Din arbetsplats På löneenheten arbetar sju löneadministratörer, en systemförvaltare, två löne-/systemadministratörer, och en pensionshandläggare. Enheten har bred kompetens inom lön och arbetar tillsammans för att lösa arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt, med fokus på bästa service och fortsatt utveckling. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega! Våra medarbetare beskriver oss så här: ”Härryda kommun är en väldigt bra arbetsgivare som är mån som sin personal. Blir du vår nya kollega kommer du till en enhet med positiv arbetsmiljö, goda möjligheter till utveckling och fantastiska kollegor. Vi delar kontor med personalspecialisterna, den närheten är guld värd!” Ditt uppdrag Som löneadministratör hos oss arbetar du serviceinriktat med löneadministrativa uppgifter, där det är viktigt med en helhetssyn och konsekvensförståelse. Vi arbetar aktivt med kontinuerlig utveckling och förbättring av vår löneprocess och lönesupport. För att trivas hos oss ser vi att du är en person som har förmåga att se möjligheter i stället för hinder. I uppdraget ingår det att vara ett konsultativt stöd för chefer, administratörer och medarbetare vid registrering i personalsystemet och grundläggande kollektivavtalstolkning. Du ansvarar för registrering av anställningar, schemahantering, rättningar samt utfärdar olika typer av intyg. Du utför och bidrar till att löpande utveckla våra kvalitetskontroller för att säkerställa korrekt lön till alla anställda. Löneenheten arbetar i två olika team utifrån verksamhetsområde. Detta innebär att du arbetar brett med olika typer av löner, i ett nära samarbete med dina kollegor. Utöver de vanliga Office-programmen arbetar vi i PA-systemet Personec P, TimeCare, Winlas och Qliksense. Det här krävs för tjänsten För rollen som löneadministratör söker vi dig som har eftergymnasial utbildning inom löneområdet och/eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönehantering för ferieanställda, lönesystemet Personec P och tid- och närvarosystemet TimeCare. Du behärskar svenska väl i tal och skrift. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Som person är du kommunikativ och ger ett positivt bemötande. Du har förmågan att lyssna, identifiera problem och ge tydliga och pedagogiska svar. Du har lätt för att arbeta i olika system och kan se ditt arbete i ett större perspektiv genom din förmåga till helhetssyn, utan att ge avkall på noggrannhet med detaljer. Du kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra för att genomföra uppdrag och uppsatta mål. Genom ditt förhållningssätt bidrar du till att skapa ett gott arbetsklimat. Du reflekterar och tar vara på möjligheter att tänka nytt och prövar dina idéer med teamet och vid beslut om förändring bidrar du aktivt till det praktiska genomförandet. Vi ser även att du har god vana av att arbeta mot olika deadlines och kan behålla lugnet i stressade situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad vi erbjuder dig Som anställd på löneenheten erbjuder vi dig: - Varierande arbetsuppgifter - För rätt person finns möjlighet till specialisering inom fokusområden - Tillgänglig arbetsplats med goda kommunikationer, 15 min med buss från Korsvägen - Viss möjlighet till distansarbete - Flex/årsarbetstid - Generöst friskvårdsbidrag Läs mer på vår hemsida om vad vi erbjuder dig. (https://www.harryda.se/arbete/arbetaiharrydakommun/detharerbjudervidig.4.4bd770a51817ff14fcd13400.html) Om rekryteringsprocessen I och med semestertider har vi lite längre rekryteringsförfarande än normalt. Sista ansökningsdag är 2025-07-15. Kortintervjuer kommer hållas 28 juli- 1 augusti och långintervjuer och personlighetstestning fr o m 25 augusti. Om Härryda kommun Härryda är en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3 000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Övrig information Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
We are seeking a Chief Project Manager on behalf of our client. The client is currently rolling out a new financial platform — Master Finance 2.0 — as a key enabler for executing their 2030 strategy. The platform, built on SAP S/4HANA, is designed to enhance financial transparency and streamline financial operations through an improved information model. As part of the ongoing transformation, the manual billing functionality currently hosted in the existing IT environment (Master Finance 1.0) will be decentralized to TD and BA platforms. This change aims to ensure fit-for-purpose solutions and alignment with upcoming compliance standards. Assignment Overview: The objective of this assignment is to lead the development of a new billing platform based on SAP S/4HANA, which will support the billing flows currently managed in MF 1.0. The scope includes areas such as Production Logistics, Manufacturing, and Service Market Logistics. In parallel with designing the new platform using SAP S/4 standard capabilities, the assignment also involves assessing current billing scenarios to identify opportunities for automation — specifically, migrating manual flows to the existing automated processes where feasible. Special focus will be placed on the supplier claims process, particularly related to incorrect or damaged goods received from suppliers. The first key milestone is the go-live of Master Finance 2.0 at the Swedish Powertrain plants, scheduled for April 1, 2026. In summary, the selected candidate will be responsible for: Leading the coordination and development of billing solutions within the SAP SD module Analyzing existing use cases where billing is currently handled manually in MF 1.0 Lead change management efforts and act as business representative to transition billing flows toward a standardized, automated solution Lead the development of a cross-functional solution for managing supplier claims Collaborate closely with project teams involved in the MF 2.0 implementation The selected candidate will be accountable for developing the project plan, managing resource coordination, and ensuring that the defined scope is delivered on time and within budget. A hands-on approach and close collaboration with the business will be essential. Required Experience and Qualifications: Solid background in manufacturing environments with a strong understanding of end-to-end processes within industrial plants or distribution centers Over 5 years of experience in project management, preferably in global and cross-functional settings Proficient in both traditional project management practices and agile methodologies Proven track record in leading projects related to the implementation of financial and logistics systems and processes Hands-on experience in driving change initiatives, with familiarity in structured change management frameworks Strong interpersonal skills with the ability to collaborate effectively across departments and organizational levels A proactive team player with excellent communication, stakeholder management, and networking capabilities, combined with a solution-oriented mindset Please note that occasional travel within Sweden will be required for this role. Start Date & Application: Start Date: 2025-08-18 End Date: 2026-04-30 Application Deadline: 2025-07-02 Location: Gothenburg Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in matching the right talent with the right company—quickly and efficiently. Our primary focus lies in Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility required to deliver tailored recruitment solutions across all industries. Although we are a relatively new player, we have already gained the trust of many of Sweden's largest companies and operate both nationally and internationally. With bases in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us the obvious partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.
Boxes & Labels erbjuder tjänster och helhetslösningar och inom förpackning och etikettering till en rad olika branscher. Vi har en modern maskinpark och engagerade medarbetare. Vill du vara med och lyfta vår produktion till nästa nivå? Om Rollen Som produktionschef hos oss blir ditt uppdrag att leda och vidareutveckla produktionen, ledare och medarbetare. Vi har gjort ett antal nya investeringar i maskinparken senaste tiden och här kommer du spela en nyckelroll att tillsammans med Teknik- och utvecklingsansvarig optimera flöden, struktur och arbetssätt. Allt för att skapa förutsättningar för en effektiv fabrik med engagerade medarbetare. Du är en naturlig medlem i ledningsgruppen där du förväntas bidra till hela verksamhetens strategi- och utvecklingsarbete Uppdraget kommer bland annat innebära att: Leda och driva produktionen inklusive medarbetare och ledare. Driva och följa upp produktionens produktivitet, effektivitet och lönsamhet, inklusive analys av nyckeltal och mål. Utveckla produktionen och tillhörande processer med ständiga förbättringar. Motivera, coacha, stötta och utveckla ledare och genom dem, medarbetare. Säkerställa efterlevnad av kvalitets- och ledningssystem, ISO 9001 och 14001 Säkerställa och arbeta proaktivt med arbetsmiljöarbetet Du rapporterar till VD. Arbetsplatsen är på vår nyligen utökade fabrik i Olsfors. Produktionen består av dryga 35 medarbetare och ledare. Din profil Vi är extra intresserade av en engagerad ledare med bred erfarenhet inom produktion och ledarskap. Har du en högskoleutbildning inom industriell ekonomi, maskinteknik eller liknande är det en fördel men inget krav. Vi söker dig med kunskap inom produktionsekonomi och vana vid att utvärdera samt ta fram nya nyckeltal. Du har med gott resultat drivit olika typer av förändrings- och eller teknikutvecklingsprojekt och är van att hantera lite större flöden i en produktion. Om du har erfarenhet av förbättringsarbete som Six Sigma, Lean eller 5S är det starkt meriterande. Hög kompetens inom affärssystem och att du hanterar såväl svensks som engelska är mycket viktigt. Vi värdesätter ett ledarskap som präglas av ett genuint intresse för att utveckla medarbetare och ledare. Med en förbättringsorienterad inställning och inkluderande approach kommer du nå framgång tillsammans med oss. Du bör vara kommunikativ med tekniskt intresse samt ha erfarenhet av att analysera och sätta nya strukturer, flöden och processer i en produktion. Vi erbjuder Hos oss på Boxes & Labels får du möjlighet att verkligen göra skillnad. Här kan du sätta din egen prägel på uppdraget, utifrån verksamhetens behov och mål som du både är med och utformar och implementerar. Vi har en platt organisation med snabba beslutsvägar och en arbetsplats full av ambition och vilja, där både medarbetare och ledare trivs. Potentialen är stor, och vi ser fram emot att bygga framtidens produktion tillsammans med dig. Vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om uppdraget vänligen kontakta ansvarig konsult Elin Dresch på 072 214 23 87 alt [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan som senast den 13/8. Då vi står inför en semesterperiod kan återkoppling till dig komma att ske först från v33 och framåt. Om Boxes & LabelsAB Boxes & Labels är ett ägarlett bolag som drivs av tillväxt & utveckling. Bakom bolaget står två entreprenörer som har en lång framgångsrik bakgrund samt ett starkt partnerbolag. Du hittar vår fabrik i fräscha lokaler i Olsfors. Boxes & Labels har drygt 60 medarbetare och omsätter 180msek. läs mer på Läs mer om Boxes & Labels
Om företaget Jonslunds Aluminium är ett företag med stort hjärta och högt engagemang. De är specialister på bearbetning av aluminiumprofiler och arbetar som legotillverkare åt kunder i olika branscher. De stöttar deras kunder genom hela kedjan – från idé till färdig produkt – och strävar alltid efter att hitta smarta, kundanpassade lösningar. Deras verksamhet präglas av flexibilitet, kvalitet och en vilja att ständigt förbättra både processer och produkter. Nu söker vi dig som vill bli en del av teamet på Jonslunds Aluminium och växa tillsammans med det! Tjänstebeskrivning Jonslunds Aluminium söker nu dig som vill bli en del av deras team i rollen som CNC-operatör. Du kommer framför allt arbeta med fräsmaskiner. Maskinkörning är din huvudsakliga arbetsuppgift, men på sikt kan även enklare programmering förekomma och andra arbetsuppgifter. Du kan även komma att arbeta med packning av pall och vägning. Arbetet kräver noggrannhet, ansvarstagande och en vilja att utvecklas. Det är mycket eget ansvar och vi ser därför att du är flexibel och har lätt för att lära dig nya moment. Arbetstiderna är dagtid måndag till fredag. För rätt person finns det möjlighet till övergång till kund på sikt. Kvalifikationer Vi söker en praktiskt lagd och självgående medarbetare till deras produktion. Rollen innebär ett fysiskt arbete med fokus på maskinkörning, främst fräsning av profiler, samt andra varierande uppgifter inom tillverkning och logistik. Vi värdesätter samarbetsförmåga högt, men det är också viktigt att du kan arbeta självständigt. Som person bör du vara noggrann och ha en stark förståelse för betydelsen av att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Vi betonar även vikten av din personlighet och vilja att utvecklas tillsammans med kunden. Krav: * Körkort och tillgång till bil * Erfarenhet av CNC genom utbildning eller arbete Meriterande: * Truckkort + vana av truckkörning * Tidigare arbetserfarenhet av maskinkörning Om NearYou Låter det intressant? Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.
Flügger är en stolt leverantör till målaryrket och kvalitetsmedvetna konsumenter. Vi går i spetsen i rörelsen mot en grönare byggindustri, och stöttar den professionella målaren genom partnerskap, kvalitetsprodukter och inspirerande design. Vårt jobb är att utveckla, producera, marknadsföra och sälja färg, träskydd, tapeter, målarverktyg och mycket mer i professionell kvalitet, samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta de bästa lösningarna. Vi är inte nöjda förrän våra kunder är nöjda. Team, Time & Trust Är du vår nya Store Assistant/butikssäljare till butiken i Lidköping, en av våra många butiker? Här är vi ett proffsigt team som tycker om att arbeta tillsammans och för varandra. Är du redo att ge det där lilla extra för en försäljning? Vill du arbeta i en positiv miljö med stora möjligheter till personlig utveckling? Då är du den vi söker. Som Butikssäljare på Flügger har du ansvaret för att tillsammans med dina kollegor utveckla butiken, skapa inspiration, och möta kunden på ett professionellt sätt. Häng med på resan Det viktigaste är att du är service-minded och proaktiv. I våra butiker ställer vi upp för varandra, vi hjälper varandra, håller ihop och har tilltro till varandra. Vi är också del av ett större team som hjälps åt tvärs över landet. Vi har alltid våra värdeord med oss som ledstjärnor - Team, Time & Trust. Din palett Är du den • som har erfarenhet från färgbranschen eller handel? • som drivs av försäljning och har tidigare erfarenhet av sälj? • som är bra på att kommunicera och samarbeta? • som kan ta egna initiativ? • som är resultatinriktad, ambitiös och drivs av att överträffa förväntningar? • som har en hög energinivå och trivs i en hektisk vardag? Vi erbjuder • Ett av marknadens starkaste varumärken inom färg och tillbehör. • Ett företag med fokus på miljö och hållbarhet genom strategiska mål. • Många omväxlande arbetsuppgifter och en vardag där sällan en dag är den andra lik. I dina arbetsuppgifter ingår att serva kunder med hög energinivå, att ta emot, packa upp och lägga beställningar på varor. Du bidrar med att komma med lösningar, att ge rådgivning och inspiration både internt till dina kollegor och till våra kunder. Du förväntas också lära dig om de verktyg vi har och genomföra andra förekommande arbetsuppgifter. Deadline: Ansök så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Senast 23 juli Arbetsplats: Lidköping Sysselsättningsgrad: 50 % Varaktighet: Vikariat t.o.m 31 augusti 2026 Flügger ser enbart på kombinationen av personliga och professionella kvalifikationer när vi bedömer en kandidats behörighet. Vi värdesätter mångfald hos människor, där alla har friheten att vara sig själva med lika möjligheter. Om Flügger Flügger Group är ett internationellt börsnoterat bolag med en omsättning på ca. 2,2 miljarder DKK och ca. 1700 anställda över gränserna. Vi är ett familjegrundat och familjelett företag, stort nog att göra skillnad, men ändå litet nog att behålla vår entreprenörsanda. Vårt team består av dedikerade och skickliga människor som verkligen engagerar sig och skapar en enastående expertis tillsammans.
Vi söker dig som vill undervisa i entreprenörskap och företagsekonomi på naturbruksprogrammet. Är du lärare eller kanske lantmästare, agronom eller liknande har liknande utbildning? Vi tror på att koppla samman de mer teoretiska ämnena med elevernas val av utbildning. Vi söker dig som har goda kunskaper i ämnena samt har förmågan att skapa relationer, är social och strukturerad. Du varierar din undervisning och ser fördelar i att samverka med lärarkollegor och elevhälsopersonal. Info om Strömma Strömma är en anrik skola som ligger i en naturskön miljö strax utanför Sätila mellan Göteborg och Borås. Strömma Naturbrukscentrum AB bedriver naturbruksutbildning på gymnasienivå och ägs av Hushållningssällskapet Sjuhärad. Hushållningssällskapet har funnits i över 200 år och är en icke vinstdrivande organisation som har till ändamål att skapa goda och hållbara förutsättningar för de gröna näringarna och för landsbygdens utveckling. Strömma Naturbrukscentrum har naturbruksprogrammet med inriktningarna lantbruk, hästhållning och djurvård samt ett mindre antal platser på Introduktionsprogrammet. I dagsläget har vi drygt 180 elever varav merparten bor på elevhemmet måndag till fredag. Vi är ca 50 medarbetare varav drygt 20 lärare. Skolan består av många byggnader, allt från traditionella skollokaler till djurstallar och verkstäder. Skolan har eget skoljordbruk där vi brukar 260 ha. På skolan finns mjölkkor, får, hästar, kaniner, gnagare, marsvin, fåglar, fiskar och reptiler. Vi har ridhus och hundträningshall. Alla elever har möjlighet att välja till kurser för naturvetenskaplig behörighet.
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, anpassad skola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. Utbildningsförvaltningens olika verksamheter har ett tydligt gemensamt fokus på alla barn och elevers förutsättningar för fullföljda studier. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som är utbildad speciallärare till Vallhamra skola! Ditt arbete kommer främst riktas mot matematikundervisning, men även mot andra ämnen. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas kopplat till skolans elevhälsoarbete, och förstärker med en speciallärare som kommer få vara med och sätta sin prägel på den specialpedagogiska verksamheten. Du får en viktig roll i skolans förebyggande och hälsofrämjande arbete, och hjälper våra elever att nå läroplanens mål. Som speciallärare arbetar du med att organisera lärande och skapa strukturer kring våra elever som är i behov av särskilt stöd i undervisningen. En viktig del i arbetet består av att genomföra pedagogiska kartläggningar och ta fram åtgärdsprogram utifrån den enskilda elevens unika behov. Du driver arbetet med användandet av hjälpmedel i undervisningen framåt, och ser till att elever som har rätt till hjälpmedel får det, och lär sig att tillgodogöra sig dem. Framgång i uppdraget nås genom samarbete och samverkan med såväl olika funktioner i skolans elevhälsoteam som med skolans pedagoger. Det specialpedagogiska elevarbetet genomförs såväl enskilt som i mindre elevgrupper och vid ordinarie lektioner. Det ingår också i tjänsten att vara ett pedagogiskt stöd till skolans lärare och pedagoger kopplat till elever som har behov av individuella anpassningar i undervisningen. Bland skolans personal finns en bred pedagogisk kompetens och ett stort driv i pedagogiskt utvecklingsarbete. Här bedrivs kollegialt lärande i olika former som ett led i skolans utveckling, vilket gör att du får möjlighet att tillsammans med dina kollegor utvärdera och vidareutveckla dina arbetsmetoder och din undervisning. Söker du en tjänst där du kan göra skillnad, och en arbetsplats med härligt samarbetsklimat? Då tror vi att denna tjänst kan passa dig! Rekryteringen avser en visstidsanställning på heltid med eventuell möjlighet till förlängning KVALIFIKATIONER Till denna tjänst söker vi dig som är legitimerad lärare med speciallärarexamen. Det är meriterande om du har matematikinriktning och har behörighet att undervisa i matematik för åk 7-9. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet samarbete med olika myndigheter. Som person är du trygg och stabil och mån om att bidra till ett positivt arbetsklimat på arbetsplatsen. Du har en god didaktisk och pedagogisk förmåga och leder och organiserar det specialpedagogiska arbetet med tydlighet för inblandade parter. Du har lätt för att samarbeta med såväl elever och vårdnadshavare som lärare och personal. Du har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Med engagemang och kreativitet bidrar du till att göra vår skola till en trygg och lärorik plats för våra elever! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Här kan du läsa mer om spännande utvecklingsarbeten som pågår i vår verksamhet! https://www.partille.se/barn--utbildning/inblick/ I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Även ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister behöver uppvisas innan anställning. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Bojarskolan är en låg- och mellanstadieskola med drygt 320 elever och ca 40 personal. Vi ligger i ett naturskönt område med närheten till skog och hav vilket ger goda möjligheter till att genomföra en varierad undervisning. Skolan är i slutskedet av en längre ombyggnation och HT-25 kommer stora delar av skolans lokaler vara helt nybyggda, skolan kommer då ha helt nybyggda lokaler för alternativa undervisningslokaler, kombinerad HKK- och bildsal, musiksal, skolbibliotek, förråd, personal- och arbetsrum mm. Vår elevsyn är central där alla barn är allas barn och den ömsesidiga respekten skapar trygghet som är grunden för lärande. Alla vuxna arbetar med ett ständigt fokus på relationellt arbete för att skapa en trygg elevgrupp - varje dag och hela tiden! Hos oss får du kompetenta kollegor som ständigt vill mer för att eleverna skall nå som möjligt utifrån sina olika förutsättningar. På Bojarskolan vill vi varandra väl, gör varandra bra och vi gör det tillsammans! Vill du vara delaktig i elevers lärande och utveckling? Lockas du av att utmana och stötta eleverna så att de når goda studieresultat? Tycker du om att inspirera, leda och motivera elever? Bra! Då är det här ett jobb för dig! ARBETSUPPGIFTER I rollen som musiklärare hos oss kommer du att vara en viktig del av både Bojarskolan och Valemyr, där du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera en inspirerande och engagerande musikundervisning för våra elever. I ditt arbete utgår du från ett formativt förhållningssätt, vilket innebär att du kontinuerligt följer upp elevernas utveckling och resultat för att kunna anpassa din planering och dina metoder på ett flexibelt och effektivt sätt. En viktig del av ditt arbete är också att bygga och upprätthålla en god dialog och ett nära samarbete med eleverna själva, dina kollegor inom de båda skolorna samt med vårdnadshavare. I din dagliga verksamhet kommer du att använda Vklass, vår digitala lärplattform, som ett naturligt verktyg för kommunikation, dokumentation av elevers framsteg och för att dela relevant information med elever och vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Vi söker en engagerad och inspirerande musiklärare som brinner för att göra skillnad i elevers musikaliska utveckling. Du som söker har en relevant lärarutbildning med behörighet att undervisa i musik och ett starkt intresse för just musikläraryrket. Digital kompetens är en självklarhet för dig, då du smidigt hanterar digitala verktyg för informationshantering, dokumentation och integrerar dem naturligt i din undervisning. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet och ditt engagemang i skolans gemensamma arbete. Som lärare trivs du med att arbeta kreativt och har en god förmåga att självständigt strukturera, planera och organisera ditt arbete. Du kan bygga förtroendefulla relationer med elever och vårdnadshavare samt har en god samarbetsförmåga med kollegor och ett aktivt intresse av att bidra till skolans utveckling. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Rättspsykiatrin är en unik verksamhet inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset, beläget i Gunnilse cirka 20 minuter med kollektivtrafik från centrala Göteborg. Rättspsykiatrins uppdrag att ge individuellt anpassad psykiatrisk vård och rehabilitering till patienter som dömts att överlämnas till vård. Verksamheten disponerar öppen och slutenvårdslokaler med förhöjd säkerhetsklassning och vårdar också patienter frihetsberövade enligt annan lagstiftning i samband med att de har behov av akut psykiatrisk specialistvård. Vår målgrupp på rättspsykiatrin består av patienter med omfattande psykiatrisk problematik. Rättspsykiatrin har ett samhällsskyddsansvar, där målet för verksamheten är att patienterna ska klara ett liv ute i samhället utan att återfalla i brott på grund av psykisk ohälsa. Rättspsykiatrin har således ett dubbelt uppdrag, både samhällsskydd och vård. Verksamheten är säkerhetsklassificerad och akutenheten har säkerhetsnivå 1, vilket är högsta säkerhetsnivån i Sverige. Akutenheten har ett regionalt uppdrag att vårda häktade, fängelse- och LRV-dömda frihetsberövade personer med behov av psykiatrisk heldygnsvård och består av tolv vårdplatser. Just nu söker vi en ny medarbetare till vår enhet för ett graviditetsvikariat! Vikariatet pågår fram till 2026-10-31. Vad erbjuder vi? Vår målsättning är att erbjuda ett stimulerande och utvecklande arbete, där du i tätt samarbete med kollegor av olika professioner bedriver vård, rehabilitering och behandling. Inom rättspsykiatrin vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset erbjuds du möjlighet till kontinuerlig fortbildning enligt lokala målsättningar och egna intressen. Du har tillgång till verksamhetens rehabiliteringsfaciliteter, såsom gym och bassäng, för eget bruk. Genom fungerande rutiner, dynamisk säkerhet, delaktighet och kompetenta medarbetare skapar vi tillsammans en god och trygg arbetsmiljö. Arbetsuppgifter Som skötare arbetar du både med omvårdnad och samhällsskydd. Du ingår du i ett team med flera yrkeskategorier där du som skötare har en central och viktig roll. Din huvudsakliga uppgift är att finnas till för patienterna och upprätthålla en lugn och trygg miljö på enheten. Som skötare har du en stöttande funktion samtidigt som du gör dagliga observationer. Du kommer att dokumentera i Melior och det ingår också läkemedelshantering på delegation, provtagningar och kontroller av vitala parametrar. Som skötare/sjukvårdsbiträde ansvarar du för att tillsammans med dina kollegor upprätthålla en god arbetsmiljö på vårdenheten. Ditt förhållningssätt och dina insatser är av avgörande betydelse för att verksamheten ska präglas av lugn, trivsel, omvårdnad och trygghet. Tjänsten innefattar både dag-och kvällstjänstgöring. Om dig Vi söker dig som är utbildad skötare/undersköterska/sjukvårdsbiträde. Det är meriterande om du har erfarenhet från rättspsykiatrin och/eller tidigare har arbetet inom kriminalvård, SiS och/eller arbete med frihetsberövande och tvång. Du har omvårdande egenskaper, ett högt säkerhetstänk och ett intresse för juridik. Vidare tror vi att du är en lugn och trygg person som kan sätta gränser. Varierande arbetstempo är något du trivs med och du har lätt att ställa om från det lugna till det akuta. Du har förmåga att lyssna, förstå, motivera och sist men absolut inte minst så tror vi att du har ett genuint intresse för människor i utsatta situationer. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Från den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer: Undersköterska blir en skyddad yrkestitel 1 juli 2023 - Legitimation (socialstyrelsen.se) Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Har du en passion för att ge service i världsklass? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Vara kontorets ansikte utåt genom att erbjuda bästa möjliga service och bemötande till Swedbanks privat- och företagskunder. Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar att hantera serviceärenden i det obokade kundmötet och att arbeta nationellt med serviceärenden via inkommande telefonsamtal. Bidra till våra mål genom effektivt arbetssätt med stort fokus på ökad tillgänglighet, kundnöjdhet och proaktivitet. Samarbeta och skapa goda relationer med kollegor inom banken för att utveckla våra kunders finansiella hälsa, hitta behov hos kund och slussa när annan kompetens behövs för att skapa mervärde i kundmötet. Utvecklas vidare och bredda din kompetens – inom banken finns flera karriärmöjligheter och personlig vidareutveckling uppmuntras. I denna roll behöver du: Brinna för service, sätta kunden i fokus och bidra till kundnöjdhet genom att ha ett gott affärsmannaskap och vara lösningsfokuserad. Intresse för att informera om våra produkter och tjänster till våra privat- och företagskunder samt förmågan att digitalisera och guida kunderna i våra digitala kanaler. Ha ett öppet sinne, vara nyfiken på och anpassningsbar till nya arbetssätt. Ett starkt eget driv, förmågan och viljan att bidra till både individuella- och gemensamma mål. Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och... få möjligheten att arbeta i en verksamhet som präglas av ett stort kundflöde och högt tempo. Vi är i en förändringsresa där du förväntas vara anpassningsbar och nyfiken på nya arbetssätt. Servicekontorets fokusområden är tillgänglighet och kundnöjdhet och du får möjligheten att jobba med serviceärenden både lokalt och nationellt via inkommande telefoni. Med en positiv inställning och en vilja att ta dig an nya utmaningar kommer du att trivas och lyckas hos oss. Som ledare förväntar jag mig ett starkt personligt driv och självledarskap. Är du den som brinner för och älskar att ge service i världsklass så är jag övertygad om att du kommer att trivas i mitt team. Välkommen med din ansökan!” Djaneta Zakaeva, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-07-13. Placeringsort: Kvillebäcken, Göteborg Rekryterande chef: Djaneta Zakaeva Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. #LI-LB1
Välj ett jobb för att visa detaljer