CNC Operatör Beredare - Trollhättan
A Teknik i Robertsfors AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

A Teknik söker nu dig som är nyfiken, har en bra inställning med vilja att alltid lära sig! Hos oss får du arbeta inom avancerad tillverkningsindustri, med kunder inom bl.a Aerospace, Medtech och andra intressanta kunder som ligger i framkant inom sina områden. För att passa in hos oss ser vi att du har lätt för att arbeta i grupp samt i allmänhet kommer till jobbet med en positiv inställning! Vem är du? Vi ser att du som söker har en tidigare utbildning alt. erfarenhet inom verkstad, mekanik, skärande bearbetning eller liknande från tex industrigymnasium. Du bör kunna läsa av och tolka olika ritningsunderlag och processinstruktioner för att därefter utföra arbetet därefter. Vi kommer värdera dig och din personlighet högt i denna tillsättning. Dina personliga egenskaper är viktigast av allt , då vi vill att du utvecklas hos oss under lång tid. Vad är meriterande? Du är tekniskt intresserad En del av arbetet sker digitalt, därför ser vi att du bör vara IT intresserad. Erfarenhet från verkstad, svarvning, fräsning, mätning Erfarenhet av MasterCam eller annat camberedningsprogram Erfarenhet av enstycks-lågvolymstillverkning För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha/vara: Erfarenhet av CNC. Utbildning inom industrin. Kunna och gilla att samarbeta Driven och nyfiken Kvalitetsmedveten Ordningsam Ansvarstagande och ärlig Flexibel Självgående Om tjänsten Vår verksamhet utgörs av avancerad mekanisk bearbetning i form av 3 till 5-axlig fräsning, svarvning, svetsning, slipning, gnistning, montering mm. i små till mellanstora serier. Ett tydligt kvalitets- och produktivitetsfokus präglar verksamheten. Arbetet innebär Programmering/CAM-beredning, Fixturering, Produktion och Mätning. Varför skall just du söka Vill du arbeta på en mindre enhet som är en del av en koncern inom svensk tillverkningsindustri där du kan växa och utvecklas till en viktig lagspelare är detta tjänsten för dig! Arbetet är varierande och utvecklande med god arbetsmiljö och du kan vara med och bidra och påverka din egen och företagets framgång. Kolla gärna in på vår hemsida www.ateknik.se

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Mättekniker i Göteborg
Futuria People AB
GIS- och kartingenjörer

Är du en mättekniker som trivs bäst med omväxling – från fältarbete i alla väder till smart databehandling inne på kontoret? Då kan detta vara jobbet för dig! Kunden är ett av Nordens mest expansiva och innovativa företag inom mätteknik och geodata. Här får du chansen att bli en del av en verksamhet som kombinerar teknisk spetskompetens med stark laganda och en genuin vilja att utvecklas – både som individ och som team. Med fokus på hållbara lösningar och framtidens infrastruktur driver kunden projekt som gör verklig skillnad i samhället.   Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Om tjänsten Kunden är ett av Nordens ledande företag inom mätteknik och geodata, med starka rötter i Danmark och ett växande fotfäste i Sverige. Rollen innehåller: • Projekt inom mark, anläggning och infrastruktur – ibland även husrelaterade uppdrag • Variation: utsättning, inmätning, rådgivning och databehandling • Arbete både ute på fältet och inne på kontor • Praktiskt arbete, administration och digital dokumentation • Mest arbete utomhus – kräver att du trivs med ett aktivt yrke i alla väder • Du blir en del av ett engagerat och kompetent team Du erbjuds En trygg, familjär arbetskultur med samarbete mellan Sverige och Danmark Flexibel vardag – stor frihet under ansvar Möjlighet att arbeta från andra kontor och bredda din kompetens (om så önskas) Förmåner: • Kollektivavtal • Förmånsbil (vid önskemål) • Friskvårdsbidrag • Företagshälsovård & hälsoundersökningar • Förstärkt pensionsavsättning Vi söker dig som Har 2–5 års erfarenhet som mättekniker och är självgående Har god vana av ritningar, utsättning, inmätning och databehandling Är noggrann, kommunikativ och lösningsorienterad Har erfarenhet av SBG Geo, Trimble och/eller AutoCAD Gillar fältarbete – oavsett väder och årstid Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Göteborg Kontakt: Sofie Andersson – [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

2 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Mekatronikingenjör
Together Tech AB
Övriga civilingenjörsyrken

Har du bred kompetens inom elektronik, mekanik och programmering – och ett driv att ständigt lära dig mer? Brinner du för att lösa problem och förstå komplexa system på djupet?  Vi förstärker teamet med fler kollegor som vill arbeta brett – med såväl nyutveckling som vidareutveckling av befintliga produkter. Du blir en del av ett team som gillar variation och tekniska utmaningar. Våra uppdrag spänner över flera branscher – ibland inom medtech, ibland inom andra framtidsområden. Din tekniska bakgrund Civilingenjör inom mekatronik, elektro eller närliggande område Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom R&D, gärna från mindre bolag eller start-ups Goda kunskaper i schemaritning och PCB-layout i Altium Designer God kommunikationsförmåga och flytande i svenska och engelska Meriterande med erfarenhet av medicinteknisk utveckling och relaterade regulatoriska krav Dina personliga egenskaper Du har en nyfiken och lösningsorienterad inställning, är självgående i ditt arbetssätt och ser värdet i nära samarbeten – både med kunder och kollegor. Du är intresserad av att hålla dig uppdaterad inom ditt område och är motiverad att utvecklas tillsammans med oss i din konsultroll! Together Tech för hållbar produktutveckling Vi ger möjligheter till utveckling genom en variation av uppdrag inom olika branscher, i uppdrag hos kund eller i något av våra inhouse-projekt. Hos oss arbetar du tillsammans med andra kollegor som brinner för att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik – eller som vi säger: Better World Tech! Din utveckling & vårt stöd Din utveckling och ditt välmående är viktigt för oss varpå vi erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. Vi värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön och är kollektivavtalsanslutna. För att främja din hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter. Vi gillar att umgås med varandra och anordna olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. Vi strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. Vi erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. Vi är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2025 och 2024 av Karriärföretagen! Vill du veta mer om oss, besök gärna www.togethertech.com För frågor kring den aktuella tjänsten, kontakta rekryterande ledare Sara Elliot, 0706-946126.

2 juli 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Administratör till institutionen för Arkitektur och samhällsbyggnadsteknik
Chalmers Tekniska Högskola AB
Löne- och personaladministratörer

Institutionen för Arkitektur och samhällsbyggnadsteknik söker nu en administratör som vill bidra till att skapa ett välfungerande och professionellt stöd till våra chefer, lärare och forskare. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter i en miljö präglad av samarbete, engagemang och ett gemensamt fokus på utbildning och forskning för en hållbar framtid. En av våra medarbetare går på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie.  Om oss Verksamhetsstödet på institutionen för Arkitektur och samhällsbyggnadsteknik (ACE) ansvarar för det administrativa stödet till institutionens kärnverksamhet. Det innebär stöd inom områden som ekonomi, HR, forskning, utbildning, inköp och lokaler. Avdelningen leds av administrativ chef och består av cirka 20 medarbetare som arbetar i mindre team för att ge ett nära och professionellt stöd till verksamheten. Din roll Som administratör hos oss arbetar du i nära samarbete med övriga administratörer, och har ett viktigt uppdrag att stödja framför allt våra chefer, men även forskare, lärare och övriga anställda. Vi söker dig som är lösningsorienterad, tycker om att hjälpa till där det behövs som mest och har en god känsla för service och samarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • HR-administration • Beställningar och bokningar i samband med exempelvis konferenser, möten och disputationer • Övriga administrativa uppgifter kan också bli aktuella, t.ex. inom studieadministration Kvalifikationer Krav: • Minst gymnasieutbildning • Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete • Mycket god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet • God kommunikationsförmåga i både svenska och engelska Meriterande: • Tidigare erfarenhet från universitet eller högskola • Erfarenhet av system som Proceedo, Primula, Ladok eller liknande Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen tror vi att du är serviceinriktad, flexibel och kommunikativ. Du behöver också ha god samarbetsförmåga och kunna hantera konfidentiella frågor med hög integritet. Om institutionen Institutionen för Arkitektur och samhällsbyggnadsteknik formar framtidens arkitekter och samhällsbyggare. Genom utbildning och forskning inom ingenjörs- och samhällsvetenskap, arkitektur och humaniora utvecklar vi kunskap och lösningar för ett hållbart samhälle. Läs mer om oss här: Arkitektur och samhällsbyggnadsteknik | Chalmers Anställningsform Vikariat på heltid under perioden november 2025 tom december 2026 eller enligt överenskommelse.  Förmåner och arbetsmiljö Att arbeta på Chalmers innebär en stimulerande akademisk miljö med starkt fokus på hållbarhet, mångfald och samarbete. Vi erbjuder bland annat: • Flexibla möjligheter till distansarbete utifrån verksamhetens behov • Semester upp till sju veckor per år • Kollektivavtal som inkluderar föräldralön, sjukpenningtillägg, pension, läkemedelsersättning och flextid • Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme per vecka på betald arbetstid Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Så ansöker du Skicka in din ansökan senast den 13 augusti 2025. Digitala intervjuer är planerade 22 augusti 2025. Din ansökan ska innehålla: • CV • Personligt brev (1–2 sidor) • Eventuella intyg och betyg (valfritt) Spara dokumenten som PDF och märk dem med ditt namn och svara på urvalsfrågorna i ansökningsförfarandet. Kontakt Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta: • Laura Ojanen Prytz, administrativ chef [email protected] | 031-772 2609 • Evelina Leckborn, HR-partner [email protected] OBS! Svar kan dröja under semesterveckor.  *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***   Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Objektsledare verksamhet - skola
Essunga kommun
Systemförvaltare m.fl.

Vill du vara med och forma framtidens skola i V6 kommunerna med hjälp av smart systemförvaltning? Vi söker en Objektsledare Verksamhet med fokus på verksamhetsutveckling inom skolområdet – en nyckelroll i vårt arbete med att effektivisera och utveckla våra digitala stöd för utbildning. Samverkanskommunerna, V6, består av Essunga, Grästorp, Götene, Lidköping, Skara och Vara.   Om uppdraget Inom vår organisation (V6) är samverkan en bärande princip. Vi har samlat systemförvaltningen i olika objekt där varje objekt leds gemensamt av en Objektsledare Verksamhet och en Objektsledare IT. Tillsammans är ni navet för objektet och driver utveckling, planering och förvaltning framåt – i nära dialog med verksamheten. I den här rollen arbetar du i ett team av engagerade kollegor med tillgång till stödstrukturer, en etablerad objektförvaltningsmodell och ett aktivt kunskapsutbyte genom forum och teamskanaler.   Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för att samordna, planera och leda objektets förvaltningsarbete i linje med förvaltningsplanen. Några av dina uppgifter: - Utarbeta förvaltningsplan tillsammans med Objektsledare IT - Säkerställa bemanning av operativa roller i samråd med resursägare - Upprätta förvaltningsdokumentation och rapporteringsrutiner - Rapportera status och avvikelser till Objektägare och styrgrupp - Följa upp SLA-nivåer och kostnadsutfall - Koordinera aktiviteter inom objektet och initiera nya vid behov - Ställa krav på projekt ur ett förvaltningsperspektiv - Samla in och sammanställa krav från verksamhet och specialister - Kalla till möten och agera föredragande i styrgruppsmöten   Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du är en strukturerad och lösningsorienterad person med god förmåga att skapa samsyn och samverkan mellan olika aktörer. Du har ett helhetsperspektiv och trivs i rollen som ledare och samordnare.   Vi söker dig som har: En akademisk utbildning motsvarande högskolenivå eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi söker dig som har god verksamhetsförståelse i kombination med kunskap om verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och det vi söker är förmåga att: • jobba drivande och självständigt • samverka ur ett V6-perspektiv med alla berörda samverkansparter • vara tydlig och inbjudande samt kunna förmedla tydlig målbild • skapa delaktighet • skapa ordning och struktur i arbetet • värdera olika behov och krav i förhållande till helheten Utöver ovanstående kräver arbetet att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska samt att du har B-körkort.   Meriterande: - Erfarenhet av systemförvaltning - Tidigare samarbete med IT-avdelning - Kännedom om skoladministrativa processer    Varför jobba hos oss? Här får du chansen att göra skillnad – på riktigt. Du blir en del av ett team där idéer tas tillvara, samarbete är centralt och där du får möjlighet att påverka hur våra digitala system på bästa sätt stöttar skolans kärnverksamhet. Du kommer in i en miljö där både struktur och flexibilitet premieras – med fokus på ständig förbättring. Du får själv vara med och välja vilken av våra 6 orter; Essunga, Grästorp, Götene, Lidköping, Skara eller Vara som du önskar utgå ifrån i din tjänst.   Intresserad? Skicka in din ansökan senast 2025-08-03. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna  Ann-Charlotte Ruderfors, [email protected], 0510-770018   Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Arbetsmarknadshandläggare till arbetsmarknadsenheten
Härryda kommun
Arbetsförmedlare

Din arbetsplats Arbetsmarknadsenheten (AME) i Härryda är organiserad i verksamhetsområdet Härryda framtid. Vi erbjuder våra deltagare arbetsträning, praktik, hälsofrämjande och kompetenshöjande insatser samt bedriver jobbsökarverksamhet. Vårt arbete kännetecknas av nära kontakter med övriga samverkansparter både inom kommunen och med övriga myndigheter och arbetsgivare. Enhetens arbete bedrivs utifrån BIP-forskningen som är en omfattande dansk studie. Vi söker nu en arbetsmarknadshandläggare med erfarenhet av deltagares stegförflyttning enligt BIP-forskningen. Tjänsten ska även utgöra en tidsbegränsad förstärkning för verksamheten som står i startgroparna för implementering av nya arbetssätt, bland annat för att förstärka samverkan mellan kommunens arbetsmarknadsenhet och enheten för ekonomiskt bistånd. I samverkan ska bland annat nya processer arbetas fram för att skapa ett än mer effektivt arbetssätt. Ditt uppdrag Du coachar vuxna och ungdomar utifrån deltagarnas individuella behov utifrån BIP-forskningen. Du arbetar med deltagare både i enskilda samtal och i gruppverksamhet. Du samverkar med andra enheter i kommunen kring de deltagare som remitterats in i huvudsak från enhet för försörjningsstöd. Vi kan erbjuda ett utvecklande arbete med ett samverkande och nätverksinriktat arbetssätt där du blir en del av en trevlig, dynamisk och sammansvetsad arbetsgrupp. Du bidrar med kompetens och stöd vid implementering av enhetens nya arbetssätt. Det här krävs för tjänsten Vi söker dig som: • Har 3-års eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner relevant.  • Har flerårig erfarenhet som arbetsmarknadshandläggare vid kommunal arbetsmarknadsverksamhet. • Besitter erfarenhet av handläggning av myndighetsbeslut gällande ekonomiskt bistånd. • Har god kunskap om FK och AF:s roll för personer som står långt från arbetsmarknaden. • Är väl insatt i BIP-forskningen och kunna tillämpa den i sitt arbete. • Har förmåga att skapa förtroendefulla relationer, är lyhörd och har en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. • Har B-körkort. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, flexibilitet och samarbetsförmåga samt kunskap om arbete med målgruppen. Vad vi erbjuder dig Läs mer på vår hemsida om vad vi erbjuder dig. (https://www.harryda.se/arbete/arbetaiharrydakommun/detharerbjudervidig.4.4bd770a51817ff14fcd13400.html) Om Härryda kommun Härryda är en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3 000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Övrig information Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Socionom till BUP akutmottagning

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP) vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset startar en ny, specialiserad mottagning för akuta barnpsykiatriska bedömningar. Vi tar emot barn och ungdomar upp till 17 år som är i behov av snabb hjälp, och erbjuder både telefonbedömningar och fysiska akutbesök under vardagar, dagtid. Mottagningen delar lokaler med BUP Hisingen, vilket skapar goda förutsättningar för samverkan. Om arbetsuppgifter Som en del av vårt team kommer du att: • Triagera akutsökande via telefon • Genomföra akuta bedömningar och uppföljande besök • Arbeta i ett tvärprofessionellt team med läkare, psykolog, sjuksköterska och socionom Vi erbjuder internutbildning, regelbunden handledning och ett nära samarbete i ett litet, engagerat team. Tjänstgöringsgrad kan anpassas efter dina önskemål. Om dig Vi söker dig som: • Har minst 5 års erfarenhet av arbete med barn och unga. • Är trygg i din yrkesroll och van att arbeta självständigt • Har god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat arbetssätt • Har grundläggande psykoterapiutbildning inom familjeterapi eller KBT (meriterande) Mottagningen är en liten enhet som arbetar tätt tillsammans. Det krävs att du är samarbetsinriktad och lösningsfokuserad. Varmt välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

2 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Junior controller/redovisningsekonom till vård- och omsorgsförvaltningen

Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! Vi har som mål att bli Sveriges mest effektiva kommun och vård- och omsorgsförvaltningen är mitt uppe i en spännande förändringsresa som innebär förändrade arbetssätt med fokus på innovation, samarbete och att bli en förvaltning i framkant. Du kommer att mötas av en arbetsplats som strävar mot en omställning till ett datadrivet och digitalt arbetssätt - där vi med en välavvägd mix av erfarenhet, nyfikenhet och mod utmanar oss själva och de kommunala verksamheterna för att skapa nytta för medborgarna med de resurser som står till förfogande. Kansli- och ekonomienheten är en av fyra enheter inom avdelningen för verksamhetsstöd. Som medarbetare på enheten kommer du att få möjlighet att växa både personligt och professionellt, samtidigt som du bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid ansvar, utveckling och att du är med och driver både verksamheten och dig själv framåt. Du blir en viktig del av ett team som består av controllers, ekonomiadministratörer, förvaltningssekreterare, registrator och utredare.  När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: • En trygg anställning • Möjlighet till semesterväxling • En kompetensutvecklingsplan • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Cykelförmån • Möjlighet att delvis arbeta på distans Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Ekonomibenet inom kansli- och ekonomienheten arbetar övergripande med ekonomistyrning och uppföljning av hela verksamheten, löpande bokföring, finansiell rapportering och avgiftshantering. Du kommer att bli en central aktör i arbetet med att säkerställa kvalitet och effektivitet i redovisningen samtidigt som stort fokus ligger i att stötta och underlätta för verksamhetens chefer. Arbetsuppgifterna består bland annat av redovisning, ekonomisk uppföljning, budget- och prognosarbete, samt utveckling av förvaltningsövergripande, men även enhetsspecifika processer och rutiner. I rollen ingår att ansvara för den löpande bokföringen och säkerställa att redovisningen följer gällande lagar och principer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Universitets- eller högskoleexamen på minst kandidatnivå, gärna med inriktning mot ekonomi och offentlig förvaltning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift  • Mycket god förmåga att använda digitala verktyg och system • Goda kunskaper i officepaketet, särskilt excel Meriterande: • Erfarenhet från arbete med redovisning eller ekonomisk uppföljning och budget inom offentlig förvaltning • Erfarenhet från arbete/praktik inom vård- och omsorg Som person är du noggrann, strukturerad och självgående, samtidigt som du trivs med att samarbeta och bygga relationer. Om du dessutom är nyfiken, driven och alltid letar efter sätt att förenkla och förbättra då är detta jobbet för dig!  Vi lägger stort vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Eftersom vi genomför rekryteringen under sommaren vill vi göra dig som söker beredd på att det kan vara lite längre hanteringstider, urval bland de sökande kan komma att göras löpande under ansökningstiden. Första intervjuer planeras till den 12 augusti. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling såsom pass eller nationellt ID kort.  Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.

2 juli 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Leg. läkare med sikte på ST i allmänmedicin, Medpro Clinic Noltorp
Medpro Clinic Group AB
Övriga läkare

Vi söker en leg. läkare med sikte på ST i allmänmedicin till vårt team i Alingsås På Medpro Clinic Noltorp hittar du ett stolt och engagerat team som tillsammans driver och utvecklar primärvården. De flesta av våra medarbetare har varit med sedan start. Vi tror på ett teambaserat arbetssätt kring våra patienter och här är alla i arbetsgruppen en viktig del i att utveckla våra arbetssätt, patientbemötande och vårdkvalitet. Vår verksamhet bygger på kontinuitet, kvalitet, tillgänglighet och trygghet för patienten. Hos oss finns vårdcentral, BVC, mottagning för Ungas Psykiska Hälsa och rehabmottagning. Detta innebär att vi kan ta emot patienter i alla åldersspann och erbjuda ett komplett vårdutbud inom primärvården. Vi har även en socialmedicinsk mottagning i kommunen. Vi erbjuder en arbetsplats med korta beslutsvägar där du har möjlighet att utveckla och påverka ditt arbete. Vi provar gärna nya idéer och inriktningar och är måna om din vidareutbildning och utveckling. Om tjänsten Som legitimerad läkare hos oss har du varierande arbetsuppgifter med bland annat planerad läkarmottagning, akuta patienter och läkarmedverkan i hemsjukvård. Du får möjlighet att, tillsammans med övriga medarbetare, utveckla verksamheten och delta i förbättrings- och kvalitetsarbete. Vi hjälps åt. Vi lyssnar, delar med oss och lär av varandra – det är i teamarbete vår kunskap växer. Vi utgår från en evidensbaserad och utvecklande arbetsmiljö med fokus på det patientnära arbetet. Du har kontinuerlig handledning med specialist i allmänmedicin.  Samtliga läkare omfattas av kollektivavtal knutet mellan Läkarförbundet och Vårdföretagarna. Om dig Vi söker dig som är legitimerad läkare med behörighet att arbeta inom svensk sjukvård. Du har språkkunskaper i svenska motsvarande nivå C1. Du tycker om att samarbeta med andra, både läkarkollegor och andra professioner. Du är engagerad och förstår vikten av ett gott bemötande. Du kan anpassa ditt arbete, bemötande och förhållningssätt utifrån patient och situation. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete Mycket trevliga arbetskamrater och väldigt god stämning på arbetsplatsen Tydlig och närvarande ledning Ett nära samarbete med samtliga yrkesgrupper Fortlöpande utbildning och individuell utveckling En spännande och lärorik organisation i ständig utveckling En vårdcentral med gott rykte som ligger högt i Nationell Patientenkät Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Förmåner: Friskvårdsbidrag, gruppförsäkring, erbjudanden på träningskort på flera etablerade träningsanläggningar, rabatt hos Specsavers Vi hoppas att du tycker tjänsten låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag. Varmt välkommen med din ansökan!      Mer om oss Medpro Clinic - en del av Medtanken Group Medtanken Group är en primärvårdsaktör i Västra Götalandsregionen och Region Skåne med 25 vårdcentraler samt flertalet rehabcenter, mottagningar för Ungas psykiska hälsa, seniorhälsa samt mycket mer. Vi bedriver vård i privat regi på likvärdiga villkor som offentliga verksamheter, inom ramen av avtal med regionerna. Vi bedriver även privat vård genom vårt specialistsjukhus samt företagshälsor. Vårt mål är att vi ska leverera den bästa servicen, en sömlös vård med ett högt engagemang och vara det självklara valet för våra patienter. Vårt arbete kännetecknas av att vi vill ge våra patienter en hög tillgänglighet till medicinsk bedömning samt ha ett tillitsskapande bemötande i världsklass. Detta samtidigt som vi är den bästa arbetsplatsen för våra engagerade medarbetare som ges möjligheten att jobba på toppen av sin kompetens. Verksamheterna drivs med ett flertal engagerade och kunniga team med patienten i fokus under varumärkena Medpro Clinic, Omtanken, Citysjukhuset +7, Kvarterskliniken och HMC - Hälsomedicinskt center.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Senior Stress Engineer
Combitech AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vill du vara med och utveckla framtidens stridsflygplan? Vi på Combitech tillsammans med våra kunder i branschen befinner vi oss i en expansiv fas och söker därför förstärkning inom beräkning och analys. Vi letar efter erfarna kandidater med intresse för beräkning och analys. En person som kan arbeta både självständigt och i team för att genomföra avancerade analyser i våra projekt. Rollen I den här rollen får du möjlighet att: * Delta i produktutvecklingsprojekt med din expertis inom beräkning och analys. * Utföra hållfasthet, utmattning och skadetålighetsanalyser på flygplansskrov. * Utföra majoriteten av beräkningarna med hjälp av handboksberäkningar. Även beräkningar i verktyg såsom Nastran, Abaqus, Hyperworks och MATLAB förekommer. * Utvecklas professionellt och få möjlighet till vidareutbildning. * Vara en del av ett bra arbetsklimat och en stark teamkänsla, något som vi på Combitech värdesätter högt. Vi söker dig som * Har en relevant civilingenjörsutbildning, gärna inom Maskinteknik med inriktning mot Tillämpad Mekanik. Arbetserfarenhet inom flygindustrin är meriterande. * Besitter en analytisk läggning samt en naturlig fallenhet och intresse för beräkningar. * Erfarenhet av kommersiella programvaror är meriterande men inget krav. * Förmåga att arbeta självständigt med starkt eget driv och utmärkt problemlösningsförmåga. * Har en positiv inställning och en nyfiken personlighet. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Urval sker först efter semestern. Välkommen till Combitech! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: Sandra Haglund +46 73 4187355 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025