Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är vi 3700 medarbetare med 120 olika yrken som tillsammans bidrar till det varje dag. Vilken roll vill du spela? Oavsett roll kan vi erbjuda dig ett meningsfullt, tryggt och utvecklande arbete där du finns till och gör skillnad för andra. Våra medarbetare säger ofta att SÄS är ett ”lagom stort sjukhus” – det är så pass stort att man kan utvecklas och göra karriär och så pass litet att det finns en känsla av gemenskap över verksamhetsområdena. Hos oss finns en framåtanda och det pågår alltid spännande satsningar och forskning för att förbättra vården för våra patienter och möta framtidens utmaningar inom hälso- och sjukvård. Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/s%C3%B6dra-%C3%A4lvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv Om vår lediga tjänst Vi söker dig som är genuint intresserad av att arbeta med människor med psykiatrisk problematik. Hos oss kommer du få möjlighet att möta patienter i alla åldrar och sjukdomstillstånd vilket gör att arbetet blir både utmanande, stimulerande och varierande. Som sjuksköterska hos oss arbetar du med triagering och bedömningar av vårdbehovet för människor som söker akut vård, telefonrådgivning och stöd till vårdgrannar, samverkanspartners och medborgare. Du deltar i enhetens utvecklingsarbete och erbjuds kompetensutveckling utifrån de mål som finns uppsatta för verksamheten. Vi är måna om att du ska få en bra introduktionen och därför anpassas den efter din erfarenhet. I tjänsten ingår att du kommer att arbeta dag och kväll samt var 4 av 10 helger enligt EU-anpassat schema med 11-timmars dygnsvila. Om oss på akutmottagning psykiatri Psykiatriska akutmottagningen vänder sig till vuxna som är i behov av akut psykiatrisk vård inom upptagningsområdet Södra Älvsborg. Akutmottagningen har ett mobilt psykiatriskt team vilket innebär konsultation gentemot vårdgrannar och patienter samt akuta hembesök för bedömningar. På akutmottagningen koordinerar vi också med andra aktörer för att rätt patient ska befinna sig på rätt plats. Akutmottagningen har även ett nära samarbete med ambulans och polis. I teamet ingår sjuksköterskor/ specialistsjuksköterskor inom psykiatri, mentalskötare, specialistläkare och sekreterare. Din profil Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med minst fyra månaders erfarenhet av yrket. Du får gärna ha erfarenhet av psykiatrisk vård och vi ser det även som meriterande om du är specialistutbildad inom psykiatri. Vi värdesätter egenskaper såsom god samarbetsförmåga, flexibilitet, god social kompetens och nyfikenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet i urvalsprocessen. Läser du sista terminen på sjuksköterskeprogrammet eller har mindre än fyra månaders yrkeserfarenhet hänvisas du att söka till våra introduktionsprogram. Läs mer om SÄS introduktionserbjudande till dig som nyexaminerad sjuksköterska här. Övrigt Vi värnar om allas trygghet och begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret på alla som erbjuds anställning hos oss. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga kopia på din yrkeslegitimation med sin ansökan. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Socialtjänsten i Borås Stad söker en engagerad och erfaren verksamhetsutvecklare som vill vara med och forma framtidens socialtjänst! Som verksamhetsutvecklare inom socialtjänsten i Borås Stad får du en nyckelroll i omställningen mot en långsiktigt hållbar, mer förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst. Detta arbete sker i linje med införandet av den nya socialtjänstlagen. I Borås Stad bedrivs socialtjänsten inom fyra förvaltningar: Vård- och äldreförvaltningen, Sociala omsorgsförvaltningen, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen samt Arbetslivsförvaltningen med Försörjningsstöd. Tjänsten är organisatoriskt placerad inom Individ- och familjeomsorgsförvaltningen, men uppdraget omfattar samverkan med samtliga fyra sociala förvaltningar. Du kommer även att arbeta nära Stadsledningskansliet, som ansvarar för stadens övergripande strategiska utveckling. Detta innebär att du får en central och strategiskt viktig roll där du bidrar till att driva utvecklingsarbete inom både det sociala klustret och Borås Stad som helhet. Vi erbjuder en spännande och utmanande roll där du blir en del av en framåtblickande och lärande organisation, med engagerade kollegor och goda möjligheter till utveckling och kompetensutveckling. Verksamhetsutvecklare med fokus ny socialtjänstlag! Arbetsuppgifter Ditt huvudsakliga uppdrag är att stödja de fyra sociala förvaltningarna i omställningsarbetet och att samordna det stadsövergripande utvecklingsarbetet tillsammans med Stadsledningskansliet. Särskilt fokus ligger på att stärka samverkan, både mellan andra förvaltningar i staden och med andra aktörer såsom hälso- och sjukvård, skola, civilsamhälle och myndigheter med främjande och förebyggande uppdrag. Leda och samordna projekt och insatser kopplade till införandet av den nya socialtjänstlagen. Utföra läges- och behovsanalyser på övergripande nivå, samt vid behov utföra uppföljande läges och behovsanalyser på förvaltningarna. Utreda frågor kopplade till omställningsarbetet utifrån nya socialtjänstlagen Sammanställa rapporter från genomförda projekt, utredningar, läges- och behovsanalyser och liknande. Stödja förvaltningarnas arbete för att säkerställa en framgångsrik omställning till en förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst. Övrig information För frågor under v.27 och 31 kontakta Hans Abrahamsson, Förvaltningschef Individ- och familjeomsorgsförvaltningen För frågor under v. 32 kontakta Katrin Kjellberg, Kvalitet- och Utvecklingschef Sociala omsorgsförvaltningen För frågor under v. 28, 29 och 30 kontakta Christian Fast, Kvalitet- och utvecklingschef Arbetslivsförvaltningen Intervjuer planeras till v. 33 och 34 Välkommen med din ansökan till Borås Stad - tillsammans skapar vi en hållbar framtid! Kvalifikationer Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom socialt arbete, samhällsvetenskap eller annan akademisk examen som vi bedömer likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete, gärna inom offentlig sektor, samt god kännedom om socialtjänstens uppdrag, verksamhet och regelverk. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av kvalificerade utredningar, gärna kopplade till socialtjänstens områden, och är van vid att analysera komplexa situationer. Du har förmågan att omsätta dina analyser i konkreta och effektiva lösningar. Vi söker dig med stark kommunikativ och pedagogisk förmåga som uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har tidigare lett förändringsarbete på strategisk nivå och har en god samarbetsförmåga. Samtidigt trivs du med att ta eget ansvar och arbeta självständigt. Som person är du engagerad och drivande med ett genuint intresse för sociala frågor och samhällsutveckling. Du är strukturerad med en strategisk helhetssyn med förmåga att hantera förändringar. Du motiverar och stödjer kollegor i utvecklingsarbetet. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.
Isoleringsmontör med erfarenhet sökes till Isolering i väst AB Vi söker en erfaren och självständig Isoleringsmontör till vårt team! Om Isolering i Väst AB: Isolering i Väst AB är ett nystartat företag med personal som har lång erfarenhet inom isolerings branschen. Vi arbetar med isolerings lösningar för industri, bygg och VVS och är stolta över att leverera hög kvalitet och god service till våra kunder. Vårt arbetsområde omfattar hela Västra Götalands län och vi har ett gott rykte som en trygg och professionell samarbetspartner. Vi är anslutna till kollektivavtal, erbjuder trygga anställningsvillkor samt förmånsbil enligt företagets tjänstebilspolicy för våra montörer. Om tjänsten: Tjänst: Isolerings montör Omfattning: Heltid Placering: Göteborg med omnejd men det kan förekomma en del resor inom regionen. Start: Enligt överenskommelse Vi söker dig som: Har minst 3 års dokumenterad erfarenhet som isolerings montör Har god kännedom om isoleringskrav och materialkännedom. Är noggrann, ansvarstagande och van att arbeta både självständigt och i team Har B-körkort Talar och skriver svenska obehindrat Meriterande: Erfarenhet av plåtarbeten med inklädnad av isolering. Heta arbeten och liftutbildning Vi erbjuder: En trygg anställning med gällande kollektivavtal. Ett stabilt företag inom en koncern med flera företag med bra arbetsvillkor och många trevliga kollegor Varierande uppdrag och möjligheter till vidareutveckling Arbete i ett företag som värdesätter kvalitet, säkerhet och trivsel Våra montörer arbetar självständigt och har daglig kontakt med projektledaren. Ansökan: Skicka din ansökan och CV till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! För frågor om tjänsten, kontakta Marcus Hanhenoja 010-15 10 502.
Som stödassistent i Stödteamet utgör du ett pedagogiskt och psykosocialt vardagsstöd för de boende. Insatserna ska bygga på respekt för människors självbestämmande och integritet, men samtidigt kombineras och balanseras med aktiva, uppsökande insatser. Verksamheten är en del av sektor vård och omsorg, Skövde kommun. Sektor vård och omsorg har ett viktigt samhällsuppdrag. Vi jobbar med stöd, service, vård och omsorg till människor i alla åldrar och vår verksamhet präglas av professionalitet och mänskliga värden. Här jobbar vi tillsammans, som ett team. Vi hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Du är omgiven av hög kompetens, erfarna kollegor och chefer. I rollen får du också så mycket tillbaka från dem du finns där för. Leenden, tacksamhet, förtroende, skratt, vänskap och livshistorier– här är du alltid uppskattad och betydelsefull. För att kunna ge de bästa förutsättningarna för att våra brukare/patienter ska få en så bra stöd och omsorg som möjligt och att våra medarbetare ska lyckas och utvecklas på jobbet är utvecklingsarbete och ständiga förbättringar i fokus hos oss. Vi vill ligga i framkant inom det vi gör. Som medarbetare hos oss är du viktig, vi vill att du ska utvecklas och stanna, därför får du löpande utbildning och kompetensutveckling och om du vill finns alla möjligheter att testa olika roller och att göra intern karriär. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill ha ett givande och utvecklande arbete. I rollen som stödassistent inom boendestöd har du möjlighet att bidra till att våra brukare ska kunna få en så hög livskvalitet i sin vardag som möjligt. Utifrån individuella behov och önskemål stöttar du flera olika brukare genom att vara ett praktiskt och vardagligt stöd. På ett pedagogiskt sätt stimulerar och motiverar du individen till delaktighet och ett självständigt liv. Du hjälper brukarna med att planera, strukturera och genomföra vardagens olika sysslor. Boendestödet är huvudsak stödjande, tränande motiverande - inte kompenserande. Vi arbetar för att stärka den enskilde i att bibehålla och utveckla sina egna förmågor. I din roll kan du också behöva vara stöd i kontakter och besök till hälso-och sjukvård och andra myndigheter. Arbetet är förlagt på schemalagd arbetstid, dag, kväll och varannan helg. - "Fantastiskt roligt jobb, man gör gott. Man går hem och känner att man har gjort ett bra jobb och hjälpt andra. Det är ett tacksamt jobb, man ger vardagen en guldkant". /medarbetare sektor vård och omsorg KVALIFIKATIONER Vi söker dig med gymnasieutbildning och godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, eller annan likvärdig utbildning. Det är positivt (men inget krav) om du har kunskap om samtalsmetodik, som motiverande samtal (MI), sociala berättelser eller ritprata. Erfarenhet av delegerade arbetsuppgifter, tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) är också meriterande. Som person är du lugn och trygg och har ett respektfullt, gott och anpassat bemötande. Du har en förmåga att bygga förtroende. För att lyckas i rollen ser vi också att du behöver vara mycket flexibel och snabbt kunna anpassa dig till olika situationer. Arbetet är förenat med stort ansvarstagande, förmåga att planera och fatta beslut, samarbeta och samverka. En personlig mognad och trygghet krävs för att kunna möta individer och deras olika behov av stöd. Du har förmåga att ta eget ansvar i din yrkesroll, är initiativrik och van vid att arbeta självständigt. I den här rollen är det viktigt att du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska eftersom du och brukaren behöver förstå varandra, men också för att kunna genomföra dokumentation. Du har datorvana och gärna erfarenhet av social dokumentation. En förutsättning för att du ska kunna jobba hos oss är att du har körkort och att du kan cykla. - Att vilja stötta och utveckla andra människor är en av de egenskaper som behövs allra mest i vårt samhälle. Och du som har den i dig är den verkliga framtiden. Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister kunna visas. ÖVRIGT Att jobba i Skövde kommun I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling, förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt, vi har plats för fler. Läs mer om sektor vård och omsorg: https://skovde.se/kommun-politik/organisation-och-styrning/tjanstepersonsorganisation/Omvardnadsforvaltningen/ Läs mer om oss som arbetsgivare: https://skovde.se/jobb Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Du kommer till en modern, nyfiken och utvecklingsinriktad förvaltning med cirka 250 anställda. Vi arbetar mot ett processorienterat arbetssätt där vi sätter brukaren i fokus. Det är en självklarhet för oss att hålla koll på omvärlden och vi har redan börjat ställa om mot att arbeta mer tidigt och förebyggande i enlighet med den nya socialtjänstlagen. Nu växlar vi upp ytterligare för vi vill vara en nära socialtjänst som finns på arenor där Mölndalsborna finns. Enheten för öppenvård är en stabil och väletablerad verksamhet inom barn- och ungdomsområdet med cirka 30 engagerade medarbetare fördelade i flera team, såsom familjebehandlarteam, familjefridsteam, skolnärvaroteam, fältteam, nätverkslag, samt verksamhet för umgänge och familjecentraler. Du kommer ingå i ett tredelat ledarskap tillsammans med två erfarna chefskollegor och även ha metodhandledare som stöd i verksamheten. Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Se hitåt! ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi inom enheten. Du leder arbetet med fokus på kvalitet, samverkan och utveckling i nära dialog med medarbetare, kollegor och övergripande chefer. Du arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap och främjar en kultur där det systematiska och barnfokuserade arbetssättet står i centrum. Verksamheten har implementerat Signs of Safety och nu får du vara med och driva utvecklingen vidare. Du kommer att utifrån ett lösningsfokuserat förhållningssätt ansvara för att inga medborgare hamnar mellan stolarna. Detta görs genom att arbeta i processledningsgrupper tillsammans med chefskollegor och deras medarbetare inom förvaltningen, samtidigt som du samverkar med viktiga externa aktörer som region, skola och polis. Tillsammans skapar ni hållbara lösningar och gör verklig skillnad! Du kommer ingå i ledningsgruppen inom verksamhetsområde IFO och rapportera till verksamhetschef. Till stöd har vi utvecklingsledare, ekonom och HR. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse för att leda och utveckla socialt arbete inom barn- och familjeområdet. Du är trygg i din roll som ledare, tydlig i din kommunikation och van att fatta beslut. Du arbetar strukturerat, är lyhörd och har en god förmåga att engagera och inspirera dina medarbetare. Du är utbildad socionom eller har annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, med erfarenhet av ledarskap inom verksamhetsområdet och är väl förtrogen med gällande lagstiftning och Socialstyrelsens krav. Det är meriterande om du arbetat inom flera olika områden av individ- och familjeomsorg. Eftersom samverkan är en viktig del av rollen är det viktigt att du har ett helhetsperspektiv och tycker om att bygga nätverk och relationer. Vi erbjuder Hos oss får du ett meningsfullt och varierat arbete där du är med och gör skillnad för barn och familjer i Mölndal. Du får ett nära stöd av kollegor i ledningsgruppen och möjlighet att var med på resan till en mer öppen och lätt tillgänglig socialtjänst. Vi är en organisation som värdesätter samarbete, kvalitet och mod att pröva nya vägar. Du blir en del av en trygg arbetsmiljö med engagerade och erfarna medarbetare. Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få med dig som vår nästa pusselbit i ett professionellt och varmt sammanhang där vi gör skillnad, varje dag. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som nämndsekreterare är placerad inom kultur- och fritidsförvaltningens ledningsstöd, med förvaltningschefen som närmaste chef. Du verkar i en politiskt styrd organisation med uppdrag att stödja kultur- och fritidsnämnden samt förvaltningsledningen i deras arbete. Rollen är central för att säkerställa att den demokratiska beslutsprocessen fungerar korrekt och effektivt. Du har ett övergripande ansvar för nämndadministration och utvecklingen av förvaltningens informationshantering. Arbetet innefattar att leda och samordna processer inom ärendehantering, diarieföring, arkiv och dokumenthantering. En viktig del av rollen är att ge kvalificerat administrativt och utredande stöd till både politiker och tjänstepersoner inom förvaltningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Planering och framtagande av kallelser, protokoll och arvoden till nämnden • Ansvar för diarieföring, posthantering och registratur • Övergripande ansvar för arkiv • Systemansvar för Public 360 och Netpublicator • Medverkan i utredningar och framtagning av beslutsunderlag • Funktion som dataskyddsassistent Tjänsten omfattar både operativt och strategiskt arbete. Särskilt fokus ligger på att utveckla administrativa processer och att ge god service till politiska företrädare. Du har en nyckelroll i att tillgängliggöra information och säkerställa att ärenden hanteras rättssäkert genom hela beslutsprocessen. Du arbetar nära förvaltningschefen, övriga chefer i förvaltningsledningen samt kollegor inom ledningsstödet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen inom offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap, eller likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, samt besitter god kompetens och erfarenhet av arbete i digitala system. Du innehar B-körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete som nämndsekreterare, registrator, och/eller handläggare i politiskt styrd organisation. Du behöver vara strukturerad, samarbetsorienterad och ha ett prestigelöst och pragmatiskt förhållningssätt. Det är en fördel om du har en god analytisk förmåga. ÖVRIGT Planering: • Urval och bokning av intervjuer: v.30-31. • Intervjuer och tillsättning: v.34-35. Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Var med och utveckla framtidens vård för individer med minnesrelaterade besvär inom området kognitiva primärdegenerativa sjukdomar. Verksamhetsområde Neuropsykiatri består idag av 10 enheter, minnesmottagning, centrum för Huntingtons sjukdom, äldrepsykiatrisk heldygnsvård avdelning 81/82, mobila team för äldre och för patienter med BPSD, psykiatrimottagning för patienter med intellektuell funktionsnedsättning och psykiatri för döva och hörselskadade, psykiatrisk mottagning autism, neuropsykiatriskmottagning öster och väster samt ätstörningsmottagning samt ätstörningsvårdavdelning. Verksamheten har en stark forskningsmiljö framförallt inom minnesrelaterade sjukdomar samt läkemedelsprövningar kopplade till Alzheimers sjukdom. Vår strävan är att vara ett föredöme inom svensk vuxenpsykiatri vad gäller att arbeta personcentrerat och att erbjuda evidensbaserade behandlingar och utredningar. Världsledande forskning bedrivs hos oss kopplat till minnesrelaterade sjukdomar med pågående läkemedelsprövningar kopplade till Alzheimers sjukdom. Vid minnesmottagningen sker nu en mycket spännande utveckling där vi hoppas kunna erbjuda bromsande behandling mot Alzheimers sjukdom i framtiden. Hos oss får du vara med och utveckla vården där vi just nu arbetar med att ta fram ett snabbspår för utredning vid Alzheimers sjukdom. Här får du ta del av den senaste demensforskningen, undervisa och handleda läkarstudenter/ AT / ST läkare och arbeta teambaserat tillsammans med sjuksköterska, skötare, neuropsykolog, kurator och arbetsterapeut. Vad erbjuder vi? Vi är en verksamhet som vill involvera dig som kliniker i hur vår öppenvård och slutenvård ska utformas och utvecklas i den takt som samhället ställer nya krav på vad vården ska kunna generera. Vi har ett gott arbetsklimat, engagerade och kompetenta kollegor med korta beslutsvägar. Att arbeta hos oss skall vara roligt och utvecklande. Vår patientgrupp är komplex med såväl somatiska som psykiatriska tillstånd och ställer höga krav, men ger också goda möjligheter för dig att utvecklas i din roll hos oss. Du har möjlighet att i din tjänst även ägna dig åt forskning och det finns hos oss möjlighet att tilläggsspecialisera sig i äldrepsykiatri. Arbetsuppgifter Som specialist hos oss arbetar du huvudsakligen vid vår öppenvårdsmottagning där du med hjälp av en tydlig struktur och ett engagerat team genomför utredning av patienter med kognitiva degenerativa sjukdomar. Du möter patienter, anhöriga och undersöker patientens kognitiva, psykiatriska och somatiska hälsotillstånd där även utökad utredning med lumbalpunktion /utökad radiologi och genetisk testning kan komma i fråga. Vi förutsätter att du har intresse för att arbeta kliniskt med demensutredningar och att du som vi brinner för att utveckla vården för dessa individer. I ditt uppdrag ingår även att delta i jourverksamhet samt att vid schemaperioder vid lov vara schemalagd inom vår slutenvård/ närsjukvårdsteam. Om dig Vi söker dig som är legitimerad läkare och specialist inom psykiatri/geriatrik/neurologi/allmänmedicin. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Vi är en ögonkirurgisk operationsavdelning på Mölndals sjukhus. På vår enhet utför vi all typ av ögonkirurgi, det vanligaste ingreppet är kataraktoperationer. Vi arbetar både med dagkirurgi och med slutenvård. Totalt finns det sju operationssalar och tre av dessa är utrustade för narkos. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en bred och mångsidig ögonkirurgisk verksamhet. Vi erbjuder dig en processtruktur där alla medarbetarna ingår i olika kirurgiska processer för att utveckla den ögonkirurgiska vården. Vi arbetar med regelbunden internutbildning på avdelningen. Arbetsuppgifter Som Operationssjuksköterska hos oss är du en i teamet kring patienten där vi lägger stor vikt vid omvårdnaden av våra patienter. Arbetsuppgifterna innebär sedvanliga förekommande arbetsuppgifter på en ögonoperationsavdelning som operationssjuksköterska såsom ansvar för sterilitet och instrumentering vid olika ingrepp. Du kommer, tillsammans med processansvarig läkare och dina arbetskamrater, att vara delaktig i någon eller några av våra sju kirurgiska processer för utveckling och fördjupning i den kirurgiska vården. Vi har beredskapsschema kvällar, nätter och helger men huvudsakligen med dagtidsschema. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning i operationssjukvård. Har du erfarenhet av att arbeta som operationssjuksköterska på ögonoperationsavdelning är det meriterande, men inte nödvändigt då vi kan erbjuda internutbildning. Du ser teamet som en betydelsefull del av arbetet och har ett positivt förhållningssätt. Du ska vilja bidra till ett trivsamt arbetsklimat och du får gärna dela med dig av goda idéer och vara strukturerad. Du ska ha intresse och förutsättningar för att arbeta inom ögonkirurgisk operationssjukvård. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Du som är nyutexaminerad sjuksköterska ingår i Kliniskt basår som är vårt introduktionsprogram. Det Kliniska basåret är obligatoriskt och varar under det första året av din anställning hos oss. I det kliniska basåret ingår föreläsningar, omvårdnadshandledning och praktisk träning av ditt yrke på Simulatorcentrum. Utöver detta ingår det också tjänstgöring på minst två olika avdelningar för att bredda din kompetens. Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
🍜 Asian Town Nordby söker köksbiträde! Är du en glad och driven person som gillar att jobba i kök? Vill du bli en del av ett härligt team och arbeta i en restaurang där smaker från hela Asien möts? Då är det dig vi söker! 🧑🍳 Om tjänsten Vi söker ett köksbiträde till vår restaurang på Nordby Köpcentrum. Du kommer att arbeta i ett högt tempo tillsammans med kockar och andra kollegor för att förbereda och servera asiatisk mat av hög kvalitet. 💼 Arbetsuppgifter: Förbereda grönsaker, såser och andra råvaror Disk och rengöring Hjälpa till i köket under service Följa rutiner för hygien och livsmedelssäkerhet ✅ Vi söker dig som: Är noggrann, ansvarstagande och stresstålig Gillar att jobba i team Har erfarenhet av restaurangkök (meriterande men inget krav) Kan arbeta kvällar och helger 📍 Plats: Asian Town – Nordby Köpcentrum, Strömstad ⏰ Omfattning: Heltid/deltid enligt överenskommelse. Tillsättning sker löpande. 🔔 Intresserad? Skicka din ansökan till [[email protected]] eller kom in till restaurangen och presentera dig! Välkommen till oss på Asian Town – där smakerna möts!
Söker erfaren kock med specialitet i asiatisk matlagning Vi söker en passionerad och skicklig kock med erfarenhet inom asiatisk matlagning till vårt team på Asian Town . Om rollen: Som kock hos oss kommer du att: Förbereda och tillaga autentiska asiatiska rätter med högsta kvalitet och noggrannhet. Utveckla och skapa nya rätter som kompletterar vår meny. Samarbeta med köksteamet för att säkerställa en effektiv och smidig drift. Säkerställa att alla maträtter serveras enligt våra höga standarder för smak och presentation. Kvalifikationer: Minst 1 års erfarenhet som kock inom asiatisk matlagning. Djupgående kunskap om traditionella asiatiska ingredienser och tekniker. Kreativitet och förmåga att utveckla nya maträtter. Förmåga att arbeta i en snabb och dynamisk köksmiljö. Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga. Certifiering från en erkänd kockutbildning är meriterande. Vi erbjuder: Lön och förmåner enligt kollektivavtal. Möjligheter till personlig och professionell utveckling. En inspirerande och stödjande arbetsmiljö. Chansen att arbeta med ett passionerat team och skapa oförglömliga matupplevelser för våra gäster. Ansökan: Är du den vi söker? Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du vill bli en del av vårt team till [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer