Butiksmedarbetare i Borås - Extrajobb
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Just nu har du chansen att bli en del av vårt härliga team på Storesupport by Job&Talent!  Vi söker vi dig som är positiv, engagerad och redo att hoppa in där det behövs – både vid akuta behov och planerade uppdrag.  Om tjänstenSom ambulerande butikskonsult får du ett varierande arbete där du arbetar i olika butiker runt om i Borås. Det blir allt från kassaarbete till varuplock – och ibland ett extra handtag på andra avdelningar. En perfekt chans att samla värdefull erfarenhet och få in en fot i dagligvaruhandeln! Vem är du?Du har gärna jobbat i butik tidigare. Kanske på ICA, Coop eller Willys? Oavsett var, så vet du hur man plockar varor snabbt och sitter i kassan med ett leende. Du har ett genuint intresse för service och trivs med att hjälpa andra – både kunder och kollegor. När du arbetar ute hos våra kunder finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt enligt vår standard. För dig kommer service naturligt och du förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken och visar det genom att bemöta dem på ett professionellt sätt. Anställningsform Du lägger dig tillgänglig vecka för vecka så det passar dig perfekt som studerar eller arbetar vid sidan om. Vi ser att du kan arbeta ca 2 vardagar i veckan. Du kommer att ingå i vår pool i Borås. Resor upp till 7,5 mil kan förekomma. Vi söker dig som har Körkort och tillgång till bil är meriterande En huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, studier eller ett annat jobb En vilja att ge det lilla extra i butiksmiljö Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten Om Storesupport by Job&Talent Storesupport är en del av Job&Talent, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mejl – sök istället direkt via vårt formulär. Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig – varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Brandskyddsspecialist - var med och starta upp vår verksamhet i Göteborg!
Brandsäkra Norden AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Vi söker en engagerad och självgående brandskyddsspecialist som vill ha en nyckelroll i vår verksamhet på Brandsäkra. Du blir först på plats i Göteborg och får en unik möjlighet att bygga upp och etablera vår närvaro i regionen. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Service, installation och underhåll av brandskyddsutrustning. Besiktningar, utredningar och rådgivning inom systematiskt brandskyddsarbete (SBA). Planering och bokning av egna uppdrag samt kundkontakt för att anpassa lösningar efter behov och lagkrav. Nära samarbete med kollegor samtidigt som du tar ett stort eget ansvar för att utveckla vår verksamhet i Göteborg. Vi söker dig som: Har erfarenhet av arbete inom brandskydd, SBA och förebyggande säkerhet. Är självgående, noggrann och har god problemlösningsförmåga. Trivs med att bygga relationer och utveckla en ny marknad. Har en god kommunikativ förmåga och trivs med kundkontakt. Erfarenhet från Räddningstjänst eller liknande samt SMO-utbildning är meriterande. Innehar B-körkort och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder: En unik möjlighet att vara först på plats i Göteborg och bygga upp verksamheten. En nyckelroll i ett snabbväxande och innovativt företag. Korta beslutsvägar, öppet klimat och möjlighet att påverka. Fast grundlön, pension och friskvård. Personlig introduktion och utbildning. Placering: Göteborg – möjlighet att påverka etableringen! Välkommen att bli en del av Brandsäkra och bidra till ett tryggare samhälle!

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Lindströms Bil i Skövde söker rekonditionerare
Lindströms Bil AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Lindströms Bil är ett familjeföretag som finns på 8 orter. Vi värnar om att behålla den familjära känslan. Vi jobbar dagligen utifrån våra värderingar i Toyota Way och Lindström Way. Det är vad vi kallar BRiT - Best Retailer in Town! Vi är sedan mer än 50 år auktoriserade återförsäljare för Toyota och Lexus. Vi har fullserviceanläggningar med bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelsförsäljning i Falköping, Skövde, Alingsås, Trollhättan, Borås, Jönköping, Värnamo och Partille. I Skövde och Trollhättan finns även auktoriserad serviceverkstad för Lexus. Lindströms Bil har vunnit "Ichiban 2021, 2023 och 2024 - Best Retailer in Town" i Sverige och “An employer of choice” 2024 som tilldelas den Toyota-återförsäljare som anses vara den bästa arbetsgivaren i Europa Om jobbet Som rekonditionerare ansvarar du för att tvätta, polera och iordningsställa nya och begagnade bilar, demobilar och hyrbilar samt tvätta och städa dem invändigt. Ditt arbete sker i tätt samarbete med både försäljning och verkstad. Inför varje kundleverans utför du noggranna visuella kontroller av bilarna, du säkerställer att de är i absolut toppskick och möjliggör en minnesvärd bilköparupplevelse för våra gäster. Om dig Till den här tjänsten söker vi dig som vet skillnaden på bra och perfekt! Vi ser att du har jobbat med rekonditionering av bilar förut. Du kommer även vara vår serviceverkstad behjälplig under däckskiftessäsongerna. För att trivas i den här rollen behöver du ha förmågan att kunna planera och strukturera din arbetsdag samtidigt som du kan hantera en föränderlig tillvaro. Du behöver tycka om att skapa resultat tillsammans med andra människor och känner ett stort värde i att skapa nöjda kunder. Vi erbjuder dig En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan. Trygghet - Bilbranschen befinner sig i ständig förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid. Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklar oss både personligt och professionellt. Friskvårdsbidrag - Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag. Din egna förmånsportal - Som anställd hos oss får du tillgång till ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för just dig. Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension. Pensionsrådgivning - Att vara anställd hos oss ska vara en investering för framtiden. Alla våra anställda har möjlighet till personlig pensionsrådgivning.  Ett förmånligt bilägande - Som anställd erbjuder vi dig förmåner som innebär ett enkelt och prisvärt bilägande. Vad säger våra kollegor? ”Det bästa med Lindströms bil är den goda sammanhållningen mellan kollegorna och den starka kulturen! Som anställd i Lindströms Bil är det dessutom en förmån att få jobba med Toyota och Lexus” säger medarbetarna på Lindströms Bil . Vi har R-licens R-licens är en etisk kvalitetsmärkning som identifierar företag vilka har ett rekommendabelt etiskt förhållningssätt. Företag som aktivt vill arbeta med och uppmärksamma etiken inom sin organisation. Licensmärkets R står för rekommenderat företag.

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Kjell & Company Skövde söker säljare med servicekänsla och teknikintresse!
Kjell & Co Elektronik AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta 6h/ veckan  i vår butik i Skövde. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Josefin Linde People & Culture Partner, Kjell & Company

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Gryning söker behandlingssekreterare till Bergiusgården i Ljungskile
Gryning Vård AB
Socialsekreterare

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. Bergiusgården tar emot pojkar och flickor 16–21 år med missbruksproblematik avseende alkohol och droger, men kan även vara i kombination med kriminalitet och/eller psykisk ohälsa. Vi erbjuder heldygnsomsorg och kvalificerad behandling. Ungdomarna placeras enligt SOL eller LVU. Vår huvuduppgift är att tillsammans med ungdomen och hens nätverk möjliggöra ett förändringsarbete i en trygg och stabil miljö och vi strävar efter att bidra till förändrade, förbättrade och varaktiga livsvillkor för den unge.  Vi söker nu behandlingssekreterare, tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi har verksamhet dygnet runt vilket innebär att du kommer att arbeta på schema med oregelbundna arbetstider även kvällar och helger. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten?  Som behandlingssekreterare hos oss medverkar du i behandlingsplanering och utför kvalificerat behandlingsarbete. Samarbete och lyhördhet är oerhört centralt i rollen, då även omvårdnad och tillsyn är en stor del av arbetet.  Du deltar i de vardagliga situationerna vilket innebär att du är med och skapar en trygg och förutsägbar miljö som ger den unge möjligheter att arbeta på sin egen utveckling och så småningom ta ett större egenansvar. I din roll har du kontakt med många olika aktörer i ungdomarnas nätverk såsom anhöriga, skola och socialtjänst. Du utför beteendeobservationer och dokumentation. KVALIFIKATIONER Vem är du? Du har akademisk examen, t ex socionom, socialpedagog eller med annan beteendevetenskaplig inriktning. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och i team. Du tycker om ett arbete där ingen dag är den andra lik. För att vara bekväm i en sådan här roll tror vi att Du är lösningsfokuserad och trygg i Dig själv. Vi ser gärna att du har utbildning i Hap, ACRA och ÅP när det gäller missbruksbehandling, men även meriterande om du har utbildning i kriminalitetsprogrammet genom Stiftelsen för kriminalitet som livsstil. Har du tidigare erfarenhet av arbete med ungdomar i utsatta livssituationer samt en god kännedom om lagstiftning inom området är det meriterande. Då resor ingår i arbetet är det ett krav att du har körkort. ÖVRIGT Vi erbjuder • En engagerad arbetsgrupp i en kreativ miljö • Ett meningsfullt och stimulerande arbete • Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten.   • Friskvårdsbidrag Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.  Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
CNC-operatör Nossebro
Randstad AB
Svetsare och gasskärare

Arbetsbeskrivning Nu söker vi CNC-operatör till kund i Nossebro med start omgående. En etablerad verkstad med över 70 års erfarenhet inom metallförädling, söker dig som är en driven och erfaren CNC-operatör. Kunden finns i Fåglum, strax utanför Nossebro, och är specialister på skärande bearbetning för industri-, fordons- och byggsektorerna. Vi kommer erbjuda ett långsiktigt uppdrag med goda chanser till en anställning direkt hos kund efter inhyrningsperioden Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansökningar bearbetas löpande så sök redan idag! Ansvarsområden Dina arbetsuppgifter Som CNC-operatör hos oss kommer din huvudsakliga uppgift att vara CNC-bearbetning i våra svarvar och fleroperationsmaskiner. Det innebär att du ansvarar för att ställa in maskinerna, byta verktyg och göra nödvändiga justeringar i programmet. Vi använder maskiner från ledande tillverkare som Mazak, Okuma och SMT. Om du är intresserad av att lära dig självständig programmering finns det goda möjligheter till det på plats, även om det inte är ett krav från start. Önskad starttid: Omgående. Arbetstiden är förlagd på dagtid 7-16 med möjlighet till att jobba in tid och gå tidigare på fredagar. Kvalifikationer Utbildning och gedigen arbetslivserfarenhet inom CNC-bearbetning. Säker kunskap i ritningsläsning. Erfarenhet av fleroperationsmaskiner är ett stort plus. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

10 juni 2025
Sista ansökan:
8 september 2025
Produktionstekniker till Ahlstrom
Rekryteringshuset i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Brinner du för att arbeta med utveckling? Vill du vara del i ett företag som fokuserar på säkerhet, ordning & reda, trivsel, motivation och kompetensutveckling? Då kan du vara den personen vi söker till rollen som Produktionstekniker hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Produktionstekniker hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ledningen inom pappersproduktionen för att nå uppsatta mål genom att utveckla maskiner, process och personal med fokus på förbättring av säkerhet, produktivitet, kvalitet och energiförbrukning. Du arbetar självständigt i nära samarbete med teknik- och underhållsorganisationen samt övriga inom produktionsorganisationen. Du är även en god förebild i företagets förbättrings- och säkerhetsarbete, du rapporterar till Produktionschef Pappersbruk.  Exempel på arbetsuppgifter:   - Daglig kontroll och uppföljning avseende mål - säkerhet, kvalitet och miljö.  - Utredningar och framtagande av åtgärdsförslag samt korrigerande- och förebyggande insatser. - Återkommande FLT-rondering.  - Medverka/leda projektarbete. - Delge information och körstrategi till operatörer, utbilda medarbetare mm.  - Ersätta Linjechefer (vid kortare frånvaro) Vem trivs här? Vi söker dig som vill vill växa och utvecklas med företaget. Du har en hög energi, är positiv och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta mot uppsatta mål, med intentionen att arbetet ska präglas av effektivitet, kontinuerligt utveckling och arbetsglädje. Med ett starkt fokus framåt, är du nytänkande, tar vara på idéer och vågar "gå före". Du har goda ledaregenskaper - är rak och ärlig i din kommunikation samt behandlar dina kollegor rättvist och med respekt. Du är lugn och trygg även i oförutsedda situationen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Bakgrund Vi ser gärna att du har en process- eller teknisk utbildning samt goda kunskaper inom maskiner, processer och kvalitetskrav. Du har en god datavana samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet från papperstillverkning är meriterande men inget krav.  Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur, korta beslutsvägar i en handlingskraftig organisation. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta tillvara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetarna med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Den dagliga arbetsplatsen är i fabriken i Billingsfors, beredskap ingår i tjänsten.  Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Vår omsättning 2024 var cirka EUR 3.0 miljarder på årsbasis och antalet medarbetare är cirka 6800. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. På det integrerade bruket i Billingsfors tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till tunnpapper samt Spantex och levereras till kunder runt om i världen. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständigt utvecklas, ett lag och omtanke. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde enligt ök. Urval och intervjuer påbörjas först i Augusti.  Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via RekryteringsHuset på: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/what:job/jobID:835855/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult hos RekryteringsHuset som nås på mobil: 0727164381 alternativt via e-post: [email protected].

10 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Personlig assistent sökes till social tjej i Vänersborg
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en engagerad personlig assistent till vår kund i Vänersborg. Tjänsten är på 30%, där möjligheten till att arbeta mer kommer att finnas. Arbetat kommer främst vara förlagt på vardagskvällar men du kommer även arbeta en helg i månaden. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 15:00 - 21:00 vardagskvällar Kl. 10:00 - 16:00 helger Tillträde och introduktion sker enligt överenskommelse. OM KUNDEN Kunden är en social tjej i 20-årsåldern som bor tillsammans med sin familj. Hon har epilepsi, autism, ADHD och en intellektuell funktionsnedsättning. Hennes verbala språk är begränsat, och hon kan inte uttrycka sig i fullständiga meningar, men vid konkreta frågor svarar hon ofta kortfattat. Vid längre promenader använder hon rullstol som hjälpmedel. Vår kund behöver stöd i större delen av vardagen och arbetsuppgifterna för dig som assistent kan exempelvis vara:  Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien och vid av- och påklädning Vår kund är en aktiv person som uppskattar både natur och små utflykter i vardagen. Hon trivs med att tillbringa tid utomhus och tar gärna en promenad, spelar fotboll eller grillar korv i skogen. Små utflykter till stan för att besöka biblioteket, handla eller äta lunch är även det något som hon värdesätter. Hon har också ett stort intresse för musik och sång. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har lätt för att behålla lugnet i olika situationer samt kan vara flexibel i ditt arbetssätt. Din drivkraft och initiativförmåga gör att du alltid ligger steget före, och vi uppskattar även om du kan bjuda på dig själv och bidra till en varm och positiv arbetsmiljö. Vi värderar personlig lämplighet högt i vår rekryteringsprocess, då vi ser att rätt attityd och personlighet är nyckeln till ett bra samarbete med kunden. KRAV Tål klor och är simkunnig Rökfri B-körkort Har goda kunskaper i Svenska tal och skrift MERITER Tidigare arbetslivserfarenhet från vården, som personlig assistent eller motsvarande Erfarenhet av att arbeta med epilepsi Sysselsättningsgrad: 30% med en möjlighet till att arbeta mer. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

10 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Undersköterska med intresse för ortopedi? Sök till vår mottagning i Mölndal
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.  Välkommen till Ortopedmottagningen i Mölndal – där varje dag gör skillnad Verksamheten Ortopedi är en del av Sahlgrenska Universitetssjukhuset och finns på tre av sjukhusets tomter. På vår mottagning i Mölndal möter du en dynamisk och specialiserad miljö med fokus på trauma, proteskirurgi, artroskopi, fotkirurgi och osseointegration. Här arbetar ett engagerat team bestående av sjuksköterskor, undersköterskor, gipstekniker, läkare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och operationskoordinatorer – alla med ett gemensamt mål: att ge våra patienter bästa möjliga vård. Vi erbjuder tidsbokade besök för nybesök, återbesök och inskrivningar inför operation. Dessutom har våra sårsjuksköterskor en egen mottagning, vilket bidrar till en helhetslösning för patientens vårdresa. Ett omväxlande och meningsfullt arbete – med ansvar och utveckling i fokus Som undersköterska på Ortopedmottagningen i Mölndal får du ett självständigt och varierat arbete där du är en viktig del av patientens vårdresa. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat omvårdnadsarbete vid mottagningsbesök, såromläggningar, gipsborttagning, EKG och provtagning. Du får möjlighet att arbeta nära patienten och bidra med din kompetens i varje möte. Utöver det patientnära arbetet ingår även administrativa uppgifter, såsom bokning av besökstider och hantering av patientflöden – en viktig del i att skapa struktur och trygghet i vården. Hos oss får du också möjlighet att ta ansvar och utvecklas i din roll. Alla medarbetare har egna ansvarsområden, och du kommer att bli enhetsombud för miljö – en roll där du får vara med och driva förbättringsarbete och hållbar utveckling på mottagningen. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska med erfarenhet från mottagningsarbete (meriterande) Har ett gott bemötande och trivs med att arbeta i team Är flexibel, ansvarstagande och har ett intresse för ortopedi Har erfarenhet av sårvård Har baskunskap eller är intresserad av att lära dig att gipsa Har god datorvana och gärna erfarenhet av journalsystem Välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset   Från den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor – där framgår också vilka övergångsregler som gäller: https://legitimation.socialstyrelsen.se/underskoterska-blir-en-skyddad-yrkestitel/   Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

10 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Senior HR Consultant i Göteborg (Konsultuppdrag)
MultiMind Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

Vi söker nu en Senior HR Consultant för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Göteborg. Uppdraget är på heltid under 12 månader med start den 1 september 2025 och förväntas avslutas den 31 augusti 2026. Du kommer att arbeta i en hybridmodell med 4 dagar på kontoret och möjlighet till distansarbete 1 dag i veckan. Om rollen Som Senior HR Consultant hos vår kund kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera professionellt HR-stöd och vägledning till både medarbetare och chefer. Du kommer att arbeta brett med HR-relaterade frågor och säkerställa att alla processer följer svensk arbetsrätt samt vår kunds policyer och rutiner. Huvudsakliga ansvarsområden • Ge strategiskt och operativt HR-stöd till chefer och medarbetare i olika frågor, t.ex. rekrytering, onboarding, karriärvägar, frånvaro och prestationsutveckling. • Fungera som en rådgivare i HR-frågor och samarbeta med internationella HR-team samt specialistfunktioner som Talent Acquisition, Compensation & Benefits och Global Mobility. • Driva och implementera lokala HR-projekt och förändringsinitiativ. • Säkerställa compliance med svensk arbetsrätt och företagets riktlinjer. • Hantera administrativa HR-processer och system. Vi söker dig som: • Har en universitetsutbildning inom HR eller motsvarande. • Har minst 5 års erfarenhet av HR-arbete i en generalist- eller HR Business Partner-roll. • Har god kunskap om svensk arbetsrätt och erfarenhet av att tillämpa den i praktiken. • Är självgående, proaktiv och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo. • Har starka samarbets- och kommunikationsfärdigheter, både på svenska och engelska (krav). • Är administrativt skicklig med en förmåga att strukturera och effektivisera processer. Låter detta intressant? Om du anser att denna roll passar din profil vill vi gärna höra från dig. Ansök redan idag, då vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025