration och utdelning av arbetskläder i bytesfack ute i olika fabriker. Utöver detta förekommer även andra arbetsuppgifter som utdelning av post, leverans av vissa material, flytt av möbler samt arbeta i receptionen. I rollen är du en representant för ISS gentemot kunden samt även ett ansikte utåt för kunden. Som medarbetare på ISS så kommer du att bli väl omhändertagen och du får tydliga instruktioner. Vi beskriver vårt team som en härlig grupp där du välkomnas till en stor varm familj. Din profil Vi söker dig som är ansvarsfull, självgående, brinner för att leverera hög service och är van vid att ta egna initiativ. Du trivs med att arbeta både i grupp och enskilt, då båda arbetssätten förekommer i rollen. Vidare ser vi att du som person är: - Serviceinriktad - Mycket duktig på att planera - Flexibel - Stark - Hög stresstålighet - Duktig på Word och Excel För denna roll är det krav på att du har B-körkort för manuell växellåda. Det är även önskvärt att du har truck körkort (behörighet B). I rollen som förråds personal möter du många människor och därför är det krav på flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Engelska i både tal och skrift. För att du ska lyckas i tjänsten så ser vi att du tidigare har flera års erfarenhet av liknande servicearbeten. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Anställningens omfattning Anställningens placering är i Skövde och omfattning är heltid där arbetstiden är förlagda vardagar mellan 7-16. Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning om 6 månader. Tillträde är snarast möjliga, alternativt enligt överenskommelse. Din ansökan Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum 31 juli 2025. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Niklas Dahlgren: [email protected] Observera! Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com /jobba hos oss/se våra lediga jobb och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen. Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi fler Polare till vår olika butiker i området runt Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg. Som Polare är du anställd av oss på Retail Staffing och arbetar på uppdrag för någon av våra kunders butikskedjor. Du blir kopplad till en butikskedja och ambulerar mellan kedjans olika butiker vid behov. Du bokar dig själv snabbt och enkelt via vår app på de arbetspass som passar dig och ditt schema. Vi arbetar med butiker så som MQ, Hemtex, Lindex mfl. Som säljare är du delaktig i butikens alla ordinarie arbetsuppgifter såsom försäljning i kassan och på golvet, kundservice, lager samt plock. Som säljare ger du alltid en god kundupplevelse. Du är utåtriktad och arbetar aktivt med kundmöten. Du tar personligt ansvar och arbetar i team med dina kollegor i butiken. Erfarenhet/kvalifikationer: • Det är ett KRAV att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver. Detta i form av studier på minst 50%, deltidsjobb på minst 50% (behovs- eller timanställning räknas inte), alternativt är egen företagare med aktiv f-skatt • Du har en fullgjord gymnasieutbildning • Du har tidigare arbetat som butikssäljare med personlig försäljning inom detaljhandeln • Det är ett KRAV att du kan arbeta minst 2 pass på vardagar dagtid per vecka, utöver detta finns även möjlighet att jobba helg- och kväll • Du kan arbeta oregelbundna tider och kan hoppa in med kort varsel • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper • Du är driven och motiveras av försäljning och kundmöten • Du tycker det är utvecklande att arbeta i olika butiker • Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med kollegor • Du är flexibel och trivs med att inte ha ett fast schema • Du trivs med att arbeta i högt tempo Ansökan: Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi vill förtydliga att det enligt vårt kollektivavtal är ett krav för tjänsten att du har en huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Beskriv din sysselsättning tydligt i din ansökan, tack! Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte. Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Retail Staffing - "We love retail" OBS! Butikerna har nu semesterperiod och har inte möjlighet att lära upp vår personal, så därför kan det hända att vi inte tar dig vidare i processen förrän efter sommaren. Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"
Har du minst 5 års erfarenhet inom HR-området och är van vid att stötta chefer? Är du som person driven och gillar att arbeta självständigt? Då är DU varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en HR-specialist till HR-avdelningen hos vår kund i Göteborg. Du kommer att arbeta under kontorstider med utgångspunkten av 08:00-16:30. Arbetet är på 50% och utgår från kundens lokaler. Uppdraget pågår från 18 augusti 2025 till 30 december 2025. Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia. Dina arbetsuppgifter . I rollen som HR-specialist arbetar du med att stötta chefer i hela processen och ser till att både kandidater och verksamhet får en professionell och smidig upplevelse. Rollen innebär också ett nära samarbete med övriga inom HR och kommunikation kring employer branding. Du arbetar med: Regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor Att vara konsultativt HR-stöd till chefer Rehabiliteringsfrågor Arbetsrättsliga frågor Samverkan och förhandling med fackliga parter Rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning Dina kvalifikationer Högskoleexamen med inriktning mot HR-frågor eller annan akademisk utbildning som bedöms relevant Tidigare arbetslivserfarenhet inom rekrytering Minst 5 års arbetslivserfarenhet i rollen som HR-specialist Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt God kännedom om lagar, förordningar och avtal på området Vi lägger stor vikt vid de mjuka värdena och personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi att du som person, då uppdraget är kort, är självgående, beskrivs som en DOer och har som vana att driva ditt arbete framåt! Meriterande Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, TimeCare med flera) Varmt välkommen att skicka in dina uppgifter nedan! Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 juli. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vill du arbeta extra som butikssäljare hos en ledande butikskedja med flexibilitet att själv välja arbetspass? Om rollen: Vi på Retail Staffing söker nu butikssäljare som kan arbeta extra vid behov på MQ, Lindex eller Hemtex olika butiker i Göteborgsområdet. Som anställd hos Retail Staffing kommer du att arbeta på uppdrag för en av dessa butikskedjor, men du arbetar på flera olika butiker inom samma kedja i vår butikspool. Du väljer själv när du vill arbeta genom att boka dig på pass via vår smidiga app. Det ger dig stor flexibilitet att anpassa jobbet efter ditt schema. Arbetsuppgifterna inkluderar personlig försäljning på golvet, att vara behjälplig vid provrummen, kassaarbete, lagerarbete och en hög nivå av kundservice. Du är en viktig del av teamet och ser till att varje kund får en positiv upplevelse i butiken. Viktig information: För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Du kan antingen vara student eller deltidsarbetande på minst 50%, alt. egenföretagare med aktiv F-skatt. Detta är ett krav enligt vårt kollektivavtal och vi kommer inte kunna ta dig vidare i denna rekryteringsprocess om du ej uppfyller något av dessa krav. Vi söker dig som: • Har en huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver • Har tidigare erfarenhet av personlig försäljning inom detaljhandeln • Kan arbeta minst två pass på vardagar dagtid i veckan, med möjlighet att även jobba kvällar och helger • Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel • Trivs med att arbeta snabbt och effektivt i en dynamisk miljö • Samarbetar gärna med kollegor och bidrar till en god teamkänsla • Uppskattar variation och ser det som lärorikt att jobba i olika butiker. • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska • Har en fullgjord gymnasieutbildning Vad vi erbjuder: • Möjligheten att jobba för en av Sveriges mest välkända butikskedjor • Flexibilitet att anpassa jobbet efter ditt schema via vår app • Ett varierande arbete där du får träffa nya människor och arbeta i olika butiker Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och uppmuntrar alla att söka. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida eller denna annons, på grund av GDPR. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! OBS! Butikerna har nu semesterperiod och då har de inte möjlighet att lära upp vår personal, så därför kan det hända att vi inte tar dig vidare i processen förrän efter sommaren. Retail Staffing – "We love retail" Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"
Har du erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem samt vill påbörja ett nytt uppdrag till hösten? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker nu en strukturerad arkivarie till vår kund i Göteborg för ett uppdrag med start den 1 september och pågår fram till och med den 30 december 2025. Arbetstiderna är förlagda under vardagar mellan 8-16:30 och arbetet utgår från kundens lokaler i centrala Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia. Dina arbetsuppgifter Som arkivarie arbetar du på avdelningen Verksamhetsstöd på en av kundens förvaltningar. På avdelningen är ni cirka 10 kollegor och du kommer främst arbeta tillsammans med arkivarien. Dina arbetsuppgifter innefattar dokumenthantering inom förvaltningens befintliga struktur. Bland arbetsuppgifterna ingår; Handlägga ärenden rörande utlämnande av allmän handling. Söka och ta fram handlingar, genomföra sekretessbedömning och lämna ut allmänna handlingar från både analoga och digitala arkiv Ordna och förteckna arkiv utifrån stadens principer/regler Framställa arkivredovisning/informationsredovisning (arkivbeskrivning, klassificeringsstruktur, dokumenthanteringsplaner) Informationsvärdera handlingar och utarbeta bevarande- och gallringsframställningar för beslut hos Regionarkivet/Arkivnämnden Dina kvalifikationer Högskoleutbildning arkivvetenskap 40p (60hp) eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Erfarenhet av arbete med arkivfrågor i offentlig verksamhet Kunskaper i MS Office eller likvärdiga kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Ciceron, Visual Arkiv) Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar Kunskap i standarder inom arkivområdet Erfarenhet av digital informationshantering Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Erfarenhet av Ciceron Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 15 juli. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Markstridsskolan söker lärare (SO8) till Utbildningsenhetens Taktikavdelning Markstridsskolan (MSS) roll är att tillsammans med övriga delar av armén skapa förutsättningar för att markstridsskolan skall kunna lösa sina tilldelade uppgifter på bästa sätt nationellt såväl som internationellt. MSS löser även uppgifter för hela Försvarsmakten såsom utveckling och anskaffning av soldatburen utrustning, eldhandvapen och understödsvapen. Inom ramen för detta utbildar Markstridsskolan Försvarsmaktens blivande chefer med hjälp av avancerade utbildningsanläggningar och med en gedigen kunskap. Om avdelningen Taktikavdelningen är en del av Markstridsskolans utbildningsenhet som genomför kurser som inomverks- eller programbunden utbildning för arméns officerare, specialistofficerare och reservofficerare. Kurserna riktar sig dels till officerare som i sin progression ska kunna tjänstgöra på en nivå som sträcker sig från befattning kompanichef till stabsofficer i brigadstab och för specialistofficerare som stabsmedlem eller funktionsföreträdare från bataljons- till brigad- och divisionsnivån. Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att genomföra utbildning av officerare och specialistofficerare vid av MSS anordnade kurser såsom: Högre specialistofficersutbildning (HSOU), Taktisk kurs armé (TaK A) och olika yrkes- och befattningskurser (YBK) med målgruppen officerare och specialistofficerare i arméns krigsförband. Du utarbetar ordrar, övningsplaner och lektionsunderlag för utbildning. Du bedriver utbildning självständigt och med stöd av andra. Du deltar i projektgrupper inom MSS som syftar till att bidra med utbildningsperspektiv vid utveckling inom olika områden. Vi ser en tjänstgöring vid MSS som en naturlig och självklar tid i alla yrkesofficerares militära karriär i armén. Vi känner oss säker på att en tjänstgöring vid MSS kommer att ge dig värdefull kunskap om det senaste och kommande inom Armén och Försvarsmakten. Kvalifikationer - Specialistofficer SO8 - B-Körkort Meriterande Specialistofficer inom fackområde markstrid, fältarbete, luftvärn, artilleri eller logistik. Genomgången HSOU inklusive försvarsgrensskede armé. Erfarenhet av stabsarbete och ledningsmetoder vid brigad alt. division. Erfarenhet av internationellt stabsarbete på nivå över bataljon. Personliga egenskaper Du har ett gott ledarskap och utpräglad social förmåga som uppmuntrar till kreativa diskussioner där handledning är en naturlig del för att utveckla och vidga perspektiven hos den enskilde. Du har ett intresse av att utveckla din taktiska förståelse och relationer mellan beprövade erfarenheter och ny forskning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningen Tjänstgörningsfrom: Tillsvidareanställning Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Arbetsort: Skövde Tjänsteresor: Förekommer nationellt och i framtiden även sannolikt internationellt. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-22. Din ansökan ska innehålla CV och ett personligt brev där du förklarar varför just du är lämplig för tjänsten. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Mj Björn Aaby-Ericsson, 0730-522 436 Information om rekryteringsprocessen: HR-generalist Emma Eklund 070-329 35 57 Fackliga representanter nås via växel 0500-46 50 00 OFR/O: Peter Edman Försvarsförbundet: [email protected] SEKO: Crister Florin Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Markstridsskolan är en armégemensam skola för utveckling, utbildning och träning av arméns krigsförband. Markstridsskolan utbildar officerare och specialistofficerare, planerar och genomför övningar och tränar krigsförbanden i avancerade stridsträningsanläggningar. I nära samarbete med arméstaben och övriga förband utvecklar Markstridsskolan typförband, förmågor, metoder och materiel. Inom ramen för hela Försvarsmaktens tillväxt spelar Markstridsskolan en viktig roll i den pågående moderniseringen av armén. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Varje tjänst som är tillsvidare inleds med 6 månaders provanställning, så till vida du inte redan är anställd i Försvarsmakten. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Högskolan Väst drivs av att göra skillnad. Genom vår utbildning och forskning vill vi bidra till innovation, en positiv samhällsutveckling och en hållbar värld. Vi är en modern högskola under stark utveckling. Vår profil arbetsintegrerat lärande (AIL) är en del av allt vi gör och att samverka med omvärlden är prioriterat för oss. Högskolan Väst har ett av landets högsta söktryck och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan har 13 000 studenter och över 700 anställda. Vårt attraktiva campus ligger centralt i Trollhättan och är en plats där kunskaper, idéer, kulturer och människor möts. Vi jobbar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi som arbetar på Högskolan Väst gör skillnad varje dag. Vill du också det? Högskolan Väst söker biträdande universitetslektor i datavetenskap inriktning algoritmer Institutionen för ingenjörsvetenskap söker medarbetare inom området datateknik. Vi söker dig som tillsammans med ett kompetent team vill vara med och utveckla datateknikområdet. Vi har ett teknikerprogram inom nätverksteknik och IT-säkerhet där ungefär en tredjedel av studenterna läser ett påbyggnadsår inom datateknik som genererar en kandidatexamen. Sedan hösten 2018 har vi ett treårigt dataingenjörsprogram med fokus på programmering, nätverksteknik, IoT och cyber security. Därefter finns möjlighet att läsa ett eller två år på masterprogrammet inom robotik och automation. Vi har även distanskurser inom nätverks-, bitcoin- och blockchainteknik. Högskolan Väst är sedan 20 år tillbaka ett Cisco Academy Support and Training Center med kvalitets- och utbildningsansvar för instruktörer på över 15 Ciscoakademier, varav fem är högskolor/universitet. Vid produktionstekniskt centrum bedriver institutionen framstående forskning inom automation och där kommer digitalisering ha en central roll i framtiden. Arbetsuppgifter Tjänsten fokuserar främst på forskning och undervisning inom datavetenskap, med särskild betoning på att driva området framåt genom innovativa studier och insatser. Du förväntas aktivt bidra till utvecklingen av forskningsinitiativ och främja banbrytande projekt som ligger i linje med institutionens strategiska mål, samt vid Produktionsteknik West (PTW). Dessutom kommer du att spela en central roll i utformningen och förbättringen av utbildningsprogram och kurser för att säkerställa att de håller högsta akademiska och industriella standard. Ett aktivt engagemang i avdelningens och institutionens är nödvändigt. Detta inkluderar bidrag till bredare utvecklingsaktiviteter och administrativa uppgifter. Möjligheter till kompetensutveckling erbjuds som en del av tjänsten i enlighet med gällande arbetstidsavtal. Vi söker en person med ett helhetsperspektiv som vill integrera forskning av hög kvalitet med pedagogiska framsteg och därigenom bidra till institutionens övergripande mål och vision. Ett aktivt deltagande i att skapa en samarbetsinriktad och innovativ akademisk miljö värderas högt. Behörighetskrav för anställning som biträdande universitetslektor Avlagd doktorsexamen i datateknik eller motsvarande vetenskaplig kompetens. Främst bör den komma i fråga som har avlagt doktorsexamen eller har nått motsvarande kompetens högst sju år innan tiden för ansökan av anställningen som biträdande universitetslektor har gått ut. Även den som har avlagt doktorsexamen eller har uppnått motsvarande kompetens tidigare kan dock komma i fråga om det finns särskilda skäl, enligt 4 kap. 4 a § HF. För denna anställning krävs dessutom: Utför forskning inom datavetenskap och teknik, med särskilt fokus på algoritmutformning för industriell automation Särskild vikt kommer att läggas vid expertis med ett robust nätverk inom svenska industrier och kunskap inom ett eller flera av följande områden: Algoritmutformning, processoptimering, statistisk dataanalys, datavetenskap Cybersäkerhet i industriell miljö Utformning av industriella sensorsystem och bearbetning av sensordata Goda språk- och skrivkunskaper i engelska Dokumenterat god samarbetsförmåga, samt förmåga att skapa goda relationer Engagemang och ansvarstagande Meriterande för anställningen är: Ett starkt professionellt nätverk inom svenska industrier Erfarenhet av att skapa forskningsansökningar och driva projekt som är externfinansierade (t.ex. via EU, Vinnova, Kunskapsstiftelsen) Tidigare erfarenhet av undervisning inom cybersäkerhet eller AI på avancerad nivå Erfarenhet av att handleda examensarbeten och vara mentor för studenter Bidra till den industriella miljön Produktionsteknik West (PTW) vid Högskolan Väst Bedömningsgrunder Se Högskolan Väst - Arbeta hos oss (hv.se). för fullständig beskrivning av bedömningsgrunderna. Villkor Se Högskolan Väst - Arbeta hos oss (hv.se). för fullständig beskrivning av villkoren för tjänsten. Övrigt Se Högskolan Väst - Arbeta hos oss (hv.se). för fullständig beskrivning om hur du ansöker till tjänsten. Sista dag för ansökan är: 2025-08-08 Välkommen med din ansökan!
Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! På VA-avdelningen arbetar vi för att Alingsås kommun ska ha en hållbar, robust och rättvis vatten- och avloppsförsörjning, där tillväxt möjliggörs. Vi har ett stort fokus på Agenda 2030 i vårt arbete för att bidra till en hållbar samhällsutveckling. Nu söker vi en vikarierande VA-ingenjör. När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: • En trygg anställning • Möjlighet till semesterväxling • En kompetensutvecklingsplan • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Cykelförmån • Möjlighet att delvis arbeta på distans Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I rollen som VA-ingenjör arbetar du till stor del med att hantera abonnentärenden gällande VA-ansökningar, fakturafrågor, regressärenden och dylikt. En annan viktig del av dina uppgifter blir att leda och samordna arbetet med nyutbyggnad samt förnyelse av vårt VA-ledningsnät, inklusive dagvattenhantering. Arbetet innebär beställning och projektledning av ledningsnätsarbeten samt teknisk och ekonomisk uppföljning av utförda arbeten. Du och dina kollegor arbetar tillsammans för att säkerställa ledningsnätens funktion, både i närtid och på lång sikt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant utbildning, gärna en YH- eller ingenjörsutbildning inom miljö- och vattenteknik eller liknande, eller med arbetslivserfarenhet som bedöms vara likvärdig. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. God datorvana med kunskaper i bland annat Officepaketet är en grundförutsättning. Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, har du en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Kunskaper inom hydraulik och VA-juridik samt om VA-material liksom erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Rollen som VA-ingenjör är delvis komplex med flera varierande uppgifter. En förutsättning för att klara av arbetet är att du är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera. Hos oss har du stor möjlighet att planera ditt arbete under eget ansvar samtidigt som du har stöd av kollegor och arbetsledning. Din tjänst utgår från Samhällsbyggnadsförvaltningen på Sveagatan i Alingsås, med bara några minuters promenadväg till tågstationen. Dock är det ett krav att du har B-körkort då vissa arbetsuppgifter sker ute på fältet. ÖVRIGT Urval sker löpande och intervjuer kan komma att bokas in under ansökningstiden. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling såsom pass eller nationellt ID kort. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
The Department of Technology Management and Economics seeks a highly motivated and ambitious postdoctoral researcher whose work bridges scholarly rigor with real-world impact at the nexus of innovation, entrepreneurship, and strategic management. Generously funded by The Knut & Ragnvi Jacobsson Family Foundation, the position aims to advance research that fosters innovation capacity, entrepreneurial success, and sustainable growth. Project overview The position is not tied to any specific project or theme. Instead, we are offering a strong and ambitious candidate great flexibility in shaping their own research agenda within some of the department’s core themes: • Digital transformation and innovation strategy – how organizations adapt their innovation processes and strategic priorities in response to emerging digital technologies • Interplay between technology development and business model evolution - how advancements in technologies reshape value creation and value capture, necessitating continous alignement between technological capabilities and business model configutation to sustain competitive advantage • Business model innovation in the digital era – development, scaling, and transformation of business models in the context of AI, platforms and servitization • Entrepreneurship in emerging technology domains – opportunities and challenges for startups in AI and deep tech • Strategic entrepreneurship – entrepreneurship as design, scientific entrepreneurship, theory-based view, iterative venture development, experimentation, iterative prototyping, effectuation, co-creation, balancing exploration and exploitation. • Strategic management of platforms and innovation ecosystems – open innovation, platform orchestration, and multi-stakeholder partnerships in dynamic environments • Strategic use of intellectual assets and data – managing technology, data, and intellectual property as central resources in innovation and growth. The ideal candidate has a proven publication record, or a robust pipeline of manuscripts, targeting top-tier journals in innovation, entrepreneurship, or strategic management. Importantly, the research should be largely grounded in real-world challenges and opportunities faced by industry, with a clear intent to generate practical insights and solutions—particularly for startups or small- and medium-sized enterprises (SMEs). Main responsibilities Your major responsibility as postdoc is to perform your own research in a research group. The position may also include teaching on undergraduate and master's levels as well as supervising master's and/or PhD students to a certain extent. Another important aspect involves collaboration within academia and with society at large. The position is meritorious for future research duties within academia as well as industry/the public sector. Qualifications To qualify for the position of postdoc, you must hold a doctoral degree awarded no more than five years prior to the application deadline. • PhD in business, engineering, or related field • Good command of spoken and written English • Strong academic record with publications or clear potential for publishing in top-tier journals • Advanced knowledge of one or more qualitative and/or quantitative research methods • Swedish is not a requirement but Chalmers offers Swedish courses. • You are expected to be somewhat accustomed to teaching, and to demonstrate good potential within research and education. Contract terms This postdoc position is a full-time temporary employment for three years. What we offer Chalmers provides a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. Application procedure The application should be written in English and be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files. CV: (Please name the document as: CV, Surname) including: • CV, include complete list of publications • Previous teaching and pedagogical experiences Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name) 1-3 pages where you: • Introduce yourself • Describe your previous research fields and main research results • Describe your future goals and future research focus Other documents: • Attested copies of completed education, grades and other certificates. Use the button at the foot of the page to reach the application form. Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline: Aug 11, 2025 For questions, please contact: Joakim Björkdahl *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.
Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Du erbjuds en anställning vid behov i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik i Femman, Göteborg. - Vikariat, 29 timmar/v med möjlighet att jobba mer vid behov. - Vikariat från aug/sep 2025 till augusti 2026 - Anställningsavtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att du alltid hjälper kunden till rätt val av produkt. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. - Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning - Klippning av klor på hund, katt och smådjur Kvalifikationer Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav. Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta butikschef Nathalie Landström på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2025-07-31. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer