Jobba extra som personlig assistent i Trollhättan
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent i Trollhättan med omnejd!   Vad innebär jobbet som personlig assistent?  Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker.   Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg.  har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Bokas in vid behov Tillträde: Gärna omgående Övrigt: Tjänsten börjar som en timanställning, vid intresse finns det möjlighet till schemarad. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-07-16 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Marie Karlsson, verksamhetschef [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Verkstadscoach Trollhättan
Brandt Personbilar AB
Övriga förmedlare

Är du en teamspelare som trivs med att stötta och vägleda andra för att nå gemensamma mål? Sök då tjänsten som verkstadscoach hos Brandt i Trollhättan och bli en del av vårt engagerade gäng! Om tjänsten Som verkstadscoach har du en nyckelroll i att styra det dagliga arbetet och ge stöd åt våra personliga servicetekniker för att säkerställa effektivitet och lönsamhet varje dag. Din uppgift är att coacha och motivera teamet för att nå uppsatta mål samtidigt som du säkerställer hög kundnöjdhet. Du spelar också en viktig roll i att skapa en positiv arbetsmiljö som främjar trivsel och medansvar. I arbetet ingår en del administration. Vem är du? Vi söker en ödmjuk och lyhörd person som har förmågan att skapa en positiv och inspirerande arbetsmiljö. Du är engagerad och har en positiv inställning gentemot utmaningar. Din höga grad av serviceinriktning driver dig att leverera en upplevelse i världsklass till våra kunder. I tider av stressiga situationer är du stabil och behåller lugnet samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig efter förändrade omständigheter. Kvalifikationer ✨ Gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot fordonsteknik eller liknande.  ✨B-körkort är ett kav ✨God datavana  ✨Behärskar svenska flytande i tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbetsledande roller.  Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders inledande provanställning. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.  Välkommen med din ansökan! Vilka är vi? Brandt Bil AB grundades år 1929 av Stanley Brandt och är en av Sveriges första Volvo-handlare. Genom åren har familjeföretaget Brandt vuxit och består idag av moderbolaget Brandt Bil och fyra dotterbolag Brandt Personbilar AB, Brandt Fordon AB, Brandt Lastvagnar AB och Brandt Båt AB. Vi har 34 anläggningar på 26 orter och är cirka 800 medansvariga. Genom våra värdeord Engagerade, Personliga och Ansvarstagande – strävar vi tillsammans mot vår vision Rörelsefrihet i världsklass, genom generationer! Vi erbjuder På Brandt erbjuder vi en trygg och förmånlig anställning som omfattas av lön och försäkring enligt kollektivavtal. Utöver detta ingår förmåner såsom friskvårdsbidrag, en mängd personalrabatter och förmåner. På Brandt kan du förvänta dig ett utvecklande och stimulerande arbete med stora möjligheter till kompetensutveckling. Vi utbildar inom den senaste tekniken både internt och genom våra generalagenter. Vi investerar i våra anläggningar och erbjuder en trivsam arbetsmiljö.   Brandt månar om en säker arbetsmiljö och verkar för en drogfri arbetsplats, drogtest kan därför förekomma slumpvis under anställningen. Välkommen att bli en Brandtare! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kvinnlig personlig assistent sökes till levnadsglad 18-årig tjej i Göteborg
Passal AB
Personliga assistenter

Vem är jag? Jag heter Engla, är 18 år och har ett ovanligt syndrom som 1 på 4 miljoner i världen föds med. Mitt syndrom innebär att mitt blodsocker är svårt att hålla i schack samt att jag är kortväxt, mitt skelett och mina muskler är svaga, min syn är kraftigt nedsatt och mitt minne sviktar. Jag bor tillsammans med mina föräldrar och mina tre syskon på Hisingen, ca 15 min bussresa från centrala Göteborg. På sommaren och vissa helger är vi på vårt sommarställe på Rossö i Strömstad, vilket kan bli aktuellt för dig att följa med till. Mina intressen är att laga mat, baka, bada/simma, läsa, spela spel och att pyssla, då jag helst skapar fritt. Jag tycker om shopping och promenader i naturen men då behöver jag använda min manuella rullstol eller min promenadscoter eftersom jag blir trött i benen och har ont i fötterna dagligen, jag har nästan dagligen lite ont och är trött i ryggen och får ibland väldigt ont i ryggen.   Så här kan en dag med mig se ut: Under en vanlig dag behöver jag stöd med flera saker: att ta min medicin och fylla på insulin, hålla koll på tiden och när olika aktiviteter ska ske, nå och bära saker, öppna och stänga dörrar, läsa samt vissa moment kring personlig hygien. I sociala sammanhang behöver jag också någon som kan fungera som ett skydd, eftersom jag är mycket kortväxt och dessutom har problem med yrsel händer det att folk inte ser mig eller att jag ramlar. Jag behöver även assistans vid byte av insulinpumpnål och peg, samt vid läkarbesök.   Vem är du? Jag söker dig som gillar att vara aktiv, men också har förmågan att ta det lugnt. Du ska kunna stötta mig när jag behöver det, men också ge mig utrymme att vara så självständig som möjligt. Du bör vara en lugn person som inte stressar och kunna hålla mitt lugna tempo. Du ska acceptera mig och mina behov och får gärna ha samma intressen som jag. Det är viktigt att du är lyhörd och kan läsa av mig, mitt kroppsspråk och mitt humör. Är du en tjej mellan ca 25-50 år, med flytande svenska i tal och skrift med samma intressen som jag så tveka inte att söka tjänsten som min assistent. Jag ser helst att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller med barn och ungdomar samt sjukvårdande insatser, gärna inom diabetes och peg. Körkort och tillgång till bil är önskvärt då bussförbindelse till mitt sommarställe saknas. Katt finns i hemmet.   Om tjänsten: Jag söker fyra assistenter för olika arbetspass, då jag precis fått beviljad assistans. Tjänst 1 - Vaken natt, 75 % Tre nätter i veckan, kl. 22.00-08.00 (helgnatt kl. 22.00-09.00). Tjänst 2 - Kväll, 60 % Måndag till torsdag, kl. 16.00-22.00. Tjänst 3 & 4 - Varannan helg, 40 % Fredag kl. 16.00-22.00, Lördag och söndag kl. 09.00-22.00. Du kan gärna ange i din ansökan vilken/vilka av tjänsterna du är intresserad av. Skriv även om du har andra önskemål på arbetspass, så kan vi se om det går att tillmötesgå. Det är en fördel om du är flexibel och kan hoppa in extra vid behov. Tillträde omgående, med bredvidgång tillsammans med föräldrarna för en trygg överlämning. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator. Välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 1162 Ansvarig rekryterare: Jonna Ankarhem Tel: 010-707 78 02 Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett  samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. .

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Lärare i svenska

Lärare i svenska – bli en del av vårt engagerade team! Från bra till ännu bättre – med din hjälp. Friskolan Metis i Skara söker en lärare i svenska som vill vara med och utveckla undervisningen i en skola där nytänkande, engagemang och elevfokus står i centrum. Vi är en liten skolenhet med drygt 200 elever från förskoleklass till årskurs 9, där vi arbetar för att skapa en trygg och inspirerande lärmiljö. Hos oss är varje elev sedd, varje lärare betydelsefull och varje dag en möjlighet att utvecklas – både för elever och personal. Vi tror på att ”barn gör rätt om de kan” och arbetar för att ge varje elev rätt förutsättningar att växa, både kunskapsmässigt och personligt. Genom att utmana traditionella arbetssätt och tänka nytt inom undervisning, välmående och trygghet, skapar vi en skola där alla elever har rätt att lyckas. Låter detta som en skola där du vill vara med och göra skillnad? Läs vidare! Om rollen Som lärare i svenska på högstadiet kommer du att ha en central roll i elevernas utveckling och lärande. Tjänsten innefattar även undervisning i skolans profilval och tema, där fokus främst ligger på svenska. I rollen får du möjlighet att: ✔ Inspirera och utmana eleverna i deras lärande genom varierande undervisningsmetoder. ✔ Samarbeta med engagerade kollegor för att utveckla skolans pedagogiska verksamhet. ✔ Bidra till en trygg och stimulerande skolmiljö, där eleverna får möjlighet att utvecklas både akademiskt och socialt. ✔ Vara en tydlig ledare och en lyhörd pedagog som ser varje elev och deras individuella behov. Du arbetar nära ditt arbetslag för att planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen i enlighet med styrdokument och skolans vision. Rollen kräver uppfinningsrikedom, kreativitet och flexibilitet för att möta elevernas olika förutsättningar och skapa en lärmiljö där alla kan lyckas. Vem är du? Vi söker dig som: ✅ Är behörig lärare i svenska. ✅ Brinner för elevers lärande och utveckling och har en stark pedagogisk förmåga. ✅ Har goda ledaregenskaper och kan skapa en trygg och inspirerande lärmiljö. ✅ Är en lagspelare som värdesätter samarbete med kollegor och är prestigelös i din yrkesroll. ✅ Är relationsskapande och har förmåga att bygga positiva och bärkraftiga relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. ✅ Vill utvecklas inom din profession och bidra till skolans pedagogiska utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varför Friskolan Metis? ✨ Liten skola – stort hjärta: Här är vi ett tajt team som tillsammans skapar en trygg och inspirerande skola. ✨ Mod att tänka nytt: Vi vågar utmana traditionella arbetssätt och prova nya metoder för att möta elevernas behov. ✨ Engagerade kollegor: Vi har en positiv och stöttande arbetsmiljö där vi lär av varandra. ✨ En skola där eleverna lyckas: Hos oss har varje elev rätt att nå sin fulla potential. Anställningsvillkor Omfattning: 60% i utgångsläget (vilket kan diskuteras om önskemål av mindre eller större tjänst finns) Tillträde: 4 aug 2025 eller efter överenskommelse Kollektivavtal: Ja (Almega) Provanställning: Tillämpas Ansökan Låter detta som rätt tjänst för dig? Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig och berätta mer om hur du kan bli en del av vårt team. 📅 Sista ansökningsdag: 2025-07-16 📩 Ansök via mejl: [email protected] Märk ansökan "Svenska" 📞 Har du frågor? Kontakta: Micael Gustafson, rektor Friskolan Metis, 0703-33 63 98 Tillsammans skapar vi framtidens skola – vi hoppas att du vill vara med!

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Servicetekniker Lidköping
2Complete AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vill du ha ett flexibelt arbete där ingen dag är den andra lik? Du arbetar på fältet och utgår hemifrån med servicebil. I tjänsten kommer du att arbeta med både problemlösning och service till företagets kunder. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas. Troligtvis har du en teknisk gymnasieutbildning i bagaget. Du har tidigare erfarenhet av tekniskt arbete och/eller service i någon form. Kunskap inom el, mekanik och elektronik är starkt meriterande. Som person är du villig att lära dig nya saker, bra på att jobba både självständigt och i team. Du gillar tekniska utmaningar och är lite av en naturlig problemlösare. Du är bra på att ta olika typer av människor och du drivs av personlig utvecklig och att skapa win-win mellan dig och dina kunder. Du innehar B-körkort är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska. Arbetstiderna är måndag till fredag 7-16, jour förekommer. Detta är en rekrytering och du blir anställd direkt av vår kund. Vad erbjuder vi? Nu erbjuder vi dig ett spännande arbete med mycket variation. Du kommer bli en del av ett arbetslag med bra samanhållning och mycket kunskaper. Dagligen kommer du att få träffa kunder och vara en del av att se till at deras vardag fungerar. Du erbjuds bland annat:• En anställning på ett företag världsledande i sin bransch• Utvecklingsmöjligheter• Flexibilitet och servicebil • Marknadsmässig lön och jourtillägg Vad innebär rollen? Arbetsuppgifterna består i huvudsak av service, förebyggande underhåll och reparation av automatiska entrélösningar. Arbetet bedrivs huvudsakligen på egen hand ute hos företagets kunder i Lidköping med omnejd. Du är kundens kontaktperson och deras ansikte utåt i serviceorganisationen. Dina arbetsuppgifter som servicetekniker kommer bland annat att innebära:• Planera och prioritera serviceuppdrag • Självständigt utföra service, underhåll och reparationer • Rapportera utförda uppdrag till kund och den egna verksamheten • Föreslå förbättrings- och/eller uppgraderingsåtgärder till kund Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

16 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Materialhanterare till Siemens Energy AB i Trollhättan
Manpower AB
Lager- och terminalpersonal

Vi på Manpower söker nu materialhanterare till Siemens Energy AB i Trollhättan som vill vara med och forma framtidens hållbara energilösningar. Om du har erfarenhet av att köra motviktstruck och skjutstativstruck och vill arbeta inom energiindustrin, är detta en spännande möjlighet för dig! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kund. Om jobbet som materialhanterare Som materialhanterare kommer du ansvara för ett flertal olika arbetsuppgifter. Några exempel på arbetsuppgifter är * Ta emot inkommande gods * Förrådslägga material * Plocka material från förråd * Förbereda material inför transport * Inventera förrådslagt material * Bidra med ständiga förbättringar till verksamheten Övrigt * Placeringsort: Trollhättan * Anställningsform: Heltid, 6 månaders visstidsanställning med chans till förlängning * Start för uppdraget: Omgående Är du vår nästa stjärna? För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, strukturerad, analytisk och resultatinriktad. Du uppskattar att jobba både självständigt och i grupp, tar ansvar och kan hantera högt tempo. Krav för tjänsten är att du * B-Körkort och tillgång till bil * Har god svenska i både tal och i skrift * Har god datorvana (inkl. MS Office) * Har tidigare arbetat med godsmottagning och godsavsändning Meriterande för tjänsten är att du * Behärskar engelska i tal och i skrift * Har erfarenhet av SAP * Har truckbehörighet för terminaltruck (D2) * Har traverskort I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Camilla Broberg, via [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Sjuksköterska natt, välkommen till avdelning 233 Mölndals sjukhus
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Avdelning 233 är en ortopedisk avdelning med fem-dygnsvård. Vi har öppet måndag till fredag och har 21 vårdplatser. Dessa vårdplatser är fördelade på ortopediska patienter och handkirurgiska patienter. Sahlgrenska Universitetssjukhuset har även tidskvotering för sjuksköterskor vid nattarbete måndag till fredag med ledig lätthelg, vilket innebär att nattjänstgöring 35 timmar och 13 minuter per vecka ger heltidslön samt dubbel Ob-ersättning under timmarna 22:00 – 06:00. I det ortopediska uppdraget ingår fotkirurgi, artroskopisk kirurgi i knä, fot och axel, barnortopedi, ryggkirurgi och osseointegrerad proteskirurgi. I det handkirurgiska uppdraget ingår förutom all handkirurgi även Centrum för Avancerad Rekonstruktion av Extremiteter. På Avdelning 233 behandlas och vårdas både barn och vuxna pre- och postoperativt. Vi bedriver både länssjukvård och rikssjukvård med högspecialiserade team. Det omfattar planerad kirurgi, dagvårdskirurgi och traumakirurgi efter akuta olycksfall inom handkirurgin. Vi har ett snabbt flöde med ofta relativt friska patienter. Under en dag får du möjlighet att träffa patienter från alla de olika specialiteterna. Det kräver lyhördhet och flexibilitet från hela teamet kring patienten. Vi arbetar i ett multiprofessionellt team bestående av undersköterska, sjuksköterska, läkare, fysioterapeut, arbetsterapeut och medicinsk sekreterare. På natten arbetar du tillsammans med en sjuksköterska och två undersköterskor.  Om arbetsuppgifter Du kommer arbeta med pre- och postoperativ vård på vårdavdelning. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Specialistutbildning eller erfarenhet inom ortopedi, barn- och ungdomssjukvård eller pre- och postopvård är meriterande. Du är trygg i dig själv och trivs med att ingå i ett team där arbetsglädje, samarbete och omtanke är viktiga ledord. Eftersom flödet och tempot stundtals är högt och patientkategorierna är väldigt varierande krävs det att du är flexibel. När det uppkommer oplanerade situationer behöver du kunna anpassa dig efter det, fokusera på rätt saker och göra omprioriteringar i ditt arbete. Sök till oss om du vill arbeta på en utmanande och spännande arbetsplats med världens bästa personal.  Intervjuer kommer att ske efter V.29.  Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis. Varmt välkommen med din ansökan! Du som är nyutexaminerad sjuksköterska ingår i Kliniskt basår som är vårt introduktionsprogram. Det Kliniska basåret är obligatoriskt och varar under det första året av din anställning hos oss. I det kliniska basåret ingår föreläsningar, omvårdnadshandledning och praktisk träning av ditt yrke på Simulatorcentrum. Utöver detta ingår det också tjänstgöring på minst två olika avdelningar för att bredda din kompetens. Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset  Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Univeristetslektor i informatik med inriktning mot medieproduktion
Högskolan Väst
Universitets- och högskolelektorer

Högskolan Väst drivs av att göra skillnad. Genom vår utbildning och forskning vill vi bidra till innovation, en positiv samhällsutveckling och en hållbar värld. Vi är en modern högskola under stark utveckling. Vår profil arbetsintegrerat lärande (AIL) är en del av allt vi gör och att samverka med omvärlden är prioriterat för oss. Högskolan Väst har ett av landets högsta söktryck och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan har 13 000 studenter och över 700 anställda. Vårt attraktiva campus ligger centralt i Trollhättan och är en plats där kunskaper, idéer, kulturer och människor möts. Vi jobbar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi som arbetar på Högskolan Väst gör skillnad varje dag. Vill du också det? Högskolan Väst söker universitetslektor i informatik med inriktning mot medieproduktion  Informatikämnet på Högskolan Väst har en lång tradition av forskning och utbildning. Utbildning i informatik bedrivs inom ramen för fyra program på grundnivå och två på avancerad nivå. Forskningen handlar om digitalisering och dess utmaningar och möjligheter för organisationer, individer och samhället i stort. Forskningsklustret Informatik och Media består av forskare som bland annat studerar fenomen relaterade till emergerande teknologier, AI, 3D-animation och visualisering, plattformar och sociala medier samt samverkanspraktiker, lärande och förändring i hälso- och sjukvård, skola och industri. Genom att utforska, designa och granska digital teknologi och dess roll i samhället, bidrar forskningen inom informatik på HV till att utveckla kunskapsutbytet mellan akademi och det omgivande samhället. Forskningen är ofta tvärvetenskaplig och har en tydlig samhällsrelevans. Forskarna arbetar nära externa aktörer för att främja utvecklingen av meningsfulla praktiker och skapa en hållbar framtid. Detta förhållningssätt i forskningen ligger i linje med högskolans forskarutbildning i arbetsintegrerat lärande. Arbetsuppgifter: Anställningen är placerad på Avdelningen för medier och design och omfattar forskning inom informatik och undervisning med inriktning mot medieproduktion. Tjänsten innebär följande: Undervisa och handleda studenter på grundnivå och avancerad nivå inom ämnet informatik samt Arbetsintegrerat lärande (AIL). En stor del av undervisningen sker på de treåriga programmen 3D-animation och visualisering samt Digitala medier. Utveckla och uppdatera kursmaterial och undervisningsmetoder för att säkerställa hög kvalitet och relevans i utbildningen Delta i forskningsprojekt samt söka externa medel för forskning inom informatik och arbetsintegrerat lärande Publicera forskningsresultat i vetenskapliga tidskrifter och presentera vid konferenser Bidra till utvecklingen av forskningsklustret Informatik och Media genom att initiera och leda forskningsaktiviteter Samverka med externa aktörer och delta i nätverk för att stärka kopplingen mellan akademi och arbetsliv Delta i administrativa uppgifter inom institutionen och högskolan  Behörighetskrav för anställning som universitetslektor: - Visad pedagogisk skicklighet (4 kap. 4 § HF). Sökande som saknar  pedagogiska meriter från en akademisk miljö ska ha kompetens likvärdig med  högskolans behörighetskrav, dock kan den ha uppnåtts på annat sätt än inom  den akademiska miljön. - Genomgången högskolepedagogisk utbildning om minst tio veckor eller  motsvarande kompetens. Om högskolepedagogisk utbildning saknas kan  anställning ändå ske under förutsättning att den anställde genomför  utbildningen under anställningens två första år. - Avlagd doktorsexamen i informatik/informationssystem, tillämpad it, medieproduktion, 3D-animation eller motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen (4 kap. 4 § HF). För denna anställning krävs dessutom:  Dokumenterad god samarbetsförmåga Visad förmåga att undervisa på svenska och engelska Meriterande för anställningen är: Dokumenterad erfarenhet av att arbeta vid högskola eller universitet Erfarenhet av att publicera i vetenskapliga tidskrifter och konferenser inom informatik-fältet Erfarenhet av att erhålla externa forskningsmedel Erfarenhet av att undervisa i medieproduktion Erfarenhet av att undervisa i Arbetsintegrerat lärande (AIL) Kunskap om Artificiell intelligens (AI) i verksamheter Väl vitsordade erfarenheter av undervisning, kurs- och programansvar Erfarenhet av akademiskt ledarskap och strategiskt engagemang Erfarenhet av samverkan mellan akademi och omgivande samhälle Erfarenhet av förtroendeuppdrag  Bedömningsgrunder: Vid bedömning kommer pedagogisk skicklighet och vetenskaplig skicklighet att viktas lika och sättas i första hand, och samverkansskicklighet och administrativ skicklighet viktas lika och sättas i andra hand. Sist kommer ledningsskicklighet. Vid anställning av universitetslektor ska den pedagogiska skickligheten ägnas lika stor omsorg som prövning av andra behörighetsgrundande förhållanden. Vid bedömningen av skicklighet beaktas anställningens ämnesområde, ämnesbeskrivning och arbetsuppgifter. Övrigt: Anställningen är en tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med provföreläsningar, arbetsprov, intervjuer och referenstagning. Ansökan görs digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag. De underlag som inte kan skickas digitalt, exempelvis böcker och publikationer, ska märkas med referensnummer R 2025/134 och skickas i ett exemplar. För information kring utformning av ansökan, se Anvisning för utformning av ansökan som du hittar här Högskolan Väst - Arbeta hos oss (hv.se). För fullständig annons se: https://hv.varbi.com/what:job/jobID:837039/ Ansökan ställs till: Högskolan Väst HR 461 86 Trollhättan Sista ansökningsdag är 2025-08-10

16 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Verksamhetschef Personlig Assistans
Move & Walk Sverige AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Move & Walk är ledande i Sverige inom Konduktiv Pedagogik; ett pedagogiskt baserat system som har utvecklats för barn, ungdomar och vuxna med neurologiska funktionsnedsättningar. Vi tror på att skapa individuella möjligheter där varje individ tillåts växa utefter sina egna mål och förutsättningar. Vi erbjuder flera olika typer av verksamheter, som alla genomsyras av Konduktiv Pedagogik: Personlig Assistans, Anpassad grund- och gymnasieskola, Träning (re/habilitering) och Daglig Verksamhet. Den Personliga Assistansen bedrivs rikstäckande, medan våra andra verksamheter är etablerade i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vi är ett företag som bygger på starka värderingar och en tydlig vision för framtiden. Vi tror på att skapa en arbetsmiljö där varje individ inte bara kan trivas, utan också kan växa och blomstra både som person och i sin yrkesroll. Vår värdegrund ger oss riktning, hjälper oss att navigera och genomsyrar allt vi gör! Om rollen Vill du leda och utveckla en verksamhet som gör skillnad på riktigt? Vi söker en trygg och strategisk verksamhetschef som med tydligt ledarskap och starkt engagemang vill driva arbetet med personlig assistans framåt – med individens behov i centrum. Som verksamhetschef för personlig assistans har du det övergripande ansvaret för hela verksamhetsområdet och är registrerad verksamhetsansvarig hos IVO. Du arbetar i en dynamisk och meningsfull miljö där du har stora möjligheter att påverka och utveckla arbetet utifrån företagets värdegrund och mål. Ditt uppdrag omfattar strategiskt ansvar för kvalitet, regelefterlevnad, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Med ett tydligt, modigt och engagerat ledarskap säkerställer du att våra insatser håller hög kvalitet, är individanpassade och genomförs i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer. Du leder ett team av chefer – Kund- och Assistentansvariga samt Conductorer – som har det operativa ansvaret i det dagliga arbetet nära kunder och personal. Tillsammans skapar ni en stabil och utvecklingsorienterad verksamhet med fokus på trygghet, effektivitet och goda relationer, såväl internt som externt. I denna roll arbetar du aktivt med att utveckla och implementera strukturer, processer och arbetssätt som främjar kontinuerlig förbättring och långsiktig hållbarhet. Du är en viktig del av företagets ledningsgrupp, där du tillsammans med verksamhetschefer och nyckelpersoner bidrar med din kompetens i det övergripande förändrings- och utvecklingsarbetet. Vi ser att du har ett helhetsperspektiv och god förmåga att samarbeta med andra verksamhetschefer och nyckelpersoner i organisationen för att nå gemensamma mål. Vem är du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från en liknande roll inom personlig assistans eller annan närliggande LSS-verksamhet, där du haft det formella ansvaret som verksamhetsansvarig hos IVO. Du är trygg i din yrkesroll och har ett tydligt, modigt och närvarande ledarskap. Du har vana av att leda andra chefer, skapar goda resultat genom tillit, tydliga ramar och fokus på utveckling snarare än detaljstyrning. Som ledare är du strategisk, beslutsför och drivs av att skapa goda förutsättningar för andra att lyckas i sina uppdrag. Du är relationsskapande och har en mycket god kommunikativ förmåga – både internt inom organisationen och externt i kontakt med exempelvis myndigheter, anhöriga och samarbetspartners. Erfarenhet av att arbeta i en värderingsstyrd organisation ses som meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Flerårig erfarenhet i en ledande roll inom personlig assistans eller annat närliggande område inom LSS Relevant akademisk utbildning Tidigare varit registrerad verksamhetsansvarig hos IVO Dokumenterad erfarenhet av chefs- och ledarskap, inklusive budgetansvar och systematiskt kvalitetsarbete Förmåga att leda med tydlighet, mod och ett strategiskt helhetsperspektiv Ser vikten i att omvärldsbevaka verksamhetsområdet Erfarenhet av myndighetskontakter och/eller myndighetsutövning Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vad vi erbjuder: En stimulerande och stödjande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas. Utmanande och meningsfulla arbetsuppgifter där din insats kommer att göra verklig skillnad. En konkurrenskraftig lön och andra personalförmåner. Friskvårdsbidrag Kompetenta och professionella kollegor Samverkan över verksamhetsgränserna Ett företag i framkant Om du delar våra värderingar och är redo att göra skillnad, då ser vi fram emot att höra från dig. Ansök idag och bli en del av vårt team på Move & Walk! Tillträde Tjänsten avses att tillsättas så snart som möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Med hänsyn till sommarledigheter planerar vi att genomföra huvuddelen av intervjuerna under vecka 27 och/eller vecka 33. Intervjuer kan även komma att hållas löpande under veckorna 28–32. Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Logistics & Pricing Specialist
Jobbusters AB
Inköpare och upphandlare

Din nya roll Är du en driven och lösningsorienterad person med erfarenhet av aftersales och logistik? Nu söker vi en Parts Logistics & Price Specialist till ett spännande uppdrag i Göteborg. Du kommer att spela en nyckelroll i att utveckla processer och samarbete inom logistik och prissättning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: - Stötta teamet i frågor rörande logistik och reservdelar - Skapa och hantera processförändringar kopplade till ”Voyager next step”-lösningar - Vara kontaktpunkt och driva samarbeten både internt och externt - Ansvara för uppföljning samt prisjusteringar För att bli framgångsrik i denna roll behöver du  Gedigen kunskap inom aftersales och reservdelsprocesser Projektledningsförmåga och vana vid att driva processförändringar Utmärkta kommunikationsfärdigheter – du kommer att samarbeta över flera avdelningar och bolag Förmåga att prioritera effektivt och leverera resultat under tidspress Erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande men inte ett krav Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, självgående och lösningsfokuserad. Du har lätt för att samarbeta, är proaktiv i ditt arbetssätt och trivs i en dynamisk och förändringsbenägen miljö. Du är kommunikativ, analytisk och har ett naturligt driv att förbättra arbetssätt och hitta bästa lösning för alla parter. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 30 jun 2025 Slut: 31 dec 2025, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025