Just nu söker vi på Manpower lagerarbetare till ett uppdrag hos våra kunder i Viared. Är du på jakt efter ett extrajobb som ständigt bjuder på nya utmaningar och som dessutom bjuder på variationsrika arbetsdagar? Då kan det här vara din nästa utmaning! Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kund. Om jobbet som lagerarbetare Som lagerarbetare ansvarar du för att arbeta med orderplock samt säkerställa och optimera lagernivåer. Dessutom ansvarar du för att sortera och placera gods till rätt del av lagret. Arbetsuppgifterna handlar mestadels om att plocka och packa till butik och online-kunder. För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta fysiskt då tunga lyft förekommer och att du står och går hela dagarna. Start för tjänsten är omgående och du ska kunna jobba minst 2 pass i veckan, främst måndagar och tisdagar. Arbetstiderna för tjänsten är på dagskift 7.00-16.00/8.00-17.00. Övrigt * Placeringsort: Viared, Borås * Anställningsform: Extrajobb vid behov * Arbetstider: Dagskift Är du vår nya lagerarbetare? Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med orderplock och lagerhantering. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta på lager. Vi söker dig som * har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - exempelvis: deltidsjobb, studier, elitidrott, egen företagare * har fyllt 18 år * har god svenska i både tal och i skrift * kan jobba minst 2-3 pass i veckan Det är även meriterande för tjänsten om du * har erfarenhet av arbete inom lager och orderplock * har körkort och tillgång till bil * har truckkort A1-A4 och B1-B6 * har erfarenhet av truckkörning För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har god förmåga att arbeta effektivt och att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Det är också viktigt att du sätter ambitiösa mål. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Är du på jakt efter ett jobb som ständigt bjuder på nya utmaningar och som dessutom kontinuerligt utmanar dina kunskaper? Då kan det här vara din nästa utmaning! Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som lagerarbetare hos en välkänd kund inom logistikbranschen i Viared, Borås. Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos vår kund. Om jobbet som lagerarbetare Som lagerarbetare kommer du att ha en spännande roll med olika utmaningar. Bland annat kommer du att arbeta med orderplock samt säkerställa och optimera lagernivåer. Dessutom kommer du tillsammans med ditt team sortera och placera gods till rätt del av lagret samt flytta och lagra varor på lastpall med hjälp av truck. Du kommer att jobba heltid och arbetstiderna är både på dag- och kvällsskift. Övrigt * Placeringsort: Borås * Arbetstider: Dagtid och kvällstid * Anställningsform: Heltid, 6 månaders visstidsanställning Är du vår nästa stjärna? Den här tjänsten passar dig som tycker om att arbeta med hela kroppen och som gillar arbete i högt tempo. Det är också viktigt att du tar ansvar för ditt arbete. Det dagliga arbetet kräver att du är stresstålig, är självgående och har en genuin vilja att göra ett bra jobb! Vi söker dig som * Har god svenska i både tal och i skrift * har god fysik * har körkort och tillgång till bil Det är även meriterande om du * har truckkort A1-A4 samt B1-B4 * erfarenhet av truckkörning från tidigare arbete * har jobbat på lager tidigare * har övrig lager- och industrivana För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har ett stort driv och att du strävar efter att göra det lilla extra. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra invånare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet, för oss är det viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Just nu händer det mycket spännande utveckling i vår kommun och vår organisation. Vi är i startgroparna för en gigantisk nyetablering i vårt industriområde Lockryd, som med sitt läge mitt i hjärtat av Sjuhärad också ger näring åt hela regionens utveckling. Vi genomför också vår största satsning på skolor någonsin och bygger två nya, moderna skolor i södra kommundelen. Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet! ARBETSUPPGIFTER Tjänsten består av ca 40% Dans i skolan/förskolan och ca 40% frivillig dansundervisning varje vecka. I Dans i skolan/förskolan som sker på dagtid kommer du att åka runt i kommunens 6 skolor och ha dans i projektform ca 8 veckor/år och skola. Den frivilliga dansen är i vår danssal på Kulturskolan i Svenljunga två eftermiddagar i veckan. Du kommer jobba i ett härligt arbetslag som består av kulturskolelärare som brinner för sitt jobb och sin kulturskola. Du kommer också möta en massa härliga barn som längtar efter sin dans. KVALIFIKATIONER Önskvärd dansutbildning och erfarenhet av att jobba med barn och unga. B-körkort och tillgång till bil ÖVRIGT Dina personuppgifter kommer att användas inom Svenljunga kommun och av personer som arbetar med rekrytering. Det är den nämnd som står för rekryteringen som är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av personuppgifter. Vill du veta vem det är som är personuppgiftsansvarig för dina uppgifter kan du kontakta oss via [email protected] eller 0325-180 00. Syftet med behandlingen av personuppgifter är för att de ska användas för rekryteringsändamål. Den rättsliga grunden är samtycke för att kunna administrera och dokumentera rekryteringsprocessen. De uppgifter som kommer att lagras och sparas med anledning av överklagande förfarandet är uppgifter du själv angett, ditt CV, ditt personliga brev samt eventuell övrig information som du anger till oss. Vi gallrar dina uppgifter efter 2 år. Har du synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du anser att de står i strid med dataskyddsregelverken bör du informera oss snarast. Detta kan du göra genom att ta kontakt med oss via [email protected] eller 0325-180 00 eller vårt dataskyddsombud. Du kan också lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten ([email protected]). Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Om du vill läsa mer om dina rättigheter eller hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa det på vår webbplats. https://svenljunga.se/ovrigt/om-personuppgifter Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Till vår kund strax utanför Tranemo söker vi nu en slipare! Vi ser gärna att du som söker bor i närområdet då tanken är att övergå i anställning efter inhyrningsperioden. Vi söker dig som är en skicklig slipare med erfarenhet av att arbeta i rostfritt material, både med maskin och för hand. Du bör kunna förstå instruktioner samt kommunicera på svenska. Är du noggrann, kvalitetsmedveten och gillar finlir är detta jobbet för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Krav. -Tidigare erfarenhet av slipning -Driven och noggrann Start: omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: dagtid Din profil Vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Vi älskar att ge service och skapa goda inom- och utomhusmiljöer! Vi söker just nu en teamledare med kompetens inom städ och servicetjänster och har känslan för hur man levererar just, Bra service! För att matcha vårt team brinner du för att göra det fint för andra och har god förståelse för kvalité samt vill vara delaktig i ett arbetsfokuserat och utvecklande arbetslag. Som teamledare inom städ ansvarar du för att planera, leda och följa upp det dagliga arbetet inom städteamet. Du är en nyckelperson i att säkerställa att uppdragen utförs med hög kvalitet, att rutiner följs och att kunderna blir nöjda. Du sätter begränsningarna! Tjänstens arbetstider följer verksamhetens behov. Krav för tjänsten: * Minst 18 år * Talar och förstår svenska och/eller engelska i tal och skrift * Erfarenhet inom service och städ, gärna som teamledare eller arbetsledare som har god förmåga att planera och organisera arbetet. * Är ansvarstagande, lösningsfokuserad och serviceinriktad * Körkort Meriterande * Utbildning i SRY/Pryl eller liknande utbildning Vi följer gällande kollektivavtal fastighetsanställdas serviceentreprenads avtal och är medlem hos Almega. Välkommen in med din ansökan.
Hej blivande tandläkare-kollega! Vill du jobba på en av landets ledande och snabbast växande tandvårdskedjor? Happident växer så det knakar och vi expanderar nu och söker en driven tandläkare som är trygg i sin roll. Vi som arbetar på Happident är trygga i vår kompetens. Därför kan vi också vara okomplicerade och varma, inkluderande och lyhörda. Vår kultur är familjär och prestigelös samtidigt som vi drivs av kvalitet och utveckling. Missa inte att bli en del av Happident. Välkommen med din ansökan! Är du vår framtida kollega? Är du lagom glad men inte helt Happi? Är du nyfiken på Happident och vill bli en #Happidentare. En #Happidentare kännetecknas av en person med stark driv och passion för utveckling och en ständig strävan mot att bedriva tandvård i världsklass. Vi ser att du precis som oss arbetar för att ge dina patienter bästa möjliga vård och tillhandahåller högsta möjliga servicenivå. På Happident är vi ett lag, och vi är bäst tillsammans, därför ser vi att du är samarbetsvillig, kommunikativ och empatisk. Vi är en grupp av tandläkare och specialister som arbetar med modern utrustning och den senaste tekniken där innovation och utveckling präglar allt vi gör. Hos Happident har vi gemensamma klinik och terapimöten där du får möjlighet till gemensam diskussion och reflektion. Genom detta har du möjlighet till stor påverkan och utveckling av din arbetsplats tillsammans med dina kollegor. Möjlighet att utvecklas Happidents ambition är att tillhandahålla högsta möjliga odontologiska kvalitet. Hos oss finns det stora möjligheter att utvecklas för alla yrkeskategorier. Vårt arbete inom kvalitetsutveckling är omfattade och vi investerar i utbildning och utrustning. Happident profilerar sig stort inom elektiv tandvård (implantat, aligners, composite bonding och facial estetics). Vi anpassar din tjänst beroende på vad du vill arbeta med odontologiskt men är också lyhörda för vad du vill utvecklas inom. Vi säkerställer en gedigen introduktion och utbildning/mentorskap med tillgång till stort antal patienter där du kan utföra olika behandlingar kontinuerligt på kliniken. Följ med oss på resan i skapandet av en kundupplevelse i världsklass! Vad vi erbjuder Goda arbets-och lönevillkor TGL, TFA, sjukförsäkring och generöst friskvårdsbidrag Individuellt anpassade pensionsavsättningar Individuell lönesättning och utvecklingsplan Goda möjligheter att klättra inom företaget Flertalet gemensamma aktiviteter under året, bland annat middagar, föreläsningar och afterwork där hela företaget samlas för teambuilding Bonus Om Happident Happident är den enda större tandvårdsorganisation i Sverige som helt ägs och drivs av tandläkare. Vår ägare och grundare leg tandläkare Mazdak Eyrumlu har närmare 25 års erfarenhet att både arbeta som tandläkare och också att bygga och driva tandvårdskliniker där tandvårdspersonalen kan utvecklas för att kunna bedriva en heltäckande kvalitativ tandvård. Vår ambition är att behålla fördelarna med att arbeta i en mindre privat tandvårdsklinik men samtidigt ha de stora fördelarna att var en del av en större organisation som satsar på utveckling. Happident är en av landets största tandvårdskedjor med över 20 kliniker på flera orter. Vi erbjuder barn och vuxen allmän, akut och estetisk tandvård. Med över 100 000 patientbesök och närmare 200 medarbetare blir du en del av ett stort nätverk med vår bredd stora möjligheter både till personlig utvecklig och vidareutbildning. Tillsammans vill vi utmana och höja kvalitet och utvecklingstakt inom svensk tandvård. Skicka in din ansökan idag! Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor om tjänsten, vänligen vänd er till vår ägare och tandläkare Mazdak Eyrumlu Praktisk information Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tills vidare med provanställning 6 månader Omfattning: Heltid Placering: Vasa Kontaktperson: Leg tandläkare Mazdak Eyrumlu, [email protected] HR-ansvarig: Cecilia Lassen, [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Alla ansökningar hanteras via Happident rekryteringssida, där du kan skapa en profil samt ladda upp CV och personligt brev.
Volvokoncernen bidrar till ett ökat välstånd genom att erbjuda transport- och infrastrukturlösningar som lastbilar, Vill du arbeta i en modern och tekniskt avancerad miljö med stort utrymme för eget ansvar? I den här rollen som MEK-konstruktör får du möjlighet att kombinera analytiskt tänkande med kreativ problemlösning samtidigt som du har flexibilitet att arbeta på distans 1–2 dagar i veckan. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga ansvarsområden: -Utföra konstruktions- och designuppdrag för en omfattande maskinpark inom gjutning, bearbetning och montering. -Granska, uppdatera och arkivera teknisk dokumentation för produktionsutrustning -Fungera som tekniskt stöd i produktionen och stötta kollegor med din expertis. -Vi arbetar med den senaste tekniken och CAD-verktygen, och är stolta över vår digitala fabrik där innovation står i fokus. Vem är du? Du är en positiv och utåtriktad person som ser möjligheter snarare än hinder. Du har god kommunikativ förmåga och är lätt att samarbeta med, både i tekniska diskussioner och i det dagliga arbetet. Vi tror att du har en akademisk examen, eller motsvarande erfarenhet, med inriktning mot underhållsteknik eller närliggande område. Du är van vid att ta eget ansvar och trivs med att arbeta självständigt, ofta i uppdragsform där både initiativförmåga och struktur är viktiga. För att lyckas i rollen behöver du: -Ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift (dokumentation sker på svenska) -Vana att arbeta med teknisk dokumentation och strukturerat arbetssätt -Ha erfarenhet av CAD-verktyg – kunskap i Autodesk Inventor är ett extra plus. Att bli en del av Volvo i Skövde är mer än bara ett jobb – det är en framtidsmöjlighet. Här får du chansen att arbeta inom en global organisation som ligger i framkant av moderna produktionslösningar. Hos oss får du inte bara konkurrenskraftig ersättning och attraktiva förmåner – du får också en stödjande arbetsmiljö där din utveckling är viktig. Är detta något för dej? Om du är ivrig att använda dina färdigheter och idéer för att göra konkret skillnad – då vill vi gärna höra från dig. Ansök nu för att bli en del av vår resa mot att skapa hållbara transportlösningar för framtiden, dock senast den 25 juli, intervjuer kommer att påbörjas v34-35. Vi uppmuntrar även dig som kanske inte uppfyller alla kriterier att söka – låt oss avgöra tillsammans! Frågor? Kontakta gärna: Jenny-Ann Nilsson Chef Central Design & Engineering GTO, [email protected] Vi respekterar din dataintegritet och tar därför inte emot ansökningar via e-post. Vilka vi är och vår värdegrund Vårt fokus på inkludering, mångfald och jämlikhet erbjuder alla anställda möjligheten att kunna vara sig själv och att arbeta och utvecklas i en trygg och stödjande miljö, fri från trakasserier och diskriminering. Vi hoppas därför att du ansöker och låter oss avgöra din lämplighet, även om du känner att du inte uppfyller alla kvalifikationer i arbetsbeskrivningen. Att ansöka till detta jobb ger dig möjligheten att bli en del av Volvo Group. Varje dag, över hela världen, skapar våra lastbilar, bussar, motorer och anläggningsmaskiner, i kombination med våra finansiella tjänster och lösningar, förutsättningar för ett hållbart och modernt samhälle. Vi är fler än 100 000 medarbetare som bidrar med att forma vår framtid med effektiva, säkra och hållbara transportlösningar. Genom att bli en del av Volvo Group kan vi erbjuda dig fantastiska karriärsmöjligheter, här finns gott om plats för passionerade och drivna människor som vill uppnå sin fulla potential. Group Trucks Operations omfattar all produktion av koncernens tillverkning av Volvo, Renault och Mack lastbilar samt motorer och transmissioner. Vi orkestrerar även reservdelsdistributionen för Volvokoncernens kunder globalt och designar, driver och optimerar logistik och leveranskedjor för alla varumärken. Vi har 30 000 anställda vid 30 fabriker och 50 distributionscenter över hela världen. Vårt globala fotavtryck erbjuder en möjlighet till en internationell karriär i en toppmodern industriell miljö, där ständiga förbättringar är grunden. Eftersom vår planet står inför stora utmaningar ligger vi - en av de största industriorganisationerna i världen - i framkanten av innovation. Vi är redo att anta utmaningen. Vill du gå med oss?
Vi söker en stödpedagog till vårt korttidsboende för barn, Lambo. Lambo verkställer beslut om korttidsvistelse och korttidstillsyn inom ramen för LSS och socialtjänstlagen. Du kommer vid behov att samplaners med Daglig verksamhet som har verksamhet på tre olika platser; Bergsäter, Kommuncaféet och i Hantverkshuset. Verksamheterna är belägna i centralorten. I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra invånare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet, för oss är det viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Det händer mycket spännande utveckling i vår kommun och vår organisation. Nu fokuserar vi särskilt mycket på barn och ungdomar. Vi har genomfört vår största satsning på skolor någonsin och byggt två moderna skolor i södra kommundelen. Vår uppskattade Familjecentral får snart sällskap av en Barn- och ungdomscentral. Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet! ARBETSUPPGIFTER Som stödpedagog arbetar du i verksamheten, men har också ett utökat uppdrag och ansvar i det pedagogiska arbetet. Du kommer ha ett nära samarbete med den stödpedagog som är anställd på korttidsenheten Lambo. Stödpedagogen använder, utvecklar och individuellt anpassar pedagogiska metoder i det vardagsnära arbetet med syfte att stödja barnen och ungdomarnas delaktighet och självständighet. Observation och kartläggning av behov, genomförandeplanering, dokumentation samt uppföljning av individuella mål är grunden i arbetet. Stödpedagogen har också ett ansvar att driva den pedagogiska utvecklingen i verksamheten tillsammans med kollegor, samordnare och chef. Arbetsuppgifterna kan även innefatta nedanstående områden: • Metodutveckling • Omvärldsbevakning • Utforma och revidera rutiner • Kvalitetssäkring, uppföljning och analys av verksamheten • Handledning av studenter Arbetssituationen kräver att du trivs med att arbeta självständigt med några barn/ungdomar och/eller riktat mot ett specifikt barn/ungdom. KVALIFIKATIONER Verksamheten kräver en hög flexibilitet och ställer höga krav på förmågan att arbeta självständigt såväl som i grupp. Vi söker dig som är flexibel, ansvarsfull och idérik, Du kan planera och utföra samt självständigt fatta egna beslut i enlighet med befogenheter. Du har körkort B (manuell växellåda) Du ska ha en eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet/socialt arbete som omfattar minst 200 yh-poäng eller 60 högskolepoäng eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Skicka med dina utbildningsintyg i ansökan. Ett krav är att du har jobbat inom funktionshinder verksamhet och samt att du ska har erfarenhet och känna dig bekväm med att arbeta med barn/ungdomar som kan bli utåtagerande. Att ha arbetet med barn och ungdomar är meriterande. Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Dina personuppgifter kommer att användas inom Svenljunga kommun och av personer som arbetar med rekrytering. Det är den nämnd som står för rekryteringen som är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av personuppgifter. Vill du veta vem det är som är personuppgiftsansvarig för dina uppgifter kan du kontakta oss via [email protected] eller 0325-180 00. Syftet med behandlingen av personuppgifter är för att de ska användas för rekryteringsändamål. Den rättsliga grunden är samtycke för att kunna administrera och dokumentera rekryteringsprocessen. De uppgifter som kommer att lagras och sparas med anledning av överklagande förfarandet är uppgifter du själv angett, ditt CV, ditt personliga brev samt eventuell övrig information som du anger till oss. Vi gallrar dina uppgifter efter 2 år. Har du synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du anser att de står i strid med dataskyddsregelverken bör du informera oss snarast. Detta kan du göra genom att ta kontakt med oss via [email protected] eller 0325-180 00 eller vårt dataskyddsombud. Du kan också lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten ([email protected]). Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Om du vill läsa mer om dina rättigheter eller hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa det på vår webbplats. https://svenljunga.se/ovrigt/om-personuppgifter Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta för att förbättra livsvillkoren för våra målgrupper och driva utvecklingsarbete? Då är du välkommen att söka till vår ledningsgrupp i Angered! Tjänstens placering är inom förvaltningen för Funktionsstöd, där du kommer ha ansvar för ett korttidshem och fem administratörer med uppdrag som schemaplanerare. Rollen som enhetschef innefattar mycket samarbete med andra delar av verksamheterna som exempelvis bostad med särskild service och daglig verksamhet. Du kommer även ha nära samarbete med bemanningscontroller. Korttidshem är en insats som beviljas enligt lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade, LSS och i vissa fall enligt Socialtjänstlagen, SoL. Boendet har fem rum och personer får vistas där utifrån beslut ett visst antal dygn i månaden. På enheten är det ca 12 medarbetare. Som enhetschef har du övergripande ansvar för verksamheten innefattande personal, ekonomi och arbetsmiljö, samt arbetar i gemensamma nätverk för att utveckla viktiga frågor gällande målgruppen. Du deltar även i verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete. För att ge goda förutsättningar för ditt ledarskap har du stöd av verksamhetsutvecklare, metodutvecklare, stödpedagoger, ekonom och HR-specialist. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschefen och ingår i ledningsgruppen tillsammans med tio chefskollegor, som har ansvar för andra boenden i området. Hela ledningsgruppen träffas varje vecka, och därtill ingår enhetscheferna i flera olika forum utifrån utvecklingsområden. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleexamen inom beteendevetenskap, social omsorg, socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är även nödvändigt att du har goda kunskaper om gällande SOL och LSS i arbetet kring personer med olika funktionsnedsättningar. Positivt om du även har minst 7,5 högskolepoäng inom socialrätt. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att bedriva utvecklingsarbete och du behöver även kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet inom funktionshinderområdet. Det är även positivt om du har kunskap om schemaplanering. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Samtidigt arbetar du bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Slutligen motiveras du av att lära dig nya saker och utvecklas. Du kommer själv med nya idéer och tar initiativ till förbättringar. Du omvärldsbevakar aktivt inom ditt yrkesområde och reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Intervjuer för tjänsten kommer att ske på plats på Selma Lagerlöfs Torg 2 onsdagen den 30 juli. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Verksamhetsområdet Första anspråk verkar inom avdelningen Sjukförsäkring och består av tre områden. Som controller ingår du i en arbetsgrupp bestående av fyra controllers/verksamhetssamordnare som stöttar både verksamhetsområdet och områden. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att verksamhetschef och områdeschef får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du finns med regelbundenhet ute på de lokala orterna för dialog och stöd till team och enheter. Du ingår även i verksamhetsområdets ledningsgrupp och vid behov områdens ledningsgrupp. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • har erfarenhet av att jobbat som controller inom försäkringsförmån • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Borås, Östersund, Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Skövde, Luleå, Sundbyberg, Västerås. Placeringsort utöver går att diskutera. Intervjuer planeras till den 16 juli 2025. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Sanja Galic, 010-119 49 46 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Micaela Kallaris, [email protected], 010-113 44 89 och Mona Högsborg, [email protected], 010-113 44 83 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76. Saco-S: Helena Henningsson Viberg, 010-111 21 91. Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Välj ett jobb för att visa detaljer