Projektcontroller

Högskolan Väst drivs av att göra skillnad. Genom vår utbildning och forskning vill vi bidra till innovation, en positiv samhällsutveckling och en hållbar värld. Vi är en modern högskola under stark utveckling. Vår profil arbetsintegrerat lärande (AIL) är en del av allt vi gör och att samverka med omvärlden är prioriterat för oss. Högskolan Väst har ett av landets högsta söktryck och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan har 13 000 studenter och över 700 anställda. Vårt attraktiva campus ligger centralt i Trollhättan och är en plats där kunskaper, idéer, kulturer och människor möts. Vi jobbar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi som arbetar på Högskolan Väst gör skillnad varje dag. Vill du också det? Beskrivning Ekonomiavdelningen är en av sju avdelningar som hör till den centrala förvaltningen vid Högskolan Väst. Avdelningen består av 16 medarbetare och har som huvuduppgift att stödja organisationen i ekonomifrågor genom att tillhandahålla ekonomiska beslutsunderlag samt ansvara för den löpande redovisningen. Ekonomiavdelningen är indelad i två arbetsgrupper, där den ena arbetar med stöd i ekonomifrågor till ledningen vid högskolans arbetsenheter och den andra med främst löpande redovisning och uppföljning. Vi arbetar teambaserat för att främja samarbete och minska sårbarheten inom grupperna. Det innebär att medarbetarna hjälper varandra vid arbetstoppar. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i teamet som främst arbetar med löpande redovisning och uppföljning. Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara inriktade på vår externt finansierade forskningsverksamhet. Arbetet består i huvudsak av följande: - Rekvirering och uppföljning av externt finansierade projekt till finansiärer - Ekonomisk uppföljning samt analyser av avvikelser - Budget och prognos för respektive projekt - Bokföring och avstämningar, löpande och i samband med bokslut - Hålla dig uppdaterad kring olika finansiärers regelverk - Stödja forskare med kalkyler vid ansökningar om bidrag till forskningsprojekt - Vara behjälplig med övrigt förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen Arbetet sker i nära samarbete med övriga inom arbetsgruppen samt med controller på respektive arbetsenhet. Du kommer också att ha ett nära samarbete med projektledarna för de externt finansierade projekten. För Högskolan Väst är internationalisering ett utpekat utvecklingsområde och en allt större andel av våra medarbetare på Högskolan Väst rekryteras från andra länder. Detta ställer krav på oss som verksamhetsstöd gällande språkkunskaper i engelska.   Kvalifikationer - Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Minst ett års erfarenhet av arbete inom redovisningsområdet - Goda kunskaper i Excel och väl förtrogen med att arbeta i ekonomisystem - Kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska   Meriterande är: - Om du har arbetat med ekonomiadministration för externt finansierade forskningsprojekt   Om dig Vi ser att du vill delta i teamets utvecklingsarbete och att du har ett positivt förhållningssätt. Det är viktigt att du har helhetssyn, är noggrann och analytisk. Arbetet innebär många kontaktytor i verksamheten och det är en förutsättning att du tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du tycker om att befinna dig i en föränderlig verksamhet som ständigt utvecklas där arbetet i vissa perioder är intensivt. Det är därför viktigt att du även kan arbeta självständigt och ha flera saker på gång samtidigt, men också att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och kan prioritera i det dagliga arbetet. Befattning är controller. Övrigt Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Ansökan görs digitalt via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Soldater (GSS/K) till Sjukhusbataljonen
Försvarsmakten
Soldater m.fl.

Försvarsmakten finns för att skydda Sverige, som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Vi växer och söker nu fler soldater för att stärka upp vår bataljon. Är du en av dessa? Försvarsmedicincentrum  Försvarsmedicincentrum är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin. Vårt uppdrag är att förse Försvarsmakten med kvalificerade medarbetare inom hälso- och sjukvård, sjukvårdsmateriel och läkemedel samt att utveckla dessa. Försvarsmedicincentrums Sjukhusbataljon producerar och verkar som Försvarsmaktens operativa fältsjukhusförband. Det innefattar insatsförmåga såväl nationellt som internationellt med betoning på ledning, logistik och sjukvård. Dessutom genomför förbandet värnpliktsutbildning. Vi söker nu nya medarbetare för att förstärka våra led med soldater. Personalkategorierna som finns på Sjukhusbataljon är medicinalpersonal, officerare, specialistofficerare, soldater och värnpliktiga. Sjukhuskompaniet producerar och verkar som Försvarsmaktens operativa fältsjukhusförband. Det innefattar insatsförmåga såväl nationellt som internationellt med betoning på ledning, logistik och sjukvård. Dessutom genomför förbandet värnpliktsutbildning. Denna annons riktar sig i första hand till dig som genomfört värnplikt vid Försvarsmedicincentrum 2024/2025. Du ska vid anställningens start ha genomfört en relevant befattningsutbildning med godkänt resultat kopplad till den befattning du söker.   Vi söker personer till följande befattningar: • Stabsassistent/Stabsbiträde • Logistikassistent • Sjukvårdare • Logistiksoldat   Samtliga tjänster är på nivå OR 1-4.   Kvalifikationer • Genomförd och godkänd värnplikt  • Gymnasieutbildning med godkända betyg • Fysisk status enligt FM FysS   Personliga egenskaper Vi söker lagspelare som med positiv energi bidrar till gruppens sammanhållning och gemensamma framgång. Du är en problemlösare som kan arbeta såväl självständigt som i team, gärna tar initiativ och fullföljer dina uppgifter. Vidare är du flexibel och anpassar dig snabbt till förändrade förutsättningar och nya utmaningar.   Meriterande • B-körkort • Militära förarbevis   Övrigt • Anställningsform: GSS/K-anställning vilken inleds med en provanställning under 6 månader • Nivå: Lägst OR1 • Sysselsättningsgrad: Heltid. Resor och kväll/helgtjänstgöring förekommer i tjänsten. • Arbetsort: Göteborg • Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse • Lön: Individuell lönesättning   Rekryteringsprocess Upplysningar om befattningen: Carl Axenborg tel FM växel: 031-692000 Upplysningar om rekryteringsprocessen: Julia Åhsberg, tel FM växel: 031-692000 Christian Otterhäll, tel FM växel 031-692000   Tag i beaktan att det är semesterperiod och att kontaktpersoner därmed kan vara svåra att nå.  Urval kommer att ske med start under v33.   Fackliga företrädare SACO, [email protected] SEKO, [email protected] Officersförbundet, [email protected] OFR/S, [email protected]   Ansökan Välkommen med din ansökan innehållande: • CV och personligt brev: Beskriv tidigare arbetslivserfarenhet och varför du söker tjänst hos oss. • Referenser: Minst två referenser varav en militär chef. • Kopior på körkort, eventuella militära förarbevis och gymnasiebetyg Sista ansökningsdag: 10 augusti 2025 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmedicincentrum (FömedC) är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin, beläget i Göteborg. FömedC består av en ledning med stab, Försvarsmakten stridsskola för försvarsmedicin (FSS), Funktionsenheten (FunkE) och Sjukhusbataljonen (Sjhbat). Vid centrumet finns legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal som läkare, veterinärer, sjuksköterskor med mera. Här finns officerare, reservofficerare, civil personal och värnpliktiga. Försvarsmedicincentrum ingår som en del i Göteborgs Garnison. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

24 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Senior Software Engineer (Architecture Role)
Volvo Business Services AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

"Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity. Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm." Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. Location: Gothenburg, Sweden. Remote Work Not Available Your future team In the Interface Software group, we develop and are responsible for the communication interface used between vehicles and tools including remote operations. The products we develop are used throughout the complete product life cycle of the vehicle; from development and testing during product development to manufacturing/workshop and remote scenarios, including on board. We work according to agile principles in a skilled and engaged scrum team covering all aspects of the products: design, implementation, and testing solution. We communicate with stakeholders directly to find common and reusable solutions, which will secure customer success. What you will do We are seeking a highly experienced Senior Software Engineer with responsibilities in Software Architecture, to lead the design and development of our cutting-edge SDK that enables diagnostic communication with heavy-duty vehicles. This role involves deep technical work across embedded systems, automotive protocols, cross-platform libraries, and scalable backend systems.  Key responsibilities: * Architect and develop our .NET SDK implementing low-level diagnostic protocols: ISO 14229 (UDS), ISO 15765-2, SAE J1587, SAE J1939, RP1210, and so on. * Design for AOT compilation and performance-tuned execution on embedded Linux environments. * Drive cross-platform support by delivering high-quality libraries for iOS and Android using .NET MAUI. * Deliver high-quality, testable code with a strong focus on unit, integration, and system-level automated tests across all platforms. * Oversee and maintain a Dockerized, Kubernetes-hosted Lua script generation backend that scales to handle a large vehicle fleet (e.g., Volvo). * Mentor engineers, enforce code quality, and drive architectural decisions. Who are you? You are a dynamic, results-driven team player with a clear ambition for technical leadership. You thrive in an architectural role, yet you stay hands-on, working closely with the code and diving into technical discussions to shape innovative solutions. You lead by example, fostering strong collaboration within your team and across colleagues and stakeholders. Your proactive decision-making drives projects forward, ensuring seamless delivery and high-quality outcomes. With your ability to communicate effectively and build lasting relationships, you bring both technical expertise and leadership to the table, making an impact while consistently meeting customer expectations. Requirements: * Bachelor’s degree in Software Engineering, Automotive Engineering, or a related field, or equivalent experience. * 10+ years of professional experience in software engineering, including at least three years in architectural roles. * Expert-level skills in C# with a deep understanding of the .NET Framework and its runtime internals. * Proven experience with AOT compilation strategies and their constraints, particularly for embedded Linux environments. * Experience in cross-platform development for Android and iOS using .NET MAUI or Xamarin. * Strong backend engineering experience, particularly in containerized environments such as Docker and Kubernetes. * Familiarity with Lua scripting and dynamic script generation workflows. Additionally, knowledge of automotive diagnostic protocols like UDS (ISO 14229), ISO 15765-2, SAE J1575, and RP1210 A-D is a plus. Experience with OEMs or in heavy-duty automotive diagnostics, along with performance tuning and memory optimization for embedded runtimes, is highly valued. Experience with C++ is also beneficial. Due to summer vacations, all applications will be reviewed from week 33 forward. Who we are and what we believe in We are committed to shaping the future landscape of efficient, safe, and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents across the group’s leading brands and entities. Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. As part of our team, you’ll help us by engineering exciting next-gen technologies and contribute to projects that determine new, sustainable solutions. Bring your love of developing systems, working collaboratively, and your advanced skills to a place where you can make an impact. Join our design shift that leaves society in good shape for the next generation.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Senior Project Manager - Electronics, Electromobility
Volvo Business Services AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Founded in 1927, the Volvo Group is committed to driving prosperity and shaping the future landscape through sustainable transport, mobility, and infrastructure solutions. By offering trucks, buses, construction equipment, power solutions for marine and industrial applications, financing and services that increase our customers’ uptime and productivity. What you will do  The Electromobility Department is responsible for developing electromobility solutions and to secure a stepwise implementation in different segments/regions. Our organization develops and drives the electromobility product portfolio for Trucks and Buses as well as creating opportunities for all business areas within the Volvo Group.  The importance of electromobility is growing every day and electronics are key within the electrified powertrain. At our section, we are accountable for the lifecycle management of hardware and software components from advanced engineering, throughout product development into the maintenance phase. Our responsibility includes the Hybrid Powertrain Control Unit (HPCU), DC/DC converters, electric motor drives (EMD), battery management systems (BMS), among other control units.  Responsibilities  Transform the way our solutions influence the world. As a Senior Project Manager, Electronics Engineering, you will be a key player in the most extensive Electromobility projects. You will work in close cooperation with a variety of stakeholders and solution providers to ensure the technical delivery is on target according to the project pre-requisites. You will be responsible for leading the Quality, Delivery, Cost, Features, Safety, and Sustainability within a team of engineers.  Your project leadership skillsets leverage the projects to optimize and consolidate the overall technical development. You will lead the development work of cross-functionally anchored technical solutions. That includes the technical departments within Electromobility, Operations, Aftermarket, and Purchasing.  Your proven ability in communication, adjusting content and style to meet the needs of diverse stakeholders will help us accelerate projects. As our Senior Project Manager, you are responsible for the good application of development processes and best practices. Establishing project time plans covering all activities needed to ensure fully verified and validated components, systems, and functions. You will manage the Electronics Engineering project team and present project progress in different forums. We work in an optimistic atmosphere, where joy, knowledge sharing, and openness are key characteristics. With us, you will have a diverse, friendly, and open-minded team on your side, always providing you the help needed to manage tasks you cannot imagine today.  You have a positive attitude and are engaging and inspiring, to drive for results and excellence in teams. As a confident project manager, you believe in your ability to influence a positive outcome. You look for opportunities and welcome new ways of working. Persistent when encountering obstacles and flexible with a prestigeless mindset.  As part of a cross-functional and international environment, English is your natural language in written and spoken communication. Personal fit will be of great importance in this recruitment, as we are actively working to build a diverse team in terms of experience, gender, and background.  We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. Who are you?  As a person, you are open and positive and like to lead large and complex technology projects. With us, you need to be a team player and a project leader, who focuses on cooperation and delivering results to meet customer expectations. You like improving processes and developing new ways of working.  To fully enjoy this position, you should have a can-do attitude, demonstrated technical leadership, and be able to easily create a productive and prosperous team. You communicate easily and effectively, no matter the team size or positions of your recipients. You are results-oriented and want to challenge the current normal.  Planning and aligning, focusing on the highest priorities, and laying out a thorough schedule, you master greatly. It is also important that you are flexible and enjoy working in a changing environment.  You have driven large and complex technology projects, from concept phase to industrialization.  In addition, you have:  * Minimum four years of experience within project management.  * At least six years’ experience from product development in the automotive industry.  * M.Sc degree in Electrical, Mechanical or Mechatronics Engineering, Computer science, or equivalent.  Meritorious:  * Competencies within Volvo processes and tools, particularly DVP.  * Experience with electromobility-related components/systems.  * Microsoft Project and PTM skills.  * PMP certification.

24 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Praktik inom rekrytering på Adecco i Göteborg HT25
Adecco Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Om din praktik hos oss Som praktikant hos oss kommer du tillhöra ett nationellt team på Adeccos kontor i Göteborg. Du kommer främst att stötta rekryteringsansvariga i deras dagliga arbete och du kommer att få en stor inblick i hela rekryteringsprocessen. Vidare kommer du framförallt att ha mycket kontakt med kandidater och du kommer att använda telefon och dator som ditt främsta arbetsverktyg. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Search - Referenstagning - Utformning av annonser - Gallring - Telefonintervjuer - Skriva kandidatpresentationer Praktiken startar hösten 2025 och pågår under terminen efter enligt överenskommelse. Arbetet är förlagt på heltid, måndag-fredag kl. 08.00-17.00, med hänsyn till eventuellt arbete eller rapport som skall skrivas till skolan. Vi ser positivt på om du har möjlighet att praktisera hos oss under hela hösten 2025. Om dig Vi söker dig som har en påbörjad eftergymnasial utbildning och är berättigad till att genomföra praktik under hösten 2025, du kan även vara berättigad till praktik genom Arbetsförmedlingen. Vi tror att du eventuellt tidigare arbetat administrativt eller med service i någon form samt med telefon och dator som redskap. I dina studier har du kanske berört HR-frågor samt rekrytering och är nyfiken på att veta mer om det. Vidare ser vi positivt på att du har ett intresse för användandet av digitala rekryteringskanaler så som Linkedin och Facebook samt att du är bekväm med att använda både engelska och svenska som arbetsspråk. Som person är du social, prestigelös och tycker om att ta dig an arbetsuppgifter från lågt till högt. Du är serviceinriktad, kommunikativ och uppskattar att arbeta i en fartfylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare ser vi att du har en positiv inställning till utmaningar, är noggrann och strukturerad samt ansvarfull i ditt eget arbete. Att du är en tävlingsfokuserad person som tycker om att engagera dig affärsmässigt kommer vara nyckeln till din framgång som praktikant hos Adecco! Viktigt för praktiken är: - Att du studerar inom HR eller liknande - Att du är berättigad till att genomföra praktik, antingen genom din utbildning på högskola/universitet eller via Arbetsförmedlingen - Att du är trygg med att använda svenska och engelska som arbetsspråk i både tal och skrift - Att du är social, ansvarstagande och noggrann samt inte är rädd för utmaningar Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Är du intresserad? Då ska du ansöka så snart som möjligt. Vi börjar omgående med rekryteringsarbetet och genomför löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida via formuläret/länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vid frågor så får du gärna höra av dig till ansvarig rekryterare Enna Dedagic på [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
1:e socialsekreterare Familjehemsenheten
GÖTEBORGS KOMMUN
Socialsekreterare

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området. I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som vill arbeta som 1:e socialsekreterare på vår enhet! Som 1:e socialsekreterare kommer du att ingå i arbetsledningen på enheten, som består av enhetschef och ytterligare en 1:e socialsekreterare. Ditt uppdrag kommer att vara att leda och fördela det dagliga arbete för medarbetarna i jourgruppen och i kontaktverksamheten. Tjänsten som 1:e socialsekreterare innebär hög grad av samverkan såväl internt som externt. Varmt välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen samt har erfarenhet av arbetsledning. Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta med familjehem, kontaktfamiljer, kontaktpersoner och stödfamiljer. De personliga egenskaperna vi värdesätter är att du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. ÖVRIGT För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Farmaceut
MA-help AB
Apotekare

Konsult uppdrag!! 2-3 månader Är du flexible apotekare/receptarie? Vi ställer oss för boende. Start omgående 2-3 månader med möjlighet till förlängning. Bra betalning, reseersättning och milersättning. Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start omgående 2-3 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för boende. Bra betalning, reseersättning och milersättning. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Drivna heltidsmedarbetare sökes till lager i Viared!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Lager- och terminalpersonal

Just nu söker vi drivna och engagerade lagermedarbetare för uppdrag hos vår kund i Viared. Tjänsten är på heltid med start omgående. Som lagerarbetare hos oss kommer du att vara en viktig del av vårt team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Plock och packning av varor - Användning av lagerutrustning - Varumottagning - Truckkörning Du ska ha lätt för att samarbeta med andra och tycka om att jobba i stora som små team. Att arbeta på lager kan vara fysiskt krävande och det gäller att vara alert och effektiv, därav bör du ha bra fysik och inte ha några problem med att jobba under tidspress. Du är en teamplayer och vill sätta upp egna mål för varje arbetsdag. Flexibilitet och noggrannhet värdesätts högt liksom vikten av att vara engagerad och stresstålig. Du har en positiv och lösningsorienterad inställning till arbetsuppgifterna och har förståelse för att din insats är viktig. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som kan arbeta heltid med start omgående och under hela sommaren. Arbetstiderna är förlagda på dagtid måndag-fredag kl. 06.30-15.15 eller 07:00-16:00. Krav: * Truckkort A1-4 och B1-4. * Erfarenhet av aktivt lagerarbete. * God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. * Du ska kunna starta omgående och kan arbeta heltid under hela sommaren. Meriterande: * Erfarenhet av truckkörning * Serviceminded OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Teamledare / Montör – Bänkskivor i stenmaterial
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Montörer, träprodukter

Har du känsla för kvalitet och gillar att leda med ansvar? Trivs du i ett praktiskt yrke där struktur, noggrannhet och samarbete står i fokus? Då kan det här vara din nästa utmaning! Vår kund söker nu en teamledare inom montering till sitt team i Kungälv. Du kommer att arbeta med installation och montering av måttbeställda bänkskivor i komposit, keramik, dekton och natursten – både ute hos privatkunder och företagskunder i Göteborg med omnejd. Du kommer att ha ett delat teamledaransvar tillsammans med en erfaren kollega. Det handlar om att leda det dagliga arbetet, stötta och följa upp montörerna, samt se till att kvalitet, dokumentation och säkerhet håller hög nivå. Arbetet sker till stor del i tvåmannalag, där du och en montör tillsammans åker ut till dagens kunder. Dina arbetsuppgifter: • Utföra mätning samt installation och montering av bänkskivor hos kund. • Leda och samordna det dagliga arbetet i teamet. • Följa upp kvalitet, tidplan och dokumentation vid varje montage. • Ansvara för att arbetet utförs säkert, korrekt och enligt våra rutiner. • Stötta och utbilda nya montörer. • Enstaka övernattningsresor kan förekomma. Tjänsten är på heltid och förväntas starta efter sommaren. Arbetstiderna är vardagar 07.00-15.30. Vår kund letar efter någon som ser på tjänsten som långsiktig och vill vara med och utvecklas med företaget. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: • Har tidigare erfarenhet av bygg, montering, produktion eller liknande praktiskt arbete (meriterande). • Har ett öga för detaljer och en stark känsla för kvalitet. • Är bekväm med att arbeta självständigt, men också ta ansvar för andra. • Har god arbetsmoral, respekt för regler och vill bidra till en trygg och stabil arbetsmiljö. • Har grundläggande datavana och kan dokumentera arbetsmoment enkelt och tydligt. • Är bekväm med fysiskt tungt arbete. • B-körkort är ett krav. (Du kör automatväxlade bilar från vår kunds depå i Kungälv.) • Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet, tveka därför inte att skicka in en ansökan. Vi håller intervjuer löpande så sök tjänsten redan idag! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Socialt ansvarig samordnare (SAS) / Utvecklingsledare
Dals-Eds kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4600 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se Vill du göra verklig skillnad i människors liv och samtidigt utveckla kvaliteten inom socialt arbete? Vi söker nu en engagerad och strategisk Socialt ansvarig samordnare (SAS) / Utvecklingsledare till vår Socialförvaltning i Dals-Eds kommun. I denna nyckelroll får du möjlighet att kombinera kvalitetsarbete, juridisk kompetens och utveckling av välfärdstjänster – alltid med brukaren i fokus. Du kommer ingå i förvaltningens ledningsgrupp och vara direkt underställd förvaltningschef. ARBETSUPPGIFTER: Som Socialt ansvarig samordnare (SAS)/utvecklingsledare kommer du att arbeta brett med frågor som rör kvalitet, rättssäkerhet och utveckling inom hela Socialförvaltningen. Du har ett särskilt ansvar för att säkerställa att verksamheten uppfyller lagstiftningens krav och att det systematiska kvalitetsarbetet håller en hög nivå. Du fungerar som ett kvalificerat stöd till enhetschefer i deras utvecklingsarbete och bidrar aktivt till att driva förbättringsprojekt och verksamhetsutveckling. I rollen ingår även att arbeta på uppdrag av förvaltningschef i både strategiska och operativa frågor. Du ansvarar för uppföljning, tillsyn och kvalitetsgranskning enligt bland annat SoL och LSS. Du samordnar arbetet med lex Sarah och andra avvikelsehanteringar, medverkar i framtagande och revidering av rutiner, riktlinjer och styrdokument samt agerar sakkunnig i frågor som rör lagstiftning, etik och brukarinflytande. I rollen samarbetar du med nyckelpersoner som Medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) och Systemförvaltare/verksamhetsutvecklare för digitalisering, och du förväntas delta aktivt i olika samverkansforum och nätverk – både internt inom organisationen och externt med andra aktörer.  KVALIFIKATIONER: Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete inom socialtjänstens område och har god kunskap om de lagar som styr verksamheten. Det är viktigt att du har erfarenhet av att arbeta med kvalitets- och utvecklingsfrågor och att du är van att stödja chefer i sådana processer. För att lyckas i rollen behöver du ha en god analytisk förmåga, kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och känna dig trygg i att arbeta självständigt. Då rollen innebär mycket samverkan och dialog med såväl chefer som medarbetare och externa aktörer, krävs det att du har en mycket god samarbetsförmåga och är skicklig på att bygga och vårda relationer. Har du dessutom erfarenhet av arbete som SAS eller liknande strategisk funktion, projektledning eller handläggning av avvikelser och lex Sarah, ser vi det som meriterande. Vi värdesätter även kunskap inom process- och förändringsledning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  VI ERBJUDER DIG: • Ett meningsfullt och varierande arbete där du gör skillnad • Ett öppet och stödjande arbetsklimat med engagerade kollegor • Möjlighet att påverka och utveckla socialförvaltningens arbetssätt • Kompetensutveckling och stöd i din roll • Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete • Friskvårdsbidrag  ANSTÄLLNINGSVILLKOR:  • Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas  • Tillträde snarast eller enligt överenskommelse  • Sysselsättningsgrad 100% • Arbetet förlagd till dagtid  ÖVRIGT: Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering, innebärande att tillsättande kan ske under ansökningstiden.  UPPLYSNINGAR:  Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000 ANSÖKAN: För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning etc digitalt och inte via epost eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang. Du ansöker via länken *Ansök* senast 2025-07-13 Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025