System Developer - Walley
Collector Bank AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du utveckla framtidens betallösningar med oss på Walley? Är du en erfaren systemutvecklare som drivs av att lösa utmanande problem och bygga hållbara lösningar? Har du en passion för produktutveckling och vill vara del av ett snabbfotat, autonomt team där dina idéer verkligen gör skillnad? Då har vi rollen för dig! På Walley, en techdriven och autonom del av Norion Bank, har vi utvecklat innovativa betallösningar och digitala köpresor sedan 2005. Nu letar vi efter fler kollegor som vill vara med och ta vår plattform till nästa nivå – med fokus på användarvänlighet, värdeskapande och högsta kvalitet. VAD VI ERBJUDER Hos oss får du arbeta i korsfunktionella team där samarbete och kunskapsdelning är en självklarhet. Vi arbetardatadrivet och värderar innovation, helhetsansvar och att bygga in kvalitet i allt vi gör. Genom att arbeta med OKR:er (mål och nyckelresultat) som vi sätter tillsammans, ser vi till att hela Walley är engagerat och jobbar mot tydliga mål.Det här beskriver oss väl: Vi bygger lösningar som håller hög kvalitet och som vi är stolta över. Vi har kul på jobbet – och vi har data som bekräftar det! Vi delar gärna med oss av kunskap och lär oss kontinuerligt nya saker. Vi tar tillvara på varje teammedlems unika kompetens och stärker varandra. VEM ÄR DU?Vi söker dig som har flera års erfarenhet som systemutvecklare och som fortfarande har viljan att utvecklas och påverka. Du är flexibel, har ett starkt driv och uppskattar att jobba i en miljö där idéer snabbt omsätts till verklighet. Vi tror att du: Har en ödmjuk inställning och en vilja att lära och dela med dig av din kunskap. Trivs med att arbeta agilt i ett team som strävar efter att ligga i framkant. Har erfarenhet av moderna teknologier och ser värdet av att använda rätt verktyg för rätt ändamål. Teknikstacken vi jobbar medHos oss får du arbeta med moderna teknologier och verktyg, bland annat: .NET 7 Cloud First Development med Azure Elastic / Kibana / Grafana CosmosDB Kubernetes Akka CI/CD med Azure DevOps / GitOps (ArgoCD) ÄR DU REDO ATT BLI EN DEL AV WALLEY?Om du vill vara med och utveckla lösningar som blir det självklara valet för nordiska handlare, samtidigt som du själv utvecklas, vill vi gärna höra från dig. Här finns plats för din passion, din kompetens och din vilja att göra skillnad. Vi arbetar enligt en hybrid-setup med placering på vårt fina huvudkontor vid Lilla Bommen i Göteborg. På plats, vilket vi är några dagar i veckan, sitter våra team tillsammans vilket främjar kommunikation och samarbete.Koncernspråket är svenska. Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av provanställning, med start enligt överenskommelse. AFFÄRSOMRÅDET WALLEYWalley utvecklar lösningar som gör betalningar smartare, enklare och tryggare för både handlare och slutkunder. Walley erbjuder dels den tekniska checkoutlösningen när kunden har tagit sin varukorg vidare för betalning, dels kreditlösningar (faktura, delbetalning m.m.). Walley fokuserar på större handlare i Norden, även med verksamhet i andra länder och inom en bredd av branscher. OM NORION BANK GROUPNorion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten. Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm. NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIGFör oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi. Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen. Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen. INTRESSERAD?Kul! Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag! Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen, kontakta gärna Lisa Lind Ahlberg,Engineering Manager på [email protected] För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen, kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialistpå [email protected]

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Receptionist/Administratör
Joyweek AB
Kontorsreceptionister

Vi söker en engagerad och serviceinriktad receptionist till en globalt ledande leverantör till bilindustrin. Här får du möjlighet att arbeta i en mångkulturell och dynamisk miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter. Arbetsplatsen: Med cirka 200 anställda på Göteborgskontoret, erbjuds en kreativ och spännande miljö där man växer och utvecklas tillsammans med företaget. Företaget värdesätter sina anställda och strävar efter att skapa en positiv arbetsmiljö där varje individ kan bidra och växa. Det är mångfald och inkludering som driver företagets framgång. Om du är intresserad av att vara en del av ett innovativt och modernt företag, är detta helt klart rätt arbetsplats för dig! Huvudsakliga arbetsuppgifter i receptionen: Hantera besökare, allmänna receptionstjänster, säkerställa att receptionen är bemannad Hantera beställningar för catering, leverantörer, garage etc. Paket-/posthantering Hantera checklistor/uppdateringar av behörigheter Stötta vid frukost Hantering av poolbilar (reparationer, service, däck etc.) Administrativa uppgifter, kommer att läggas till allteftersom och hanteras beroende på belastningen i receptionen: Administrering av godsmottagning Stödja chefer med bokningar för evenemang och kundbesök Hantera administration av allmänna IT-förfrågningar och incidenter Administration av PC-utbyten Underhålla PC- och licensdatabaser Logga USB-enheter och andra åtkomstpunkter On-/offboarding och överföringsprocesser inklusive dokumentation, behörighetskonton, e-postlistor etc. Vi söker dig som: Har erfarenhet från likande roll Är kundfokuserad och serviceinriktad Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och generellt god datorvana att hantera diverse IT system Stark kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt Om du är redo att bli en del av vårt team och bidra till framgång, skicka in din ansökan idag! Praktisk information: Anställningsgrad: Heltid Arbetstider: Måndag- fredag 08.00-17.00 Arbetsplats: Göteborg. I denna roll krävs det att man är på kontoret samtliga arbetsdagar Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Rekrytering och annonsering: Joyweek AB Startdatum: Omgående Information om tjänsten: Joyweek hanterar rekryteringen och anställningen, men du kommer att agera som konsult ute på kundföretaget, som beskrivs ovan. Som konsult på Joyweek erbjuds du bland annat pensionssparande, friskvårdsförmåner, försäkringar, samt regelbunden och stödjande kontakt med din konsultchef. Om Joyweek: På Joyweek skapar vi kontorsmiljöer som både fungerar effektivt och sprider glädje. Som en helhetsleverantör inom mjuka facility management-tjänster erbjuder vi allt från lokalvård, kaffe, växtservice och bemanning till flyttjänster och inredning. Vi är cirka 175 medarbetare, som tillsammans med våra 2350 kunder i Norden arbetar för att skapa hållbara och attraktiva arbetsplatser där medarbetarna trivs, presterar och väljer att vara.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Software Developer Audio
HaleyTek AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

HaleyTek is a joint venture between Volvo Cars and ecarx. We’re on a mission todevelopsoftware forAndroid-based Infotainment systems, for current and future Volvo and Polestar models. We will also make this software available for other brands, mainly within the Geely group. Our focus is on the platform software that enables navigation, media, voice assistants and other services to run on cutting-edge hardware. Quite simply, we want to change the world. If you want to develop Infotainment SW together with big players like Google, Volvo and Geely Group but keep the startup setup of a company, you will feel right at home with us. Our teamenablesthe audio experience in the future vehicles by developing audio system components. Our software components manage all sounds in the vehicle, from notification chimes to Dolby Atmos audio. Youand your skills You are a true developer who is motivated by challenging tasks, have a personal interest in technology and love to make the best software product out there.You enjoy learning from others, as well as sharing your knowledge with your colleagues. You are fluent inC++ development and debugging, with proven experience in low-level coding and bring-up experience. Experience in working Qualcomm SoC, audio components, Androidand QNX is considered a plus. Applicants located in Sweden only. Our culture As a flat organization we build an accountable culture that enables the teams to influence, and makes quick decisions and actions possible. Everyone is willing and able to pitch in and do hands on jobs when needed. In line with this, you will also have the opportunity to influence the development of this role. We are a professional, energetic and friendly team, working in a modern office at the waterfront of Lindholmen, Göteborg. Our developers are working with cutting edge equipment and advanced hi-tech computers. We offer competitive benefits, such as maximum taxfree fitness allowance. If you believe that work should be fun and that a workplace should be defined by inclusion, diversity and an open-minded, ‘in it together’, mentality Come and join us on our journey! Please note that due toGDPRregulationswe can only accept applications and CV'ssent through the recruitment system, not via email or other channels.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Jobbcoach Göteborg
Yrkescentrum i Sverige AB
Arbetsförmedlare

Vill du vara med och skapa verklig förändring i människors liv? Vi på Yrkescentrum söker en engagerad Jobbcoachsom vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2. Vi söker en person som har lätt för att knyta kontakter, som har mycket driv och engagemang och som arbetar resultatinriktat. Viktigt för tjänsten: Kommunikativ förmåga: Du har lätt för att knyta kontakter Du är kommunikativ, övertygande och trygg i möten med människor. Du bygger förtroende och nätverk med både deltagare, företagskontakteroch kollegor Du skriver och talar flytande svenska Service och affärsfokus: Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta med höga kvalitetsstandarder. Du tillämpar Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa en hög kvalitet på tjänsten. Du är noggrann och strukturerad när det gäller att följa upp deltagarnas utveckling och säkerställa att de får rätt stöd för att nå sina mål. Du har mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade program så som ordbehandlings- och presentationsverktyg, epost och internet. Struktur: Du hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och levererar alltid med kvalitet. Du är självgående och har ett starkt driv att nå uppsatta mål. Du är en prestigelös lagspelare som omsätter ord till handling. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra deltagare att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Därefter jobbar vi med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare och utbildningsanordnare. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser. Noggrant och korrekt sköta dokumentation kringindividens utveckling. Hantera administration, planering och säkerställa leverans av hög kvalitet. Utveckla befintliga kundkontakter och aktivt bearbeta nya företagskontakter. Planera och genomföra föreläsningar och workshops. Du kommer att arbeta som ensam ansvarigjobbcoach på kontoretmen ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor. I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten. Ansökningar som inte uppfyller kompetenskraven kommer inte att hanteras utan avvisas direkt. Kompetenskrav Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Anställningsvillkor: Tjänstenär på 100%, fördelad på två kontor i Göteborg,med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete. Tillträde i februari. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Utesäljare till Tapwell
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Är du en relationsskapare som trivs i en självständig och flexibel roll? Vill du representera högkvalitativa produkter och vara en del av ett framgångsrikt företag som är ledande inom designad badrums- och köksinredning? Tapwell söker nu en engagerad utesäljare som vill utveckla långsiktiga kundrelationer och bidra till företagets tillväxt. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Tapwell. Om företaget Tapwell är ett svenskt, privatägt företag som säljer designad badrums- och köksarmaturer av hög kvalitet via återförsäljare i Norden. Tapwell grundades 1999 och har idag ca 35 anställda i Sverige. Hela koncernen, där Tapwell är moderbolag, omsätter 800 MSEK och sysselsätter drygt 100 personer. Koncernen har, med sina varumärken Tapwell, Haven, Bricmate och ROOH en ledande ställning i Norden inom designade produkter för badrum och kök. Haven erbjuder svenska badrumsmöbler som tillverkas i Oskarström, utanför Halmstad. Här kombineras skandinavisk design med inslag av Japandi, där trä och mjuka färger sätter prägel på produkterna och skapar en harmonisk och stilren känsla. Bricmate är specialiserad på granitkeramik för hela hemmet. Allt från väggar och golv till bänkskivor. Här inspireras vi från arkitektur, material och form från hela världen, men har det nordiska uttrycket som bas. ROOH är duschväggar tillverkade av kvalitetsmaterial i halländska Oskarström. Designat för skandinaviska hemmet Lansering Q1 2025. Arbetsuppgifter I rollen som utesäljare ansvarar du för att sälja Tapwells sortiment till köksbutiker i västra och södra Sverige. Du arbetar aktivt med att bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer samt identifiera nya affärsmöjligheter. Som utesäljare säkerställer du att Tapwells produkter och lösningar uppfyller kundernas behov genom att erbjuda professionell rådgivning och skräddarsydda lösningar. Du håller dig uppdaterad om Tapwells sortiment och relevanta branschregler, samtidigt som du strävar efter att ständigt utveckla din produktkunskap. Resor är en naturlig del av arbetet då du i huvudsak besöker dina kunder ute i butik. Du utgår från hemmet och planerar självständigt dina kundbesök, möten och resor för att maximera din produktivitet och nå dina försäljningsmål. Du deltar även på mässor och håller i produktutbildningar. Du erbjuds en gedigen introduktion för att skapa förståelse för Tapwells produkter, arbetssätt och företagskultur. Arbetsuppgifter: • Försäljning av Tapwells produkter till köksbutiker • Bygga och upprätthålla långsiktiga kundrelationer • Hålla produktutbildningar och delta på branschmässor • Självständig planering av kundbesök och resor • Följa upp och rapportera försäljningsresultatUtbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet från en kundnära och serviceorienterad roll • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort • Erfarenhet från branschen och arbete mot återförsäljare är meriterande Som utesäljare har du daglig kontakt med kunder och bygger långsiktiga relationer genom att skapa förtroende och anpassa dig efter deras behov. Du trivs i en självständig roll där du planerar din vecka och arbetsdag för att nå dina mål. Med en strukturerad arbetsstil prioriterar och organiserar du effektivt för att leverera hög kvalitet. Som person är du social och lyhörd, uppskattar att samarbeta och ser möjligheter i varje kundmöte. Med ditt driv och engagemang tar du ägandeskap för att skapa framgångsrika resultat. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Södra och västra Sverige (tjänsten innebär resande och Tapwell erbjuder en tjänstebil) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Embedded utvecklare till vårt växande team i Göteborg
Knowit AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Automotive Engineer till Knowit Connectivity i Göteborg Är du passionerad om inbyggda system inom fordonsindustrin? Vill du ta dina kodningskunskaper till nästa nivå? Då är Knowit Connectivity rätt plats för dig! Vi är en dynamisk och snabbt växande IT-konsultfirma som drivs av innovation och ny teknik. I takt med vår expansion söker vi nu talangfulla och ambitiösa individer som vill bidra till vår framgång. Din roll som Automotive EngineerVi söker lagspelare som är stolta över sina bidrag och trivs med samarbete. Om du är flexibel, nyfiken och öppen för nya idéer passar du perfekt hos oss. Vi värdesätter kommunikationsförmåga, proaktiv problemlösning och en strävan att ständigt lära och dela kunskap med kollegor. Vi arbetar med kunder inom fordonsindustrin, försvar och telekom i Göteborgsregionen. Vi erbjuder en hybrid arbetsmiljö som inkluderar en mix av arbete på plats, inhouse och remote, beroende på projektet. För att lyckas i denna roll bör du haerfarenhet av: C++/C-programmering eller modellbaserad utveckling med Matlab/Simulink Kommunikationsprotokoll eller nätverk inom fordon (t.ex. CAN, Automotive Ethernet) Realtidsystem Scripting i Python Testning på enhets-, integrations- och/eller systemnivå Testning med HIL, MIL och/eller VIL Kunskap om ISO26262, ISO 21434 och/eller A-SPICE Andra meriterande kompetenser: Kravhantering Arbete med Autosar; klassisk eller adaptiv Erfarenhet av verifiering och validering Agila metoder (Scrum, Kanban, etc.) End-to-end utveckling (design, implementering, dokumentation, testning, verifiering, validering) AnsökanKänner du att detta är rätt roll för dig? Tveka inte att höra av dig eller skicka in din ansökan! Kontakt:David Blaag Nilsson – [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Senior CI/CD Engineer
Knowit AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Are you ready to take your cloud engineering skills to the next level? We are currently scanning the world to find the best cloud engineers to join our team.With us at Knowit, you get the opportunity to learn, grow, and be a frontrunner in the Nordic cloud market. What will you be doing? As a cloud engineer, you will help develop cloud environments and tools for a variety of clients.This means that you work to support our customers with different solutions in the cloud domain from CI/CD-Pipelines to set-up of new cloud environments. We always work team-based so even if you haven’t worked with all aspects we might still be interested.Even though we are currently focusing on recruiting individuals with public cloud skills such as Azure or AWS; If you’re an expert in private and on-premises solutions, we still want you to apply! Who are you?You are passionate about and have experience in some of the following areas: DevOps methods (e.g. Infrastructure as Code, Versioning, CI/CD pipelines, artifact management, repository management, observability, etc). Public cloud with related services (Primary Azure or AWS) Container-based solutions (e.g. Docker/Kubernetes/EKS/ECS/etc) Automation using modern tools and languages (e.g. Python/AWS Lambda/Azure function/etc) 3+ years of experience within Cloud You also have: Excellent communication skills An interest in working both holistically and hands-on You probably also have a keen interest and experience in some of: Cyber security Software development (e.g. Java/.net/rust/go/swift/C++/ etc.) As a Knowit consultant, you will be the front person for the company in interacting with our customers. We value personal qualities, communicative skills, and social competence.This gives us flexible teams and a great company culture where we all work well together and feel the support from our peers. About us Knowit offers a chance to achieve professional goals through challenging tasks and positive leadership. Working with customers at Knowit Connectivity provides opportunities to develop skills while enjoying the job. The workplace is fast-paced, fun, and inspiring with a great team spirit that works towards making a difference for the company and customers. There are many chances for personal development through innovative projects and skill development models. Knowit's corporate culture values sustainability and is built on consensus, openness, honesty, and respect for individual value and dignity. Knowit Connectivity specializes in exciting areas such as self-driving cars, infotainment systems, and 5G development, with expertise in embedded, cloud, and application domains. Application We have an ongoing selection of applications, so please apply for the position as soon as possible! Please include at least 3 cloud projects you have worked on in your CV. Do you have questions? Please contact our recruiter David Blaag Nilsson, [email protected]

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Systemingenjör till Knowit Connectivity i Göteborg
Knowit AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du på jakt efter nya utmaningar som systemingenjör och önskar dig en stabil arbetsmiljö där du kan utvecklas tillsammans med vänliga kollegor? Då kan Knowit Connectivity i Göteborg erbjuda precis vad du söker! Vi på Knowit strävar efter att arbeta tillsammans med dig som brinner för att bidra till våra kunders kvalitetsarbete och tillsammans med oss vill skapa en ljusare framtid! Om rollenSom systemingenjör hos oss kommer du att engageras i komplexa projekt som omfattar systemtekniska utredningar, kravhantering och design. Du kommer också att vara en del av förstudier och utredningar för att garantera produktens kvalitet. Ditt arbete som systemingenjör kan innebära utveckling av helt nya produkter samt modifiering och förbättring av befintliga. Arbetet utförs ofta i team där du har möjlighet att dela med dig av dina erfarenheter till andra med samma sinne. I denna roll är det meriterande om du har: Erfarenhet av kravhantering och förmåga att förstå och bryta ner krav. Erfarenhet av leverantörshantering, inklusive samarbete och kravställning mot leverantörer. Kompetens inom test och verifiering, med erfarenhet av testförfaranden och kvalitetssäkring. En god förståelse för arkitektur, inklusive övergripande tekniska koncept och hur dessa påverkar en teknisk lösning. Om dig Vi ser gärna att du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning och erfarenhet av att ha arbetat som systemingenjör. Om du är en utvecklare som söker nya utmaningar och vill prova på något nytt är denna roll också väl lämpad för dig! Vi tror att du som person är kommunikativ, initiativrik, trivs med teamarbete och finner nöje i problemlösning. God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Eftersom vissa av våra kunder också kräver svenskt medborgarskap kan detta vara en nödvändighet för tjänsten. Vad du kan förvänta digAtt arbeta hos oss erbjuder variation och utöver att arbeta med spännande kunder och teknologier får du chansen att utvecklas tillsammans med våra kunder och växa med skickliga kollegor. På vårt kontor i centrala Göteborg arbetar vi inom fyra affärsområden och inom Knowit Connectivity är vi cirka 50 konsulter. Vi arbetar bland annat med utveckling av avancerade 5G-lösningar, design av framtidens autonoma fordon och med att omforma den uppkopplade världen. Hos oss får du möjligheten att delta i projekt i världsklass och tillsammans med våra kunder forma framtiden. Knowit präglas av en välkomnande atmosfär där mångfald och jämställdhet står i centrum. För mer information och uppdateringar, följ oss gärna på Linkedin och se vad som händer hos Connectivity i Göteborg. Kontakt och ansökanOm detta låter som rätt möjlighet för dig, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka din ansökan idag eller kontakta ansvarig rekryterare: [email protected], +46 76 13 95 605 Vill du höra mer om vad våra medarbetare säger? Lyssna gärna på detta poddavsnitt: Läs mer och se vad vi gör på vår Knowit Connectivity på vår linkedin

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Testare till Knowit Connectivity
Knowit AB (Publ)
Systemtestare och testledare

Knowit Connectivity har idag en betydande position på marknaden inom mjukvaruutveckling och har nu ambitionen att växa inom kompetensområdet testning. Vår ambition för vår verksamhet är att vi ska kunna ta ett större helhetsansvar inom olika projekt för att kunna täcka våra kunders behov och mål. Idag satsar vi inom Knowit Connectivity på att bygga upp ett mer komplett team inom testresurser. Vi har idag några medarbetare som arbetar inom området, men vi har som målsättning att växa ytterligare för att kunna skapa ett community av testare. Målet blir att kunna erbjuda uppdrag inhouse samt i team-leverans ute hos våra kunder. Med rätt inställning och teknisk bakgrund finns det stora möjligheter att växa in i denna roll. Våra kunder har ständigt föränderliga behov där våra konsulter jobbar med att uppnå deras ambitioner genom kontinuerlig kompetensutveckling. Här erbjuds också möjligheter att fördjupa sig inom vissa specifika områden, t.ex. programmering, eller utvecklas inom området testning, men också lära sig mer om flera intilliggande områden; såsom riggmiljöer, CI/CD-kedjor eller ta roller inom testledning. Din kompetens: Här finns möjlighet att vara med att skapa och utveckla ett team inom testautomation. Vi lägger stor vikt vid att skapa transparenta och kompetenta team och erbjuder projekt och kunduppdrag med hållbarhet och teknik i fokus. Vi tror att du är en person som kan ta initiativ när det krävs! Du är duktig på att samarbeta och kommunicera mot olika enheter och funktioner samt kan visa god förmåga att ta ansvar för både teamets och dina åtaganden. Du har hittills samlat på dig minst 3 års arbetslivskunskap inom relevant område. Vidare behöver du god förståelse för mjukvaruutveckling, både kod och utvecklingsprocessen. Vilket uppdrag du kommer att få i början beror på marknadens efterfrågan tillsammans med din profil och erfarenhet. Idag arbetar vi med välkända kunder som är ledande inom sitt område. Grundkunskaper: • Kandidatexamen i datavetenskap, mekatronik, elektronik eller motsvarande.• Goda kunskaper i Python, eller annat programmeringsspråk.• Framför allt erfarenhet inom testautomation och CI/CD.• Erfarenhet av att sätta upp testning i CI/CD-pipelines. • Eventuellt medverkande om du har erfarenhet av olika typer av annan testning, t.ex. integrationstestning, SIL, HIL, CANalyzer, • Olika programmeringsspråk för testramverk. • Tidigare erfarenhet av testramverk och testmiljöer. • Vana att skriva och utföra testfall utifrån krav på inbyggda system. • Flytande i engelska och svenska i både tal och skrift. Varför Knowit? Du blir en del av Knowit Connectivitys goa gäng, som i Göteborg består av ca 55 medarbetare som arbetar med utveckling inom R&D. Frukostar, AW:s och olika former av nätverksträffar är ett självklart inslag hos oss. Naturligtvis ingår även kollektivavtal, friskvårdsbidrag, förmånlig tjänstepension och försäkring bland annat. Tillsammans med övriga affärsområden inom Knowit ska vi vara ett ledande företag i vår region när det gäller att hjälpa våra kunder att med hjälp av digitalisering skapa en mer hållbar verksamhet. – Vi är alltid öppna för att våga testa nytt! Vi tror på vikten av att tillhöra en grupp som har fokus på närhet till kollegor, ledning och kund – samtidigt som vi genom vår koncern möjliggör en större trygghet och en stor kundbredd. Innan du ansöker: Våra projekt kan se olika ut, och arbetsformen kan variera från onsite, hybrid och in-house beroende på uppdrag. Vissa av våra uppdrag kräver idag registerkontroll, vilket medför en förväntan på svenskt medborgarskap och svenska som första språk. Vi jobbar med ett löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår rekryteringsansvarig David Blaag Nilsson, [email protected]: Under sommaren kan vår svarstid vara längre än vanligt. Vill du ta reda på mer vilka vi på Knowit Connectivity är? Kika in på vår Linkedin: https://www.linkedin.com/showcase/knowit-connectivity/ Vill kanske lyssna till vad våra medarbetare säger kan dulyssna på detta poddavsnitt: Vi ser fram emot din ansökan! <3

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Sommarvikarier - Chaufförer i Mölndal
REMONDIS Sweden AB
Lastbilsförare m.fl.

Till vår enhet i Mölndal söker vi nu sommarpersonal med C-körkort som vill vara en del av vårt viktiga arbete. Som chaufför hos oss hämtar du återvinningsbart material från våra kunder och tillsammans med våra produktionsarbetare se till att verksamheten flyter på, på anläggningen. Här erbjuds du ett varierande och utvecklande arbete och för rätt person så finns det goda möjligheter att utvecklas internt hos oss. Du utgår från Kryptongatan 16 och arbetar i regelvardagar mellan 06-15. Som miljöarbetare hämtar du återvinningsbart material från våra kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och sker i högt tempo. Tjänsten innefattar bl.a.:•Insamling med baklastare,liftdumper eller lastväxlare•Hantering av fordonsdator och rapportering av avvikelser•Daglig kontroll av fordonetDu får ett socialt jobb där du har mycket kontakt med våra kunder, och gör det där lilla extra för att kunden ska bli nöjd. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • C-körkort och giltigt YKB• ADR är meriterandeSom person är du ansvarsfull, flexibel, duktig på att prioritera och kan fatta egna beslut i stressiga situationer. Du har daglig kontakt med kunder vilket ställer krav på dig att ha god social förmåga, vara serviceinriktad och hantera kunder på ett professionellt sätt.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Allra viktigast är att du, precis som vi, vill jobba säkert - tillsammans. Om REMONDIS Bli en del av ett bolag som varje dag arbetar för en ljusare framtid, för kommande generationer och vår planet; REMONDIS - cirkulär ekonomi - på riktigt. REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och vi ser till att över 30 miljoner ton avfall blir ny råvara - varje år. Vi verkar i en bransch som verkligen har framtiden för sig och som är en nödvändighet om världen ska ha en ljusare framtid. Vi är ett härligt team som utvecklar verksamheten i Sverige för att leverera branschens bästa service inom återvinning.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025