Servicetekniker – El & Instrument till Göteborg Om Euromekanik Euromekanik är ett innovativt teknikföretag med god tillväxt och hög kunskapsnivå, verksamt inom flera områden. Sedan 1974 har vi utvecklat nordisk industri med världsledande komponenter, system och kompetens. Genom samarbeten med internationella partners levererar vi skräddarsydda lösningar till svensk processindustri. I takt med vår expansion tar vi oss an fler spännande projekt där vi, tillsammans med våra världsledande leverantörer, utvecklar innovativa lösningar för våra kunder. En viktig del av vår verksamhet är systemlösningar inom vätgas, där vi bidrar till den gröna omställningen. Vi erbjuder Vårt kontor ligger i Marieholm, endast några minuter från centrala Göteborg. Här arbetar vi i moderna, ljusa och nyrenoverade lokaler med en öppen kontorsmiljö som främjar samarbete och gemenskap. Vi tror på en sund balans mellan arbete och fritid och erbjuder konkurrenskraftiga förmåner i ett stabilt företag med en stark ekonomi och verksamhet inom en framtidsbransch. Vad har Daniel Calocchio, servicetekniker, att säga om hur det är att jobba på Euromekanik? "Jag lockades till Euromekanik på grund av mixen mellan produktspecifika tekniker och kundkontakterna. Jag har varit här i snart nio år. På Euromekanik är det högt i tak, fritt med eget ansvar och ett gott gäng. I mitt team har vi mycket god stämning. Det finns utrymme för eget lärande och dagarna varierar en hel del beroende på vilken produkt och kund man jobbar med, vilket jag uppskattar. Jag jobbar både hos kund och i vår egen verkstad samt vid datorn, med support på olika sätt" Arbetsuppgifter I rollen som servicetekniker blir du en del av vårt serviceteam och arbetar i nära samarbete med våra kundansvariga samt våra samarbetspartners på leverantörssidan. Du kommer att ha en resande roll där du besöker kunder för att installera, serva och felsöka utrustning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som servicetekniker inkluderar Ansvara för installation, planering och driftsättning Självständigt utföra periodisk service samt akut felsökning och problemlösning Agera tekniskt expertstöd till säljteamet Driva tekniska ärenden gentemot våra samarbetspartners Rollen innebär resor, främst inom Sverige men även till vissa kunder internationellt. Din profil För rollen som servicetekniker söker vi dig med en teknisk utbildning och några års erfarenhet av teknisk service, gärna inom energigas, processindustri eller marina applikationer med inriktning på instrument, elinstallationer, driftsättning och underhåll. Du har ett starkt intresse för teknik och en förmåga att lösa tekniska utmaningar. Erfarenhet av ATEX-miljöer är meriterande. Vi ser gärna att du har Erfarenhet av arbete med el- och instrumentinstallationer, analys- och kalibreringsuppgifter Kunskap om flödesdatorer, nivåmätare och liknande utrustning God administrativ förmåga Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Cassandra Åkerblad, 0720-708970, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Euromekanik AB erbjuder sedan 1974 tekniska lösningar för energigas-, ånga- och processindustri. Vår uppgift att hjälpa kunderna att sätta samman rätt funktionslösning utifrån deras behov. Det kan handla om en enskild produkt, en serie av produkter eller ett helt system ofta i komplicerade processer. Utgångspunkten är alltid att kunden skall få ut maximal effekt ur sin investering, såväl tekniskt som kommersiellt. Vi är inne i en spännande resa där vi bidrar till klimat- och energiomställning och vi ständigt letar efter duktiga medarbetare. Är du en av dem? Läs mer om oss på www.euromekanik.se
Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! Alströmergymnasiet i Alingsås kommun är en gymnasieskola med ca 1250 elever fördelade på 11 nationella program, anpassad gymnasieskola samt introduktionsprogrammen där också språkklasser för nyanlända elever ingår. Utbildningsverksamheten är indelad i sju sektorer med en rektor som chef i varje sektor och tillsammans är vi drygt 220 medarbetare. När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: • En trygg anställning • En kompetensutvecklingsplan • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Cykelförmån Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag som gymnasielärare bidrar du till att ytterligare fördjupa det pedagogiska arbetet med att föra skolan in i framtiden. Du har ansvar för att planera, leda, genomföra och utvärdera din undervisning tillsammans med kollegor i arbetslaget och i ämnesgrupper. Du kommer att arbeta med förbättringar och utveckling i linje med aktuell forskning och systematiskt kvalitetsarbete. I tjänsten kan mentorskap komma att ingå. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att skapa en trygg och stimulerande arbetsmiljö, där både elever och medarbetare trivs och har möjlighet att utvecklas. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet inom programmering och matematik. Vi ser att du har goda kunskaper om läroplanen och de dokument som styr skolans verksamhet. Vidare är du väl förtrogen med dokumentation och bedömning samt digitala läroverktyg. Har du arbetat med eller inom Teknikcollege så är det meriterande. ÖVRIGT För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling såsom pass eller nationellt ID kort. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Logistikmedarbetare till byggprojekt i Göteborg Nu söker vi en logistikmedarbetare till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder inom byggbranschen i Göteborg. Här får du en varierad roll och har en viktig funktion i att hålla ordning på materialflödet och säkerställa att arbetsplatsen fungerar smidigt. Om tjänsten I rollen kommer du att hjälpa till med lastning och lossning samt bidra till att byggarbetsplatsen hålls organiserad. Du arbetar i nära samarbete med arbetsledare och yrkesarbetare – och du trivs med att ha ansvar och ta egna initiativ. Arbetet sker utomhus på 100%. Dina arbetsuppgifter: Lasta och lossa gods, inklusive tyngre lyft och precisionskörning Hålla ordning och reda på gård och förråd Rapportera in och ut leveranser samt föra dialog med arbetsledare Stötta vid enklare uppgifter som snickeri, montering av skyltar och annat förekommande byggarbete Vi söker dig som har: Erfarenhet av att köra maskin på byggarbetsplatser Tidigare erfarenhet av materialhantering och godsmottagning B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande: Fallskyddsutbildning och certifikat för Heta arbeten Kunskaper i polska (tal och skrift) "Arbete på väg"-utbildning Start: Omgående Är du redo att ta plats i ett engagerat team där din insats gör skillnad varje dag? Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!
Högskolan Väst drivs av att göra skillnad. Genom vår utbildning och forskning vill vi bidra till innovation, en positiv samhällsutveckling och en hållbar värld. Vi är en modern högskola under stark utveckling. Vår profil arbetsintegrerat lärande (AIL) är en del av allt vi gör och att samverka med omvärlden är prioriterat för oss. Högskolan Väst har ett av landets högsta söktryck och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan har 13 000 studenter och över 700 anställda. Vårt attraktiva campus ligger centralt i Trollhättan och är en plats där kunskaper, idéer, kulturer och människor möts. Vi jobbar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi som arbetar på Högskolan Väst gör skillnad varje dag. Vill du också det? Högskolan Väst söker universitetslektor i additiv tillverkning Tjänsten som universitetslektor ligger inom Avdelningen för maskinteknik vid Institutionen för ingenjörsvetenskap vid Högskolan Väst. Denna avdelning utgör en viktig pelare i Högskolan Västs kompletta akademiska miljö inom produktionsteknik. Den består av cirka 70 forskare, forskningsingenjörer och doktorander och bedriver forskning kring tillverkningsprocesserna svetsning, additiv tillverkning (AM) i metal och termisk sprutning med det övergripande målet att förbättra kvalitet, effektivitet och minska miljöpåverkan. Forskningsanläggningen Produktionsteknik har toppmodern utrustning, inklusive AM-system för laserstråle, elektronstråle och ljusbåge för metaller i form av tråd, blåst pulver och pulverbädd. Den har också ett välutrustat laboratorium för materialkarakterisering med bl. a. elektronmikroskopi, materialprovning och fysisk simulering (Gleeble). Forskning inom AM bedrivs huvudsakligen experimentellt och genom modellering och simulering för att förstå, utveckla och förbättra processer, processövervakning och -kontroll, mikrostruktur och mekanisk prestanda för en mängd olika metallegeringar. Denna tvärvetenskapliga och samarbetsinriktade forskning kännetecknas av nära samarbete med industrin och är till stor del externt finansierad. Arbetsuppgifter: Dina ansvarsområden kommer att innebära deltagande i pågående forskningsprojekt och att aktivt säkra finansiering för framtida projekt, både för dig själv och för andra (doktorander, postdoktorer). Forskningens fokus är additiv tillverkning med pulverbäddsteknik med tonvikt på avancerade material som titanlegeringar, nickelbaserade superlegeringar, stål och aluminiumlegeringar. Vi förväntar oss en blandning av kreativitet, fokus, självständighet och initiativförmåga, i kombination med samarbetsförmåga. Du kommer att engagera dig i projektledning i viss utsträckning. Som lärare förväntas du undervisa på all nivåer och handleda examensarbeten. Behörighetskrav för anställning som universitetslektor: - Visad pedagogisk skicklighet (4 kap. 4 § HF). Sökande som saknar pedagogiska meriter från en akademisk miljö ska ha kompetens likvärdig med högskolans behörighetskrav, dock kan den ha uppnåtts på annat sätt än inom den akademiska miljön. - Genomgången högskolepedagogisk utbildning om minst tio veckor eller motsvarande kompetens. Om högskolepedagogisk utbildning saknas kan anställning ändå ske under förutsättning att den anställde genomför utbildningen under anställningens två första år. Sökande förväntas kunna undervisa på svenska inom två år efter anställningen. - Avlagd doktorsexamen inom maskinteknik, företrädesvis med inriktning additiv tillverkning och/eller materialvetenskap, eller motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen (4 kap. 4 § HF). För denna anställning krävs dessutom: - Goda meriter inom högkvalitativ, oberoende vetenskaplig forskning. - Goda meriter gällande framgångsrika ansökningar och en del av dessa ska ha gjorts i samarbete med industripartners. - Dokumenterad erfarenhet av additiva tillverkningsprocesser för pulverbäddsfusion. - Dokumenterad erfarenhet av metallegeringar som t.ex. Ti-legeringar och Ni-legeringar. - Dokumenterad erfarenhet av handledning av doktorander. - Dokumenterad erfarenhet av undervisning på grund- och avancerad nivå. - Utmärkta kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt. - God samarbetsförmåga. Meriterande för anställningen är erfarenhet av: - Att leda forskningsprojekt. - Forskning i samarbete med forskare. - Forskning i samarbete med industrin. - Undervisning på svenska. - Kursutveckling. - Handledning på grund- och avancerad nivå. Bedömningsgrunder: Särskild vikt fästes vid graden av vetenskaplig skicklighet, samt förmågan att självständigt utveckla forskning och utbildningsverksamhet i samverkan med kollegor och det omgivande samhället. Vid anställning av universitetslektor ska den pedagogiska skickligheten ägnas lika stor omsorg som prövning av andra behörighetsgrundande förhållanden. Vid bedömningen av skicklighet beaktas anställningens ämnesområde, ämnesbeskrivning och arbetsuppgifter. Övrigt: Anställningen är en tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med provföreläsningar, arbetsprov, intervjuer och referenstagning. Ansökan görs digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag. De underlag som inte kan skickas digitalt, exempelvis böcker och publikationer, ska märkas med referensnummer R 2025/127 och skickas i ett exemplar. För information kring utformning av ansökan, se Anvisning för utformning av ansökan som du hittar här https://www.hv.se/om-oss/arbeta-hos-oss/ Ansökan ställs till: Högskolan Väst HR 461 86 Trollhättan Sista ansökningsdag är 2025-08-11 If you want to learn more about the Swedish Academia please visit: https://sverigesungaakademi.se/en/publications/a-beginners-guide-to-swedish-academia/ Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
I Öckerö kommun bor cirka 13 000 invånare och kommunen som arbetsgivare har cirka 1100 anställda. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av tio bebodda öar. Öckerö kommuns vision handlar om att vara en levande skärgårdskommun; med en hållbar utveckling, närhet till storstaden och samtidigt ett lokalsamhälle med närhet till varandra. Öckerö kommun har goda resultat inom bland annat företagsklimat och som bostadsort. Goda arbetsmöjligheter i både kommun och näringsliv, ett rikt fritidsliv, trygghet och bra resultat i verksamheterna bidrar till att Öckerö kommun är en bra plats att leva och bo på. Om Jobbet Bergmans gruppboende är ett boende med särskild inriktning för personer med demenssjukdom. På Bergmans finns personal dygnet runt med uppgift att tillgodose den demenssjukes behov av särskilt bemötande och förhållningssätt, omsorg och omvårdnad. Vi arbetar utifrån ett salutogent synsätt där vi lägger fokus på det friska. Målet är att stärka och tillvarata de boendes egna resurser och att arbeta individinriktat så att livet känns meningsfullt och tryggt. Verksamheten bygger på de boendes delaktighet i vardagen. Arbetsuppgifter Att bistå boende med den vård och omsorg de behöver i enlighet med verksamhetens uppdrag och gällande lagstiftning. Arbetet fordrar såväl fysisk och psykisk förmåga att arbeta under hög belastning periodvis. Du som är intresserad av att arbeta med äldre personer är välkommen att höra av dig till oss, så berättar vi mer. Kvalifikationer/utbildning Vi ser gärna att du har en adekvat utbildning, erfarenhet och intresse av att arbeta med människor med demens samt en god vilja till att ta till dig ny kunskap och vara delaktig i att utveckla äldreomsorgen. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du skall ha ett genuint intresse för arbete med människor, ha en god samarbetsförmåga och även kunna arbeta självständigt, vara kreativ, lyhörd och ansvarstagande. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i det svenska språket samt datorvana. Vi värdesätter… …de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna både manliga och kvinnliga sökande samt sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Övrigt Rekryteringsprocessen påbörjas v 30 Alla som anställs inom socialförvaltningen ska uppvisa registerutdrag. Detta gäller oavsett anställningsform och befattning. Detta gäller även personer som tilldelas praktik inom området. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/) Öckerö kommun har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Din arbetsplats Vill du bidra till en meningsfull vardag för äldre och vara med och skapa glädje och gemenskap varje dag? Som fritidsassistent i Härryda kommun blir du en viktig del på våra vård- och omsorgsboenden – samt vår dagverksamhet – där vi sätter människan i centrum. Du arbetar tillsammans med engagerade kollegor, i en trygg grupp som är inkluderande och kreativ. Vi stöttar varandra, har högt i tak och vågar testa nya idéer. Du kommer att ha ansvar för ett antal boenden, men samarbetar nära med ytterligare en fritidsassistent och trädgårdsterapeut i teamet. Tjänsten är flexibel och kan innebära att du täcker upp på andra enheter vid behov. Du kommer att vara organiserad under resurschef inom vård och omsorg, som även ansvarar för omsorgshandledare samt en stödperson. Det innebär att du är en del av ett brett kompetensteam där samarbetet mellan olika funktioner är centralt för att skapa en kvalitativ och stimulerande vardag för våra brukare. Boendena finns på olika orter i Härryda kommun, med goda pendlingsmöjligheter från Göteborg och Borås. Tjänsten kräver körkort och tillgång till bil i tjänsten. Ditt uppdrag Är du kreativ, social och brinner för att skapa aktiviteter som gör skillnad? Då kommer du att trivas hos oss! Som fritidsassistent ansvarar du för att planera och genomföra aktiviteter som skapar en meningsfull och trivsam tillvaro för våra brukare. Då vi har för avsikt att utöka vår dagverksamhet under hösten kommer tjänsten även innefatta arbete på dagverksamheten (ca 40 %). Du kommer att: · Planera och leda grupp- och individuella aktiviteter för äldre · Skapa aktivitetsprogram för vård och omsorgsboenden · Motivera och informera brukare om aktiviteter · Stötta omvårdnadspersonal med idéer och material för vardagsaktiviteter · Boka och samordna kulturarrangemang, musik, föreläsningar och skolbesök · Uppmärksamma och arrangera firanden kring högtider och traditioner · Samverka med föreningar, studieförbund, församlingar och volontärer · Delta i fritidsråd, kulturombudsträffar och arbetsplatsträffar (APT) · Kommunicera med anhöriga kring aktiviteter och förändringar i programmet · Arbete i omvårdnaden förekommer på dagverksamheten Det här krävs för tjänsten · Examen som aktiveringspedagog, fritidspedagog, fritidsledare eller annan likvärdig utbildning · Erfarenhet av arbete med äldre, särskilt personer med kognitiv svikt · Förmåga att självständigt planera, genomföra och följa upp aktiviteter · God samarbetsförmåga och vana att arbeta i team · Mycket god förmåga att kommunicera, både med kollegor och brukare · God dator- och IT-vana · Körkort (B) – bil i tjänst krävs Meriterande: · Erfarenhet av kulturarrangemang eller arbete med högtider och traditioner · Erfarenhet av volontärsamordning eller samarbete med externa aktörer För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor. För att lyckas i rollen ser vi att du: · Är kreativ och initiativrik – du gillar att hitta nya lösningar och ser möjligheter i vardagen · Har god samarbetsförmåga – du jobbar nära andra yrkesroller och ser styrkan i teamwork · Är lyhörd och flexibel – du anpassar aktiviteter efter brukarens behov och önskemål · Har pedagogisk förmåga – du inspirerar både brukare och kollegor med ditt engagemang Vad vi erbjuder dig · Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag · Ett kreativt och varierat jobb med stor frihet att påverka · En stödjande arbetsmiljö med engagerade kollegor · Friskvårdsbidrag och goda anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 40 timmars arbetsvecka. Arbetstiderna är i huvudsak 08.00–16.30, 1–2 dagar i veckan 09.30–18.00. Vid frågor från den 23 juni-20 juli ta kontakt med Maria Lindell 031-724 86 95 Läs mer på vår hemsida om vad vi erbjuder dig. (https://www.harryda.se/arbete/arbetaiharrydakommun/detharerbjudervidig.4.4bd770a51817ff14fcd13400.html) Om Härryda kommun Härryda är en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3 000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Övrig information Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Stora Höga Läkarhus & Rehab startade 1 oktober 2022 i helt nyrenoverade lokaler centralt i Stora Höga. Vi söker nu efter ytterligare en arbetsterapeut till vårt fantastiska team. Arbetet som arbetsterapeut hos oss innebär att få arbeta med självständiga bedömningar, undersökningar och behandlingar av olika medicinska patientgrupper. Besöken sker både på mottagningen samt hembesök hos patienten. I denna tjänsten kommer du ingå i vårt hembesöksteam där en stor del av arbetet sker i patientens hemmiljö. Du arbetar nära patienter, närstående och andra professioner för att skapa trygghet, kontinuitet och god livskvalitet för våra äldre patienter och patienter med komplexa vårdbehov. Arbetet innebär både planerade och akuta hembesök, vilket ställer krav på självständighet, flexibilitet och ett gott kliniskt omdöme. Till hjälp har du ditt multiprofessionella team bestående av läkare och undersköterska samt samarbete med vårdcentraler i närområdet. Samarbete och stöd mellan kollegor i teamet är viktigt för att vi tillsammans ska kunna ge våra patienter en riktigt bra upplevelse av oss. Är du intresserad av ett nytt arbete med ett meningsfullt uppdrag, där du får stor frihet och mycket ansvar? Välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer ske löpande varför anställning kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller rekryteringsföretag
Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Skara kommun, Omsorgsförvaltningen, Avd för stöd och behandling Omsorgsförvaltningen har ett viktigt uppdrag, att erbjuda omsorg, stöd och service till kommunens invånare och arbetar för att ligga i framkant bl. a. när det gäller teknik och utveckling. Beskrivning Då vår nuvarande samordnare ska gå vidare till nya utmaningar söker vi på Barn och Unga Resurs, socialtjänstens öppenvård en ny samordnare till enhet. Vår målgrupp är barn och ungdomar mellan 0-20 år och deras familjer. Enheten består av 3 familjehemssekreterare och 10 familjebehandlare. Utifrån aktuella behov och kommande utmaningar kring insatser rörande barn och ungdomar med familjer pågår ett ständigt utvecklingsarbete där vi verkar för en kvalitetsutveckling genom ökat fokus på teamarbete och metodutveckling med ett systemiskt och lösningsfokuserat arbete. Till hösten planerar vi för ett omfattande utvecklingsarbete kring familjehemsvården och ett utökat stöd riktat till våra familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Barn och unga resurs är en verksamhet som erbjuder öppenvårdsinsatser, familjehemsplaceringar och insatser kopplade till institutionsplaceringar samt stöd i eget boende. För ett gemensamt förhållningssätt har en utvecklingssatsning gjorts i form av ”Signe of Safety” för ett systemiskt och lösningsfokuserat barnskyddsarbete med focus på att nyttja familjens egna resurser och befintliga nätverk. Familjebehandlargruppen arbetat intensivt med evidensbaserade metoder så som Marte Meo, Funktionell familjeterapi, Tryggare barn, Reals, Acra och trygghetscirkel. Därutöver föräldrautbildningar som Komet, ABC, FÖS och SES. Det pågår ett ständigt utvecklingsarbete för att komplettera evidensbaserade metoder utifrån kommuninvånarnas behov. Inom familjehemssekreterargruppen arbetar vi med BRA-fam, Nya källvestens intervjumetodik, ”Ett hem att växa i” samt Connect. Kvalifikationer Vi söker dig med högskoleutbildning inom beteendevetenskap, socialt arbete och eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som lämplig. Det är ett krav att du tidigare har erfarenhet av socialt arbete med barn och unga, meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård i en utvecklingsprocess. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbetsleda inom en politisk styrd organisation. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet för uppdraget. För tjänsten krävs att du har B-körkort. Vi erbjuder dig en mycket kompetent arbetsgrupp med erfarna medarbetare, med en låg personalomsättning och möjlighet till extern handledning. Vem är du? Ditt huvudsakliga uppdrag som samordnare är att arbetsleda familjebehandlarna och familjehemssekreterarna i det dagliga arbetet. Att vara aktiv och engagerad i de pågående ärendena, att hjälpa till och stötta upp i komplexa ärenden och vara ett stöd kring prioriteringar och andra aktuella svårigheter. Vidare så ingår det i ditt uppdrag att handleda och vägleda i dokumentationsarbetet och följa ärendenas gång för att kunna säkerställa rättssäkerheten. I din roll som samordnare har du en viktig del i utvecklingsarbetet som bland annat innebär att ha omvärldsbevakning kring frågor och nyheter om socialt arbete och lagstiftning. Det ligger i ditt uppdrag att påtala behov av förändring och utveckling samt att upprätta, uppdatera riktlinjer och rutiner. Du kommer bidra till att enheten arbetar mot omsorgsnämndens, avdelningens och verksamhetens uppsatta mål. I rollen ingår också att introducera nya medarbetare. I din roll är det viktigt att du samverkar med vår systerenhet myndighet men även andra enheter intern inom organisationen och externt. Du kommer arbeta i nära samarbete med enhetschefen och andra samordnare inom organisationen. Som person är du lugn, lyhörd, flexibel, har en god förmåga att samarbeta, är driven och utvecklingsorienterad. Genom samarbete, nytänkande och ett stort servicefokus vill du vara med och utveckla Skara kommun till att bli en bättre stad att bo, leva och verka i. Övrig information Vi erbjuder dig en nära organisation där du har möjlighet till utveckling. Vi är professionella med stort servicefokus. Vi vågar genom att ta för oss och vill hela tiden bli bättre. Tillsammans skapar vi ett bättre Skara! Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse, Urvalsprocessen påbörjas omgående och pågår kontinuerligt under hela ansökningstiden. Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar. Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/
Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via hemsidan. Ansökningar via mail hanteras ej. På grund av högt söktryck kan svarstiden vara längre än vanligt. Vi uppskattar din förståelse! Om tjänsten Vi söker truckförare till flera avdelningar hos vår kund inom fordonsinustrin i Skövde. Som truckförare kommer din främsta arbetsuppgift vara att bidra med material för att säkerställa att produktionen kan fortsätta på ett smidigt sätt. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid där du jobbar dagtid, kväll, natt eller skift. Arbetstiderna beror på vilka behov vår kund har samt vilken avdelning som söker medarbetare. Detta är en proaktiv annons för kommande uppdrag hos vår kund inom fordonsindustrin och rekryteringsarbetet sker löpande Om dig Vi söker dig om är ansvarsfull, driven och har ett kvalitetstänk. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Det är centralt att du trivs med att arbeta fysiskt med kroppen då många praktiska och fysiska moment ingår i arbetsuppgifterna. Som uthyrd konsult får du en möjlighet i att bidra till bättre arbetsprocesser, utveckla nya produkter och forma en hållbar framtid hos våra kunder. Vi värdesätter rätt inställning och viljan att omfamna ny teknik och effektiva arbetsmetoder. Krav för tjänsten: • B-körkort • Truckkort A1-A4 och B1-B4 • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skift Meriterande: • Godkänt i matte 1, svenska 1 och engelska 5 • Tidigare erfarenhet av att köra truck • Truckkort D1 Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på samtliga slutkandidater i processen. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag som truckförare. Vi använder oss av videointervju i denna rekrytering vilket är ett obligatorisk steg för att vi ska kunna ta dig vidare i processen. Vänligen genomför den så snart som möjligt efter att du har fått den. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Wilma Lindstam via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en Regionchef Väst till Lassila & Tikanoja! Om tjänsten Vill du ta ett helhetsansvar för verksamhet och personal i en region där din insats gör verklig skillnad? Vi söker en drivande och närvarande Regionchef som brinner för ledarskap, affärsutveckling och långsiktiga kundrelationer. Centralt i din tjänst ligger ledarskapet och förmågan att med ett närvarande ledarskap entusiasmera dina kollegor. Du är duktig på att bygga långsiktiga relationer, både internt och externt, och kan identifiera kundens behov. Till det blir du en nyckelperson i regionens tillväxtresa med fullt ansvar för att leda arbetet mot ökad lönsamhet, effektivitet och kundnöjdhet. Ditt uppdrag Som Regionchef ansvarar du för att: Leda, inspirera och utveckla medarbetare i din region. Säkerställa och öka lönsamhet i befintliga affärer. Identifiera och driva nya arbetssätt och förändringsinitiativ. Utveckla och förvalta långsiktiga kundrelationer. Arbeta aktivt med merförsäljning och tjänsteutveckling. Skapa struktur och förutsättningar för en effektiv och hållbar verksamhet. Du är en relationsskapande ledare med starkt affärsfokus och ett tydligt coachande ledarskap. Genom ditt engagemang och din närvaro bygger du en kultur präglad av ansvar, delaktighet och resultat. Din profil Vi söker dig som har: Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet, gärna från en tekniskt inriktad verksamhet (helst facility management). Dokumenterad erfarenhet av att leda större team (minst 5 år). Genomfört förändrings- och effektiviseringsarbete med goda resultat. Vana av tjänsteförsäljning och kundvård. Förmåga att hantera komplexa personalfrågor med trygghet och integritet. Mycket god svenska och god engelska i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Teknisk förståelse är en förutsättning för att lyckas i rollen men det är ditt ledarskap, din affärsmässighet och förmåga att skapa engagemang som kommer att vara avgörande. Ansökan Tycker du att detta låter intressant? Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev genom att klicka på knappen ”Ansök här”. På grund av GDPR kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar via mejl. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Vill du veta mer, kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Albert L. Barnéus, [email protected] alt. 070 236 36 99 eller Linus Elghorn, [email protected] alt. 076 762 46 86. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer