Amanuens inom forskning, Software Engineering
Göteborgs Universitet
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för data- och informationsteknik är en integrerad institution med både Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola som huvudmän. Vid institutionen bedrivs utbildning inom ett brett spektrum av områden. Institutionen för data- och informationsteknik söker amanuenser inom forskning för forskningsämnet kravteknik för AI-baserad system. Arbetet kommer utföras med startdatum i augusti 2025 och pågå till slutet av januari 2026. Uppdraget ska stödja synergier mellan två aktiva forskningsprojekt: Vinnova FFI Famer projektet, som syftar till att etablera ett kravtekniskt tillvägagångssätt för säkerhetskritiska fordonssystem, och ett Software Center projekt "Compliance in Code", som syftar till att stödja automatisering av ett kontinuerligt efterlevnadsargument. Textual Requirements System (TReqS, https://gitlab.com/treqs-on-git/treqs-ng) är en öppen kod, git-baserat kravverktyg som gör det möjligt att demonstrera viktiga prestationer i båda projekten. Arbetsuppgifter  Som amanuens i forskningsprojekt kommer du arbeta med att stötta forskare med praktiska uppgifter inom deras forskningsprojekt. Till exempel kan det innebära uppgifter som samla in och hantera data, analysera data eller programmeringsuppgifter. Du kommer att ha löpande kontakt med berörd forskare angående vilka moment du kan vara behjälplig inom. Kvalifikationer  För att vara kvalificerad för tjänsten; - Du är en aktiv student vid Göteborgs universitet eller Chalmers tekniska högskola, vid något av institutionens program på grund- eller avancerad nivå. - Du har goda kunskaper i programmering - Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.   - Du kommer befinna dig i Göteborg, Sverige under anställningsperioden - Erfarenhet med Python är meriterande - Goda kunskaper i git och gitlab är meriterande - Erfarenhet med tregs och/eller kontinuerlig efterlevnad är meriterande Vi kommer göra en helhetsbedömning där stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Anställning  Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Omfattning: 20% av heltid Placering: Institutionen för data- och informationsteknik, Göteborg Tillträde: 2025-08-15 eller enligt överenskommelse   Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Eric Knauss [email protected] Har du frågor om din ansökan eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sanna Staf [email protected] Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande   Ansökan  För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Fyll i dina personliga uppgifter och svar på tilläggsfrågor. Du ska även bifoga ett CV och ett betygsunderlag (utdrag ur Ladok). Efter sista ansökningsdagen behandlas alla ansökningar. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-08-04 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Vi söker fönsterputsare till göteborgsområdet!
Putsa Sweden AB
Bilrekonditionerare, fönsterputsare m.fl.

Nu söker vi en fönsterputsare till vårt team i Mölnlycke! Är du en person som trivs med ett rörligt jobb, gillar kundkontakt och vill bli en del av ett företag där sammanhållning och arbetsglädje står i fokus? Då kan detta vara något för dig! Om jobbet Putsa, med huvudkontor i Alingsås, har funnits på marknaden sedan 2004 och har idag ett 50-tal medarbetare. Med enheter i Lidköping, Mölnlycke, Kungälv, Trollhättan och Borås har vi över 10 000 privatpersoner och företag som utnyttjar våra förmånliga fönsterputsabonnemang. Efterfrågan på våra tjänster ökar hela tiden, och nu behöver enheten i Mölnlycke förstärkning. Som medarbetare på Putsa blir du en del av en tajt grupp där vi månar om varandra och har roligt tillsammans. Du blir ett viktigt kugghjul i ett företag med schyssta värderingar, som drivs och utvecklas av personalen där alla ges möjlighet att påverka. Du kommer att utgå från nybyggda lokaler i Råda, Mölnlycke. Arbetsuppgifter I rollen som fönsterputsare hos oss kommer du att: ✔️ Putsa fönster både in- och utvändigt i privata bostäder, men även lokaler och butiker i områdena i och omkring Mölnlycke, Göteborg, Lerum, Lindome och Varberg. ✔️ Arbeta i par eller självständigt med stort eget ansvar ✔️ Möta kunder dagligen och ge service av hög kvalitet ✔️ Bidra till företagets tillväxt genom kundkontakt och service Vi tror att du är: 🔹 Fysiskt aktiv – du trivs med att arbeta med kroppen och att vara utomhus året runt. 🔹 Social och serviceinriktad – du gillar att möta människor och ge bra kundupplevelser. 🔹 En lagspelare – du samarbetar bra med kollegor och hjälper till där det behövs. 🔹 Noggrann och effektiv – du har öga för detaljer och arbetar strukturerat. 💡 Ingen tidigare erfarenhet av fönsterputs? Inga problem! Vi erbjuder en intern fönsterputsutbildning där du får lära dig allt du behöver för att bli proffs på jobbet. 📩 Ansök redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt härliga team i Mölnlycke! 🚗 Körkort för manuell bil är ett krav. Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning – Vi tillämpar provanställning i 6 månader. Tillträde: 1a september eller enligt överenskommet Läs gärna mer om Putsa på www.putsa.se.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kassa- och informationsmedarbetare 9 tim /v Tillsvidare
Bauhaus & Co KB
Kassapersonal m.fl.

Arbetsbeskrivning: I rollen som kassa- och informationsmedarbetare på BAUHAUS har du en viktig roll då du är BAUHAUS ansikte utåt mot våra kunder. Du arbetar i vår kassalinje med sedvanliga kassauppgifter samt i vår informationsdisk med kundservice genom att besvara frågor via disk, mail och telefon. Du är också vår första instans för hantering av reklamationer och återköp och därför är det viktigt att du har en ödmjukinställning, är serviceminded och professionell gentemot kundens behov och önskemål. Vem söker vi? Vi söker efter dig som tycker om och är duktig på att arbeta med människor samt är service- och kundfokuserad. Vi gillar att du är lösningsorienterad och har en positiv inställning till din omgivning. Du är behöver vara utåtriktad, självständig och flexibel för att trivas i rollen. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd med branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment vilket skapar stor variation i arbetet. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vill du komma in i vår gemenskap, då kanske detta är jobbet för dig? BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag  finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.   Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats  Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare  utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären.  BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
DevOps Engineer
Opera Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Opera Sweden is looking for a DevOps Engineer with a passion for learning and technology to join our team in Gothenburg where you get to build great products together with our best engineers. Experimenting with new technology is in our DNA and our collaborative team is constantly trying to find better ways to build quality products. In the current project we have chosen to go with AWS and invested a lot in SaaS and CI/CD. You will be working in a supportive team with an agile workflow. Together with the rest of the engineering team you will be part of design reviews, sprint planning, weekly sprints and delivery. The team is currently located in Gothenburg in a cozy office in the city center. Role & Responsibilities: Support the engineering team when it comes to tools, CI and CD Build monitoring and reporting for the project Set up the framework for incident management and recovery Cooperate with the development team to build the SDLC framework for the project Create a release plan with the management team and developers Maintain existing infrastructure and create new solutions Advocate DevOps best practices in the organization Job Requirements: BS or MS in Computer Science or equivalent degree At least 2 years of recent employment in a DevOps role in the enterprise environment Solid knowledge of AWS is a must Experience with deployment and delivery of web and generic server applications Ability to build the infrastructure from scratch Familiarity with mainstream CI/CD and SaaS: Docker, Jenkins, Kubernetes, Terraform Experience with load balancing and CDN, administration of Linux systems Fluent in English An Ideal Candidate’s Profile: Familiar with monitoring tools such as Grafana, Loki, Prometheus Close-to-expert knowledge of git, experience with python, shell scripting and high availability systems Currently living in Gothenburg or willing to relocate What’s on Offer: Flat organizational structure with short decision-making processes that boost your creativity and drive A team of experienced and supportive individuals that fosters a friendly work atmosphere Professional skill development A diverse and inclusive workplace Smart working technology

2 juli 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Konstruktör för tillverkningsindustrin
Combitech AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vårt utvecklingscenter i Trollhättan driver dedikerade projekt med ansvar för leveranser inom konstruktion, beräkning och industrialisering. Försvarsindustrin befinner sig i en dynamisk och spännande period, både i Sverige och internationellt, med många intressanta förfrågningar och uppdrag. Tillsammans med våra kunder i branschen är vi i en expansiv fas, och vi söker därför förstärkning inom konstruktion. Vi letar efter dig som har ett starkt intresse för konstruktion i alla dess former, men med ett särskilt fokus på produktionsutrustning. Du kommer att arbeta både självständigt och i team med kundprojekt i våra lokaler i Trollhättan. Din roll som konstruktör Som konstruktör hos oss kommer du att arbeta inom flera olika branscher, även om det är inom försvarsindustrin som vi växer snabbast. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på våra kunders behov och förändringar, men just nu söker vi konstruktörer med fokus på produktionsutrustning, såsom verktyg, riggar, fixturer och annan utrustning för avancerad produktion. Vårt team, som består av både yngre och mer erfarna kollegor, arbetar tillsammans med konstruktion av produktionsutrustning för försvarsindustrin. Vi stöttar varandra och delar ansvaret för leveranserna. Med cirka 190 medarbetare är vårt kontor i Trollhättan, placerat på Innovatum, en plats där vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö och utmanande projekt. Vem är du? Du har en högskoleexamen med inriktning mot produktutveckling, produktion eller har relevant erfarenhet från liknande arbeten. Vi söker både nyexaminerade kandidater och dig som har några års erfarenhet. Vi arbetar främst med Catia V5. ​För oss är dina personliga egenskaper av stor betydelse, och vi är mycket lyhörda för dina intressen och karriärsmål. Vi söker dig som är nyfiken på nya möjligheter och har ett starkt intresse av att utvecklas i din roll som konsult och ingenjör. För att trivas hos oss på Combitech tror vi att du är en öppen och kommunikativ person som lätt skapar goda relationer med din omgivning. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Urval sker först efter semestern. Välkommen till Combitech! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Kontaktperson: [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Säljande koordinator till Veterankraft!
Veterankraft AB
Personal- och HR-specialister

Veterankraft i Göteborg söker en koordinator som brinner för försäljning! Är du en strukturerad och serviceinriktad person med en passion för att skapa långsiktiga kundrelationer och säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats? Vi söker nu en säljande koordinator som vill vara med och driva verksamheten inom vårt lokala affärsområde. Om det låter intressant – läs mer nedan!  Vad gör en Koordinator? I rollen som Koordinator arbetar du nära Platschefen och är en viktig del i vårt team. Du kommer att arbeta med sälj, där du aktivt bidrar till att hitta nya uppdrag och utveckla kundrelationer. Du kommer att ha ett tätt samarbete med både kunder och medarbetare för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt genom att matcha rätt Veteran med rätt uppdrag. Här får du möjligheten att bidra till att upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet och skapa engagemang bland våra medarbetare! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär därmed att du kommer att: Arbeta aktivt för att bygga kundbasen genom försäljning och affärsutveckling Bygga och utöka Veteranbanken genom rekrytering och anställningar Hålla introduktion och utbildning av nya Veteraner Hantera inkommande förfrågningar från kunder och matcha rätt Veteran till uppdrag Samordna tidrapportering och annan administrativ hantering Delta i event och arrangemang som veteranträffar och mässor Vem är vår nästa Koordinator? Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en bred och tempofylld roll där du fått möjlighet att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, gärna inom försäljning, rekrytering eller bemanning. Du har god systemvana och trivs i en roll där telefonkontakt med kunder och medarbetare är en viktig del av vardagen. Har du tidigare erfarenhet från rut- eller rottjänster är det meriterande. För att summera ser vi att du: Har erfarenhet av försäljning och kundkontakt Gillar att kommunicera via telefon och bygga relationer Har god systemvana (CRM, Office-paketet etc) Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad Är självgående och resultatinriktad Så, är du vår nästa Koordinator på Veterankraft? Tjänsten är en heltidstjänst med provanställning och start enligt överenskommelse, gärna i augusti. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta [email protected].

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Tekniker med ansvar för underhåll och förbättringsarbete!
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Ett teknikbolag i en spännande bransch behöver just din hjälp nu när dem söker underhållstekniker med intresse för både praktiskt arbete och teknisk utveckling. Rollen omfattar underhåll av utrustning av lokaler, installation av nya stationer samt förbättringsarbete med fokus på effektivitet och arbetsmiljö. Visst är det dig vi söker? OM TJÄNSTEN I rollen som underhållstekniker kommer du få ett brett ansvar med fokus på både förebyggande och återgärdande underhåll, installationer samt utveckling av produktionsutrustning. Det är en operativ och varierad roll som passar en person med stort eget driv, praktisk erfarenhet och ett intresse för förbättringsarbete. Tjänsten kräver både teknisk förståelse och förmåga att arbeta strukturerat - det är lika naturligt att hålla i verktyg som att arbeta vid datorn. Arbetet sker i nära samverkan med både interna funktioner och externa leverantörer, i en vardag som är hands on med inslag av planering, koordinering och dokumentation. Verksamheten är en del av en global koncern och arbetar med tillverkning i en avancerad teknisk miljö. Produkterna har applikationer inom flera branscher och håller hög teknisk kvalitativ nivå. Här kombineras hantverksskicklighet med modern teknik, och det finns ett stort fokus på struktur, precision och kontinuerligt förbättringsarbete. Arbetsplatsen präglas av ett nära samarbete mellan olika kompetenser, där engagemang och ansvarstagande värderas högt. Du erbjuds - En nyckelroll i en tekniskt avancerad produktionsmiljö - Möjlighet att påverka och driva förbättringar inom både teknik och arbetssätt - Samarbete med erfarna kollegor i ett bolag med hög kompetensnivå - En stabil arbetsgivare i tillväxt med långsiktiga ambitioner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utföra löpande och akut underhåll av maskiner och lokaler * Samordna installationer och underhåll med interna och externa parter * Utveckla och förbättra användarvänliga arbetsstationer * Identifiera och driva förbättringar för ökad effektivitet * Installera och driftsätta produktionsutrustning * Vara kontaktperson för kalibrering av utrustning och verktyg * Ansvara för inköp av verktyg och teknisk utrustning * Dokumentera enligt interna riktlinjer och rutiner VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd eftergymnasial teknisk utbildning, men fördel maskinteknik eller industriell ekonomi - Har tidigare erfarenhet av att arbeta i produktionsmiljö - antingen som operatör, underhållstekniker eller montör - Är obehindrad i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Kunskap om LEAN För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lagermedarbetare på deltid till sammansvetsat team
Academic Work Sweden AB
Lager- och terminalpersonal

Letar du efter ett extrajobb där du får arbeta praktiskt? Nu söker vi dig som vill arbeta med pack och sortering på lager – initialt en dag i veckan, med möjlighet till utökad arbetstid under hösten. Låter det som något för dig? Sök redan idag! OM TJÄNSTEN Du blir en del av ett litet team om totalt tre personer som har arbetat länge tillsammans och har en välfungerande samarbetskultur. Här hjälper man varandra och ställer upp där det behövs. Det är en självklarhet att man fikar tillsammans och bidrar till en positiv stämning. Du kommer att få en praktisk introduktion genom att gå bredvid erfaren personal. Arbetet är enkelt att komma in i – men kräver fokus, noggrannhet och ett ansvarstagande arbetssätt. Det här är ett konsultuppdrag via Academic Work där du blir anställd av oss och arbetar ute hos vår kund. Behovet är inledningsvis på deltid (1 dag/vecka), men kommer att öka under oktober till december – då det finns goda möjligheter till fler dagar och längre arbetspass. Uppdraget startar i augusti/september och sträcker sig till slutet av december, med chans till förlängning. Du erbjuds - Arbete i ett mindre sammansvetsat team - Flexibelt & givande extra arbete vid sidan av studierna ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med olika moment på lagret, både självständigt och tillsammans med andra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Plock och pack (med papper och penna) - Hantering av returer - Sortering och städ - Containerlossning (lägga på pall och köra undan) Du kommer främst att arbeta med packning, medan ordinarie personal fokuserar på plock. Det är ett fysiskt arbete som kräver struktur och noggrannhet, då du hanterar plagg med högt värde. VI SÖKER DIG SOM - Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 1,5 år kvar - Har möjlighet att arbeta en dag i veckan från start, samt heltid under perioder i höst - Kan kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift - Är noggrann och ansvarstagande - Trivs med att arbeta fysiskt - Har lätt för att samarbeta och kommunicera - Tar egna initiativ och är självgående i arbetet Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av lagerarbete - Truckkort (främst mindre truckar används) - Studerar en relevant utbildning inom logistik eller likställt För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Hjälpsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Hällekis skola söker lärare i fritidshem
Götene kommun
Fritidspedagoger

Som medarbetare i Götene kommun blir du en del av en helhet där engagemang och samarbete över gränser är en självklarhet. Här värdesätter vi mod och nytänk i allt vi gör och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar kreativitet, initiativförmåga och ansvarstagande. Hos oss får du möjlighet att bidra till meningsfulla och samhällsnyttiga insatser som gör skillnad i människors vardag. Vi har en tydlig vision – vi ska bli Sveriges bästa landsbygdskommun. Götene kommun är platsen där man, ung som gammal eller mitt i livet, känner trygghet och har förutsättningar att utvecklas. Här står barnen i centrum. Vi tar vara på varje ung individs drivkraft och kreativitet genom att erbjuda en utbildning i toppklass, ett rikt kulturliv och en meningsfull fritid som ger barn och unga möjlighet att utvecklas till sina bästa jag. Lugnet, gemenskapen och enkelheten hos oss tillsammans med pulsen i städerna runt oss ger förutsättningar för ett rikt liv, oavsett var i livet man befinner sig. Runt knuten väntar Vänern och Kinnekulle med ett friluftsliv som många bara kan drömma om. Vill du vara med och forma Sveriges bästa landsbygdskommun? Läs mer om Götene kommun på http://www.gotene.se , och vad livet i Skaraborg har att erbjuda på https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/gotene https://www.youtube.com/watch?v=nCtx-cGrzis Beskrivning Hällekis är en gammal bruksort som ligger vid den vackra Vänern i utkanten av Götene kommun. Hällekis skola är byggd för att skapa goda förutsättningar för undervisning och lärande och för att skapa en trivsam arbetsmiljö för elever och personal. Även utemiljön med stor skolgård och skolskog i ett ger utmärkta möjligheter för utomhuspedagogik och lek. Skolan ansvarar tillsammans med fritidshemmet för elever från förskoleklass – åk 6. Höga förväntningar och god kommunikation är bärande begrepp. Att arbeta hos oss innebär att du spelar en viktig roll för Hällekis skolas elevers utveckling och framtid. Alla medarbetare har en viktig roll i arbetet med att ta ansvar för förbättrat resultat. Just nu söker vi DIG, en utbildad lärare i fritidshem som vill vara en del av Hällekis skolas utveckling och framtid!   Arbetsuppgifter Som lärare i fritidshem på Hällekis skola har du en central roll i att skapa en trygg, inspirerande och utvecklande miljö för eleverna. Du ansvarar för att planera, genomföra, dokumentera och utvärdera aktiviteter och undervisning som stödjer elevernas sociala, emotionella och kunskapsmässiga utveckling – både individuellt och i grupp. Genom lek, skapande och rörelse stärker du elevernas kreativitet, nyfikenhet, självkänsla och självständighet. Du utvecklar rutiner och aktiviteter som främjar relationer och bidrar till en trygg lärmiljö. I nära samarbete med skolans lärare och övrig personal arbetar du för att skapa en helhet kring elevens skoldag där trygghet och lärande är i fokus. Tillsammans formar ni ett relationellt ledarskap med fokus på undervisningens kvalitet och elevens bästa.  En viktigt del är även att du arbetar för goda relationer med vårdnadshavare.  I ditt uppdrag ansvarar du även för rastverksamhet och andra aktiviteter som bidrar till en trygg och sammanhållen skoldag.   Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem, eller lärare mot tidigare åldrar med inriktning mot fritidshem. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Din undervisning vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet, och du har ett utforskande och reflekterande arbetssätt. Du samarbetar med kollegor och bidrar aktivt till verksamhetens utveckling. Med god struktur och förmåga att anpassa undervisningen utifrån elevernas behov, bidrar du till att skapa en hållbar arbetsmiljö där både du, elever och personal kan växa och må bra.   Är du den vi söker? Vill du vara en del av ett kollegialt lärande där både elevernas och ditt eget lärande står i centrum? Har du engagemang, kunskap och intresse för att möta de spännande utmaningar som lärarrollen innebär? Är du relationsskapande och ser värdet i att bygga trygga band med elever och kollegor? Då kan du vara den vi söker!   Villkor Tillsvidareanställning på 100 % med start 2025-08-11 eller enligt överenskommelse.  Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid intervju ska giltig ID-handling (pass eller internationellt ID-kort) kunna uppvisas. Utdrag ur belastningsregistret krävs inför eventuell anställning – vi rekommenderar att du ansöker om detta i god tid.   Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid. Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.

2 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Receptionist till unik verksamhet under sommaren
Waterfront No 1 Cabins AB
Hotellreceptionister m.fl.

Waterfront Cabins söker nu personal för omgående anställning för arbete under sommaren. Är du en serviceinriktad och driven person med ett intresse för både försäljning och kundkontakt och söker ett riktigt roligt sommarjobb? Skicka in din ansökan till oss! Om tjänsten Som receptionist hos oss på Waterfront Cabins blir du en nyckelspelare i hjärtat av vår verksamhet – receptionen. Du kommer att vara den första kontakten för våra gäster och spela en avgörande roll i att skapa en personlig och minnesvärd upplevelse. Med ditt engagemang och din positiva inställning ser du till att varje gäst får exceptionell service, från bokning till avresa, och att de lämnar med en känsla av att ha blivit väl omhändertagna. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: Hantera bokningar via telefon, e-post och online för att säkerställa en smidig och effektiv bokningsprocess. Ta emot och hantera inkommande samtal och e-post med ett professionellt och vänligt bemötande, alltid redo att hjälpa våra gäster. Förbereda och planera inför kommande vistelser, se till att alla detaljer är på plats för att ge våra gäster en fin upplevelse. Incheckning och utcheckning, där du ser till att gästerna får en snabb och bekväm start på sin vistelse och lämnar med ett leende. Skapa och besvara gästrecensioner, för att både ta tillvara på feedback och visa vårt engagemang för att ständigt förbättra upplevelsen. Optimera gästupplevelsen genom personlig service, där vi går den extra milen för att skapa en minnesvärd och positiv upplevelse för varje gäst. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en spännande och växande verksamhet precis vid vattnet, där ingen dag är den andra lik. Som person ser vi att du brinner för service och älskar att arbeta med människor. Du trivs i en snabbväxande miljö där ingen dag är den andra lik. Du är driven, positiv, och har en naturlig förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi söker dig som är lösningsorienterad och alltid vill göra det lilla extra för att säkerställa att våra gäster får en fantastisk upplevelse under sin vistelse hos oss. Vi värdesätter din flexibilitet och handlingskraft i arbetet, samt din noggrannhet och öga för detaljer – du ser möjligheter att göra varje gästupplevelse ännu bättre. Låter detta som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Om anställningen: Tjänsten är vid behov med start omgående fram till vecka 33, med placering på Kvillepiren i Göteborg. Helg- och kvällsarbete förekommer, och vi ser gärna att du kan börja omgående. I denna rekrytering tillämpar vi individuell lönesättning. Vad vi kan erbjuda: Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med ett stort engagemang och en härlig teamkänsla. Vi tror på våra medarbetare och ger dig möjlighet att utvecklas i din roll. På Waterfront Cabins får du arbeta i en spännande och växande verksamhet med nära kontakt med både gäster och kollegor. Waterfront Cabins – Modernt boende vid vattnet i hjärtat av Göteborg Waterfront Cabins, en del av Svenska Hem-koncernen, erbjuder nära 900 stilrena och moderna studios i centrala Göteborg. Vårt unika boendekoncept är beläget vid Kvillepiren, där vi har skapat en egen, livfull stadsdel, designad och byggd i vår egen fabrik. Här behövs inga köpoäng – vårt innovativa och tillgängliga boende är perfekt för alla som söker ett bekvämt och inspirerande alternativ, oavsett om det gäller kort- eller långsiktigt. Vi sätter kvalitet och hållbarhet i fokus, och vi arbetar kontinuerligt för att skapa levande områden där trygghet, gemenskap och närhet genomsyrar allt vi gör. Vår nära kontakt med våra gäster är en självklarhet, och vi strävar alltid efter att leverera en upplevelse som både är praktisk och trivsam. Välkommen till Waterfront Cabins – där framtidens boende möter hamnens charm, med vattnets lugn och stadens pulserande liv, bara ett stenkast från centrum! Ansökan: Skicka ditt personliga brev och CV till [email protected], märk ansökan med "Receptionist". För frågor, kontakta: Mathilda: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025