Sommar-och timvikarier till vård- och omsorg samt LSS/stöd-verksamheter
Munkedals kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna? Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun! Välfärdsförvaltningens uppgift är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Välfärdsförvaltningen består av enheten kommunal primärvård och de tre avdelningarna vård och omsorg, stöd och IFO (individ och familjeomsorg). Avdelning vård och omsorg består av enheter inom äldreboenden och hemtjänst. Avdelning stöd innefattas av LSS. Avdelning IFO består av socialtjänst, arbetsmarknadsenhet, socialpsykiatri och biståndsenhet. Kommunal primärvård innefattar rehabilitering och sjukvård i hemmet. Vill du ha ett meningsfullt jobb där du skapar ett stort värde för människor? Vården tar aldrig sommarlov - och du behövs! Vi söker dig som vill hjälpa andra till sommaren. Nu söker vi sommar- och timvikarier till äldreboende, hemtjänst, boende enligt LSS, boendestöd och personlig assistans i Munkedal, Dingle och Hedekas. Vi söker dig som kan arbeta under resterande delar av semesterperioden och kan påbörja ditt arbete hos oss som timvikarie redan nu.   Ett sommarjobb hos oss innebär att du får testa ett självständigt, ansvarsfullt och viktigt jobb. Du får erfarenhet, möjlighet att utvecklas och knyta nya kontakter för ditt framtida arbetsliv. Du blir del av vår kompetenta, ansvars- och omsorgsfulla arbetsgrupp, där vi strävar efter en stark gemenskap och gott samarbete för att främja en god arbetsmiljö, hälsa och trygghet för våra äldre och medarbetare.  Beskrivning av jobbet  Ditt arbete kommer att innefatta den dagliga omvårdnaden av våra brukare, som du kommer utföra med hög kvalité efter deras individuella behov och situationer som uppstår. Det ansvarsfulla arbetet består av stor delaktighet och dagliga observationer, i nära samarbete med dina kollegor för att kunna utföra insatser som bidrar till deras välmående. Du ska erbjuda stöttning till våra brukare i hygienarbete, promenader, matlagning, samt sällskap som kommer att bidra till en meningsfull vardag. Kommunikation är dessutom en stor del av ditt arbete, där du skall möta brukare och deras anhöriga på ett omtänksamt, förtroendegivande och respektfullt sätt. Arbetet innefattar dags-, kvälls-, natt- och helgarbete.  Vi söker dig som: fyllt 18 år och har ett genuint intresse för omvårdnadsarbete och arbete med människor. meriterande är tidigare erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg meriterande om du har B-körkort har en god förmåga att uttrycka dig i svenska, både tal och skrift, för att kunna utföra en trygg omvårdnad med hög kvalité och kunna tillgodose våra äldres och brukares behov utifrån både genomförandeplan och uppkomna situationer. Din personliga lämplighet är av stor vikt för oss, där din styrka är ditt genuina människointresse och respekten för individen. Du har förmågan att vara lyhörd och se människors specifika behov och därmed kunna tillgodose dem individuellt. Vidare kommer din lyhördhet skapa förtroendefulla relationer med våra äldre/brukare, anhöriga och kollegor. Vi vill informera dig om  För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret redan vid intervjutillfället. Beställ redan nu registerutdrag 442,7 (arbete på HVB-hem) på polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Tjänsten är kostnadsfri. Om du är utbildad undersköterska, glöm inte att ansöka om skyddad yrkestitel hos Socialstyrelsen: https://legitimation.socialstyrelsen.se/skyddad-yrkestitel-for-underskoterska/utbildad-i-sverige/. Som du kan uppvisa för oss. Vi kommer att använda oss av språktester för att verifiera din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer arbeta med löpande urval och gruppintervjuer under hela ansökningsperioden, så skicka gärna din ansökan redan idag. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - visar giltig ID-handling - vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis - har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd - vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd - vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Vår kommun Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 350 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka  900 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun! Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig! Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

4 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Operativ Teamledare i lager
Exertis CapTech AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Teamledare – Ansvar för lagerdrift med sovmorgon Hos oss börjar du dagen när andra redan hunnit stressa igenom rusningstrafiken. Vi söker dig som vill leda ett engagerat lagerteam där struktur, tydlig kommunikation och god arbetsmiljö är i fokus. Perfekt för dig som trivs med en lugnare start på dagen. Vi söker en teamledare till vårt lager i Göteborg med ansvar för den dagliga driften. I den här rollen är du en närvarande ledare som driver arbetet framåt och ser till att teamet når sina mål. Du är trygg i din roll, tar beslut när det behövs och skapar ett inkluderande klimat där alla trivs och presterar. Om du har erfarenhet av operativ lagerverksamhet och gillar att vara nära verksamheten – då kan det här vara helt rätt för dig. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Samordna det dagliga arbetet på lagret med ett positivt och stödjande förhållningssätt. • Inspirera och motivera ditt team för att stärka lagandan och nå gemensamma mål. • Identifiera och hantera risker på arbetsplatsen, samtidigt som du arbetar proaktivt med förbättringsförslag. • Arbeta tillsammans med andra Teamledare och avdelningar för att säkerställa ett smidigt och effektivt flöde på lagret. • Säkerställa att alla arbetsmiljörutiner följs och skapa en trygg och harmonisk arbetsplats. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen som Teamledare hos oss, tror vi att du: • Har erfarenhet av att leda personal i den dagliga driften inom lager eller liknande verksamhet. • Har en god kommunikationsförmåga och tycker om att arbeta i team, där samarbete och gemenskap är viktigt. • Har en förmåga att hantera förändringar och utmaningar med lugn och struktur. • Är lösningsorienterad och drivs av att skapa förbättringar och utveckling på arbetsplatsen. Vi erbjuder en trygg anställning med goda villkor och fokus på både arbetsmiljö och utveckling: • Lön enligt kollektivavtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. • Hos oss får du en trygg arbetsmiljö med förmåner som friskvårdsbidrag samt tillgång till gym och massage på arbetsplatsen mot bruttolöneavdrag. • Arbetstid enligt schema: – Måndag: kl. 09:30–19:30 – Tisdag–Torsdag: kl. 10:30–19:30 – Fredag: kl. 11:30–19:30 Arbetstiden omfattas av OB-tillägg enligt gällande avtal. Hos Exertis Nordics blir du en del av en öppen och varm företagskultur med fokus på både personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder anställning i en dynamisk organisation som arbetar med framtidens teknik och spännande produkter. Här finns stora möjligheter att växa och utvecklas, med många exempel på interna karriärvägar. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökan Vi ser fram emot att få din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 2025-07-13. Ansök via formuläret nedan - vi tar inte emot ansökningar via mejl. Har du frågor om tjänsten kontaktar du Herman Granli [email protected] Vilka är vi? Exertis Nordics är en av Nordens största och snabbast växande distributörer av IT- och Pro AV-produkter, konfigurationstjänster, Säkerhet & Övervakning samt är en av Nordens största tillverkare av datorer. Vårt huvudkontor och lager finns i Göteborg, med lokalkontor i Stockholm, och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark. Vi samarbetar med över 250 leverantörer och mer än 4 000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer av teknologi, med en omsättning på nära 75 miljarder SEK.

4 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Reception- & serviceansvarig till Alecta - Leir Mat & Möten
Carotte Staff AB
Kontorsreceptionister

OM TJÄNSTEN Som Reception- och Serviceansvarig är du en nyckelroll i huset. Du är en person som brinner för service och trivs i en roll där du både möter människor och hanterar administrativa uppgifter. Du arbetar i både receptionen och caféet, och har ett nära samarbete med restaurangteamet. Det är en varierad tjänst där du ansvarar för att skapa en välkomnande och professionell atmosfär. Du hjälper besökare, koordinerar konferenser, hanterar accesser och nycklar, och ser till att gemensamma ytor håller hög standard. Du blir också en viktig del i att bygga upp rutiner och sätta strukturen för hur vi jobbar i fastigheten. Tillsammans med Alecta Fastigheter är du med och skapar ett attraktivt hyresgästerbjudande. Det handlar om att bygga relationer, förstå behov och bidra till att kontorsmiljön blir en plats där företag trivs och utvecklas. Du hjälper även till att arrangera sociala aktiviteter och event, och har ett stort utrymme att komma med egna idéer. OM ARBETSGIVAREN Carotte grundades 1982 och har sedan dess levererat service och catering i toppklass. Idag är vi en av Sveriges snabbast växande aktörer inom Soft Facility Services, med fokus på att skapa attraktiva upplevelser och arbetsplatser. Genom våra tre affärsområden: Carotte Food & Event, Carotte Housekeeping och Carotte Staff, erbjuder vi tjänster inom restaurang, lokalvård, bemanning, event och kontorsservice. Vi finns i Stockholm, Göteborg och Jönköping, med kunder i hela landet. OM KUNDEN Alecta Fastigheter är ett framtidsinriktat fastighetsbolag med stort fokus på hållbarhet och digitalisering. Under våren 2024 öppnade de dörrarna till en totalrenoverad och toppmodern kontorsfastighet i Göteborg – Ullevi Park. Här har Carotte, i nära samarbete med Alecta, ansvarat för att utforma reception, konferensytor, gemensamma serviceytor och restaurangen Leir. Fastigheten består av två sammanlänkade byggnader med 16 våningar, där hyresgäster och besökare erbjuds ett brett serviceutbud. Carotte ansvarar stolt för hela serviceleveransen i huset – från bemannad reception till konferenser och restaurang. DIN PROFIL Vi söker dig som: Har erfarenhet från serviceyrken, såsom reception, kontorsservice eller restaurang/café. Trivs i en varierad roll och tycker om att ha många bollar i luften. Har en stark känsla för service och värdskap Är självgående, lösningsorienterad och professionell i alla lägen. Har god datorvana, samt behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Är kreativ och gillar att ta initiativ Du är van att arrangera event och konferenser, och tycker om att bygga relationer. Du bidrar med energi, trygghet och en positiv stämning till både teamet och våra gäster. KVALIFIKATIONER Tidigare erfarenhet från servicebranschen, gärna i kombination med café eller reception. Vana vid att jobba med både människor och administrativa uppgifter. God kännedom om kaffemaskiner och enklare servering. Erfarenhet av att organisera konferenser eller events. Relationsskapande, kreativ och lösningsorienterad. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. God datorvana, främst inom Office-paketet. ÖVRIGT: Tillträde: Omgående Arbetstider: Kontorstid med flexibilitet för visst kvällsarbete vid event och arrangemang. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning där du är anställd av Carotte Staff. Omfattning: Heltid Placering: Göteborg - Leir Mat & Möten Lön: Enligt överenskommelse Ansök genom att klicka på “Jag vill ansöka!”. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
EU-projektkoordinator
Chalmers Tekniska Högskola AB
Planerare och utredare m.fl.

Vill du vara ett kvalificerat stöd i forskningsprojekt där struktur, samarbete och initiativkraft gör skillnad? Forsknings-, innovations- och samverkansstöd är en nystartad avdelning vid Chalmers verksamhetsstöd. Här samlas funktioner som i dag arbetar med forskningsstöd, samverkansfrågor och innovationsfinansiering. Avdelningen tillhandahåller kvalificerat stöd i komplexa ärenden, hanterar operativa uppgifter, ger rådgivning inom relevanta sakområden samt stödjer lednings- och beslutsprocesser inom forsknings- och innovationsområdet. Avdelningen är en del av Chalmers arbete med att möta ökade krav på samverkan, styrning, kvalitetssäkring och strategisk förmåga inom forskningsverksamheten. EU-projektkoordinator En av våra EU-projektkoordinatorer ska gå vidare till nya utmaningar och vi söker nu en ersättare. EU-projektkoordinatorerna är placerade på enheten Grants and Innovation Office som idag består av två EU-projektkoordinatorer, fyra forskningsrådgivare och sju innovationsrådgivare. Nära samverkan sker med andra delar av verksamhetsstödet som rektorsstaben, HR och ekonomiavdelningen. Som EU-projektkoordinator är det övergripande uppdraget att erbjuda stöd till forskare som söker och koordinerar EU-projekt med flera parter. Rollen som EU-projektkoordinator ska bidra till att säkerställa kvalitet i Chalmers administration och hantering av EU-projekt. Som EU-projektkoordinator rapporterar du direkt till projektens vetenskapliga ledare. Du är kontaktperson för övriga involverade lärosäten för frågor som handlar om EU regelverket. Därmed är du en viktig knutpunkt i projekten och länkar samman andra nödvändiga kompetenser inom verksamhetsstödet. Exempel på arbetsuppgifter är hantering och utveckling av verktyg för, planering, riskhantering och avrapportering, dokumentation samt organisation och facilitering av projektmöten. Inom ramarna för tjänsten ingår gemensamt utvecklingsarbete av Grants and Innovation Office processer, metodik, system och kommunikationskanaler, och mycket av arbetet involverar samverkan mellan forskningsrådgivare, ekonomer, jurister och innovationsrådgivare. Viss del av tjänsten kan också komma att omfattas av andra arbetsuppgifter inom avdelningens verksamhetsområde. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid. Kvalifikationer Vi söker dig som är högskoleutbildad, och som har en god förståelse för den akademiska forskningens villkor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av samverkan mellan akademi och samhälle. Du har erfarenhet av att koordinera komplexa projekt och det är meriterande om du har en formell projektledarutbildning. Du har kunskaper om det europeiska systemet för forskningsfinansiering. Egen erfarenhet av administration av EU-finansierade forsknings- eller innovationsprojekt inom ramprogrammen är meriterande, särskilt Marie Curie doktorandnätverk. Tjänsten förutsätter att du är kvalitetsmedveten, serviceinriktad och samverkande. Du är självgående och tar egna initiativ i en komplex och dynamisk miljö. Perioder med hög arbetsbelastning och flera parallella projekt kräver att du är stresstålig och flexibel. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift och har god IT-vana. Ytterligare europeiska språk är meriterande. Den utåtriktade rollen med många interna och externa kontaktytor förutsätter att du har mycket god social kompetens, tydlighet och pedagogisk förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att arbeta på Chalmers Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid. Våra förmåner för anställda omfattar bland annat: ⦁ Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov.  ⦁ Semester upp till sju veckor per år. ⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid. ⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Ansökningsförfarande Ansökan ska vara märkt med namn och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan: CV Personligt brev • 1-2 sidor Övrigt (valfritt) • Eventuella intyg, betyg etc. Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Vid frågor, vänligen kontakta Tf. avd. chef Linda Vidén Ljungars, [email protected], Tel: 031-772 8627 Tf. enhetschef Mathias Gaunitz, mathias.gaunitz@chalmers. se Tel: 031-772 1313 *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***   Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället. Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kirurger till Sjukhusbataljonen
Försvarsmakten
Specialistläkare

Vill du arbeta i en dynamisk och utmanande miljö där din medicinska kompetens kan göra skillnad både nationellt och internationellt? Försvarsmedicincentrum i Göteborg söker nu erfarna kirurger för en spännande och varierad tjänst vid Sjukhusbataljonen. Här får du möjlighet att arbeta med avancerad kirurgi i fält, leda medicinska insatser under krävande förhållanden och bidra till utbildning och utveckling inom sjukvårdskapaciteten i Försvarsmakten. Försvarsmedicincentrum Försvarsmedicincentrum är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin, beläget i Göteborg. Vårt uppdrag är att förse Försvarsmakten med kvalificerade medarbetare inom hälso- och sjukvård, därutöver innebär uppdraget utveckling och försörjning av sjukvårdsmateriel och läkemedel. Sjukhusbataljonen verkar som Försvarsmaktens operativa fältsjukhusförband med insatsförmåga såväl nationellt som internationellt med betoning på ledning, logistik och sjukvård. Dessutom genomför förbandet värnpliktsutbildning. Personalkategorierna som finns på enheten är medicinalpersonal, officerare, soldater och värnpliktiga. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som läkare ska du med utgångspunkt från patientens individuella behov och ibland komplexa skador, självständigt och med begränsade resurser, göra avancerade kirurgiska bedömningar och behandlingar. Yrkesrollen omfattar även att du triagerar patienter i det akuta skedet. Arbetet kan ske under pressade arbetsförhållanden, och arbetsmiljöerna är av fysiskt utmanande karaktär. Arbetet vid Framskjutna kirurgiska enheter sker i stor utsträckning prehospitalt, och delar av arbetstiden kan vara förlagd utomlands i internationell militär insats. När du inte är ute i skarp verksamhet genomför du utbildning både som elev och instruktör, medverkar på övningar och planerar för kommande verksamhet. Exempel på arbetsuppgifter: • Rescusitering enligt DCS • Stabilisera patient inför transport till högre vårdnivå/avlämnande till annan enhet • Planera för den peri- och postoperativa vården • Delta i upprättandet av enheten (gruppering) samt vård av materiel • I yrkesrollen ingår även stridsutbildning i syfte att kunna skydda och försvara den egna gruppen och patienter. Kvalifikationer • Legitimerad läkare, specialistkompetens med akutkirurgisk inriktning. Kunskaperna ska vara aktuella. • Erfarenhet av traumaomhändertagande. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svenska. • Fullt frisk och uppfyller kraven i FMFysS. • B-körkort Personliga egenskaper Du är flexibel vilket gör att du snabbt kan anpassa dig till olika situationer, miljöer och arbetskonstellationer. Din samarbetsförmåga är viktig, du delar med dig av kunskaper, erfarenheter och information samt stödjer andra i strävan att uppnå gemensamma mål. Du är medveten om dina egna styrkor och utvecklingsområden och utnyttjar möjligheter till kunskapsinhämtning. Du strävar efter att kontinuerligt utvecklas i din yrkesroll. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Tidigare militär utlandstjänstgöring. • Militär grundutbildning såsom fullgjord värnplikt, Grundläggande Soldatutbildning för Internationell tjänst (GSU INT), Grundläggande Militär Utbildning (GMU) eller Grundläggande Soldatutbildning (GSU). • C-körkort • BE-körkort För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter.   Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Sex månaders provanställning tillämpas. Sysselsättningsgrad: Heltid. Resor såväl nationellt som internationellt kan förekomma liksom tjänstgöring kvällar och helger. Arbetsort: Göteborg Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Lön: Individuell lönesättning. Anställningen innebär en krigsplacering på Sjukhusbataljonen.   För upplysningar om befattningen kontakta: Carl Axenborg, tel FM växeln 010-829 20 00 För upplysningar om rekryteringsprocessen kontakta: Julia Åhsberg, tel FM växeln 010-829 20 00 Christian Otterhäll, tel FM växeln 010-829 20 00   Ta i beaktan att det är semesterperiod vilket gör att vi kommer ha begränsad möjlighet att svara i telefon under några veckor.   Fackliga företrädare SACO, [email protected] SEKO, [email protected] Officersförbundet, [email protected] OFR/S, [email protected] Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmedicincentrum (FömedC) är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin, beläget i Göteborg. FömedC består av en ledning med stab, Försvarsmakten stridsskola för försvarsmedicin (FSS), Funktionsenheten (FunkE) och Sjukhusbataljonen (Sjhbat). Vid centrumet finns legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal som läkare, veterinärer, sjuksköterskor med mera. Här finns officerare, reservofficerare, civil personal och värnpliktiga. Försvarsmedicincentrum ingår som en del i Göteborgs Garnison. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Huvudregistrator
GÖTEBORGS KOMMUN
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt. Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten. Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet. Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin. ARBETSUPPGIFTER Är du en strukturerad och engagerad registrator som gillar både utveckling och att få saker gjorda? Vill du arbeta i en roll där du får ta ansvar, påverka och hjälpa andra? Då kan det här vara jobbet för dig. Som huvudregistrator är du viktig för att vår verksamhet ska fungera. Du ansvarar för hur vi hanterar information, i allt från diarieföring till sekretessprövningar och stöd i dataskyddsfrågor. Du jobbar både med dagliga uppgifter och med långsiktig utveckling. En viktig del av jobbet är också att hjälpa andra, hålla utbildningar och vara ett stöd i vårt nyligen införda dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron. Som huvudregistrator arbetar du med informationsförvaltning i ett brett perspektiv. I det dagliga arbetet ingår bland annat: • Att vara dataskyddskontakt • Utveckling och förvaltning av vårt dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron • Dokumenthanteringsfrågor, diarieföring och administration • Att genomföra sekretessprövningar och stöd till verksamheten i sekretessfrågor • Att hålla utbildningar och introduktioner inom området • Att vara ett stöd i förändringsarbete inom informationsstyrning Kanslienheten är en del av avdelningen för verksamhetsstöd, och består i dagsläget av registrator, nämndsekreterare, arkivarie, arkivassistent, informationscontroller, inköpssamordnare, inköpare samt kanslichef. Tjänsten som huvudregistrator är nyinrättad och du kommer få möjlighet att i viss mån forma tjänsten. I arbetsgruppen för informationshantering, där du kommer ingå, ansvarar vi för den politiska ärendehanteringen, diariet, arkiv, och dataskyddsförordningen. Vi har ett teambaserat arbetssätt där samtliga ska kunna vissa grunduppdrag för att minska sårbarheten. Därför att det viktigt för oss att du trivs med att vara en del av teamet och aktivt vill bidra till vår fortsatta utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Minst 3 års erfarenhet som registrator • Eftergymnasial utbildning, gärna inom informationsvetenskap eller liknande • God kunskap inom sekretesslagstiftning • Kompetens inom dataskyddsområdet (GDPR) Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av systemförvaltning • Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning • Erfarenhet av att hålla utbildningar • Vana att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron Som person är du initiativrik och driver ditt arbete framåt med engagemang, både självständigt och tillsammans med andra. Du har en god förmåga att se helheten och förstår hur ditt arbete påverkar andra delar av organisationen. Du samarbetar gärna, tar in olika perspektiv och bidrar med idéer som utvecklar verksamheten. Du arbetar strukturerat, planerar och prioriterar på ett sätt som gör att uppgifter slutförs i tid och håller hög kvalitet. Dessutom är du förändringsorienterad du motiverar andra, förklarar förändringar på ett tydligt sätt och bemöter eventuellt motstånd med lyhördhet och konstruktivitet. Vi tar inte emot CV eller personligt brev. Du ansöker istället genom att besvara de frågor som ställs i ansökningsformuläret. Tjänsten är säkerhetsklassad vilket förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo, godkänt alkohol och drogtest och svenskt medborgarskap Urval sker efter sista ansökningsdag. ÖVRIGT Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kommersiell Produktchef med affärsdriv till Systemair Sverige AB
Systemair AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Systemair är en världsledande koncern inom ventilation med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent. Företaget tillverkar och marknadsför energieffektiva och hållbara produkter som bidrar till ett förbättrat inomhusklimat och minskade koldioxidutsläpp. Vi ser till att det finns ren luft som gör att vi människor kan leva och verka tillsammans.Kommersiell Produktchef med affärsdriv till Systemair Sverige AB Just nu söker vi en Kommersiell Produktchef ADP-FSP för svenska marknaden med starkt tekniskt intresse och ett kommersiellt driv till vår svenska försäljningsorganisation. Rollen som Kommersiell Produktchef Som Kommersiell produktchef har du en nyckelroll i vår svenska säljorganisation. Du driver det operativa och strategiska försäljningsarbetet inom ditt produktområde – från affärsplan till kundmöte. Du arbetar tätt tillsammans med våra säljteam, både centralt och lokalt, och bidrar till att öka kompetens, försäljning och lönsamhet inom ditt segment. Du är spindeln i nätet mellan marknad, försäljning och produktutveckling, och förväntas ta en aktiv roll i att lyfta Systemair erbjudande gentemot installatörer, konsulter och slutkunder. Rollen innebär både interna och externa aktiviteter – från utbildning av kollegor till medverkan på mässor, seminarier och kundevent. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Driva och följa upp affärsmål inom ditt produktområde • Utbilda och stötta säljare i deras kundarbete • Genomföra marknadsanalyser och följa konkurrenter • Delta i kundbesök, mässor och seminarier för att representera Systemair • Säkerställa att rätt säljverktyg, dokumentation och support finns tillgängligt • Bidra till utveckling av interna processer och erbjudanden • Skapa och underhålla relationer med "köppåverkande" aktörer – installatörer, konsulter och beslutsfattare • Kontinuerliga kontakter med våra fabriker gällande ”dina” produkter Vi söker dig som • Har en teknisk utbildning inom exempelvis ventilation, VVS eller närliggande område • Har erfarenhet av försäljning, produktledning eller affärsutveckling inom ventilationsbranschen • Är affärsdriven, pedagogisk och har lätt för att skapa relationer • Trivs i rollen som både expert och inspiratör • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift • Har B-körkort och är beredd att resa inom Sverige Vi erbjuder Hos oss får du möjligheten att påverka utvecklingen i en växande koncern med ett starkt varumärke. Du arbetar självständigt men i nära samarbete med engagerade kollegor – både i Sverige och internationellt. Vi erbjuder stort eget ansvar, goda utvecklingsmöjligheter och en inkluderande arbetskultur där teknik och hållbarhet står i centrum. Placering Du utgår från något av våra säljkontor i Sverige och ingår i det svenska säljteamet. Resor inom Sverige förekommer regelbundet, även resor till våra fabriker i Europa. Välkommen med din ansökan Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta VD Marcus Sandlund, [email protected], telefon 0700-011 478 eller Regionchef Jörgen Lapuhs, [email protected] Ansök senast 2025-08-31. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. - Systemair stävar efter jämställdhet och mångfald och arbetar aktivt med dessa frågor. - Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Manufacturing Engineer – Configuration till GKN Aerospace
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Dina arbetsuppgifter Som Manufacturing Engineer på GKN Aerospace får du en nyckelroll i att säkerställa struktur, spårbarhet och kvalitet genom hela produktens livscykel. Du arbetar nära produktutveckling, tillverkning, kvalitet och leverantörer, och ansvarar för att produktdefinitionen är komplett, korrekt och anpassad för tillverkning. Du stödjer och driver ändringshantering för flera av våra produkter, med målet att skapa tydlighet och kontroll i en komplex och reglerad miljö. Rollen innebär både operativt och strategiskt arbete med fokus på konfigurationsstyrning och produktionsberedning. I ditt ansvarsområde ingår bland annat: Konfigurationsstyrning – Driva och stödja ändringsarbete kopplat till produktdefinition Struktur och dokumentation – Säkerställa korrekt struktur, spårbarhet och uppdaterad dokumentation Samverkan – Arbeta tvärfunktionellt med bland annat produktutveckling, kvalitet och tillverkning Systemstöd – Arbeta i system som SAP och Teamcenter för att säkra datakvalitet och processer Förbättringsarbete – Identifiera och driva förbättringar i processer och arbetssätt kopplat till produktdata och tillverkning Din profil Känner du igen dig i egenskaper som kommunikativ, lösningsorienterad och strukturerad? Bra! Då har du sannolikt goda förutsättningar att nå framgång i rollen. Vi vill jobba med dig som drivs av utmaningar och har en förmåga att koordinera samt prioritera ditt arbete. Du värdesätter ett positivt förhållningssätt och är en engagerad person som sätter laget före jaget. Krav för tjänsten: Akademisk examen på minst kandidatnivå inom relevant tekniskt område, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet eller kunskap inom konfigurationsstyrning och/eller produktionsberedning Goda kunskaper i svenska (flytande i tal och skrift) och grundläggande kunskaper i engelska (tal och skrift) Meriterande: Tidigare erfarenhet av konfigurationsarbete inom tillverkande industri Kunskaper i affärs- och PLM-system, såsom SAP och Teamcenter Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där GKN:s kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, detta medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med chanser till övergång till GKN. Vi vill informera om att rekryteringsprocessen kan komma att ta längre tid än vanligt på grund av pågående semesterperiod. Vi uppskattar ditt tålamod och ditt intresse för tjänsten. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Linda Algeskog, [email protected]

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare till Götene kommun
Götene kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Som medarbetare i Götene kommun blir du en del av en helhet där engagemang och samarbete över gränser är en självklarhet. Här värdesätter vi mod och nytänk i allt vi gör och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar kreativitet, initiativförmåga och ansvarstagande. Hos oss får du möjlighet att bidra till meningsfulla och samhällsnyttiga insatser som gör skillnad i människors vardag. Vi har en tydlig vision – vi ska bli Sveriges bästa landsbygdskommun. Götene kommun är platsen där man, ung som gammal eller mitt i livet, känner trygghet och har förutsättningar att utvecklas. Här står barnen i centrum. Vi tar vara på varje ung individs drivkraft och kreativitet genom att erbjuda en utbildning i toppklass, ett rikt kulturliv och en meningsfull fritid som ger barn och unga möjlighet att utvecklas till sina bästa jag. Lugnet, gemenskapen och enkelheten hos oss tillsammans med pulsen i städerna runt oss ger förutsättningar för ett rikt liv, oavsett var i livet man befinner sig. Runt knuten väntar Vänern och Kinnekulle med ett friluftsliv som många bara kan drömma om. Vill du vara med och forma Sveriges bästa landsbygdskommun? Läs mer om Götene kommun på http://www.gotene.se , och vad livet i Skaraborg har att erbjuda på https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/gotene https://www.youtube.com/watch?v=nCtx-cGrzis Vill du vara med och utveckla Götene kommun? Sektor omsorg i Götene kommun söker nu en verksamhetsutvecklare som vill vara med och driva utvecklingen av kommunen. Vi söker dig som letar efter ett ansvarsfullt, stimulerande och utvecklande uppdrag. I Götene kommun får du en trivsam arbetsplats där vi samarbetar och lär av varandra! Beskrivning  Du arbetar både självständigt och i grupp utifrån uppdrag från socialchef och politisk ledning. Din närmsta chef kommer att vara socialchef och du kommer ingå i ett team med socialt ansvarig samordnare (SAS), medicinskt ansvarig samordnare (MAS), handläggare/utredare samt områdeschefer. Du samarbetar även med utvecklare/strateger i kommunens andra sektorer.  Uppdragen och utredningarna har sin tyngdpunkt inom sektor omsorg men även kommunövergripande uppdrag förekommer. Operativt stödjer du chefer med kvalitetsutveckling, process- och metodstöd. Vidare planerar du utvecklingsprojekt och strategier. Exempelvis kommer du att: - leda och ansvara för sektor omsorgs ledningssystem för systematisk kvalitetsarbete - delta i en kommunövergripande utvecklingsgrupp som arbetar med mål och strategier - vara drivande i framtagande av övergripande metoder samt ansvara för att de följs upp och uppdateras - följa utvecklingen nationellt och i närområdet och implementera tankar och idéer i verksamheten - bidra till kvalitetssäkrad utveckling inom välfärdsteknik och digitalisering Kvalifikationer För att lyckas i rollen behöver du vara en strukturerad och driven person som kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Du arbetar målinriktat och har en stark känsla för kvalitet – du vill se tydliga förbättringar och säkerställer att förändringar implementeras på ett hållbart sätt. Arbetet kräver att du är kommunikativ och kan förmedla information och idéer på ett tydligt sätt, såväl muntligt som skriftligt. Digitalisering är en viktig process inom omsorgen som ständigt utvecklas och behöver därför finnas som en ständig aspekt i ditt arbete.  Vi söker dig med socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning på minst kandidatnivå. Du har erfarenhet av utvecklings- och kvalitetsarbete samt att leda processer, projekt och samverkansarbete. Vi ser gärna att du har god kännedom om kommunal verksamhet inom omsorg och socialtjänstens område samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.  Som processverktyg använder vi 2c8 och som lednings- och kvalitetssystem används Stratsys. Om du har erfarenhet av verktygen eller liknande verktyg är det meriterande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi är en ambitiös arbetsgrupp med en stor portion humor, arbetsglädje och engagemang. Hos oss har du möjlighet till ett stort inflytande. Vi arbetar tvärfunktionellt och har högt i tak med fokus på att utveckla Götene kommun. Som anställd hos får du ta del av förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, viss möjlighet till distansarbete samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vill du jobba med oss? Vi söker just nu en tillsvidareanställning på 100%, med tillträde snarast enligt överenskommelse.  Urval och intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag.  Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid. Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Anestesiologer till Sjukhusbataljonen
Försvarsmakten
Specialistläkare

Vill du arbeta i en dynamisk och utmanande miljö där din medicinska kompetens kan göra skillnad både nationellt och internationellt? Försvarsmedicincentrum i Göteborg söker nu erfarna anestesiologer för en spännande och varierad tjänst vid Sjukhusbataljonen. Här får du möjlighet att arbeta med avancerad sjukvård i fält, leda medicinska insatser under krävande förhållanden och bidra till utbildning och utveckling inom sjukvårdskapaciteten i Försvarsmakten. Försvarsmedicincentrum Försvarsmedicincentrum är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin, beläget i Göteborg. Vårt uppdrag är att förse Försvarsmakten med kvalificerade medarbetare inom hälso- och sjukvård, därutöver innebär uppdraget utveckling och försörjning av sjukvårdsmateriel och läkemedel. Sjukhusbataljonen verkar som Försvarsmaktens operativa fältsjukhusförband med insatsförmåga såväl nationellt som internationellt med betoning på ledning, logistik och sjukvård. Dessutom genomför förbandet värnpliktsutbildning. Personalkategorierna som finns på enheten är medicinalpersonal, officerare, soldater och värnpliktiga. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som läkare ska du med utgångspunkt från patientens individuella behov och ibland komplexa skador, självständigt och med begränsade resurser, resuscitera och utföra skadebegränsande åtgärder. Yrkesrollen kan även omfatta att du triagerar patienter i det akuta skedet. Arbetet kan ske under pressade arbetsförhållanden, och arbetsmiljöerna är av fysiskt utmanande karaktär. Arbetet vid Framskjutna kirurgiska enheter sker i stor utsträckning prehospitalt, och delar av arbetstiden kan vara förlagd utomlands i internationell militär insats. När du inte är ute i skarp verksamhet genomför du utbildning både som elev och instruktör, medverkar på övningar eller planerar för kommande verksamhet. I tjänsten ingår klinisk tjänstgöring.  Exempel på arbetsuppgifter: • Resuscitering enligt DATC. • Ansvara för patienternas ventilation och vätskebalans • Stabilisera patient inför transport till högre vårdnivå/avlämnande till annan enhet • Planera för den peri- och postoperativa vården • Delta i upprättandet av enheten (gruppering) samt vård av materiel • I yrkesrollen ingår även stridsutbildning i syfte att kunna skydda och försvara den egna gruppen och patienter.  Kvalifikationer  • Legitimerad läkare, specialist inom anestesi och intensivvård. Kunskaperna ska vara aktuella. • Erfarenhet av traumaomhändertagande • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och svensk • Fullt frisk och uppfyller kraven i FMFysS • B-körkort Personliga egenskaper Du är flexibel vilket gör att du snabbt kan anpassa dig till olika situationer, miljöer och arbetskonstellationer. Din samarbetsförmåga är viktig då du delar med dig av kunskaper, erfarenheter och information samt stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Du är medveten om dina egna styrkor och utvecklingsområden och utnyttjar möjligheter till kunskapsinhämtning. Du strävar efter att kontinuerligt utvecklas i din yrkesroll. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Tidigare militär utlandstjänstgöring • Militär grundutbildning såsom fullgjord värnplikt, Grundläggande Soldatutbildning för Internationell tjänst (GSU INT), Grundläggande Militär Utbildning (GMU) eller Grundläggande Soldatutbildning (GSU) • C-körkort • BE-körkort För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter. Övrigt  Anställningsform: Tillsvidare. Sex månaders provanställning tillämpas. Sysselsättningsgrad: Heltid. Resor såväl nationellt som internationellt kan förekomma liksom tjänstgöring kvällar och helger. Arbetsort: Göteborg Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Lön: Individuell lönesättning. Anställningen innebär en krigsplacering på Sjukhusbataljonen.   För upplysningar om befattningen kontakta: Carl Axenborg, tel FM växeln 010-829 20 00 För upplysningar om rekryteringsprocessen kontakta: Julia Åhsberg, tel FM växeln 010-829 20 00 Christian Otterhäll, tel FM växeln 010-829 20 00 Begränsad svarsmöjlighet i telefon under semestern. Fackliga företrädare SACO, [email protected] SEKO, [email protected] Officersförbundet, [email protected] OFR/S, [email protected] Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmedicincentrum (FömedC) är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin, beläget i Göteborg. FömedC består av en ledning med stab, Försvarsmakten stridsskola för försvarsmedicin (FSS), Funktionsenheten (FunkE) och Sjukhusbataljonen (Sjhbat). Vid centrumet finns legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal som läkare, veterinärer, sjuksköterskor med mera. Här finns officerare, reservofficerare, civil personal och värnpliktiga. Försvarsmedicincentrum ingår som en del i Göteborgs Garnison. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025