JOAB är ett ledande företag inom påbyggnadsbranschen för lastbilar och har cirka 300 anställda. Vi utvecklar, tillverkar och säljer liftdumpers, lastväxlare, marknadens smartaste skiftessystem Cameleont™ samt sopbilar. Våra toppmoderna lokaler i Stora Holm togs i bruk 2016 och monteringen av främst lastväxlare sker på en modern monteringslinje. Montör till kvällsskiftet – Vi söker dig med rätt driv! Vi söker nu nya kollegor till vår monteringsanläggning på Stora Holm. Har du ett tekniskt intresse, gillar att arbeta med händerna och trivs bäst när du får lösa problem i ett sammansvetsat team? Då kanske du är den vi letar efter. Vad innebär jobbet? Du kommer att arbeta med montering av påbyggnationer såsom lastväxlare, liftar och tillhörande utrustning på olika typer av lastbilschassier. Arbetet sker i självständiga grupper där samarbete, engagemang och ansvarskänsla är nyckeln till framgång. Vad letar vi efter hos dig? Det viktigaste för oss är vem du är. Vi söker dig som: - Är lösningsorienterad, noggrann och har en stark arbetsvilja - Vill utvecklas och bidra till ett gemensamt resultat - Trivs med att arbeta kvällstid och gillar ett omväxlande tempo Har du erfarenhet av fordonsteknik, hydraulik, pneumatik eller fordonselektronik är det ett stort plus – men lika viktigt är viljan att lära! Meriterande kvalifikationer: - Fordonsteknisk utbildning eller praktisk erfarenhet från branschen - Svetskunskaper - Lastbilskörkort, truck- eller traversutbildning Om anställningen: - Visstidsanställning med möjlighet till tillsvidare - Arbetet sker kvällstid, vardagar (start sker dagtid under introduktionen) - Vi har kollektivavtal (Teknikavtalet IF Metall) Utveckling och tillverkning bedrivs helt i egen regi, med kontroll och kvaliet enligt ISO 9001 och ISO 14001. JOAB erbjuder högkvalitativa produkter, teknisk kompetens och service för bästa långsiktiga lösning och investering för våra kunder. Vår flexibla organisation och strävan att arbeta nära användarnivå har gett oss ett starkt varumärke. Det bästa kvittot är det återkommande förtroendet vi får av våra kunder. Verksamheten bedrivs idag i Göteborg, Dals Rostock, Lessebo, Täby, Jordbro och Blomstermåla i Mönsterås kommun. JOAB har sedan starten 1963 kontinuerligt expanderat och erövrat marknadsandelar.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om oss Bemanningsservice är Sahlgrenska Universitetssjukhusets bemanningsorganisation med uppdrag att förse sjukhusets verksamheten med medarbetare vid korttidsfrånvaro. Vi ansvarar för hela rekryteringsprocessen av timanställda medarbetare på SU, bemanning och administration av cirka 600 timanställda samt 120 fastanställda. Arbetsuppgifter Vill du jobba med rekrytering och bemanning i en bred och varierande roll? Är du lyhörd, flexibel och motiveras av glädje i arbetet? Rollen som HR-specialist innebär att du: Ansvarar för hela rekryteringsprocessen för timanställda Lönesätter, anställer och matchar rätt person till rätt verksamhet Genomför introduktion samt uppföljning av timanställda Agerar chefsstöd i olika HR-frågor kopplat till vår bemanning och rekrytering Genomför administrativa uppgifter som till exempel behörigheter till timanställda och studenter Vid behov kan det vara aktuellt att stötta verksamhetens bemannings koordinatorer med akut bemanning vid korttidsfrånvaro Är aktiv och engagerad i verksamhetens utvecklingsarbete Om dig Vi söker dig som är prestigelös, nyfiken och som ser möjligheter i utmaningar och vågar leta efter nya lösningar och idéer. För att trivas hos oss tror vi att du tycker om att driva processer självständigt, har ett strukturerat arbetssätt och är en fena på kundbemötande och service. Vi önskar att du som söker har utbildning inom HR/personalvetenskap eller annat relevant område. Du bör ha tidigare erfarenhet av rekrytering och bemanning, gärna i en större organisation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vad erbjuder vi? I tjänsten som HR-specialist på Bemanningsservice erbjuder vi dig en vardag som präglas av både eget ansvar och tätt samarbete med kollegor och kunder. Du kommer ingå i ett team på 20 kollegor som arbetar kl. 07.45-16.30 med flextid på vårt kontor i Mölndal med möjlighet till distansarbete. Tjänsten är ett vikariat på heltid 1 år med chans till förlängning med start i augusti eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Vårgårda. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Du kommer att arbeta med att samla in återvinningsmaterial i Vårgårda. Som renhållningschaufför förekommer även mycket jobb utanför lastbilen där det kan tillkomma tunga lyft vilket kräver att du är fysiskt aktiv. Vi söker dig som är redo att arbeta som C-chaufför åt ett återvinningsföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av köra tyngre fordon, gärna lastbil med baklastare. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta återvinningsmaterial med hjälp av baklastare Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Hantera hushållssopor Hantera glas, plast och metall återvinning Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Ansvarstagande och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Är du en noggrann och driven ekonom med passion för siffror och struktur? Vill du arbeta i en stabil verksamhet där du får ta ansvar och utvecklas i din yrkesroll? Då kan det här vara jobbet för dig! Jovi söker nu en redovisningsekonom för rekrytering till en av våra uppskattade kunder i Frölunda. Dina arbetsuppgifter I rollen som redovisningsekonom kommer du att vara en viktig del av ekonomifunktionen och bidra till att säkerställa att redovisningen håller hög kvalitet. Arbetsuppgifterna är varierande men du ska samtidigt trivas med att genomföra samma uppgifter kontinuerligt. Du kommer bland annat arbeta med; * Kund- och leverantörsreskontra * Inkassohantering * Löpande bokföring * Övriga administrativa uppgifter kopplade till ekonomi Tjänsten är på heltid med placering på kontoret i Frölunda. Arbetstiderna är måndag till fredag, kl. 07:45–16:30. Din bakgrund Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. Du har arbetat med liknande uppgifter tidigare och känner dig trygg i redovisningsarbetet från ax till limpa. Har du erfarenhet som redovisningskonsult är det ett stort plus. För att lyckas i rollen ser vi att du är: Självgående, strukturerad och noggrann Bekväm i att arbeta i olika ekonomisystem (kunden har ett eget som du blir upplärd i) Kommunikativ och professionell – du behärskar både svenska och engelska obehindrat En lagspelare som gärna delar med dig av din kompetens och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen Om företaget Kunden finns representerade i hela världen och det svenska huvudkontoret hittar du i Västra Frölunda utanför Göteborg. Urval Känner du igen dig i beskrivningen? Tveka då inte att skicka in din ansökan – vi intervjuar löpande. Rekryteringen tar sommaruppehåll men kör igång igen med full fart i augusti. Trevlig sommar!
Har du minst två års erfarenhet av att hantera databaser med stora mängder mikrodata och erfarenhet av att arbeta med kvantitativa analysmetoder? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker nu två analytiker till en myndighet i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia med start 2025-08-28 och pågår till 2025-12-15, med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgraden är på heltid (100 %) och du arbetar under kontorstider vid kundens kontor i Stockholm. Distansarbete sker i överenskommelse med ansvarig chef. Att arbeta hos en myndighet medför krav på dig som konsult. Kunden utför ett av Sveriges viktigaste samhällsuppdrag, och som konsult krävs ett medarbetarskap som kännetecknas av ansvarstagande, samarbete och utvecklingsvilja. Detta leder till goda resultat och en kultur som präglas av öppenhet, trygghet och tillit. Alla som jobbar statligt omfattas av den gemensamma värdegrunden för statsanställda. Den statliga värdegrunden kan sammanfattas i dessa sex grundläggande principer: demokrati, legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt för lika värde, frihet och värdighet samt effektivitet och service. Som konsult hos denna myndighet representerar du både Bemannia och myndigheten: Därav utövar du din roll med såväl dina egna som andras integritet för ögonen. Du kan läsa mer om värdegrunden och vad det innebär att arbeta hos en myndighet här. Dina arbetsuppgifter Myndigheten är nu i behov av ytterligare analysresurser för att stärka upp arbetet. Arbetet innebär att göra olika analyser av myndighetens kontrollobjekt och de stöd och ersättningar som myndigheten betalar ut. Uppdraget kommer bland annat omfatta följande punkter: Delta i arbete med två analysrapporter Datainhämtning och databearbetning Följa upp och analysera resultat av utredningar Rapportskrivande och presentationer av resultat i olika sammanhang Dina kvalifikationer Högskoleutbildning eller motsvarande som anses relevant för uppdraget Ha vana och minst 2 års erfarenhet av att hantera databaser med stora mängder mikrodata (individ- och företagsdata) Ha erfarenhet och kunskap inom programmering, exempelvis SQL, Python Ha kunskap inom och minst 2 års erfarenhet av att arbeta med kvantitativa analysmetoder, såsom exempelvis hypotestester och regressionsanalys Kunskaper gällande studiedesign i allmänhet, och mer specifikt kring stratifierade urval och hur man kan använda urval för att dra generella slutsatser om en population God förmåga att uttrycka sig i svenska, i både tal och skrift Du tar ansvar för dina arbetsprestationer och ditt bidrag till helheten Du anpassar dig till förändring och oförutsedda händelser Du tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 9 juli. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vill du också tänka nytt, framåt och göra skillnad på riktigt? På Bjerking tror vi på kraften i att vara smarta tillsammans. Som medarbetare hos oss äger du framtiden till din egen utveckling, men också en del av företaget. Är du vår nya omtänkare inom trafik? Om tjänsten Vill du vara med och bygga framtidens trafiklösningar tillsammans med ett engagerat team som tar både trafiken och fikat på allvar? Bjerking växer och vi har flera pågående och kommande projekt på västkusten. Vi har haft kontor i centrala Göteborg i drygt ett år och är idag ett 30-tal kollegor på plats – nu vill vi bli fler i trafikgruppen och söker dig som är något junior och som vill vara med och forma framtidens trafiklösningar tillsammans med oss. Huvuddelen av vår trafikgrupp sitter i Stockholm, men samarbetet är nära mellan kontoren. I Göteborg finns idag två trafikplanerare, och vi har som mål att utöka teamet under året. Du kommer att arbeta nära både kollegor i väst och i övriga landet, i en grupp där vi gillar delar kunskap samtidigt som vi har kul på vägen. Tjänsten är i grunden en trafikplaneringstjänst med inslag av trafikingenjörsarbete. Du kommer att arbeta med: Utredningar och framtagning av skisser och lösningar för trafikmiljöer. Strategisk trafikplanering, trafiksäkerhet och trafikregleringsfrågor. Gatuutformning och trafiklösningar i tidiga och senare skeden. Kvalifikationer För att vara rätt person för tjänsten behöver du uppfylla följande: Har en minst 3-årig akademisk examen inom trafik/samhällsplanering, teknik eller motsvarande. Har genomfört minst en kurs eller utbildning inom trafikreglering eller motsvarande kompetens. Har minst sex månaders dokumenterad erfarenhet av arbete med: Trafikförordningen Vägmärkesförordningen inklusive föreskrifter Vägar och gators utformning (VGU) Därutöver har du: Erfarenhet av trafikplanering eller trafikreglering. Grundläggande kunskaper i CAD. God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Ett strukturerat och självgående arbetssätt, samtidigt som du uppskattar att arbeta i team. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en inkluderande arbetsplats med vänskaplig känsla och trygghet i ett företag med god lönsamhet och hållbarhet i fokus. Vi vill främja ett hållbart arbetsliv genom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, massage på kontoret och sjukvårdsförsäkring. Hos oss får du möjlighet att växa och utvecklas i spännande uppdrag. Vi startar med provanställning som övergår till tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Referenser lämnas till Bjerking i samband med intervju. Vi tar emot ansökningar löpande även under sommaren. Urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti och september, med målet att tillsätta tjänsten under hösten. Låter det som något för dig? Sök redan idag – vi ser fram emot att få in en ny stjärna i gänget. Vi undanber oss vänligt men bestämt alla kontakter från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Nolskolan är en F-6 skola som ligger centralt i Nol mellan Nödinge och Älvängen med goda kommunikationer. Skolan har cirka 300 elever och drygt 40 medarbetare. På Nolskolan arbetar vi i tre arbetslag; fritidshem, F-3 och 4-6. Skolan har ett elevhälsoteam som består av rektor, biträdande rektorer, skolpsykolog, skolkurator, skolsköterska, speciallärare och specialpedagog. Hela teamet träffas regelbundet en eftermiddag i veckan med fokus på främjande och förebyggande arbete. På Nolskolan arbetar vi med att integrera och synliggöra Agenda 2030 och de globala hållbarhetsmålen. Vi vill ge våra elever möjligheter att göra medvetna och hållbara val i sin vardag. Vi värnar även aktivitet och rörelse samt kulturprojekt inom sång och musik. Om tjänsten Nolskolan startar nu upp en ny flexverksamhet – VIPPEN – och söker en engagerad och relationsskapande lärare som vill vara med från början och göra skillnad! Tillsammans med en kollega och fem resurspedagoger blir du en del av ett skolgemensamt resursteam som arbetar på uppdrag av rektor. Uppdragen anpassas efter elevernas behov, både på individ- och gruppnivå. Eftersom verksamheten är under uppbyggnad kan arbetsuppgifterna komma att utvecklas över tid. En del av tjänsten kan även innebära arbete i klass, beroende på behov. Din roll i VIPPEN Som lärare i VIPPEN får du en nyckelroll i ett engagerat och lösningsfokuserat team. Du arbetar nära både resursteamet och skolans övriga personal för att skapa en trygg, flexibel och inkluderande lärmiljö. Ditt arbete präglas av ett starkt elevfokus och ett relationellt förhållningssätt där varje elevs utveckling står i centrum. Vi söker dig som: Är legitimerad grundskollärare med bred ämnesbehörighet, gärna med erfarenhet av liknande uppdrag. Har ett genuint intresse för barns utveckling och lärande. Tror på varje elevs förmåga och vill skapa förutsättningar för att alla ska lyckas. Är trygg, lyhörd och har en god kommunikativ förmåga. Har lätt för att samarbeta och bygga goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Är initiativrik, strukturerad och trivs med att planera och prioritera ditt arbete självständigt. Har god digital kompetens och erfarenhet av att använda digitala verktyg i undervisningen. Övrigt Vi arbetar mycket tillsammans som ett team och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Det finns möjlighet att arbeta deltid om sådana önskemål finns. Intervjuer sker löpande så tveka inte att söka! Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER På Burgårdens gymnasium utbildar vi för verkligheten, och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram. Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Som verksamhetschef är du chef för skolans sex rektorer, personaladministratör, schemaläggare och kommunikatör. Du leder och stödjer rektorerna i det pedagogiska utvecklingsarbetet utifrån utbildningsnämndens mål, uppdrag, vision, strategi och verksamhetsidé. I uppdraget ingår ett övergripande ansvar för skolans ekonomi och personal. Som verksamhetschef har du också ett ansvar att driva ett systematiskt kvalitetsarbete tillsammans med skolans rektorer för att stärka och utveckla verksamheten. I detta ingår att stärka skolans varumärke och attraktionskraft. Detta gör du dels genom att leda och hålla samman organisationen utifrån tydliga mål och en tydlig vision, dels genom att skapa och arbete genom interna och externa nätverk, så som bransch och näringsliv. Din närmsta chef blir utbildningschefen för gymnasieområde Skånegatan. Liksom övriga chefer och rektorer inom gymnasieområdet kommer du att ingå i utbildningschefens ledningsgrupp för området. Inom ramen för gymnasieområdets utvecklingsarbete kommer du, bland annat, att tillsammans med utbildningschef och verksamhetsutvecklare planera, genomföra och utvärdera stöd- och utvecklingsinsatser för områdets rektorer. På uppdrag av utbildningschefen kommer du också att delta i det förvaltningsövergripande utvecklingsarbetet. I uppdraget ingår också att leda skolans lokala samverkansgrupp. Du kommer att erbjudas en roll i en organisation som värdesätter utveckling och nytänkande, där du tillsammans med kompetenta rektorer och engagerade kollegor samverkar för att skapa en god verksamhet för de vi är till för. Du kommer att ha ett gott chefsstöd för alla delar som ingår i ditt uppdrag. Datum att planera för i rekryteringsprocessen: Intervjuomgång 1: 7 - 8 augusti Intervjuomgång 2: 15 och 18 augusti Tester genomförs något av dessa datum: 26, 29 augusti. 2, 4 september. KVALIFIKATIONER Du har en pedagogisk högskoleutbildning och har genomgått den statliga rektorsutbildningen. Tjänsten kräver att du har chefs- och ledarerfarenhet med personalansvar och ekonomiskt ansvar från utbildningssektorn. Flerårig erfarenhet av att ha arbetat som skolledare inom gymnasieskola är ett krav. Du är tydlig i din ledarroll och har en hög kommunikativ förmåga. Genom ditt sätt att vara skapar du tydlighet i arbetsorganisationen och delaktighet, samsyn och engagemang bland dina medarbetare. Du har ett utvecklingsinriktat synsätt och arbetar systematiskt och strukturerat med mål, resultat och uppföljning. . Du är analytisk och har ett strategiskt tänk, har en mycket god förmåga att organisera, planera, följa upp och dokumentera. Du kan utifrån analys av omvärld och verksamhet formulera strategier och omsätta dessa i praktisk handling i syfte att utveckla och förändra Vidare är du medveten om betydelsen av skolors varumärke och har idéer om hur verksamhetens attraktionskraft kan öka. Du är intresserad av omvärldsfrågor och förstår samhällsförändringars betydelse för den egna verksamheten. Det är meriterande om du tidigare har arbetat genom nätverk inom skola, mottagande branscher och näringsliv. Du ser den fackliga samverkan som en förutsättning för uppdraget. Du har hög digital kompetens vilket är en förutsättning för att kunna hantera de administrativa system du har som stöd i ditt dagliga arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Som chef och ledare är du trygg och erfaren i arbetsgivarrollen och du visar engagemang och är skicklig i att inspirera till lärande och utveckling. Du tar tillvara och utvecklar dina chefer och medarbetarnas kompetens och engagemang samt och gör dem delaktiga och medansvariga i verksamheten. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda genom andra chefer. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.
Är du redo för nya utmaningar och vill utvecklas inom försäljning? Vi har nu öppnat upp fler kontorsplatser! Är du vår nästa talang? Om oss Vi är ett av Sveriges största konsultföretag med över 200 anställda. Sedan starten 2008 har vi arbetat med storkunder såsom Google, Telia, Netflix m.fl. - Årets byrå 2019 (Telia) - Årets bästa återförsäljare 2018 & 2019 (EON) - Årets innovativa partner 2020 & 2021 (Global Connect) - En av Sveriges Bästa Arbetsplatser (Great Place to Work) Vad erbjuder vi ? Fast månadslön + marknadens bästa bonusar Goda chanser att klättra inom företaget Kontor i världsklass (kika på vår Instagram) Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika Tjänstebil och andra förmåner Hjälp med att ta körkort Vi avsätter minst en timme om dagen för din personliga utveckling Vi ser gärna att du som söker är... - En sann glädjespridare och har god social kompetens - Tävlingsinriktad och älskar att utvecklas - Pratar och skriver obehindrat på svenska - Har körkort (ej ett krav men det är meriterande) Inga tidigare erfarenheter krävs. Vi hjälper dig med personlig utveckling och att växa inom din karriär! Låter detta intressant?Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till [email protected] Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och riktigt högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har mycket roligt på jobbet!
Stabsassistent med inriktning logistik till Sjukhusbataljon i Göteborg Vill du vara en del av en växande enhet och värdesätter variation i arbetet? Sjukhusbataljonen söker nu stabsassistent med logistikinriktning för bataljons- och kompanistaben. Befattningen innebär att stödja tekniska chefer samt kvartermästarna i stabstjänst och administration. Befattningen är placerad växelvis i bataljonsstaben och i kompanistaben där du är stabens administrativa främst inom logistik och teknik. I anställningen ingår att delta i övningar och verksamhet på annan ort. Försvarsmedicincentrum Försvarsmedicincentrum är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin, beläget i Göteborg. Vårt uppdrag är att förse Försvarsmakten med kvalificerade medarbetare inom hälso- och sjukvård, därutöver innebär uppdraget utveckling och försörjning av sjukvårdsmateriel och läkemedel. Sjukhusbataljonen verkar som Försvarsmaktens operativa fältsjukhusförband med insatsförmåga såväl nationellt som internationellt med betoning på ledning, logistik och sjukvård. Dessutom genomför förbandet värnpliktsutbildning. Personalkategorierna som finns på enheten är medicinalpersonal, officerare, soldater och värnpliktiga. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som stabsassistent inriktning logistik ingår det i ditt ansvarsområde att bistå bataljonsledning eller kompaniledning samt övriga i bataljonen både administrativt och praktiskt inom främst teknik och logistik. Exempel på arbetsuppgifter: • Stödja med planering och genomförande av den tekniska tjänsten • Utgöra ett administrativt stöd med beställningar, bokningar och transporter av olika slag. • Övergripande koll på förbandets materiel i system och lagerhallar • Stötta vid ordergivningar och bereda underlag inför samverkan och möten • Tjänstgöra i liknande befattning under övning • Stödja värnpliktsutbildning Krav Kvalifikationer • Genomförd grundläggande militär utbildning eller värnplikt med godkänt resultat. • God vana av att arbeta i MS Office • Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska • Militärt förarbevis för tung lastbil (C) • Erfarenhet av arbete i logistikförband inom Försvarsmakten. Personliga egenskaper Du är strukturerad, flexibel och ordningsam samt har en hög egen drivkraft. Du har ett professionellt förhållningssätt till din omgivning med hög integritet och social kompetens. Du känner dig trygg att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Meriterande • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter • Erfarenhet av tunga fordon, underhåll och tältsystem • Farligt gods utbildning • Genomförd stabsassistentutbildning • Kännedom om försvarsmedicinsk verksamhet • Utbildning i signalskyddstjänst • Erfarenhet av Försvarsmaktens IT-system (Vidar, PRIO, Lift) • Militärt förarbevis för tung lastbil med släp(CE) • Militära förarbevis för Lätt personterrängbil, Hjullastare, Truck För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Sex månaders provanställning tillämpas. Sysselsättningsgrad: Heltid, 100% Arbetsort: Göteborg Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Resor och kväll/helgtjänstgöring förekommer i tjänsten. Anställningen innebär en krigsplacering på Sjukhusbataljonen. Upplysningar om befattningen Patrik Sidling, tel FM växeln 010-829 20 00 Information om rekryteringsprocessen Julia Åhsberg, tel FM växeln 010-829 20 00 Christian Otterhäll, tel FM växeln 010-829 20 00 Ta i beaktan att det är semesterperiod vilket gör att vi kommer ha begränsad möjlighet att svara i telefon under några veckor Fackliga företrädare SACO, [email protected] SEKO, [email protected] Officersförbundet, [email protected] OFR/S, [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmedicincentrum (FömedC) är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin, beläget i Göteborg. FömedC består av en ledning med stab, Försvarsmakten stridsskola för försvarsmedicin (FSS), Funktionsenheten (FunkE) och Sjukhusbataljonen (Sjhbat). Vid centrumet finns legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal som läkare, veterinärer, sjuksköterskor med mera. Här finns officerare, reservofficerare, civil personal och värnpliktiga. Försvarsmedicincentrum ingår som en del i Göteborgs Garnison. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer