Studie- och karriärvägledare
Högskolan i Borås
Studie- och yrkesvägledare

Högskolan i Borås erbjuder mer än bara ett jobb – här är du med och påverkar och bidrar till utveckling. Vi vill att du ska må bra både på och utanför jobbet. Därför erbjuder vi bland annat flexibla arbetstider, ett generöst semesteravtal och bra villkor vid föräldraledighet. Det finns även möjlighet till internationell kompetensutveckling genom studier eller praktik utomlands. Med vårt centrala läge har du nära till stadens utbud och goda pendlingsmöjligheter. Välkommen till oss på Studentcentrum! Dina arbetsuppgifter Vill du vara med och göra skillnad för studenter – både under och efter deras studietid? Vi söker dig som vill ta dig an en mångsidig och utvecklande roll där du får bidra till studenters lärande, välmående och framtid. I rollen som studie- och karriärvägledare kommer du att: • Erbjuda vägledning och stöd till nuvarande, blivande studenter och alumner – genom samtal, telefon och e-post, både individuellt och i grupp. • Ha ansvar för ett eller flera utbildningsområden där du arbetar i samråd med programansvariga och andra delar av verksamhetsstödet. • Bidra till studenters lärande genom förebyggande insatser i samarbete med programansvariga och övrigt verksamhetsstöd.  • Informera om högskolans verksamhet, regler och processer – både enskilt och i grupp, för att ge nuvarande och presumtiva studenter en tydlig bild av vad som gäller och vilka möjligheter som finns. • Samverka med kollegor och Studentkåren, och vara en aktiv del av nätverk inom studie- och karriärvägledning – både inom och utanför högskolan. • Delta i utvecklingsarbete kring arbetssätt, rutiner och kvalitetsfrågor – med målet att ständigt förbättra verksamheten i och utanför avdelningen.  Dina kvalifikationer  För anställningen krävs en för tjänsten relevant examen, företrädesvis en studie- och yrkesvägledarexamen, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Du behöver även ha erfarenhet av studie- och karriärvägledning inom högskola eller universitet, alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har förmåga att arbeta självständigt och ett professionellt förhållningssätt som präglas av tillmötesgående, servicekänsla, tålmodighet, initiativrikedom och flexibilitet. Du har dessutom god kommunikativ förmåga och samarbetar väl med andra. Meriterande: • Kunskap om och intresse för aktuell teoribildning och metoder/metodutveckling inom tjänstens ansvarsområde. Din anställning Vikariat på heltid, som längst till och med 31 juli 2026. Tillträde 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Placeringsort Borås. Diarienummer: PA2025/130 Så här ansöker du Välkommen med din kompletta ansökan inklusive diarienummer och bilagor via vårt rekryteringssystem senast 10 augusti.  Guide för hur du ansöker i vårt rekryteringssystem och bilagor som ska bifogas Högskolan i Borås uppmuntrar ansökningar från personer med varierande bakgrunder, erfarenheter och synsätt eftersom detta berikar och stärker vår verksamhet. Vi eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten. Vill du veta mer? Vi planerar att hålla intervjuer under vecka 34. Blir du en av de vi vill träffa för en intervju kommer vi att ta kontakt med dig. Högskolan i Borås är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Förmåner för anställda Jobba hos oss Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer om ditt nya jobb. Observera att kontaktpersoner kan vara svåra att nå under sommaren på grund av semester. Susanne Håkansson, rekryterande chef. Facklig företrädare för Saco-S är Klas Håkan Alm som nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00. Facklig företrädare för OFR/S nås via [email protected]. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag och annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

24 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Allakando läxhjälp Göteborg, privatlärare, Generellt studiestöd
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
IT-kravanalytiker och projektstöd sökes i Göteborg
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Beskrivning Vår klient söker en engagerad och lösningsorienterad kravanalytiker/projektledare som vill arbeta både verksamhetsnära och med IT . Du kommer att ha en nyckelroll i att omsätta verksamhetens behov till effektiva och hållbara IT-lösningar. Här får du möjlighet att bidra till utvecklingen av kritiska system och miljöer som stöttar vår klients produktions- och leveranskapacitet. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta nära både IT och verksamheten för att identifiera och analysera behov, och omvandla dessa till tydliga och verifierbara krav. Du kommer att driva workshops och kravhanteringsprocesser tillsammans med olika intressenter. Vidare kommer du att leda och driva initiativ, delta i förstudier samt stötta projekt som kan sträcka sig över såväl IT-infrastruktur som större verksamhetsförändringar. Du arbetar i nära dialog med arkitekter och verksamhetsrepresentanter för att säkerställa att lösningarna uppfyller organisationens krav. Du blir en del av ett erfaret och engagerat team som strävar efter ständig utveckling och kunskapsdelning. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att:  - Driva kravhantering och workshops för att skapa tydliga, verifierbara krav tillsammans med intressenter  - Leda och driva initiativ, delta i förstudier, och stödja projekt som spänner över allt från IT-infrastruktur till verksamhetsförändringar - Utveckla, producera och leverera produkter till slutkund på ett effektivt och hållbart sätt - Arbeta med infrastruktur Villkor Möjlighet att arbeta från något av följande orter: Malmö, Göteborg, Karlskrona, Jönköping, Linköping, Karlstad, Karlskoga, Stockholm eller Östersund. Arbetet sker på plats. Sysselsättningsgrad: 100%. Uppdragets längd: 1 september 2025 – 1 september 2026. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Tandsköterska sökes till OC Avenyn- Göteborg
H.F. Oral Care AB
Tandsköterskor

Vi söker en tandsköterska till Oral Cares fina klinik som ligger på Avenyn, mitt i centrala Göteborg.  ARBETSUPPGIFTER I din roll som tandsköterska kommer du att ha en viktig funktion, både i det patientnära arbetet och med administrationen runt omkring. Vi arbetar i fasta team så du kommer tillsammans med din tandläkare ha det övergripande ansvaret för era revisionspatienter. Vi är en liten klinik med totalt 6 behandlingsrum. På vår klinik ställer vi upp för varandra och hjälper självklart till där det behövs. Sammanhållningen är viktig för oss. KVALIFIKATIONER Erfarenhet som tandsköterska, minst 5 års gärna van att jobba delegerat Tandsköterskeexamen Du har en mycket god kommunikativ förmåga på svenska (i både tal och skrift) Datorvana och erfarenhet av arbete med journalsystemet Opus och gärna även Muntra. För att trivas hos oss ser vi att du som söker: Är prestigelös, hjälpsam och en teamspelare. Du har helhetsperspektiv och sätter patienten i första rummet Du har hög arbetsmoral, ser vad som behöver tas tag i och inte har problem med att få det gjort. Du är ansvarsfull, noggrann och strukturerad och ger ett stabilt och lugnt intryck även när det är mycket att göra. Givetvis bidrar du med gott humör och energi till både kollegor och patienter. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna Oral Care erbjuder vår framtida kollega: Vi erbjuder en tillsvidareanställning. Tjänsten är heltid om 100%. 6 månaders provanställning. Dessutom erbjuder vi En trygg anställning med kollektivavtal. Möjlighet att vara en del av ett flexibelt företag med korta beslutsvägar. Goda möjligheter till kompetensutveckling. Ett brett kollegialt nätverk i ett större företag som ändå har kvar en hög familjär känsla där vi tar oss tid att också ha roligt tillsammans genom exempelvis Oral Care-dagarna och afterwork. Möjlighet att arbeta på ett större privat företag med kvalitet i fokus och med en stabil samt ständigt utvecklande erfarenhet av tandvårdsbranschen. Friskvård. Om företaget Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med drivna medarbetare som ser tandvården ur patientens perspektiv. Oral Care är en av Sveriges största privata vårdgivare inom tandvård med 35 års branscherfarenhet. Idag är vi över 600 anställda och erbjuder allmäntandvård för patienter i alla åldrar på våra allmänkliniker samt mobil tandvård för patienter i hemmet. Oral Care har idag kliniker i Mjölby, Särö, Kristianstad, Malmö, Göteborg, Köping, Sundsvall, Härnösand, Västerås, Umeå. Stockholm, Norge samt Nederländerna. Planen är att expandera ytterligare. För den mobila verksamheten finns våra kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Linköping. Ta chansen att bli en del av vårt dedikerade team genom att skicka in ditt CV och en beskrivning av dig själv redan nu då urval sker löpande. Vi ser fram emot att få träffa dig!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Yrkeslärare till Introduktionsprogrammen Försäljning-och service
Kungälvs kommun
Lärare i yrkesämnen

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Mimers Hus gymnasium är en attraktiv gymnasieskola belägen i centrala Kungälv. På skolan går idag ca 1600 elever fördelat på 11 nationella program, såväl yrkesförberedande, studieförberedande och introduktionsprogram. På skolan arbetar ca 180 personal, en personalgrupp som kännetecknas av stort engagemang och hög kompetens. Vår målsättning och fokus är att alla ska lyckas. Skolan erbjuder idrottsprofil inom samtliga program och UF inom flertalet. Som lärare på Mimers Hus planerar, genomför och följer du upp undervisningen. Som pedagog skapar du en undervisningssituation som präglas av trygghet och tillitsfullt klimat. Du är van att bedöma och utvärdera olika undervisningsstrategier och anpassa undervisningen utifrån den elevgrupp du möter. På skolan har vi höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas.  Arbetsuppgifter I denna rekrytering är aktuella kurser förlagda på skolans Introduktionsprogram, där du också kommer att ha din arbetslagstillhörighet.  Utöver undervisning ansvarar du för våra lärlingar och APL. Sammanfattningsvis söker vi en legitimerad yrkeslärare med erfarenhet inom försäljnings- och servicebranschen som är engagerad och ansvarstagande. Du bör ha goda kunskaper inom de olika områdena och vara villig att ständigt utveckla och förbättra din undervisning.  Kvalifikationer Vi söker dig som har yrkeslärarexamen för Försäljning- och serviceprogrammet (tidigare Handelsprogrammet). Du har god förmåga att skapa goda relationer med så väl elever, vårdnadshavare, externa samverkanspartners som kollegor. Du har förmåga att möta elever i komplicerade lärandesituationer, har ett tydligt ledarskap i klassrummet, har vana att arbeta med anpassningar och alternativa lärverktyg samt förmåga att se till elevernas styrkor och bygga på dem. Du har erfarenhet och intresse av skolutveckling och kollegialt lärande, ser samarbete och samverkan som naturliga utgångspunkter i arbetet kring elever, men du är även van vid att arbeta självständigt. Du är förtrogen med, och har kunskap om, läroplanen för gymnasieskolan. Meriterande är erfarenhet av att arbeta med Ung Företagsamhet (UF). Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Glöm inte bifoga hela din lärarlegitimation till din ansökan. Intervjuer kommer ske löpande så skicka in din ansökan snarast.  Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

24 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Svenska och historia lärare till Alströmergymnasiet
Alingsås kommun
Gymnasielärare

Välkommen till Alingsås! Som medarbetare i vår kommun har du alla möjligheter att vara med och utveckla verksamheten och din arbetsplats. Med nära 4000 anställda är vi tillräckligt stora för att driva förändring och samtidigt tillräckligt små för att var och en ska kunna påverka och få utrymme för sina idéer. Här finns plats för nytänkare. Tillsammans skapar vi Alingsås! Kultur- och utbildningsförvaltningens verksamheter omfattas av gymnasieskola, vuxenutbildning, fritidsgårdar, kulturskola, kulturhus, bibliotek, museum, konsthall, turisminformation, evenemangsverksamhet, anläggningar, Nolhaga lantgård, Nolhaga Parkbad samt föreningsstöd. Inom hela förvaltningen arbetar idag cirka 420 medarbetare. När du börjar hos oss så erbjuder vi dig: • En trygg anställning • En kompetensutvecklingsplan • Föräldrapenningtillägg • Friskvårdsbidrag och förmånliga rabatter via E-passi • Cykelförmån Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vid Alströmergymnasiet i Alingsås pågår ett aktivt arbete med att bli den digitaliserade skolan. Vi har kommit en bra bit. Ett digitaliserat lärande sträcker sig dock bortom användningen av teknologi. Nu vill vi ta ytterligare steg i att möta de utmaningar som en modern skola står inför. I det arbetet vill vi rekrytera dig i rollen som svenska och historia lärare. I ditt uppdrag bidrar du till att ytterligare fördjupa det pedagogiska arbetet med att föra skolan in i framtiden. Våra elever ska alltid vara trygga i att på Alströmergymnasiet har de en undervisning som stärker dem i att förverkliga sig själva och sina livsmål. Du har ansvar för att planera, leda, genomföra och utvärdera din undervisning. Du kommer även att arbeta med förbättringar och utveckling i linje med aktuell forskning och systematiskt kvalitetsarbete. Som svenska och historia lärare har du en nyckelfunktion i att skapa en god miljö för lärande. Du kommer att arbeta i en framtidsinriktad organisation där behovsbilden gällande ditt område kräver ett ledarskap som kan möta snabba förändringar. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att skapa en trygg och stimulerande arbetsmiljö, där både elever och vuxna trivs och har möjlighet att utvecklas. Du kommer att ingå i arbetslag och behöver därför trivas med att samarbeta med andra. Flexibilitet och möjlighet att se lösningar är viktiga egenskaper. Du skapar goda relationer och anpassar din undervisning utifrån elevernas behov. KVALIFIKATIONER Krav för tjänsten är att du är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i Svenska och Historia. Meriterande är ytterligare ämnesbehörighet samt didaktisk kompetens i att undervisa elever där de befinner sig i sin kunskapsutveckling. För att trivas i rollen är du målinriktad, har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera våra elever. ÖVRIGT Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Offentliga jobb. Intervjuer kommer att ske fortlöpande Vi gjort våra val av annonskanaler och vill ej ha kontakt med försäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef Flygenheten Göteborg
Kustbevakningen
Förvaltnings- och planeringschefer

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningens organisationsstruktur består av en nationell ledning för hela verksamheten med sex avdelningar som arbetar med ett nationellt perspektiv. Flygenheten tillhör den operativa avdelningen och är lokaliserad vid Skavsta flygplats, Nyköping. Under flygenheten finns flygkuststationen, som är en egen organisatorisk enhet bestående av en stationschef samt personal som utgör flygplanens besättningar. Som chef för Flygenheten kommer du att vara placerad vid flygkuststationen på Skavsta, alternativt vid något av Kustbevakningens kontor i Stockholm, Karlskrona eller Göteborg. Inom Flygenheten arbetar ett 40-tal personer. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Arbetsuppgifter Som chef för Flygenheten innefattar dina huvudsakliga ansvars- och arbetsområden ledning, uppföljning, förvaltning och utveckling av verksamheten. Du har ett särskilt ansvar att säkerställa att verksamheten utförs med flygsäkerheten i fokus och att det råder balans mellan uppgifter och resurser. Som arbetsgivarrepresentant bedriver du ett tillitsbaserat ledarskap och verkar för att agera efter Kustbevakningens värdegrund. I anställningen ingår budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas ta en aktiv roll för helheten och i synnerhet bidra med kompetens i frågor som rör den flygande verksamheten. Du arbetar även nära den biträdande enhetschefen, flygkuststationschefen och med övriga chefer i den operativa avdelningen för att nå målen med verksamheten. Enheten är även delvis organiserad som ett flygbolag där enhetschefen har en tillikauppgift som Accountable Manager. Den dagliga operativa verksamheten sker i samverkan med övriga enheter på operativa avdelningen, övriga myndigheten och i samverkan med andra myndigheter. Flygenhetens medverkan i internationella aktiviteter medför att nationella och internationella kontakter är en naturlig del av verksamheten. Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikesresor. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi på Kustbevakningen bedömer som relevant. Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att vara chef eller ledare. Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har: Genomförd grundutbildning inom Kustbevakningen. Relevant arbetslivserfarenhet inom Kustbevakningens flygverksamhet, alternativt annat likvärdigt arbete inom flygbranschen som har innefattat luftfartssystem, kvalitetssystem och ledningssystem. Relevant arbetslivserfarenhet som Accountable Manager. Relevant erfarenhet av personal- och budgetansvar. Erfarenhet av att genomföra eller delta i förändringsarbete. Vi söker dig som kan arbeta strategiskt och målinriktat för att åstadkomma engagemang och resultat samt har god förmåga att driva förändring och fatta beslut i pressade situationer. Du är analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har en fallenhet för att planera och organisera. Du arbetar med helhetssyn och motiveras av att tillsammans med andra ta ansvar för utvecklingen av Kustbevakningens hela verksamhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas. Villkor Anställningen är tillsvidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Annonsering kommer pågå under semestermånaderna, och vi beräknar påbörja urval av kandidater i början av augusti. För anställning krävs svenskt medborgarskap, godkänt drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. För rollen krävs även godkännande från Transportstyrelsen som Accountable Manager. Kustbevakningen erbjuder möjlighet till utbildning inom detta. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
NearYou söker erfaren truckförare
NearYou Sverige AB
Truckförare

Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Vi på NearYou söker just nu dig som vill arbeta som truckförare i Tidaholm med omnejd. I rollen som truckförare arbetar du främst med att lasta och lossa gods samt köra truck både inne på lagret och i produktionen för att plocka fram material. Då du är en viktig spelare i produktionskedjan kommer vi lägga stor vikt vid att du är bra på att kommunicera med dina kollegor på plats men även de chaufförer som ska lasta av och på material. Rollen bjuder på variationsrika arbetsdagar tillsammans med trevliga kollegor. Kvalifikationer Vi välkomnar framför allt dig med god erfarenhet av truckkörning med klämma att söka tjänsten. Att du har truckbehörighet A+B, D1 och erfarenhet av att köra motviktstruck är ett krav. Har du tidigare lossat och lastat lastbilar samt har C2-behörighet är det väldigt meriterande. Som person är du initiativtagande och tror på att de bästa resultaten når man genom att samarbeta med andra. Att arbeta mot uppsatta mål och varierande arbetsuppgifter är något du trivs med. Du som söker har fyllt 18 år och innehar B-körkort och tillgång till bil. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Sofia Harryson, 076-3449205 eller Jennifer Andersson, 076-6697470. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Elevadministratör/receptionist sökes till Schillerska Gymnasiet
GÖTEBORGS KOMMUN
Kontorsreceptionister

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Schillerska gymnasiet har ca 1100 elever och drygt 100 anställda och är en modern skola i historisk miljö under devisen "Här lever lärandet" som fångar in inställningen hos både personal och elever. Nära samarbete mellan elever, personal och omvärld ger en aktuell och efterfrågad utbildning där varje elevs utveckling står i centrum. Elevinflytande är centralt i skolans arbete och vi har en aktiv elevkår. Skolan finns i kulturmärkta lokaler centralt i Göteborg, nära Vasaplatsen vilket ger många möjligheter till studiebesök och samarbeten med andra institutioner. Besök gärna vår hemsida www.goteborg.se/schillerska för ytterligare information om Schillerska gymnasiet. Vi söker nu en elevadministratör/receptionist. Rollen som elevadministratör/receptionist innebär att du tillhandahåller administrativt stöd och service till elever, rektorer, lärare och övrig personal inom skolans organisation. I denna befattning kommer du att hantera och arbeta i flera av Göteborgs Stads etablerade system. Detta inkluderar det elevadministrativa systemet IST, inköps- och fakturahanteringssystemet Proceedo, lärplattformen V-klass samt det webbaserade schemaläggningssystemet Skola24. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar bland annat registrering och avregistrering av elever, administration av kursgruppsbyten, hantering av skolans kalendarium, arkivfrågor och diariehantering. Du kommer även att ansvara för CSN-rapportering, beställning av Nationella prov, administration av Västtrafikkort samt utlämnande av allmänna handlingar. Vidare ingår vikarieanskaffning, stipendiehantering, protokollföring och att fungera som samordnare för Verksamhetsförlagd Utbildning (VFU). I uppdraget ingår också att bemanna skolans reception vid vissa tider, som är en naturlig plats att möta eleverna i deras dagliga frågor. Andra uppgifter i receptionen är bland annat att ge service till personal, välkomna och ta emot besökare, samt bemanna receptionens telefon. Rollen som elevadministratör/receptionist är en central och viktig roll i skolans dagliga verksamhet där många nya situationer kan uppstå under arbetsdagen. Som elevadministratör är din främsta uppgift att ge god service och underlätta vardagen för skolans personal och elever. Det innebär att du behöver vara flexibel, snabblärd och prestigelös. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet inom administration eller annan jämförbar utbildning som vi anser vara likvärdig. Du ska ha erfarenhet av arbete med ungdomar i övre tonåren. Tidigare erfarenhet av arbete i skolmiljö är meriterande. Du ska ha erfarenhet av flera administrativa system som t.ex. IST, Proceedo, V-klass och Skola24. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande. Du tycker om att arbeta med såväl ungdomar som vuxna och har en utpräglad servicekänsla. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Uppdraget innebär att du behöver kunna ha många bollar i luften och vara beredd på att bli avbruten för att göra klart ärenden senare för att ex. ta emot elever i receptionen. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar då verksamheten och administration förändras över tid och det är viktigt att du är flexibel, gillar att anta nya utmaningar, har god strukturell förmåga och god anpassningsförmåga då det kan förekomma arbetstoppar speciellt vid läsåret slut. Din digitala kompetens är hög och du lär dig snabbt nya system. Du utrycker dig väl i tal och skrift i svenska. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lärare Hasslerör skola 4-6
MARIESTADS KOMMUN
Grundskollärare

Hasslerör skola är en mindre skola i naturskön miljö som ligger cirka tio kilometer norr om Mariestad. Här arbetar vi utifrån elevens hela skoldag där samverkan skola och fritidshem är centralt. Inför höstterminen söker vi nu en klasslärare för årskurs 4. Vill du vara med i det lilla sammanhanget med stora möjligheter att påverka din egen undervisning? Då kan det vara dig vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER Du kommer i denna roll ha din tjänst på mellanstadiet och vara klasslärare för årskurs 4. Här ansvarar du för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen. Årskursen består av 12 elever, därför kommer du delvis att arbeta åldersintegrerat då Hasslerörs skola har små klasser. Arbetslaget arbetar nära varandra i en trygg och familjär skolmiljö.  Tjänsten innebär en ferietjänst på 100 %. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten ska du vara legitimerad lärare med behörighet för undervisning i årskurs 4-6. Du har god förmåga att skapa trygghet och studiero för eleverna och vi värdesätter ett tydligt, inspirerande och relationellt ledarskap. Du ser värdet i teamarbete och vill vara med och utveckla skolans verksamhet tillsammans med andra pedagoger samt uppvisar ett professionellt bemötande av både elever, föräldrar och kollegor. Du har lätt för att kommunicera och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Digitala verktyg används i den pedagogiska verksamheten för dokumentation och utveckling och därför är din erfarenhet av digitala verktyg viktig.  När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Rekryteringen sker löpande vilket innebär att intervjuer kan hållas redan under ansökningsperioden. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

24 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025