Ny utmaning i höst?
Campano AB
Redovisningsekonomer

För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom för heltidsanställning. Anställning blir direkt mot kund, ej via Campano. Du erbjuds en övergripande roll för bolagets redovisning och kommer få möjlighet att sätta din prägel på arbetet. Bolaget är småskaligt med en stor kostym, så kunskap inom redovisning är nödvändigt. Du kommer vara en viktig kugge för att hålla bolaget snurrande. Kunskap du bör ha med i ryggsäcken är bl.a arbete med; anläggningstillgångar, kund- och leverantörsreskontra, lönehantering, moms, avstämning BR + RR. Har du erfarenhet av bokslutsarbete är det ett plus. Det här är en möjlighet för dig som känner ansvar, ser helheten och gillar att ta initiativ. Du kommer få ha kontakt med myndigheter, finansbolag och andra instanser som är en del av bolagets vardag. Bolaget arbetar med Visma eEkonomi, så det finns viss flexibilitet med att arbeta hemifrån någon dag i veckan efter att du har blivit varm i kläderna. Skicka gärna ett sms om du inte får svar om du ringer.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Personlig assistent sökes i Lerum till kvinnlig uppdragsgivare
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en engagerad och omtänksam personlig assistent till vår kvinnliga uppdragsgivare i Lerum. Uppdragsgivaren, en positiv kvinna på 53år som behöver din hjälp för att fortsätta leva ett självständigt och aktivt liv. Uppdragsgivaren har nyligen fått track och PEG men strävar efter att kunna återgå till arbete.   Som personlig assistent för uppdragsgivaren kommer du att spela en avgörande roll i hennes vardag. Uppdragsgivaren sitter i rullstol och har problem med fysisk ork. Därför behöver hon hjälp med vardagliga sysslor för att spara energi och fortsätta att njuta av livet till fullo.   Uppdragsgivaren kan köra bil själv, men hon önskar att assistenter hjälper till med detta för att underlätta och spara energi. Utöver detta behöver uppdragsgivaren hjälp med aktiviteter såsom promenader utomhus och besök på konserter. Om du har kunskaper inom matlagning är det en fördel, då uppdragsgivaren uppskattar god mat och kulinariska upplevelser. Uppdragsgivaren får det mesta av matintaget via PEG. Arbetsuppgifterna innebär en hel del hantering av track och andning.   Arbetstiderna är deltid, blandade tider dag som kväll. Vi söker därför assistenter med flexibilitet som kan anpassa sig efter uppdragsgivarens behov och önskemål. Det förväntat 2-3 pass i veckan. Där varje pass är 12 timmar.  Sysselsättningsgraden är ungefär 50%. Med start i augusti men vi ser gärna att du kan börja på timmar innan det.    Om du är en empatisk, pålitlig och ansvarsfull person som brinner för att hjälpa andra, kan detta vara det perfekta jobbet för dig. Erfarenhet inom vården eller som personlig assistent är ett KRAV, utbildning inom vården eller erfarenhet av track och PEG mycket meriterande. Om du känner att du skulle vara lämplig för rollen som personlig assistent åt uppdragsgivaren, skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig till detta meningsfulla uppdrag där du kan göra verklig skillnad i någons liv.

2 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
QEHS-ansvarig
Vargön Alloys AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vargön Alloys AB är en av Europas största tillverkare av ferrokrom och har cirka 230 anställda. Företaget är vackert beläget vid Göta Älv i Vänersborgs kommun och är en del av CoreX Group of Companies. Vår produkt, ferrokrom, är en legering som ger stålet hårdhet och motståndskraft mot korrosion. Vår vision är att vara den mest föredragna leverantören av hållbart ferrokrom som skapar mervärde för tillverkare av rostfritt stål och specialstål. Våra kärnvärden är Samarbete, Engagemang, Stolthet, Öppenhet & Respekt. Vargön Alloys söker nu en QEHS-ansvarig som ansvarar för att leda, styra och utveckla arbetet inom kvalité, miljö, hälsa och säkerhet på företaget, både ur ett strategiskt och ett operativt perspektiv. Du ansvarar för den övergripande hanteringen och efterlevnaden av ISO 9001:2015 och14001:2015. Ambitionen är att företaget ska bli certifierade också mot ISO 45001 och ISO 50001. Genom aktivt arbete med ständiga förbättringar kommer du att sträva efter att förbättra både kvaliteten och säkerheten, hälsan och välbefinnandet för alla Vargön Alloys anställda. Rollen  direktrapporterar till VD:n samt är en en medlem i den bolagsövergripande ledningsgruppen.    Vi letar efter en expert med ett stödjande arbetssätt som aktivt bidrar till att öka vår medvetenhet och förbättra våra processer. Du utvecklar och underhåller vårt affärsledningssystem enligt ISO-standarderna  samt är länken till globala motsvarigheter inom CoreX Group för QEHS-området. Du koordinerar och följer upp de definierade QEHS-målen för Vargön Alloys och kommunicerar dem till organisation samt ägare. Du har högt fokus på att nå företagets mål, både på lång och kort sikt. Att driva vår processutveckling och säkerställa att våra rutiner och processer följs, utifrån både interna och externa krav, är viktiga delar i ditt arbete. Du trivs i rollen som expert och välkomnar dina kollegor att vända sig till dig med frågor och önskemål om input, och genom detta skapa en positiv QEHS-kultur som kontinuerligt ökar medvetenheten genom hela företaget. Du ger snabb feedback till lednings- och produktionsteamen angående QEHS-resultat och säkerställer att korrigerande och förebyggande åtgärder äger rum samt identifierar riskområden.   Vi söker dig med gedigen erfarenhet från en liknande roll inom QEHS och med en för uppdraget relevant slutförd kandidatexamen. Fem eller fler års erfarenhet av tillverkningsindustrin är ett krav. Erfarenhet av projektledning och förändringsledning är meriterande.   Som person har du en stark förmåga att leda och motivera grupper och individer. Det är naturligt för dig att ta egna initiativ och du vågar fatta självständiga beslut inom ramen för ditt mandat. Du har en utmärkt analytisk- och problemlösningsförmåga. Du arbetar strukturerat, resultatinriktat och kombinerar en god affärsmässig förståelse med en gedigen kunskapsbas inom QEHS-området för att utveckla vår verksamhet.   Du är initiativrik och har viljan och förmågan att driva igenom dina projekt, utveckla strategier och leda förändringar. Du är en god pedagog och en utmärkt kommunikatör i såväl engelska som svenska som bygger och upprätthåller starka och varaktiga relationer med personer i hela organisationen, såväl internt på Vargön Alloys som inom CoreX. Du har förmåga att påverka och främja en kultur av säkerhet, innovation och ständiga förbättringar och kan arbeta i en global affärsmiljö med högt tempo i en diversifierad kultur.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att skapa engagemang i de frågor du ansvarar för.   Vargön Alloys erbjuder en arbetsplats med stolta och engagerade medarbetare. Vi är en arbetsplats med stort fokus på våra medarbetares hälsa med bland annat ett friskvårdsbidrag på 3 500 kr/år, ett gym samt en simbassäng inne på området. Här finns också en lunchrestaurang där vi som arbetsgivare subventionerar en del av lunchkostnaden.  Vargön Alloys arbetar aktivt med en säker arbetsmiljö. Tjänsten ställer krav på stort säkerhetstänk. Vargön Alloys har riktlinjer för en säker och drogfri arbetsmiljö. Som ett led i detta utför vi alkohol- och drogtester inför anställningen samt slumpmässigt under året. Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Stödpedagog till Orustgatans BmSS
GÖTEBORGS KOMMUN
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Är du vår nya stödpedagog till Orustgatans gruppboende? Orustgatans BmSS är en gruppbostad som ligger i Majorna. Målgrupp är personer med Neuropsykiatriska, psykiatriska och intellektuella funktionsnedsättningar, förvärvade hjärnskador samt autism. På boendet finns 6 hyresgäster som har egen lägenhet men har tillgång till gemensamhetsutrymmen. Hyresgästerna är till stor del självgående och du som arbetar här kommer främst vara en stödjande hand i individernas vardag. Arbetsgruppen på boendet består utöver dig, av 6 stödassistenter och tillsammans ansvarar ni för planering och utveckling av verksamheten samt ger praktiskt, personligt och pedagogiskt stöd i vardagen. I arbetet ingår även läkemedelshantering. Som stödpedagog har du det övergripande ansvaret för det pedagogiska arbetet inom verksamheten. Din roll är att samla och sprida kunskap om arbetssätt och metoder samt säkerställa att dessa används och utvecklas på ett effektivt sätt. Tillsammans med arbetsgruppen upprättar du, genomför och följer upp rutiner, handlingsplaner och aktivitetsbeskrivningar. Som stödpedagog ser du till att social dokumentation och genomförandeplaner upprättas, vidareutvecklas och följs utifrån lagar och riktlinjer. Du verkar som stöd och vägledare för övriga stödassistenter och agerar även stöd till chefen. Du handleder arbetsgruppen utifrån verksamhetens behov och metoder. Tillsammans med dina kollegor har du en central roll i verksamhetens kvalitetsutveckling och det systematiska förbättringsarbetet. Du ingår i nätverk med övriga pedagoger och samverkar med anhöriga, gode män och övriga nyckelpersoner för att tillförsäkra hyresgästen en god omvårdnad, stöd och service. Orustgatans BmSS erbjuder stöd dygnet runt. Arbetstiden är förlagd till dag- kväll- och helgtjänstgöring. Vi använder Time Care Planering för verksamhetsanpassade och påverkningsbara scheman. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Det är ett krav att du har minst två års erfarenhet av arbete som stödpedagog, har lett grupper samt har goda kunskaper i social dokumentation. Om du har tidigare erfarenhet av målgruppen Neuropsykiatriska, psykiatriska och intellektuella funktionsnedsättningar samt autism så är det meriterande. Likaså om du har kunskap och erfarenhet av följande metoder som tydliggörande pedagogik MI, LAB och ESL. Du är trevlig, hjälpsam och respektfull även i stressade situationer. Du är positiv, inbjudande och engagerad i att möta individens behov. Du tar initiativ, driver aktiviteter och uppnår resultat både självständigt och i samarbete. Du förstår människors olika sätt att ta till sig kunskap och anpassar din kommunikation för att skapa delaktighet och engagemang. Du samarbetar väl genom att lyssna, visa respekt och arbeta mot gemensamma mål. ÖVRIGT Urval sker löpande under ansökningstiden. Intervjuer är planerade att hållas den 28 och 29 augusti samt den 1 september 2025. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Försäljningschef till Mastec
adding PEOPLE AB
Försäljnings- och marknadschefer

Den här rekryteringen görs av Addpeople. Lyssna på Addpeoples podcast där vi på Mastec Components berättar mer om oss och vem vi söker här: https://open.spotify.com/episode/5epNXlhcbnxPkgPMShIOma?si=Rh17qOKvTn6VnIVBO7DiAg Därför är du viktig Som försäljningschef hos Mastec Components är du en central del av vår fortsatta utveckling. Du leder vårt säljarbete med teknisk bravur, bygger starka kundrelationer och ser till att vi arbetar strukturerat mot våra mål. Det du gör – varje dag – påverkar både affären, kulturen och våra resultat! När Senad Hodzic nyligen gästade vår poddstudio och fick frågan ”Vad är roligast med den här rollen?” behövde han inte fundera länge: ”Allt pekar framåt. Vi har modern teknik och oerhört kompetent personal. Det är en fantastisk ryggsäck att bära med sig ut till kunden – det gör att man känner sig trygg med det vi har att erbjuda.” Fortsätt lyssna på podden och hör mer om Mastec Components planer och mål! Det här är Mastec Components Mastec AB är en privatägd industrikoncern med ett flertal anläggningar i södra Sverige och Polen. Mastec agerar som underleverantör i större industriprojekt – från idé och produktutveckling till serietillverkning. Vi erbjuder skärande bearbetning i metall och plast, avancerad svetsning och bockning av plåt, men även ytbehandling. Mastec-koncernen har cirka 450 anställda och omsätter cirka 800 Mkr. Efter en tid av omstrukturering av koncernen är vi nu inne i en ny spännande tillväxtfas. Mastec Components i Dalstorp har lång erfarenhet av tunnplåtsbearbetning i form av laserskärning, bockning och bearbetning, tillsammans med svetsning och montering. Bolaget omsätter strax över 100 miljoner och består av cirka 60 medarbetare. Fokus i din roll I den här rollen har du det övergripande ansvaret för försäljningen. Du sätter mål och strategier i samråd med platschef, leder försäljningsteamet, och ser till så att våra prognoser, avtal och processer håller hög kvalitet. Som försäljningschef är ditt fokus att fortsätta utveckla, bibehålla och skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Det är också här tyngdpunkten i rollen ligger - att skapa förtroende hos våra kunder, vilket du bäst gör genom din tekniska förståelse och förmåga att bygga goda relationer. Lika viktigt som din tekniska kompetens blir din affärsmässighet. Du möter såväl stora som mindre kunder, tar del av ritningsunderlag och skapar dig en förståelse för helheten i varje affärsmöjlighet för att kunna värdera underlaget. Vi vill vara en nära samarbetspartner där vi utvecklas tillsammans - ett ömsesidigt förtroende, där vi hjälper kunden från första ritning till färdig produkt. Rollen är både operativ och strategisk – du utvecklar kundrelationer, analyserar förfrågningar, tekniska lösningar och offerter, samt ansvarar för att vi följer upp affären hela vägen. Rollen innebär också personalansvar, budgetansvar och ett nära samarbete med resten av verksamheten. Du rapporterar till platschef och ingår i ledningsgruppen. Om vi får önska Vi vet inte vem du är – än, men vi har en god bild om vad du har med dig sedan tidigare: Teknisk högskoleutbildning alternativt motsvarande eller arbetslivserfarenhet. Tidigare arbetat i liknande roll inom tillverkande industri. Ett affärsinriktat förhållningssätt och en teknisk kompetens. Svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande kunskaper i ekonomi. Vana av MPS-system och god kännedom om ISO 9001 och 14001. Är det rätt plats för dig? Du gillar att ta ansvar och trivs i en roll där det händer mycket. Du är handlingskraftig, strukturerad, lösningsfokuserad och har lätt för att skapa förtroende – både internt och externt. Hos oss får du leda, påverka och utveckla, tillsammans med ett engagerat team. För att lyckas som försäljningschef ser vi att du har en stor portion energi, nyfikenhet och en vilja att bidra med idéer till affärsverksamheten. Du har ett strategiskt intresse och drivs av att utveckla både affären och människorna omkring dig. Du är en tydlig ledare som leder genom andra – du ser individen, coachar och skapar rätt förutsättningar för att teamet ska växa. Du är trygg i dig själv, kommunikativ och trivs i dialogen med människor. Förändringsarbete skrämmer dig inte – tvärtom, du vill vara en del av en organisation som befinner sig på sin nästa tillväxtresa. Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan! Bra att veta Placeringsort Dalstorp. Du rapporterar till platschef. Tillsvidareanställning. Visa ditt intresse senast 20 augusti, urval sker dock löpande. Vid frågor, kontakta Anette Beckman 072-500 30 23.

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Drifttekniker sökes till Fastighetsområde Syd Göteborg

Vill du arbeta som drifttekniker i fastigheter med höga säkerhetskrav, där tekniskt ansvar och samarbete är en självklar del av vardagen? Då kan det här vara rätt tjänst för dig. Om oss Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Vi växer snabbt och vår projektportfölj om 32 miljarder innebär fler spännande projekt än någonsin. Nu söker vi därför fler nyfikna och drivna personer som vill vara en del av vår resa. Välkommen till oss! Om tjänsten Som drifttekniker hos oss är du en central del av vår verksamhet eftersom du har möjligheten att underlätta våra kunders vardag. Du är Specialfastigheters ansikte utåt och har daglig kontakt med våra kunder. I denna roll har du primärt ansvar för den dagliga tillsynen och driften av våra fastigheter i Göteborg med omnejd, arbetsuppgifter kan dock uppstå inom hela vårt regionala fastighetsbestånd. Resor förekommer därför inom tjänsten. Som drifttekniker kommer du att arbeta självständigt och på egen hand dagligen representera Specialfastigheter. Samarbetet med kunder såväl som med tekniska förvaltare, övriga kollegor och entreprenörer utgör en central del av arbetet. I den löpande förvaltningen ansvarar du för den dagliga driften, felavhjälpande underhåll samt ibland för mindre planerat underhåll och hyresgästanpassningar. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: • Felavhjälpande underhåll • Utföra och följa upp driftoptimerande åtgärder ur ett energi- och kostnadsperspektiv • Mindre planerat underhåll och hyresgästanpassningar • Genomföra systematiskt brandskyddsarbete (SBA) • Uppföljning, analys och sammanställning kring media, myndighetskrav och besiktningar • Löpande kontakt med kund, kollegor och entreprenörer Vill du veta mer om en driftteknikers vardag - läs gärna intervjun med vår drifttekniker Mattias. Om dig  För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har: • Utbildning inom driftteknik eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt • Tidigare erfarenhet i en roll som exempelvis drifttekniker, VVS-montör, elektriker, ventilationsmontör eller annan som bedöms relevant för tjänsten. • Generell god kunskap och förståelse för fastighetstekniska system och hur dessa samverkar • God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, detta då det används i det dagliga arbetet. • God datorvana och erfarenhet av t.ex. övergripande styrsystem, system för ärendehantering, beställningar och dylikt samt fakturahantering. • B-körkort är ett krav Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Som person är du ansvarstagande, positiv, flexibel och lyhörd och kan behålla ditt lugn i pressade situationer. Du är van att lösa problem och utför ditt arbete med kvalitet. För att trivas i rollen måste du kunna arbeta både självständigt och i grupp. Placering Du blir en del av Fastighetsområde Syd med lokalkontor i Göteborg med placering på någon av våra fastigheter i Göteborg. Resor mellan dina fastigheter ingår i tjänsten och då vår verksamhet är rikstäckande förekommer även resor utanför ditt område Ansökan & övrig information  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Välkommen med din ansökan! Rekryteringsprocessen  Vi påbörjar urvalsarbetet efter att ansökningstiden har gått ut. Därefter kontaktar vi aktuella kandidater för att boka in intervjuer. Inför en eventuell anställning genomför vi en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även alkohol- och drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen: Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen: Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO: Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna: Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Technical Test Lead Evinova
Astrazeneca AB
Systemtestare och testledare

Are you a technically skilled test automation expert ready to lead quality initiatives at the cutting edge of healthcare technology? Can you combine deep technical expertise with strategic leadership to ensure our platform delivers exceptional experiences for patients and healthcare providers? Then Evinova, a health tech business within the AstraZeneca Group, is looking for you! At Evinova Platform, we're building the foundation for digital health solutions that are science-based, evidence-led, and human experience-driven. Our platform team delivers the core capabilities, APIs, and infrastructure that power patient-facing clinical trial applications used worldwide. We need a hands-on Technical Test Lead who can drive quality through automation while leading our testing strategy. The Platform Engineering organization consists of several self-organized cross-functional teams delivering innovative digital infrastructure and services. Working with agile methodology, we release new software components quarterly through our program increments, ensuring continuous improvement of our platform capabilities. We are proud to have one of the best software development teams you can find, with deep technical and business skills. This is a place where you can grow your technical leadership while delivering software with purpose - improving clinical trials and ultimately patient outcomes. About the role We are seeking an experienced and technically proficient Test Lead to spearhead the testing efforts for the Evinova Platform team. The ideal candidate will combine hands-on technical expertise with leadership skills, driving both test automation excellence and overall quality strategy for our platform components, APIs, and services that power patient-facing clinical trial solutions. Key Responsibilities * Lead the overall testing efforts for the Evinova Platform delivery, working closely with cross-functional teams while maintaining hands-on involvement in technical implementation * Develop and maintain robust automated test frameworks using e.g., Playwright for frontend testing and SuperTest or similar tools for backend/API validation * Design and execute end-to-end automated tests across web applications and services, covering both UI and API layers * Ensure all test activities follow GxP standards, emphasizing traceability, reproducibility, and proper documentation * Integrate automated tests into CI/CD pipelines (e.g., GitHub Actions, GitLab CI, Jenkins) * Collaborate with developers, DevOps, and product teams to define test strategies and embed quality across the SDLC * Provide technical mentorship to test engineers, fostering a culture of automation and continuous improvement * Support validation testing, exploratory testing, and release readiness efforts * Maintain comprehensive test documentation and contribute to audit readiness Required Skills and Experience * Bachelor of Science or Master of Science degree in Computer Science / Information Technology, or related field * 5+ years of experience in software testing or quality engineering, with a strong focus on both frontend and backend test automation * Advanced proficiency in JavaScript/TypeScript and experience with: * Playwright for end-to-end UI automation * SuperTest, Postman, or equivalent tools for API testing * Deep understanding of HTTP protocols, RESTful APIs, OAuth2, JWT, and JSON * Strong experience with Git, CI/CD pipelines, and Agile/Scrum practices * Excellent analytical, debugging, and communication skills * Proven leadership experience in testing efforts for complex technical projects Preferred Qualifications * Healthcare industry experience and regulatory knowledge (i.e. GxP/SaMD validation) * Knowledge of performance/load testing tools (e.g., k6, Artillery, Locust) * Familiarity with contract testing (e.g., Pact) and mocking strategies * Experience with cloud platforms (AWS, Azure, GCP) and container technologies (Docker, Kubernetes) * Experience with test reporting and quality dashboards When we put unexpected teams in the same room, we unleash bold thinking with the power to inspire life-changing medicines. In-person working gives us the platform we need to connect, work at pace and challenge perceptions. That's why we work, on average, a minimum of three days per week from the office. But that doesn't mean we're not flexible. We balance the expectation of being in the office while respecting individual flexibility. Join us in our unique and ambitious world. Why Evinova (AstraZeneca)? Evinova draws on AstraZeneca's deep experience developing novel therapeutics, informed by insights from thousands of patients and clinical researchers. Together, we can accelerate the delivery of life-changing medicines, improve the design and delivery of clinical trials for better patient experiences and outcomes, and think more holistically about patient care before, during, and after treatment. We know that regulators, healthcare professionals, and care teams at clinical trial sites do not want a fragmented approach. They do not want a future where every pharmaceutical company provides its own, different digital solutions. They want solutions that work across the sector, simplify their workload, and benefit patients broadly. By bringing our solutions to the wider healthcare community, we can help build more unified approaches to how we all develop and deploy digital technologies, better serving our teams, physicians, and ultimately patients. Evinova represents a unique opportunity to deliver meaningful outcomes with digital and AI to serve the wider healthcare community and create new standards for the sector. Join us in transforming billions of patients' lives through technology, data, and cutting-edge ways of working. Together, we have the opportunity to combine deep scientific expertise with digital and artificial intelligence to serve the wider healthcare community and create new standards across the sector. Interested? Welcome with your application!

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
PERSONLIG ASSISTENT MARIESTAD MED KÖRKORT
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi en personlig assistent för att stärka upp i teamet kring vår kund, som är en kille på 18 år och som har en ovanlig diagnos FOP. Vi söker dig som kan arbeta extra på timmar vid behov. Vår kund behöver hjälp i sin vardag, runt sina fritidsaktiviteter och sin personliga hygien. För vår kunds räkning söker vi därför främst en man som assistent för att vår kund ska känna sig bekväm.  Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Assistentens roll och erfarenhet Det är till stor fördel om du gillar PC, PS och Xbox då det är en stor del av kundens intresse. Om du har erfarenhet av likande arbete ser vi det som meriterande. Vi söker dig som är positiv, lyhörd, noggrann och ansvarstagande. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Meriterande erfarenheter • Erfarenhet av personlig assistans men inget krav • Gillar PC, PS och Xbox. • Svenska i tal och skrift är ett krav. • Körkort • Ej pälsdjurs allergiker – Katt och hund finns i hemmet Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Start enligt överenskommelse. • Timanställning. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Projektledare Energi - Flexibla och robusta energisystem
Stiftelsen Chalmers Industriteknik
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du driva och arbeta i energi- och hållbarhetsprojekt som bidrar till en mer klimatsmart framtid? Vi på Stiftelsen Chalmers Industriteknik söker en driven och engagerad projektledare för energiområden – med möjlighet att påverka, leda innovation och skapa verklig samhällsnytta. Om tjänsten Som projektledare inom energi kommer du att bli en nyckelspelare i vårt team som arbetar med teknikutveckling, innovation och implementering av lösningar för energiomställning och hållbar utveckling. Du leder både mindre och större projekt mot näringsliv, offentlig sektor och myndigheter – ofta i samverkan med akademi. Projekten du arbetar med kan innefatta utveckling av lösningar inom energilagring, efterfrågeflexibilitet, smarta nät, energigemenskaper mm. Du kommer att arbeta mot flera olika sektorer som fastighetssektorn, industrisektorn och transportsektorn. Huvudfokus kommer att vara på elsystemet men arbetet berör även produktion, distribution och lagring av andra energibärare som värme, kyla, biogas och vätgas.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Planera, driva och följa upp innovationsprojekt inom energi, särskilt inom området flexibla och robusta energisystem Delta i aktiviteter in projekten som rör konceptutveckling, verifiering av koncept och förberedelse för uppskalning   Koordinera tvärvetenskapliga projektgrupper och samarbeta med interna och externa partners Delta i ansökningsprocesser och formulering av projektförslag till forskningsfinansiärer och kunder Säkerställa leverans enligt uppsatta mål, tidplan och budget Kommunicera projektresultat, framdrift och effekter såväl internt som externt Bidra till strategiarbete och utveckling inom energiområdet på Chalmers Industriteknik Om dig Du har ett stort intresse för energiinnovation, hållbar teknik och vill vara en del av energiomställningen. Vi tror att du har: Relevant högskole-/universitetsexamen (civilingenjör, master) inom energi, elektroteknik, automation, fysik eller likvärdigt Praktisk erfarenhet av projektledning inom energi- och/eller hållbarhetssektorn God kommunikativ förmåga samt vana av att samordna och engagera flera intressenter Analytiskt och lösningsorienterat förhållningssätt Meriterande är erfarenhet av ansökningsarbete, affärsutveckling och innovationsprojekt Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Personliga egenskaper för att lyckas som projektledare inom energi Initiativrik, nyfiken och prestigelös Strukturerad, självgående och samtidigt en god lagspelare Flexibel och van vid att hantera flera parallella uppdrag Engagerad och angelägen om att skapa hållbara resultat Vad vi erbjuder Hos Chalmers Industriteknik får du möjlighet att arbeta i en dynamisk, nytänkande och växande organisation med tydligt fokus på lösningsorienterat arbete mot en hållbar framtid. Här värdesätts både din tekniska kompetens och din vilja att utvecklas. Vi erbjuder bland annat: Flexibla arbetstider och stora möjligheter till balans mellan arbete och fritid Generöst semesteruttag (30 dagar), 4 komp.dagar, pension och hälsofrämjande förmåner Kontor i centrala Göteborg nära Chalmers campus samt hybrid-arbetsmöjlighet Löpande kompetensutveckling och praktiskt inflytande i din arbetsvardag Anställningsvillkor och ansökningsprocess Tillsvidareanställning, 100% - vi tillämpar sex månaders provanställning som start Placeringsort: Göteborg (Johanneberg), hybridlösning möjlig Tillträde enligt överenskommelse Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. Vänligen bifoga CV samt ett kort personligt brev. Kontakt: Frågor kring rollen och bolagetVid frågor kring tjänsten eller om Chalmers Industriteknik är du välkommen att kontakta: Claes Sommansson, gruppchef - [email protected] Susanna Turja, HR Partner – [email protected] Om ossStiftelsen Chalmers Industriteknik är en forsknings- och utvecklingsorganisation dedikerad till att driva innovation för ett hållbart samhälle. Vi är ett passionerat team av innovatörer, forskare och projektledare som tillsammans möjliggör omställning och utveckling för framtiden. Kom och gör skillnad hos oss! Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Nu söker vi erfarna kantpressare
Jovi Konsult AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Dina arbetsuppgifter – Kantpressare med erfarenhet av Optima 12500 Vi söker dig som är en erfaren och engagerad kantpressare och har gedigen kunskap av att arbeta med maskiner, gärna Optima 12500. I denna roll är du central för vår produktion och ansvarar för att köra, programmera, hantera och utföra löpande underhåll på kantpressen. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar att självständigt ställa in och optimera maskinen, programmera enligt ritning och säkerställa hög kvalitet på alla detaljer. Du ansvarar också för att regelbundet genomföra planerat underhåll och snabbt åtgärda eventuella fel eller avvikelser för att minimera driftstopp. Programmera och köra kantpress Optima 12500 utifrån tekniska ritningar och kundspecifikationer. Genomföra noggrann kvalitetskontroll av bearbetade material. Utföra dagligt och förebyggande underhåll av kantpressmaskinen. Felsöka, reparera och vid behov samverka med tekniker vid mer komplexa driftstörningar. Samarbeta med kollegor för att ständigt utveckla våra processer och upprätthålla en hög säkerhetsnivå i produktionen. Bidra till ett gott arbetsklimat med din positiva attityd och vilja att dela med dig av din kunskap. Din bakgrund – Erfarenhet av Optima 12500 och produktion inom industrin Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av att arbeta med kantpressar, särskilt Optima 12500, och som behärskar programmering och egen felsökning av maskiner. Du har ett strukturerat arbetssätt, är kvalitetsmedveten och brinner för att säkerställa högsta möjliga standard i allt du gör. Tekniskt och analytiskt tänkande är naturligt för dig, likväl som att kunna samarbeta och kommunicera löpande med övriga produktionsmedarbetare. Flerårig erfarenhet av kantpressning, gärna av Optima 12500. Vana att arbeta självständigt med programmering av CNC-styrda kantpressar. God förståelse för ritningsläsning och toleranser. Erfarenhet av dagligt underhåll på maskiner inom metallindustrin. God svenska i tal och skrift – engelska är meriterande. Vi söker dig oavsett kön, bakgrund eller ålder – det är din kompetens och inställning som räknas. Personliga egenskaper och engagemang Ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad. Flexibel och öppen för förändrade arbetssätt och nya utmaningar. Engagerad och samarbetsvillig. Fokuserad på såväl säkerhet som kvalitet och effektivitet. Om arbetsplatsen och vad vi erbjuder som arbetsgivare Hos oss får du arbeta i moderna lokaler med de senaste tekniska lösningarna inom plåtbearbetning. Vi erbjuder goda förutsättningar för utveckling, trygga anställningsvillkor och chansen att arbeta i ett inkluderande team där din erfarenhet värdesätts. Arbetsplatsen präglas av samarbete, öppenhet och möjligheten att påverka och utvecklas inom företaget. Ansökan och rekryteringsprocess – Kantpressare Optima 12500 Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Vi tror på mångfald och en inkluderande arbetsmiljö där alla har lika möjligheter. Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025