Utvecklingsdirektör
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Forsknings- och utvecklingschefer

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Ditt uppdrag   I rollen som utvecklingsdirektör får du en central roll i att leda, driva och stödja den förändring som ska leda Sahlgrenska Universitetssjukhuset mot framtidens vård och vår vision om att bli ledande universitetssjukhus i Europa. Du blir ambassadör, nätverkare och bärare av vägen framåt för nyttjandet av nya processer och arbetssätt.  Utifrån beslutade strategier, målbilder och budget leder du det digitala transformativa arbetet. Stort fokus kommer ligga på genomförandekraft och implementering av förbättringar i vårdens vardag för medarbetare och patienter genom strategiska utvecklingsprojekt och byggande av strukturer för att bredda och skala upp teknik och hälsodataanvändning.   I rollen ingår ansvar för IT med förvaltning och utveckling av befintliga system, fortsatt digitalisering och implementering av framtida vårdinformationssystem. Du har också fokus på forskning, innovation och utbildning inom digitalisering via Centrum för digital hälsa.    Utöver detta har du samverkan med verksamheterna i frågor kring innovation, digitalisering, AI, datasäkerhet och patientintegritet.   Om Sahlgrenska Universitetssjukhuset  Sahlgrenska Universitetssjukhuset är Sveriges största sjukhus och ett av de större i Europa. Här utförs de mest avancerade behandlingarna och ingreppen, med omtanken och omvårdnaden om patienten som främsta fokus.  Sahlgrenska Universitetssjukhuset har 17 000 medarbetare, omsätter omkring 23 miljarder kronor och har tre huvuduppgifter:  ge länssjukvård till invånarna i främst Storgöteborg  ge högspecialiserad vård till invånarna i Västra Götaland och i övriga riket  bedriva forskning, utveckling, utbildning och undervisning  Som utvecklingsdirektör har du ett nära samarbete med sjukhusets områdeschefer, övriga stabsdirektörer, kvalitetsorganisationen och Västra Götalandsregionens koncernkontor och övriga utvecklings/digitaliseringsdirektörer/chefer i regionen. Du leder även Sahlgrenska Universitetssjukhusets utvecklingschefer i sjukhusövergripande funktionsgrupper. Du rapporterar direkt till sjukhusdirektören och ingår i sjukhusets ledningsgrupp.    Om dig   Vi söker dig som har arbetat med strategisk utveckling av stora komplexa matrisorganisationer avseende verksamhetsutveckling, digitalisering och innovation och ser dess betydelse för att långsiktigt transformera verksamheten. Du behöver ha vana vid att arbeta process- och projektinriktat och har god kunskap om att leda förändring. Du har bred chefserfarenhet på strategisk nivå och gedigen kunskap/insikt kring hälso- och sjukvårdsystemet.  Som person är du ansvarstagande, handlingskraftig och mån om att nå resultat. Du har mycket god förmåga att leda genom andra, ett coachande förhållningssätt och har lätt för att skapa och bibehålla tillitsfulla relationer.    I rollen behöver du ha lätt för att tillgodogöra dig ny information, skapa strukturer och ha god förmåga att kommunicera och föra ut budskap på ett tydligt och transparant sätt. Du har ett starkt engagemang och vilja att ta ansvar för sjukhusets utveckling lokalt, regionalt och ibland även nationellt vilket sätter höga krav på förmågan att skapa och verka i olika nätverk.   Du har god förståelse för den politiska styrningen, samt är van vid samarbete mellan politik, tjänstemän, professioner och arbetstagarorganisationer.   Du har examen från högskoleutbildning/universitet inom områden såsom vård, teknik, innovation eller likvärdigt. Det är meriterande om du har utbildning inom kvalitetsdriven verksamhetsutveckling, processledning och/eller projektledning. Vi ser gärna att du är disputerad och har god förståelse för forskningens betydelse för införandet av nya metoder och arbetssätt.    Varmt välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Depåchef
Prowork Göteborg AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Depåchef – Göteborg Är du en trygg och engagerad ledare med starkt driv och god affärsförståelse? Har du erfarenhet av att leda personal, ta ansvar för ekonomi och samtidigt bygga starka kundrelationer? Nu söker vi en Depåchef till en av våra kunder inom rental – en roll med helhetsansvar för både drift, personal, resultat och kundnöjdhet. Om rollen Som Depåchef ansvarar du för den dagliga verksamheten på depån. Du leder teamet, planerar resurser, arbetar nära kund och driver verksamheten framåt med fullt ansvar för resultat och utveckling. Rollen omfattar även personalansvar, inklusive kompetensutveckling, en-till-en-samtal och lönesamtal enligt företagets policy. Du kommer också att arbeta aktivt med lokal försäljning för att stärka företagets marknadsposition i området. Ditt uppdrag är att säkerställa att kunderna får rätt maskin, i rätt tid och med högsta möjliga servicenivå. Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda och utveckla det dagliga arbetet på depån Säkerställa att kunderna får den bästa möjliga servicen Budget- och resultatansvar Personalansvar inklusive medarbetarsamtal och lönesamtal Planering av bemanning och ansvar för arbetsmiljö Upprätthålla rutiner för miljö, kvalitet och säkerhet (ISO) Aktivt säljarbete och kundbearbetning i regionen Besiktning och kalibrering av utrustning Hålla regelbundna teammöten och ekonomigenomgångar Bidra till utveckling av rutiner och effektivare arbetssätt Vara flexibel och hjälpsam där det behövs i den dagliga driften Vem är du? Vi söker dig som är driven, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du är en naturlig ledare som skapar arbetsglädje, ställer tydliga krav och alltid har kunden i fokus. Du trivs med att vara närvarande i verksamheten, är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter olika situationer. Du har: Tidigare erfarenhet av att leda team och driva verksamhet God kunskap inom budget och ekonomi Förmåga att arbeta nära kund och utveckla kundrelationer Ett strukturerat arbetssätt och högt engagemang En coachande och tydlig ledarstil Vi erbjuder: En roll med stort ansvar och utrymme att påverka, i en verksamhet som värdesätter engagemang, initiativtagande och ett gott ledarskap. Här får du möjlighet att vara med och forma framtiden – tillsammans med ett starkt team. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Speciallärare till anpassade skolan i Ulricehamn
Ulricehamns kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor lärande arbetar med fokus på helhetsperspektiv från 0 till 19 år och tillsammans skapar vi en inspirerande kultur av samverkan inom lärandesektorn, där språk, närvaro och måluppfyllelse är våra främsta drivkrafter för framgång. Anpassade skolan tillhör skolområde Tingsholm och innefattar verksamheter på både grundskole-, gymnasie- samt vuxennivå. Anpassade skolan i Ulricehamns kommun ger elever med intellektuell funktionsnedsättning en utbildning anpassad efter varje elevs individuella förutsättningar. Den anpassade grundskolans kursplan är indelad i ämnen och följer grundskolans struktur. Här finns ytterligare en kursplan indelad i fem ämnesområden; estetisk verksamhet, motorik, kommunikation, vardagsaktivitet och verklighetsuppfattning. Anpassade skolan är i ett spännande utvecklingsskede där skolorna deltar i ett treårigt forskningsprogram med fokus på anpassade skolans kunskapsuppdrag. I det kollegiala samarbetet skapar vi utmaningar och utveckling. Vi söker nu en engagerad, driftig och kunnig medarbetare som tillsammans med oss vill bidra till utveckling av morgondagens anpassade skola. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag är att undervisa elever i anpassade grundskolans ämnen samt ämnesområden. Du planerar och genomför undervisning utifrån varje elevs förmåga, skapar goda förutsättningar för lärande samt stimulerar och utmanar elevernas utveckling och lärande. Som en av pedagogerna inom anpassade grundskolan har du, tillsammans med dina kollegor, ansvar för att ge eleverna det pedagogiska och sociala stöd de behöver. Det kan innebära att du som lärare även utför vissa arbetsuppgifter som vanligtvis åligger en elevassistent. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad speciallärare inriktning intellektuell funktionsnedsättning och har arbetslivserfarenhet inom anpassad skola samt inom övriga skolformer. Det är av stor vikt att du har kunskap och erfarenhet av att arbeta lågaffektivt med elever med autism. Gärna en utbildning i Studio 3 eller liknande. Det är meriterande om du har kunskaper i teckenspråk och alternativ kommunikation (AKK) samt god samt kompetens i hantering av digitala hjälpmedel. Du är en pedagogisk ledare som arbetar utifrån ett strukturerat arbetssätt, är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du har en god förmåga att bygga goda relationer med såväl elever, kollegor som vårdnadshavare. För att passa i rollen behöver du vara trygg och stabil även i situationer med stress. Du har en positiv inställning i utmanande situationer och är lösningsfokuserad. En tydlig kommunikation och ett lugnt förhållningssätt är viktigt, din goda empatiska förmåga likaså. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att genomföras fortlöpande under annonstiden för de två utlysta tjänsterna. Anställning sker dock först efter att erforderliga beslut har fattats. Vi ser gärna att du bifogar examensbevis i din ansökan. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Nu söker vi dig som vill jobba extra 3-5 dagar i veckan
Jovi Konsult AB
Lager- och terminalpersonal

Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta mer extra och vara behjälplig till större aktörer. Arbetet kommer mestadels bestå av truckkörning samt plock/pack. Du bör kunna arbeta både under dag- och kvällstid för att kunna få in arbetspass under veckorna som går. Din bakgrund Vi söker dig som alltid gör det där extra, du har rätt inställning till arbete och alltid ett leende på läpparna. Du har någon typ av erfarenhet ifrån jobb och är redo att starta omgående. Meriterande är om du har: Truckkort A + B Körkort B Krav Du har en annan sysselsättning på minst 50 %, förslagsvis studerar du eller så har du ett annat huvudsakligt arbete. Om företaget Företagen är ledande aktörer i sin bransch med säte i Göteborg. Urval Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Arbeta som personlig assistent och gör skillnad
Vivida Assistans AB
Personliga assistenter

OM JOBBET Är du en omtänksam person som vill jobba som personlig assistent? Då har du kommit rätt! En av våra kunder 2 mil utanför Tidaholm söker just dig som kan vara en personlig assistent som vågar ta i både när det gäller arbete med huset, bilen eller personlig omvårdnad. Till arbetsuppgifterna att vara behjälplig och stödja i de vardagliga sysslorna som måltider, tvätt, städning. Att följa med på aktiviteter utanför hemmet ingår också i tjänsten. Du kommer att behöva köra kundens bil i tjänsten.    DU SOM SÖKER ÄR Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet. Vi hoppas att du är flexibel och initiativtagande och gärna musikintresserad och gillar bilar. Erfarenhet som personlig assistent eller liknande är ett plus. Det är viktigt att du är stark fysiskt och vågar ta i. Att du förstår och talar svenska. Att personkemin stämmer kommer dock vara avgörande.     ÖVRIGA EGENSKAPER VI SER HOS DIG Du har körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen.    DET HÄR ERBJUDS DU Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!   ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD Extra vid behov. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie dag, kväll och helg.     LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.    TILLTRÄDE Omgående eller enligt överenskommelse    ANSÖKAN Sista ansökningsdag är 2025-07-08. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!   UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/belastningsregistret-barn-med-funktionsnedsattning/. Registerutdraget du ska använda heter "LSS – utdrag belastningsregistret" Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Säljande kundtjänstmedarbetare start 29 September
Bravura Sverige AB
Telefonförsäljare m.fl.

Har du ett naturligt driv för service och är nyfiken på försäljning? I den här rollen hanterar du inkommande samtal från kunder som redan visat intresse – inget kallt säljarbete. Motiveras du även av att arbeta mot uppsatta mål i en roll där du får chans att påverka din egen lön genom provision? Tjänsten passar dig som vill ha roligt på jobbet och samtidigt utvecklas i ett stort, väletablerat företag med goda möjligheter att växa – både professionellt och ekonomiskt. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia: https://www.bravura.se/karriar/telia/ Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som säljande kundtjänstmedarbetare hanterar du enbart inkommande samtal och frågor från Telias befintliga privatkunder via telefon. Vanliga ärenden som kunder ringer in om kan vara att de vill byta leverantör eller vill avsluta sin tjänst eller sitt abonnemang. Din huvudsakliga uppgift är att lyssna in till kundens behov och att ta reda på vad den faktiska anledningen är till att kunden vill säga upp avtalet. Utifrån behovet informerar du om Telias tjänsteutbud som kan ge dem en bättre lösning för att kunna behålla dem som nöjda kunder. Därmed blir merförsäljning en naturlig del av samtalet och den service som du förväntas ge. Vid start får du en gedigen introduktion med både teoretisk och praktisk utbildning, som ger dig alla verktyg du behöver för att känna dig trygg i din roll som säljande kundtjänstmedarbetare. Under hela uppdraget har du en nära dialog med din närmaste chef, vilket ger dig kontinuerligt stöd och möjligheter att utvecklas inom både service och försäljning. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Provisionen är något vi ser växer månad för månad och du har mycket goda möjligheter att kunna nå 10.000kr i månaden.  • Svara på inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare behåller du din motivation trots utmaningar och arbetar tills resultat är uppnådda. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo. Övrig information Start: 29 September Plats: Göteborg Lön: Fast lön + provision Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas.  Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Telia börjar träffa kandidater från vecka 35 på fysiska rundvandringar på kontoret i Gårda.  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Innesäljare till EDSBYN med placering i Göteborg
Konsultia AB
Företagssäljare

Om kundföretaget Nu söker vi en innesäljare till vår kund EDSBYN – en av Sveriges ledande tillverkare av kontorsmöbler. Med över 125 års erfarenhet av hantverk och innovation står EDSBYN för hållbarhet, kvalitet och design i världsklass. Produktionen sker i hjärtat av Hälsingland, och här blir du en del av ett företag med stark tradition, framtidsfokus och högt engagemang. Dina arbetsuppgifter Som innesäljare är du en viktig länk mellan EDSBYN och deras kunder. Du ingår i ett team med sex innesäljare på olika orter i Sverige och Norge. Tillsammans fungerar ni som ett engagerat kundteam som varje dag levererar service, kunskap och lösningsfokus. Din främsta uppgift är att hantera offertförfrågningar – du svarar på produktfrågor, sammanställer offerter och följer upp till färdig order i produktionen i Edsbyn. Med din känsla för service och noggrannhet säkerställer du att kunderna får sina möbler i rätt utförande och i rätt tid. • Eftergymnasial utbildning och/eller rätt personliga egenskaper för rollen • Erfarenhet av projektledning eller ett starkt intresse för projektbaserat arbete • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift • Erfarenhet från möbelbranschen är meriterande, men inget krav Din profil Du är en relationsbyggare som skapar förtroende och långsiktighet i dina kundkontakter. Du är nyfiken, lyhörd och har lätt för att sätta dig in i kundens behov. Med ett lösningsorienterat arbetssätt och vilja att skapa verkligt kundvärde är du ett viktigt stöd till både kollegor och kunder. Du trivs i team, är självgående och tar gärna egna initiativ. Du arbetar strukturerat och har koll på både detaljer och helheten. Övrig information Placeringsort: Göteborg Omfattning: Heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning Distansarbete: Viss möjlighet till arbete på distans Anställning: Direkt hos kundföretaget EDSBYN Sista ansökningsdag: 1 augusti 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Rekryteringsprocessen hanteras av Konsultia. Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT Konsultia är specialiserade på industribemanning och arbetar med många starka och välkända uppdragsgivare. Vi har kollektivavtal med marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Merparten av våra konsulter är tillsvidareanställda och arbetar på långa uppdrag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifieringar enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Våra kontor finns i Helsingborg, Göteborg, Eskilstuna, Mora, Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå och Gällivare. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Stödpedagog till Skogabergs BmSS
GÖTEBORGS KOMMUN
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en stödpedagog till Skogabergs BmSS! Skogaberg ligger i Backaområdet på Hisingen. Här bor fem brukare med olika funktionsvariationer så som intellektuella funktionsvariationer och autism. Personalgruppen består av sex personer. De boende är väldigt självgående och du som arbetar här kommer därför främst att vara en stöttande hand i individernas vardag. Under veckodagarna är hyresgästerna på daglig verksamhet och då arbetar man enbart kväll eller sovande jour. Under helgen har vi bemanning under hela dygnet och du kan då komma att arbeta dagtid under helger. Som stödpedagog hos oss ingår du i ett team av engagerade stödassistenter, vars gemensamma uppdrag är att bidra till ett meningsfullt liv med stöd i vardagen, stöd till aktiviteter och upprätthållande av sociala kontakter. Du stödjer stödassistenterna i verksamheten med metoder, rutiner och social dokumentation samt bidrar till att upprätthålla strukturen i verksamheten. Du skall även vägleda och reflektera kring bemötandefrågor och förhållningssätt. Vara ett stöd i arbetet med att utveckla individuellt anpassade metoder för att främja delaktighet och självständighet. I ditt uppdrag som stödpedagog arbetar du med kvalitetsuppföljning och kvalitetsutveckling i verksamheten. Du ingår även i ett nätverk inom området med övriga stödpedagoger och du har metodutvecklare som stöd i arbetet med kvalitet och metoder. Verksamheten bedrivs dygnet runt och vi utgår från hyresgästernas behov och reviderar arbetstider utifrån det. KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kommunikationen är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 är därför ett krav. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Det är meriterande om du har erfarenhet inom vård och omsorg, det är också meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat med personer med autism eller intellektuella funktionsvariationer. Vi ser det även som positivt om du som söker har erfarenhet inom LAB (lågaffektivt bemötande), AKK (alternativ och kompletterande kommunikation samt ESL (ett självständigt liv). Det är meriterande om du har kunskaper i social dokumentation och om du har god datorvana. Det är även meriterande om du har B-körkort. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du jobbar för att eleven/kunden/brukaren får vad den personen behöver. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Chaufför, sommarjobb

PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande Second hand-kedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 56 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Men genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla second hand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion som går att uppbringa. Vid vårt Servicecenter i Vårgårda tar vi bland annat hand om insamling av textil i Västra Götaland. Till detta arbete behöver vi nu en chaufför. OM TJÄNSTEN Sommarjobb under tiden 2025-06-23 – 2025-08-08 med ledigt vecka 29. Som chaufför hos oss kör du olika turer i Västra Götaland med C-lastbil för att tömma våra klädboxar. I arbetsuppgifterna ingår att se till att boxarna är hela och fungerande, samt att hålla rent och snyggt runt dem. Du ansvarar för lastbilen och ser till att den håller ett gott skick. Du ska vara serviceinriktad gentemot de människor du möter, då du är en representant för PMU:s varumärke. Arbetet utförs dagtid, måndag-fredag. Tjänsten utgår ifrån Vårgårda och är ett vikariat på heltid med tillträde snarast. Möjlighet finns att det kan bli en tillsvidaretjänst. Platschefen i Vårgårda är din närmaste chef. DEN VI SÖKER Som person är du serviceinriktad, självgående och ansvarstagande. Du innehar giltigt C-kort och YKB. Är händig då det ingår en del praktiska arbetsuppgifter som att hålla ordning på insamlingsboxarna och lastbilen. DIN ANSÖKAN Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen på riktigt? Kontakta Dennis Nyström på 010-252 02 24 eller [email protected] Vi ser fram mot din ansökan så snart som möjligt. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till Dennis Nyström. Märk din ansökan med ”Chaufför”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande. PMU – EN DEL AV PINGST PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring. Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och second hand-butiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personlig assistent
Skara kommun
Personliga assistenter

Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Välkommen till Skara kommun – vi söker personliga assistenter som brinner för att skapa meningsfulla aktiviteter och en trygg vardag för andra! Vi har implementerat Microsoft Teams 360 för att effektivisera kommunikationen mellan medarbetare, stödpedagoger och enhetschefer. Genom att kombinera digitalisering med personcentrerad vård och pedagogiska metoder stärker vi användningen av välfärdsteknik. LifeCare och integrering av elektronisk tidsrapportering (ELT) förenklar tidsrapporteringen till Försäkringskassan. Detta frigör tid för individanpassat stöd av hög kvalitet, samtidigt som vi kontinuerligt höjer vår digitala mognad och säkerställer en trygg och effektiv digital arbetsmiljö. Ditt uppdrag Som personlig assistent hos oss kommer du att arbeta nära individer som har olika behov av stöd och omvårdnad. Du bidrar till att utveckla en meningsfull vardag och säkerställer att insatserna utformas utifrån enskilds behov och vilja. Insatserna utförs med en rehabiliterande/habiliterande ansats för att så långt som möjligt främja och bibehålla individens förmågor. Det här är ett arbete som är viktigt, på riktigt. Nu får du möjligheten att vara med och verkställa ett nytt ärende hos oss på personlig assistans. Vem är du? Vi söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent till en person med en förvärvad hjärnskada. Vi ser gärna att du har erfarenhet av, eller kunskap om, hur hjärnskador påverkar kognition, beteende och kommunikation. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av att bemöta och stötta individer med hjärnskador på ett lågaffektivt sätt. Du trivs med att skapa en stimulerande, trygg och säker miljö för andra och har erfarenhet av att använda alternativ kommunikation som stöd. Du har en god förmåga att samarbeta med både kollegor och anhöriga för att säkerställa bästa möjliga vård. Arbetet innebär att skapa trygghet och förutsägbarhet genom lågaffektivt förhållningssätt samt att kunna anpassa ditt bemötande utifrån assistansanvändarens behov. Arbetet kan vara både fysiskt och psykiskt krävande, så vi söker dig som är lyhörd, tålmodig, och trygg i din yrkesroll.  Du förväntas vara bekväm med att använda digitala verktyg och har en vilja att utvecklas i din digitala kompetens. Du är lösningsfokuserad, nyfiken och har en förståelse, eller en önskan om, att förstå hur digitala verktyg kan bidra till en mer effektiv och kvalitativt stöd. Arbetstider Arbetstiderna är förlagda till dygnets alla timmar samt varannan helg. Det innebär att arbetet innehåller dag, kväll samt nattpass. Vi förlägger arbetstiden enligt ATL och i tjänsten ingår sovande jour.  Kvalifikationer  Undersköterskeutbildning eller annan utbildning som bedöms lämplig   Erfarenhet av lågaffektivt bemötande, alternativ och kompletterande kommunikation ex. kommunikationshjälpmedel och tydliggörande pedagogik Kunskaper inom förvärvade hjärnskador och erfarenhet av personlig assistans ses som meriterande B-Körkort Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.    Övrig information Rekryteringsprocessen påbörjas omgående och urval, intervju och tillsättning kan komma att ske under ansökningsperioden. Vi tillämpar provanställning. Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.  Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/

24 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025