Ditt uppdrag Som lärare hos oss blir du en del av ett engagerat team bestående av dedikerade kollegor. Varje dag gör vi vårt bästa för att eleverna ska nå sin fulla potential. Du leder arbetet i klassrummet med en varm och tydlig hand och ditt ledarskap präglas av närvaro och inkludering. Ditt huvudsakliga ansvar består av att undervisa i matematik i årskurs 7 till 9, där du planerar, genomför och utvärderar din egen undervisning. Självklart är du öppen för att både ge och ta emot feedback på din undervisning och du strävar ständigt efter att utvecklas som lärare. Mentorskap ingår i tjänsten. För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet från arbete som lärare. Svensk lärarlegitimation. Behörighet i aktuella ämnen. För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare med förmåga att skapa struktur och tydlighet i klassrummet. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Har du arbetat i en internationell skolmiljö ser vi det som meriterande! Villkor Anställningsform: Tillsvidare, ferietjänst. Provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 100% Tillträde: HT 2025, eller enligt överenskommelse. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Och med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter två skickliga bilmekaniker som vill bli en del av vårt drivna verkstadsteam. Är du redo att ta plats under huven och se till att varje bil får den omtanke och precision som krävs – från första felsökning till sista provtur? Om rollen Som bilmekaniker hos oss på Moberg Bil kör du hela vägen – från elektriska och mekaniska reparationer till felsökning och inbytestester. Du hanterar både bensin- och dieselfordon, men också laddhybrider och elbilar. Oavsett om det handlar om inbytestest eller att hitta felet ingen annan ser, är det du som håller jämnt tempo mellan verktygslådan och diagnosskärmen. Du jobbar metodiskt, har skruvdragen koll och vet när det är dags att gasa – och när det är läge att finjustera. Tack vare dig rullar våra kunders bilar ut från verkstaden i toppskick, redo för nya mil med kvalitet och trygghet i tanken. Vi söker dig som… …inte backar för att kavla upp ärmarna och dyka rakt ner I motorutrymmet, oavsett om det gäller en envis felsökning eller en elbil som behöver kärlek. Du är trygg i din erfarenhet, van att ta dig an både enklare reparationer och mer avancerade utmaningar. Har du dessutom jobbat med elbilar? Då blir vi extra nyfikna! Men viktigast för oss är att du är en lagspelare – hjälpsam, nyfiken och alltid med viljan att utvecklas. Hos oss blir du en viktig del av teamet, någon vi kan lita på och som bidrar till att vardagen rullar på, både i verkstaden och för våra kunder. Vi ser att du har: Erfarenhet av avancerade reparationer och felsökning B-körkort, ett krav hos oss Erfarenhet av arbete med elbilar är ett extra plus i kanten Uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Head of Recruitment Delivery, Ellinor Hellberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: 2025-07-26 Är du redo att växla upp karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Försörjningsförvaltningen är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i hela Västra Götaland med fokus på försörjning och logistik till regionens olika verksamheter. Vi utvecklar och levererar bland annat tjänster inom måltider, tvätt, läkemedelsnära produkter och hjälpmedel, samt lagerhåller och distribuerar produkter. Nu söker vi en tekniker till returmottagningen på Hjälpmedelscentralen i Mölndal. Välkommen med din ansökan senast 17 juli. Arbetsbeskrivning Som tekniker på Hjälpmedelscentralen arbetar du med att förse våra kunder med hjälpmedel och läkemedelsnära produkter genom att bland annat: Ta emot returer av hjälpmedel Plocka orderrader utifrån plocklista Packa, märka upp och färdigställa för distribution Hålla ordning och reda i lagerhyllor Arbeta administrativt i vårt affärssystem Sesam I arbetsuppgifterna ingår även att köra ut och hämta hjälpmedel hos patienter och förskrivare. Det innebär att du som söker tjänsten behöver ha B-körkort och god körvana. Även rekonditionering, montering samt återställning av hjälpmedel kan förekomma i tjänsten. För att ge god service i arbetet som lagerarbetare är det viktigt att du: Har ett gott bemötande och är serviceinriktad Tycker om att arbeta tillsammans med andra och bidra till ett positivt arbetsklimat Är ansvarstagande och har ordningssinne så att kvalitet och hög patientsäkerhet säkerställs Vi söker dig med godkänd gymnasieutbildning i kombination med arbetslivserfarenhet inom lager/logistik. Du kommunicerar obehindrat på svenska och kan följa skriftliga och muntliga arbetsinstruktioner samt föra dialog med kunder och arbetskamrater. Då majoriteten av din arbetsdag spenderas i lager/ verkstadsmiljö är det viktigt att du har den fysik som krävs för att kunna gå och stå hela arbetsdagen, lyfta tungt eller utföra upprepande arbetsmoment. Du behöver även ha goda datorkunskaper och förståelse för arbete i olika digitala system. Har du tidigare erfarenhet av Hjälpmedel och/eller truckkort är det meriterande. Om Hjälpmedelscentralen Hjälpmedelscentralen tillhör Försörjningsförvaltningen inom Västra Götalandsregionen och är ett kompetens- och logistikcenter för de 49 kommunerna, samt Västra Götalandsregionens egna verksamheter. Vi finns i Skövde, Mölndal, Borås, och Uddevalla. Vårt tjänsteutbud grundar sig i vårdgivarnas behov av såväl fördjupad kunskap inom hjälpmedelsområdet som olika servicetjänster för att stödja vårdkedjan. Vi ombesörjer inköp, lagerhållning, distribution samt service och underhåll av hjälpmedelsartiklar. Vi hjälper också förskrivare med bl.a. hjälpmedelsrådgivning, individuell utprovning, anpassningar/specialanpassningar samt studiebesök och utbildningar. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du får introduktion, utbildning och bra anställningsvillkor. Som en del i vårt team lägger du som medarbetare grunden för en välfungerande hälso- och sjukvård. Övrigt Frågor om tjänsten hanteras av Carolina Isacson, enhetschef. Vi ser fram emot din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Om företaget Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Tjänstebeskrivning Vill du ta nästa steg i din karriär som CNC-operatör och arbeta i en tekniskt avancerad miljö? Vi söker nu en driven och erfaren CNC-operatör med god kompetens inom programmering och CAM-beredning! Som CNC-operatör kommer du att arbeta självständigt och ta ett helhetsansvar för tillverkningen av avancerade detaljer. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att: • Skapa och optimera CNC-program i CAM-system baserat på ritningar och 3D-modeller. • Rigga maskiner inför körning. • Självständigt köra CNC-styrda maskiner med höga krav på kvalitet och precision. • Kontrollera tillverkade detaljer med mätverktyg och dokumentera resultat enligt gällande kvalitetskrav. Kvalifikationer Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete som CNC-operatör, gärna i en roll med ansvar för programmering och beredning. Vi ser också att du har goda kunskaper i CAM-program (exempelvis Mastercam, Edgecam eller liknande) och förståelse för ritningsläsning. För att lyckas i rollen som avancerad CNC-operatör ser vi att du är en strukturerad och kvalitetsmedveten person med stor teknisk förståelse. Du har ett analytiskt tankesätt och ett öga för detaljer, vilket gör att du snabbt kan identifiera avvikelser och föreslå förbättringar. Du trivs med att arbeta självständigt men är samtidigt en lagspelare som gärna delar med dig av din kunskap och samarbetar för att nå gemensamma mål. Du tar ansvar för ditt arbete från start till slut och är van att arbeta lösningsorienterat även under tidspress. Du har också en vilja att utvecklas och hålla dig uppdaterad inom teknik, maskiner och tillverkningsmetoder. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Mira Schoultz tel 070-785 86 38. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
Ärendehandläggare till Center mot människohandel Räddningsmissionen är en idéburen organisation som sedan början av 50-talet bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund genom ett 30-tal olika verksamheter. Vi drömmer om en stad där ingen lämnas utanför. Där alla människor kan leva ett värdigt liv. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team på Center mot människohandel, tillsammans med oss mot vår vision: ett värdigt liv för alla! Center mot människohandel Vi har nyligen startat upp ett center mot människohandel där vårt primära mål att personer som utsatts för prostitution och människohandel ska få sina rättigheter tillgodosedda som brottsoffer. Vi arbetar både nära klienter och med samhällspåverkan – från ledsagning och uppsökande arbete till samverkan med myndigheter och opinionsbildning. Arbetet sker i nära samverkan med Göteborgs stad och andra aktörer som arbetar med målgruppen. Läs mer om Räddningsmissionens arbete: Center mot människohandel Om tjänsten Som ärendehandläggare hos oss blir du en viktig pusselbit i vårt arbete för människors rättigheter. Du kommer att arbeta självständigt med egna processer men alltid i nära avstämning och samverkan med kollegor och chef. Ditt bidrag och kompetens kommer stärka vårt arbete med de mest komplexa ärendena och utveckla verksamheten vidare. Arbetsuppgifter Medverkan i opinionsbildning och samhällspåverkan Föreläsningar och påverkansarbete Samverkan med exempelvis advokater, polis, socialtjänst, regionskoordinatörer och Migrationsverket Uppsökande arbete, både IRL och digitalt Praktiska och administrativa göromål kopplat till klientarbete Delta i öppna verksamheter Kvalifikationer Vi söker dig som tror på möten i ögonhöjd och varje människas rätt till ett värdigt liv. Du har: Högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning kopplad till yrkesområdet Flerårig erfarenhet, utifrån yrkeskompetens, av arbete med människors rättigheter för målgruppen. Du har så hög kunskap inom ditt yrkesområde i relation till vårt arbete och målgrupp att du kan dela med dig av din kunskap. Samtalsmetod God kännedom om samhällets olika instanser och hur man samverkar med dem. Erfarenhet av samtalsmetodik. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort med trygghet och vilja att köra i stadstrafik. Ett starkt engagemang för målgruppen. Delar Räddningsmissionens värdegrund. Meriterande Tidigare arbete med offer för människohandel och prostitution. Fördjupad erfarenhet från klientarbete. Erfarenhet av att föreläsa eller skriva debattartiklar. Intresse för politiskt påverkansarbete. Specialistkunskap från exempelvis juridik, migration, socialt arbete eller hälso- och sjukvård. För att trivas hos oss behöver du ha ett starkt engagemang för människors rättigheter och alla människors lika värde. Du är trygg i dig själv och möter andra med empati och respekt. Samtidigt är du självständig och tar ansvar för dina uppgifter, utan att tappa vikten av samarbete – du uppskattar ett prestigelöst arbetsklimat där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Vi tror att du är en modig person som inte backar för det svåra, och som orkar hålla ut även när vägen är krokig. Du har förmågan att hålla hoppet levande – både i det lilla och det stora – och tror på att förändring är möjlig för människor i mycket utsatta situationer. I mötet med andra är du diplomatisk och lyhörd, men du har också nära till skratt och använder gärna humor som en styrka i vardagen. Vårt team består idag främst av kvinnor – därför ser vi gärna manliga sökande för att bidra till en mer jämn könsfördelning. Anställningsvillkor Placering: Centrala Göteborg Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning Omfattning: 100% Arbetstid: Dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma Tillträde: 1 januari 2026 Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia och tillämpar kollektivavtal “Hälsa, vård och övrig omsorg” Rekrytering: Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastningsregistret. Sista ansökningsdag: 24 augusti 2025 Räddningsmissionen erbjuder Vi vill att våra medarbetare ska må bra! Du kommer till en varm prestigelös arbetsplats med kompetenta kollegor där värdegrunden är central och genomsyrar både arbetsmiljön och bemötandet mot de vi är till för. Förutom att du får ett jobb med en större mening erbjuds du som anställd bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Varmt välkommen med din ansökan! Madeleine Forsén Verksamhetschef Agora, Center mot människohandel
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Göteborgs universitet arrangerar årligen akademiska högtider och ceremonier som bland annat doktorspromotion och jubeldoktorhögtid. Vi tar även emot officiella besök, nobelpristagare och medverkar vid invigningar och konferenser. Medverkan på arenor för forskningskommunikation som Vetenskapsfestivalen, Bokmässan och West Pride är också en del av vår evenemangsverksamhet. Under hösten 2025 har vi en tillfällig vakans och behöver därför anställa en evenemangssamordnare som ska bistå i planering och genomförande av våra evenemang. Du får en assisterande roll nära två projektledare som har huvudansvaret. Placeringen är på Kommunikationsenheten som är en del av universitetets gemensamma förvaltning. Här får du 38 kollegor som arbetar med kommunikation inom många olika områden: studentkommunikation, press, sociala medier, evenemang, digitala kanaler, systemförvaltning, visuell identitet, strategiskt kommunikationsstöd till ledning och verksamhet. Kommunikationsenheten har sina lokaler i Vasastan i centrala Göteborg. Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inom akademiska högtider med fokus på doktorspromotion, jubeldoktorhögtid och officiella besök. Det ingår också att bistå i planering och genomförande av populärvetenskapliga seminarier, besök av Nobelpristagare och andra evenemang. Din roll är att delta i planering, administration och genomförande av de olika evenemangen med allt vad det innebär: bokning av program, underhållning, gästlistor, mat och dryck, lokaler, inbjudningar, beställa trycksaker med mera. Du ska både arbeta med förberedelserna och vara med under själva evenemangen. En stor del av tjänsten är administrativt arbete som till exempel att uppdatera register, lägga körscheman, hantera utskick och mailkorrespondens. Vi arbetar i systemen Trippus, Ladok, Filemaker, Excel för eventplanering och Drupal, SharePoint och Teams för webbpublicering och samarbeten. Du arbetar självständigt men inte ensam. Förutom nära kollegor så innebär tjänsten samarbeten med många olika grupper av människor – forskare, studenter, universitetsledning, samarbetspartners, Nobelpristagare, hattmakare, blomsterleverantörer och servicepersonal. Universitetet verkar i en internationell kontext med samarbeten och gäster från många olika delar av världen. Kvalifikationer • Krav på minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom projektledning, evenemang, kommunikation eller administration • Krav på att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter • Krav på goda kunskaper i administrativt arbete • Krav på mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift • Krav på goda kunskaper i engelska i tal och skrift • Krav på att kunna tala inför folk på både svenska och engelska • Meriterande med kunskaper i administrativa system, t ex bokningssystem eller liknande • Meriterande med erfarenhet av arbete inom universitets- och högskolesektorn • Meriterande med arbete inom offentlig sektor • Meriterande med B-körkort Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som initiativkraft, ansvarskänsla, samarbetsförmåga och stresstålighet. Du behöver ha ett prestigelöst förhållningssätt och med entusiasm ta dig an både de mer analytiska delarna och de mer praktiska delarna av jobbet. Anställning Tjänsten är en särskild visstidsanställning på heltid (100 %). Tillträde i augusti eller september 2025 och t.o.m. den 31 december 2025. Anställningen är på sektionen för redaktionellt innehåll, evenemang och studentkommunikation som är en del av Kommunikationsenheten. Placering i Göteborg. Arbetet innebär ibland oregelbundna arbetstider och intensiva arbetstoppar. Detta varvas med lugnare perioder. Den 15–17 oktober kommer att vara särskilt arbetsintensiva dagar och kvällar då högtiden doktorspromotionen genomförs. Övrigt Göteborgs universitet är en statlig myndighet. Vi tar ansvar för samhällsutvecklingen och bidrar till en hållbar värld. Som arbetsplats kännetecknas vi av kreativitet, högt i tak, frihet under ansvar och stora möjligheter att utvecklas. Du har möjlighet att arbeta på distans upp till 40 procent av arbetstiden. Du har tillgång till en rad förmåner och försäkringar som du kan läsa mer om här: https://www.gu.se/jobba-hos-oss/formaner-och-forsakringar-vid-goteborgs-universitet Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald vid rekrytering. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Maria Eriksson, 0733–807630 / [email protected] eller projektledare Elin Lööv, 0766–185767 / [email protected]. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla: - CV - Personligt brev - Intyg på eftergymnasial utbildning - Övriga handlingar som kan vara av relevans för tjänsten Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-08-05 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vill du vara med och bygga morgondagens Mölndal och bland annat bidra till hållbara byggprojekt ur fastighetsförvaltnings-, ekonomiskt och miljöperspektiv? Arbetsuppgifter I rollen kommer du ansvara för tekniska krav och anvisningar (TKA) och bli en viktig del av vår fastighetsavdelning. Fastighetsavdelningen i Mölndals stad ansvarar för att förvalta, bygga, hyra in och utveckla lokaler för kommunens nuvarande och framtida behov. Vi har många pågående och kommande projekt som kräver hög kompetens och god samverkan. Våra processer och arbetssätt är ständigt under utveckling där vi arbetar tillsammans för bästa möjliga Mölndal för våra invånare och besökare. Fastighetsavdelningen arbetar för hela staden och tillhör organisatoriskt samhällsbyggnadsförvaltningen. På avdelningen arbetar tre enhetschefer och 30 medarbetare. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Utveckla och följa upp tekniska krav och anvisningar inom området byggteknik * Stötta projektledare och övriga projektaktörer som sakkunnig inom området byggteknik genom byggprocessens alla skeden * Stötta underhållsplanerare, förvaltare och drift som sakkunnig inom området byggteknik * Samordna tekniska krav och anvisningar inom alla tekniska områden, ej enbart byggteknik * Ansvara för och genomföra revideringen av tekniska krav och anvisningar inom området byggteknik * Ansvara för och samordna revideringen av tekniska krav och anvisningar inom samtliga tekniska områden med hjälp av andra funktioner inom staden samt konsulter. * Ansvara för och samordna granskningen av förfrågningsunderlag samt bygghandlingsprojekteringen inom samtliga tekniska områden i våra byggprojekt med hjälp andra funktioner inom staden samt konsulter. * Ansvara för, genomföra och samordna utvärderingen av alla färdigställda byggprojekt inom samtliga tekniska områden med hjälp andra funktioner inom staden samt konsulter. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning som byggnadsingenjör eller annan eftergymnasial utbildning eller yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser även att du har minst 5 års dokumenterad yrkeserfarenhet som sakkunnig inom byggteknik eller besiktningsman inom entreprenadbesiktning bygg. Du har även väldigt god kunskap inom byggnadsteknik. Du har även god förståelse för fastighetsautomation, styr och regler samt övriga tekniska installationer. För tjänsten som Byggingenjör söker vi dig som vill arbeta i en kommun där det händer mycket. Du kommer att ha många interna och externa kontakter och därför tror vi att du är kommunikativ, självgående och självständig som person. Du har stor vana att arbeta utefter processer och styrdokument. För att bli framgångsrik i rollen är du strukturerad och trivs med att arbeta med stor noggrannhet i dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du är nyfiken och drivs av att komma på nya idéer och lösningar. Du känner dig även bekväm med att fatta beslut och att leda grupp i arbetet. Vi söker dig som uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt har B-körkort. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om Mölndals Stad I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för den fysiska planeringen av staden och arbetar övergripande för en hållbar utveckling av Mölndals stad, tätorter och landsbygd med en god infrastruktur. I förvaltningens uppdrag ingår bland annat strategisk samhällsplanering, översikts- och detaljplanering, plangenomförande samt förvaltning och utveckling av Mölndals stads egna fastighetsbestånd, investeringsprojekt, mark och exploatering, trafikutveckling samt långsiktig planering av mark- och vattenanvändning. Mölndals stad har ett strategiskt och fördelaktigt läge nära Göteborg, i Västra Götalands-regionen. Mölndal befinner sig i ett expansivt skede med en befolkning på 70 000 invånare, stora infrastrukturella satsningar och ett växande näringsliv. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Sök tjänsten idag! I den här rekryteringen samarbetar Mölndals Stad med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 1a augusti. Vi ser fram emot att höra från dig!
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. Verksamhetsområde byggs uppdrag består av tillsyn, skötsel, reparationer, kunduppdrag samt mindre underhållsåtgärder i Göteborgs stads skolor, förskolor, äldreboende och andra fastigheter. I enhetens uppdrag ingår att ansvara för förebyggande arbete och hantering av felanmälningar samt utföra mindre lokalanpassningar/kunduppdrag på byggnader i det geografiska området. Dina arbetsuppgifter: Du arbetar inom enheten Byggstöd och Utveckling som tillhör verksamhetsområde Bygg, där du bidrar till att stadens byggnader uppfyller höga krav på kvalitet, säkerhet och funktion. Som uppdragsledare hos oss arbetar du i en beställarroll för bygguppdrag där du kommer att ha det yttersta ansvaret för planeringen och genomförande. Det innebär bl.a.: • Du kommer att ansvara för projekt som kan kräva bygglov samt hantera förnyade konkurrensutsättningar (FKU). • Ta fram kostnadsbedömningar utifrån beställarens önskemål samt rapporterar kontinuerlig till beställaren. • Planerar och driver uppdraget i projektform under uppdragets utförande/färdigställande. • Uppföljningen av uppdragets ekonomiska resultat. • Ansvarar för genomförande av startmöte, sammankallar arbetsgrupper/team samt entreprenörer för att driva uppdraget framåt. Hos oss driver du mindre renoveringar, underhållsprojekt/uppdrag, åtgärder efter besiktningar inom ramen för enkelt avhjälpta hinder samt åtgärder efter skador. I uppdraget ingår också att vara byggtekniskt stöd till beställaren internt samt externt i staden. Du följer byggbranschens utvecklingsområde och inhämtar aktivt kunskap samt medverka i att höja område byggs kompetens inom fackområdet. Du bevakar och utvecklar förvaltningskrav i enlighet med de tekniska anvisningarna för område bygg. Du utmanar oss i att se nya möjligheter och metoder samt våga tänka nytt. Du har fokus på bästa tekniska, funktionella, och långsiktiga ekonomiska lösningar. KVALIFIKATIONER Du som söker har relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande utbildning med flerårig erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För denna tjänst vill vi att du har arbetat inom byggområdet, samt självständigt drivit uppdrag/projekt inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av uppdrag inom el, bygg eller rör. Har du erfarenhet av arbete i en fastighetsförvaltande organisation, ser vi det som mycket meriterande. Som medarbetare på drift och underhåll arbetar du för organisationens och slutkundens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du arbetar utifrån ett lösningsorienterat förhållningssätt på ett strukturerat sätt där du är tydlig i kommunikationen med andra. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara drivande och handlingskraftig. Du sätter kvalitetsmedvetenhet i fokus, arbetar med en service och kundinriktat förhållningssätt. Du värdesätter att ha kontakt med andra, bygga relationer och känner ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har förmåga att engagera, förmedla och bidra till andras lärande inom område bygg på Stadsfastighetsförvaltningen ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi på Gr8 Partner Group söker nu erfaren bilplåtslagare till kund Göteborg. Vi söker dig som har rätt kompetens och erfarenhet för att utföra noggranna och kvalitativa arbeten på avdelning för skadereparationer av personbilar. Vi söker dig som har: Yrkesvana och arbetslivserfarenhet av plåtreparationer på bilar. Sinne för ordning och struktur på arbetsplatsen. God förmåga att samarbeta med kollegor i team. Förmåga att arbeta effektivt både i team och självständigt. En kvalitetsmedveten inställning. God fysik. B-körkort Om oss Gr8 Partner Groups arbetssätt präglas av personligt engagemang. Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar mot hållbara och långsiktiga personallösningar inom bygg och industri. Som ett mindre företag arbetar vi nära varandra, vilket gör att varje individ blir en värdefull del av vårt team. Vi fokuserar på att bygga starka och förtroendefulla relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Genom att noggrant matcha rätt kompetens med rätt arbetsplats skapar vi förutsättningar för långsiktiga samarbeten där både företag och anställda kan utvecklas och växa. Varje medarbetare är för oss mer än bara en resurs – vi fokuserar på människan bakom kompetensen och arbetar tillsammans för en hållbar och långsiktig framtid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Obs! Märk din ansökan med "Bilplåtslagare Göteborg". Omarkerade ansökningar kommer ej att kunna hanteras. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du byggingenjör eller högskoleingenjör som vill utvecklas i en roll som konstruktör? Vill du dessutom arbeta hos en av de ledande tillverkarna av stålfackverk inom byggsektorn? Då kan det vara just dig vi söker! MAKU STÅL AB en av Sveriges ledande tillverkare av fackverksbalkar. Vi har producerat fackverk i över 60 år och därmed samlat på oss mycket kunskap och lång erfarenhet. Företaget ingår i Weland-koncernen. Vi är belägna i Borås och är 36 anställda. MAKU STÅL AB är certifierat enligt EN 1090 Vi som certifierad leverantörer har dokumenterad erfarenhet, kompetent personal, anpassad utrustning, rättutgångsmaterial samt produkt- och marknadsanpassade kvalitetssystem. Vi förfogar över ändamålsenliga lokaler med modern specialutrustning, vilket gör att vi kan tillverka fackverksbalkar av högsta kvalitet med mycket stor måttnoggrannhet. Vi söker dig som är högskoleingenjör eller byggingenjör, nyexaminerad eller med något års erfarenhet. Meriterande är om du har erfarenhet av byggbranschen och/eller erfarenhet av programvaran Tekla eller Auto Cad men det är inget krav. Som person ser vi att du är driven. Du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du är ansvarstagande och har lätt för att kommunicera och samarbeta. Du arbetar parallellt med flera olika projekt vilket ställer krav på noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera ditt arbete. Du kommer även vara en stor del i samordning med produktion, beställare och andra konstruktörer, både internt och externt. Tycker du det passar in på dig? Sök nu då urval och intervjuer sker löpande!
Välj ett jobb för att visa detaljer