En meningsfull roll med flexibilitet och engagemang: Att arbeta som personlig assistent innebär mer än bara ett jobb – det handlar om att göra vardagen lättare för någon annan och samtidigt känna att du gör en viktig skillnad. Rollen kräver ansvarstagande, engagemang och en vilja att göra det lilla extra. Kanske arbetar du redan vid sidan av eller studerar, vilket gör att du har en flexibel tillgänglighet för den här tjänsten. Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % baserat på ett fast schema, men utöver detta kommer du även att ha möjlighet att arbeta som timanställd. Det är viktigt att du är flexibel och har möjlighet att med kort varsel täcka upp vid behov utöver din fasta sysselsättningsgrad. Om dig: Du som söker ser dig själv som en nyfiken kvinna som har funnit din väg i livet och vet vad du vill göra. Du tar ditt arbete på största allvar och ställer alltid upp för dina kollegor, även genom att hoppa in vid sjukdom eller ledighet. Din flexibilitet gör att du kan arbeta både dag-och kvällstid. Rökfri. Tål pälsdjur. Goda kunskaper i svenska. God kroppsfysik för att assistera vid förflyttningar. B-körkort och tillgång till bil är en stor fördel (pga. kollektivtrafik till arbetsplatsen är väldigt begränsad). En dynamisk och utvecklande vardag: Kvinnan du kommer att assistera är i 30-årsåldern, bor med sin familj och en busig hund i Ljungskile, och använder rullstol på grund av en omfattande CP-skada. Hon tycker om att vara kreativ genom att skapa eller baka något gott i köket. Utöver det uppskattar hon att delta i olika sociala aktiviteter, såsom bowling, utflykter, en trevlig kvällsfika på stan eller varför inte en spännande film på bio för att avrunda dagen? Du kommer att stödja henne med grundläggande omvårdnad och dagliga rutiner. Med din tålmodighet och beslutsamhet hanterar du utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Din starka sociala förmåga gör att du kan assistera henne i kommunikativa situationer och bidra till att göra hennes vardag enklare och mer hanterbar. Som assistent ser du utvecklingsmöjligheter, där varje dag erbjuder nya och varierande utmaningar. Ett oerhört inspirerande och utvecklande arbete för dig som brinner för att hjälpa andra. Omfattning: Sysselsättningsgraden för tjänsten är 22,5 % med två fasta schemapass per vecka på eftermiddagar, samt möjlighet att hoppa in som vikarie på förmiddagar vid behov, t.ex. vid sjukdom, VAB eller semester, främst under vecka 28-31. Innan tillträde erbjuder vi introduktionspass som timanställd för att du ska känna dig trygg och förberedd i din nya roll. Vi ser gärna att du är flexibel och kan hoppa in extra under kvällar vid behov. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!
Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Jag söker nu ytterligare två personliga assistenter som vill arbeta hos mig i Partille! Jag är 21 år och bor tillsammans med sin mamma. Jag går mitt sista år på gymnasiet och tar studenten nästa sommar. Mina intressen varierar från elinnebandy och springlopp (framerunning) till att åka skoter, fyrhjuling och skidor – här händer det saker! Jag har en spastisk funktionsnedsättning och använder rullstol. Jag talar inte med ord, men kommunicerar med hjälp av min iPad – därför är det viktigt att du är lyhörd och engagerad i vår kommunikation. Jag klarar mycket själv, men med rätt stöd blir jag både starkare, tryggare och gladare i vardagen. Jag söker både dig som vill ha en fast schemarad på 80 %, och dig som vill arbeta som timanställd vid behov – för att täcka upp vid sjukdom eller ledighet hos ordinarie personal. I ansökan väljer du vilken av tjänsterna som passar dig bäst. Arbetstiden är huvudsakligen förlagd till eftermiddagar, kvällar och vissa nätter med jour då jag går i skolan på dagtid. Hos oss får du chansen att vara med på allt från träningar, skoterutflykter till att stötta i de vardagliga sysslorna som matlagning, förflyttningar, kommunikation och personlig omvårdnad. Jag söker dig som: Har körkort. Gillar att hitta på saker och vara aktiv – gärna träningsintresserad! Har god fysisk förmåga. Kan laga mat och gärna gillar det. Talar och skriver svenska obehindrat. Är driven, positiv, initiativtagande och har lätt för att anpassa dig. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Augusti 2025. Sysselsättningsgrad: 80 % + timanställning. Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Främst eftermiddag/ kväll, natt med jour samt dagtid under helg. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team
Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats. "Det lilla sjukhuset i sjukhuset" På avdelningen vårdas barn och ungdomspatienter upp till 18 år. Här arbetar ett gediget team på ca 40 medarbetare som består av barnsjuksköterskor, sjuksköterskor, barnsköterskor, undersköterskor, barnläkare samt läkare under utbildning. Arbetet präglas av samarbete och vi arbetar nära resurser som lekterapeut, sjukgymnast, kurator, dietist. På Barnavdelningen finns 14 slutenvårdplatser och 6 korttidsplatser där bedrivs slutenvård och akutsjukvård under dygnets alla timmar. Arbetsuppgifter Som barnsjuksköterska/sjuksköterska arbetar du främst i den direkta vården runt patienten och är en naturlig kontakt för såväl anhöriga och föräldrar. Du får möjlighet att arbeta i ett brett perspektiv inom barnsjukvård där du breddar din kompetens och har möjlighet att ställas mot nya utmaningar utifrån avdelningens inriktning och bredd. Inom slutenvården arbetar vi efter en rörlig schemamodell vilket innebär tjänstgöring dag, kväll, natt och helg. I din roll finns det även möjlighet till att rotera in till barnakuten. Kvalifikationer Vi söker Dig som är legitimerad sjuksköterska. Starkt meriterande om du är utbildad barnsjuksköterska, eller sjuksköterska med erfarenhet inom barn. Du har: god förmåga att samarbeta med såväl kollegor som patienter och anhöriga. förmåga att arbeta flexibelt utifrån våra olika patientgrupper och kan hantera hastigt uppkomna situationer när det är mycket som händer på enheten. ett genuint intresse för barnsjukvård och vill arbeta för verksamhetens, gruppens och din personliga utveckling. Att arbeta med barn kräver kreativitet och tålamod för att skapa ett förtroende hos patienten och dennes vårdnadshavare. Bemötandet är avgörande i alla situationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet utifrån ett barnperspektiv. Övrigt Du får en bredvidgång anpassad efter din erfarenhet och kompetens. Vi värnar om allas trygghet och begär utdrag ur belastningsregistret på dem som erbjuds anställning hos oss. Internsökande bereds förtur till tjänsten. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Du som är nyutexaminerad sjuksköterska ingår i Kliniskt basår som är vårt introduktionsprogram. Kliniskt basår är obligatoriskt och varar under det första året av din anställning hos oss. I Kliniskt basår ingår introduktionsdagar, handlednings- och utbildningsdagar samt hospiteringsdagar. Syftet med Kliniskt basår är att skapa bra förutsättningar för nyutexaminerade sjuksköterskor att stärka sina teoretiska kunskaper och praktisera färdigheter samt växa in i sin nya profession. Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Söker du efter en varierad roll där du får vara med och påverka på riktigt? Har du driv, engagemang och älskar att jobba i ett team som siktar högt? Då kan det vara dig vi söker! Heatup befinner sig på en spännande tillväxtresa – och behöver nu förstärka sitt lagerteam med ännu en stjärna. Låter det här som något för dig? Läs vidare för mer information kring tjänsten! Lager/produktionsmedarbetare I rollen som lager- och produktionsmedarbetare får du ett varierat arbete med stort eget ansvar. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att ta emot och skicka varor, plocka ordrar samt boka transporter. I produktionen innebär arbetet bland annat att kapa rör och montera prefabricerade skåp. Truckkörning ingår som en naturlig del av dina arbetsuppgifter. Vad erbjuder vi dig? Här blir du en del av en engagerad och jordnära organisation där samarbete och laganda genomsyrar allt vi gör. Vi värnar om gemenskapen och ser till att ha kul tillsammans genom olika sociala aktiviteter under året. Som medarbetare får du dessutom ta del av förmåner som friskvårdsbidrag, tjänstepension och flexibla arbetstider. Vem söker vi? För oss är det mindre viktigt hur ditt CV ser ut – det som verkligen betyder något är vem du är, din energi och hur du samarbetar med andra. Vi söker dig som trivs i en lagmiljö, har ett helhetstänk och inte tvekar att ta tag i det som behöver göras. Du är trygg i dig själv, tar gärna initiativ och ställer upp där det behövs. Minst lika viktigt är att du också känner dig bekväm med att be om hjälp när det behövs. Hos oss arbetar vi som ett team där alla bidrar, stöttar och lyfter varandra. Heatup Sverige AB Heatup har funnits sedan år 2018 och är en svensk direktleverantör utan mellanhänder. Vi startade med vattenburna golvvärmesystem och har idag utökat sortiment med tappvattensystem och kulvertsystem. Våra kunder är framför allt rörinstallatörer runt om i Sverige. Vi har ett brett sortiment med hög kvalité och vi erbjuder färdiga lösningar för alla underlag och anpassar ditt projekt efter dina önskemål. Vår unika projekteringsavdelning levererar offert, beräkningar och ritningar inom 24 timmar. Allt finns på lager och leverans inom 24 timmar från order. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Mölnlycke och erbjuder parkeringsplatser utanför kontoret och bra kommunikationer. Vårt huvudkontor finns i Mölnlycke men filialer finns även i Stockholm och Kalmar. För att följa vår tillväxt behöver vi stärka upp organisationen med en kollega till lagret i Mölnlycke. På Heatup hjälper vi och stöttar varandra och ser till att vi gemensamt når nya höjder! Krav Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet från liknande roll i mindre bolag Erfarenhet från VVS-branschen Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum: 2025-08-15 Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänst: Heltid Ort: Mölnlycke Platsa ansvarar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av vår kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare: Evelina Löfberg, civ. ek, [email protected]
"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity. Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm." Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. System Design Engineer, Experienced The role would involve building and maintaining HIL (Hardware In the Loop) rigs ensuring functionality, performance, and automation of test procedures. It is a position that requires a collaborative person that has strong communication and teamwork skills. Key Responsibilities for the role: • Test Rig Development: Designing, developing, and maintaining test rigs using dSPACE or similar systems, for automotive components and systems. • System Integration: Integrating hardware and software components into the test rig environment. • Test Automation: Developing and implementing automated test procedures to improve efficiency and reduce manual testing. • Requirements Analysis: Working with system requirements to define test cases and ensure proper test coverage. • Performance Optimization: Analyzing test results and optimizing the performance of the test rigs. • Documentation: Creating and maintaining technical documentation for the test rigs. • Collaboration: Working closely with other engineers and teams, including software developers, system verification engineers, and other stakeholders. Required Skills and Experience: • Expertise: Experience with dSPACE HIL systems is highly desirable. • Automotive Engineering: A strong understanding of automotive systems, including electrical and electronic systems, is crucial. • Test Method Development: Experience in developing and implementing test methods and procedures. • Programming/Scripting: Proficiency in programming languages such as Python, or C++. • Problem-Solving: Strong analytical and problem-solving skills. • Communication: Excellent verbal and written communication skills, including the ability to collaborate effectively in a team environment. We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. Who we are and what we believe in We are committed to shaping the future landscape of efficient, safe, and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents across the group’s leading brands and entities. Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, you will be working with some of the sharpest and most creative brains in our field to be able to leave our society in better shape for the next generation. We are passionate about what we do, and we thrive on teamwork. We are almost 100,000 people united around the world by a culture of care, inclusiveness, and empowerment. At Volvo Buses you join one of the world’s leading providers of sustainable people transport solutions. What we do affects millions of people around the world: passengers, drivers, customers; in fact, entire cities and countries. This job gives you the opportunity to work with the future of people transportation and infrastructure. We have a strong culture of working together to help each other, sharing knowledge and experience. Together, we shape the world we want to live in.
Vi söker dig som vill arbeta i en mindre grupp och gillar att laga mat samt kan finstycka kött. Tjänsten är tillstörsta delen i vårt storkök som bland annat gör lunchlådor som säljs kylda i vår livsmedelsbutik. Men var tredje helg arbetar man nere i butiken och har hand om köttdisken samt hjälper till i vår manuella delikatessdisk. Ett varierande arbete som man är med och styr och utvecklar. Tjänsten är på i snitt 35 timmar per vecka och arbetstiderna ligger främst på vardagar mellan kl 7 och 15, men också var tredje helg då man arbetar både lördag och söndag Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i storkök eller liknande samt har erfarenhet av att finstycka kött, är bekant med egenkontrollprogram och gärna HACCP. Självklart ser vi även till personliga egenskaper och din förmåga att passa in i gruppen.
Datakvalitet Sverige AB utvecklar och levererar system för kvalitets- och verksamhetsstyrning till ett flertal stora företag. Vi har kunder över hela norden inom både offentlig och privat sektor och finns representerade inom en lång rad olika branscher. Vi är ett ungt och ambitiöst team bestående av välutbildade programmerare, projektledare och säljare som arbetar tätt tillsammans kring ett gemensamt mål att utveckla, implementera och leverera kvalitets- och verksamhetsledningssystem. Bolaget befinner sig i en spännande tillväxtfas och vi söker nu nya kvalificerade resurser för att stärka vårt projektledarteam. Om Datakvalitet Sverige AB Datakvalitet Sverige AB är ett dotterbolag till Datakvalitet AS som ingår i internationella WeKomply Group och har kontor i Göteborg, Tromsø och Oslo. Vi är en ledande leverantör av SaaS-lösningar för kvalitets- och verksamhetsstyrning som hjälper företag att förbättra och effektivisera sina affärsprocesser. Med innovativa och flexibla lösningar hjälper vi våra kunder att nå sina mål genom sömlös teknik och starka partnerskap. Vi har kunder över hela landet inom både offentlig och privat sektor och finns representerade inom en lång rad olika branscher. Om tjänsten som projektledare Som projektledare omfattas arbetsuppgifterna av: Projektledning genom att implementera vårt system till nya och befintliga kunder av olika storlek Se till att projekt levereras i tid, inom budget och med hög kvalitet Lyssna på behov och anpassa/konfigurera systemet efter önskemål Råd och support vid implementering och användning av systemet Arbeta nära befintlig kundbas och bidra till att deras system fungerar optimalt Tätt samarbete med sälj- och utvecklingsteamen för att förbättra funktioner och stödja försäljningsarbetet Om dig Vi söker dig har god förståelse och erfarenhet av systemimplementation och anpassning av affärssystem. Vi tror att du har: Kandidatexamen inom ekonomi, kvalitet, säkerhet, teknik, IT eller liknande Flera års erfarenhet av projektledning, gärna inom IT- eller kvalitets-/verksamhetsstyrning Mycket god förståelse av system Förmåga att leverera resultat och möta kunders förväntningar God förmåga att hålla presentationer och driva workshops, både fysiskt och digitalt Flytande svenska och engelska i tal och skrift. God förståelse för norska i tal och skrift. Meriterande med god förståelse för danska i tal och skrift Erfarenhet av projektstöd, administration eller koordination, gärna från IT- eller förändringsprojekt Personliga egenskaper: Lösningsorienterad och självgående Serviceinriktad med god samarbetsförmåga Resultatinriktad och van att arbeta strukturerat Trivs med att bygga och upprätthålla goda kundrelationer Övrigt: Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, 100%. Plats: Göteborg, Föreningsgatan 14. Lön: Enligt Överenskommelse. Låter rollen som Projektledare hos Datakvalitet intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi ser fram emot att höra från dig.
Vikariat som lärare i spanska åk 6-9 grundskola. Då vår nuvarande spansklärare går på mammaledighet i mitten av september kommer det finnas behov av att fylla tjänsten. Tillträde från och med 18 augusti då tid ges att gå bredvid och lära känna både undervisningsinnehåll samt elever. Varaktighet 1 år med möjlighet till förlängning. Vi är en skola med små undervisningsgrupper och ett glatt gäng kollegor.
Vill du arbeta i ett expansivt företag där arbetsglädje, hög kompetens, trygghet och kundens hälsa är i fokus? Svea Vaccin är ett dynamiskt och innovativt företag som värdesätter kreativitet och engagemang. Just nu söker vi en driven Regionchef som som vill vara med och forma framtiden för vårt varumärke. Tjänsten innebär en unik möjlighet att jobba med främjandet av friskvård i ett framgångsrikt, ledande hälsoföretag med möjlighet till en fin yrkeskarriär. Vi söker dig som: Är utbildad sjuksköterska Du är van vid att arbeta självständigt, är trygg i din yrkesroll och mån om att ge god service och gott bemötande Du är ansvarstagande och gillar utmaningar Du trivs i ett högt tempo och med många projekt igång samtidigt Tidigare erfarenhet inom ledarskap Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift Lösningsorienterad och flexibel Meriterande med tidigare erfarenheter av vaccinationer Vana vid datorarbete Språkkunskaper i svenska och engelska Din roll som Regionansvarig Som Regionansvarig arbetar du självständigt i nära samarbete med erfarna läkare och sjuksköterskor samt ledningsgruppen. Du kommer att leda och vara stöd för hela personalgruppen samt vara med och utveckla verksamheten utifrån verksamhetens mål och vision. Dina ansvarsområden omfattar personal och mottagningarna i Göteborg, Borås samt ytterligare 5 mottagningar utanför Västra Götaland. Du kommer att vara med och bidra till organisationen med tydliga strukturer och ekonomisk medvetenhet och förväntas ha en nära kontakt med arbetsgruppen där du kommer att driva och följa upp det dagliga arbetet och planeringen. För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann, flexibel, lösningsorienterad och en god ledare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ledning och Planering: - Utarbeta och implementera arbetsplaner med tydliga mål och delmål. - Säkerställa en hög kvalitet, arbetsmiljö, hygien och säkerhet på alla mottagningar. - Ge kontinuerliga instruktioner till medarbetarna och följa upp efterlevnaden av Svea Vaccins policy's Kommunikation och Samråd: - Genomföra eventuellt förändringsarbete i samråd med den operativa chefen. - Omedelbart informera ledningen vid brister i kvalitet, hygien, arbetsmiljö och säkerhet. Kvalitet och Uppföljning: - Ansvara för att identifiera och åtgärda brister i kvaliteten. - Besöka mottagningar regelbundet för att följa upp arbetsmiljön och interaktionen med kunder. -Genomför regelbundna revisioner och kvalitetskontroller för att säkerställa att rutiner och policier efterlevs och fungerar som avsett. Marknadsföring och Ekonomi: - Delta i marknadsföring och ekonomiska aktiviteter för mottagningarna. - Se till att personal informerar kunder om tillgängliga vacciner. - Utbilda personalen och upprätthålla kontakt med leverantörer. Personalhantering: - Rekrytering och personalutveckling inom regionen. - Säkerställ effektiva inskolningar - Schemaläggning & frånvarohantering - Attestera tidsrapporter för medarbetare. - Lönerevideringar & Medarbetarsamtal Observera att det ingår i tjänsten att ha beredskap för schemabaserade ändringar. Sjukanmälningar på lördag morgon ingår i rollen och ansvaret har ett rullande schema som delas mellan samtliga regionansvariga. Anställningen Tillsvidare anställning (6 mån provanställning) Omfattning: 100% Plats: Göteborg i huvudsak, men resor förekommer i tjänsten Om Svea Vaccin Svea Vaccin är en ledande aktör inom vaccinationsbranschen i Sverige. Vi erbjuder ett brett utbud av vacciner och har en stark närvaro både online och offline. Vår verksamhet omfattar både vaccinationskliniker & vaccinationsbussar med en omfattande digital närvaro genom vår hemsida, sociala medier och kommunikationsplattformar. Vi uppskattar våra medarbetare och det finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Det är viktigt för oss att du visar stort engagemang för ditt arbete genom att följa utvecklingen och lära nytt. Kontakt Låter detta som en spännande utmaning för dig? Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev. Urval sker löpande, skicka gärna din ansökan snarast möjligt. Genom att skicka in din ansökan samtycker du till att CV, Personligt brev och dess personuppgifter behandlas av Svea Vaccin för att hantera din ansökan. Uppgifterna kommer endast att hanteras av oss inom företaget, samt i enlighet med vår Integritetspolicy. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en ny underhållsmekaniker/reparatör med erfarenhet av svetsning och svarvning då det sker reparationer på gamla maskiner. Du behöver också vara tekniskt intresserad för vår nyare maskinpark på en av avdelningarna. Du ska vara flytande i svenska språket både skriftligt och i tal, engelska är meriterande. Du bör vara van att jobba i högt tempo och kunna arbeta självständigt. Flexibilitet är en styrka med tanke på att det hela tiden sker förändringar i det dagliga arbetet.
Välj ett jobb för att visa detaljer