Part Precision söker Cnc-operatör
NearYou Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om företaget Part Precision Sweden är en ledande leverantör inom skärande bearbetning av högprecisionskomponenter för medicinteknik och finmekanik. Nu söker vi en erfaren och engagerad CNC-operatör som vill vara med och tillverka detaljer som gör verklig skillnad – komponenter som bidrar till att förbättra människors livskvalitet. Hos oss blir du en viktig del av ett kompetent team med fokus på kvalitet, noggrannhet och teknisk utveckling. Tjänstebeskrivning Som CNC-operatör hos oss kommer du att arbeta med att ställa in och köra moderna CNC-längdsvarvar för att tillverka noggranna detaljer i material som titan, rostfritt stål och andra högkvalitativa metaller. Du ser till att produkterna håller hög kvalitet genom att göra noggranna kontroller under arbetets gång. I rollen ingår också att hitta smarta sätt att göra produktionen ännu bättre och effektivare. Arbetstiderna är initialt dagtid, Kväll och helgarbete kan förekomma. Vi söker därför dig som är flexibel och kan anpassa dig efter behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och vill arbeta med moderna maskiner i en miljö där kvalitet och precision står i fokus. Har du erfarenhet av CNC-bearbetning, gärna längdsvarvning, är det ett stort plus – men vi välkomnar också dig som har annan teknisk bakgrund och är nyfiken på att utvecklas i rollen. Du behöver kunna arbeta noggrant och metodiskt, och vara van vid eller intresserad av att lära dig hur man mäter och kontrollerar detaljer. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av CNC-bearbetning eller annan verkstadsteknisk bakgrund • Grundläggande kunskaper i mätteknik och ritningsläsning • Intresse för teknik och problemlösning • Förmåga att arbeta både självständigt och i team • God kommunikationsförmåga på svenska Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du chansen att arbeta med spännande och innovativa produkter som verkligen gör skillnad. Vi är ett familjärt företag med stark sammanhållning, där du som medarbetare blir en viktig del av både teamet och utvecklingen framåt. Här finns goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll. Arbetet kommer att utföras i vår nya, moderna lokal som är utformad för att skapa en trivsam och effektiv arbetsmiljö med fokus på både teknik och arbetskomfort. Om NearYou Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Patrik Johansson 070 785 84 09. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 2025-06-08. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Part Precision söker Behovsarbetare
NearYou Sverige AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

Om företaget Part Precision Sweden, en ledande aktör inom skärande bearbetning av högprecisionskomponenter, söker nu en flexibel och ansvarsfull medarbetare för en behovsanställning. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande produkter som gör verklig skillnad. Tjänstebeskrivning I denna roll kommer du att utföra varierande arbetsuppgifter som bland annat bearbetning, tvätt och avsyning av komponenter. En viktig del av ditt arbete är kvalitetskontroller för att säkerställa att produkterna håller den höga standard vi är kända för. Arbetstiderna kan variera. Arbete kan förekomma både på vardagar och helger, vi söker därför dig som är flexibel och kan anpassa dig efter behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Erfarenhet av tidigare industriarbete • Noggrannhet och intresse för att arbeta med kvalitetskontroller. • Förmåga att arbeta både självständigt och i team. • Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Meriterande: • Erfarenhet av CNC-bearbetning, men detta är inget krav. Vad erbjuder vi dig? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Patrik Johansson 070 785 84 09 Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Att arbeta som konsult på NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Arbetsförmedlare till Göteborg (Personligt distansmöte)
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Avdelningen Personligt distansmöte erbjuder service och stöd på distans till arbetssökande och arbetsgivare. Genom behovsanpassade kundmöten bidrar vi till att skapa en tillgänglig myndighet i hela Sverige.   Vår arbetsplats   Vi sitter tillsammans där samarbete och stöd är centrala för att skapa en levande atmosfär. På vårt kontor i Göteborg arbetar det 90 stycken medarbetare och vi finns placerad vid Stampgatan 14. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt dagliga arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.   Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet.    Beskrivning av rollen   Vi har arbetssökande och arbetsgivare i fokus och i din roll kommer du vara ett viktigt stöd för dessa över hela landet och göra skillnad varje dag. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. En central del i rollen är vägledning till våra arbetssökande och arbetsgivare.   För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att:  - Arbeta med människor främst via telefon  - Arbeta med schemalagda uppdrag  - Tolka och tillämpa lagar och regelverk  - Erbjuda service och på ett bra sätt lösa de uppgifter du ställs inför - Navigera och arbeta i flera system samtidigt - Arbeta mot uppsatta mål      Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Se filmen om hur det är att jobba på Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=fRdyF0D_CBE&feature=youtu.be Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag till en utvecklande och stödjande verksamhet, då är Arbetsförmedlingen Personligt Distansmöte platsen för dig.     Digital informationsträff Vill du veta mer om tjänsten? Vi genomför denna digitala informationsträff digitalt där du som sökande får en möjlighet att lära dig mer om tjänsten och vad det innebär att jobba hos oss. Onsdag den 2 juli kl. 17.00-17.30: https://infomote.arbetsformedlingen.se/publicaccess/BM42    Grundläggande krav för tjänsten - Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)  Alternativt  - Har arbetat på Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare, beslutshandläggare, kundresurs, handläggare eller servicehandläggare Samt - Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år - Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse   Övriga meriter för tjänsten - Arbetat minst 1 år med stöd och service till kunder via telefon  - Arbetat minst 1 år inom statlig verksamhet med erfarenhet av myndighetsutövning - Arbetat minst 1 år med vägledning mot arbete och/eller studier  Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.   Medarbetare på Arbetsförmedlingen:  - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten  - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser  - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring    Vårt erbjudande  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Göteborg.   Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss   Ansökan  Välkommen med din ansökan senast 2025-07-07.  Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Digital informationsträff onsdag den 2 juli kl. 17.00-17.30: https://infomote.arbetsformedlingen.se/publicaccess/BM42 Intervjuer beräknas att pågå under veckorna 31-32. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.  Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Säljare 70% till Göteborg, Nordstan
Synoptik Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik i Nordstan i Göteborg! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin  Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge. Sök tjänsten redan idag! Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 70% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd under dagtid, kvällar och helger. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Moa Eskengren på 031-803350. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Fullstackutvecklare med fokus på React
Centric Professionals AB
Designer inom spel och digitala medier

Vill du ta plats i ett snabbväxande techbolag där din kod påverkar verkligheten, varje dag? Vår kund i Göteborg utvecklar moderna beställningsplattformar och kassasystem som används av hundratals restauranger och butiker. Nu söker vi dig som är fullstackutvecklare med frontend-fokus och som vill bygga skalbara lösningar i ett tight team med korta beslutsvägar. Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag, men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden. Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som fullstackutvecklare med fokus på frontend kommer du att arbeta med hela teknikstacken, men med särskilt ansvar för att utveckla och förfina användargränssnitt i React. Du är involverad i hela utvecklingsprocessen, från att tolka krav och utforma arkitektur till att skriva kod, testa och leverera stabila releaser. Din vardag innehåller såväl nyutveckling som förbättring av befintlig kod genom refaktorering och optimering. Du har ett skarpt öga för detaljer och säkerställer att användarupplevelsen håller hög kvalitet, både visuellt och funktionellt. Tillsammans med teamet arbetar du agilt i sprintar och deltar aktivt i code reviews och pull requests. Du håller dig uppdaterad på ny teknik, testar gärna nya ramverk och är med och påverkar tekniska beslut. Vid behov kliver du även in och stöttar med djup teknisk support när komplexa problem uppstår. Din profil och kvalifikationer - Minst fyra års erfarenhet av systemutveckling - Djup kunskap i React och gärna även React Native - Har arbetat fullstack och kan ta dig an både frontend och backend - Tidigare varit med och utvecklat ett molnbaserat produktionssystem eller SaaS-plattform - Van vid CI/CD, versionshantering och automatiserade tester - Har eftergymnasial IT-utbildning eller motsvarande kompetens - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av PHP och Laravel - Kunskap i TypeScript - Androidutveckling i Java eller Kotlin - Erfarenhet av backenddesign, API-hantering och databasmodellering Vem är du? Du är självgående, lösningsfokuserad och gillar att jobba nära både teknik och affär. Du har ett strukturerat arbetssätt, ett öga för användarupplevelse och tycker om att bygga hållbar kod med kvalitet. Samarbete är en självklarhet för dig, du delar gärna med dig av kunskap och bidrar till ett prestigelöst teamklimat. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Erfaren teknikinformatör
Aleido Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Som teknikinformatör hos oss på Aleido blir du en nyckelperson i utvecklingen av teknisk information som gör komplex teknik begriplig och användbar. Just nu söker vi dig som vill bidra i ett uppdrag där du kommer arbeta med dokumentation för kranar inom marinindustrin. Vad rollen innebär Hos oss får du möjlighet att kombinera teknikintresse med kommunikation, i uppdrag där teknikinformation gör verklig skillnad för användare och servicetekniker världen över. I det här projektet kommer du att arbeta med teknisk dokumentation kopplat till eftermarknad och nyproduktion inom marinbranschen. Tjänsten är placerad i Örnsköldsvik 2-3 dagar i veckan med möjlighet att arbeta på distans eller från vårt huvudkontor i Göteborg där ditt Aleido-team befinner sig. Du kommer i huvudsak att arbeta med: Att skapa tekniska instruktioner och manualer, inklusive modulbaserat innehåll Att utveckla och strukturera dokumentationen i nära samarbete med konstruktörer Att hantera uppdateringar och nya versioner av befintliga dokument Vem du är Vi söker dig som har: Minst fem års erfarenhet av teknisk dokumentation eller teknisk konstruktion En eftergymnasial utbildning inom teknikinformation, teknik eller motsvarande Mycket goda kunskaper i teknisk engelska i både tal och skrift Förståelse för ritningsstandarder och dokumentationspraxis Förmåga att arbeta självständigt, fatta beslut och driva arbetet framåt God samarbetsförmåga och en kommunikativ, lösningsorienterad inställning Det är dessutom meriterande om du har: Erfarenhet av verktyg som Arbortext, FrameMaker eller IsoDraw Möjlighet att kommunicera på svenska i kontakt med kundens designteam Tidigare erfarenhet av att arbeta i internationella projektmiljöer Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Vi har en progressiv distansarbetsmodell som ger dig friheten att balansera arbetslivet på ett sätt som passar dig. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Operationssjuksköterska till operation 1
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Operationssjuksköterskor

Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är vi 3700 medarbetare med 120 olika yrken som tillsammans bidrar till det varje dag. Vilken roll vill du spela? Oavsett roll kan vi erbjuda dig ett meningsfullt, tryggt och utvecklande arbete där du finns till och gör skillnad för andra. Våra medarbetare säger ofta att SÄS är ett ”lagom stort sjukhus” – det är så pass stort att man kan utvecklas och göra karriär och så pass litet att det finns en känsla av gemenskap över verksamhetsområdena. Hos oss finns en framåtanda och det pågår alltid spännande satsningar och forskning för att förbättra vården för våra patienter och möta framtidens utmaningar inom hälso- och sjukvård. Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/s%C3%B6dra-%C3%A4lvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv Om oss VO AnOpIVA bedriver akut och planerad verksamhet i Borås. Kliniken har cirka 300 medarbetare och omfattar en intensivvårdsavdelning, två operationsavdelningar, postoperativ avdelning, sterilteknik, endoskopienhet och en smärtenhet. Operation 1 i Borås är en modern och välutrustad avdelning med elva operationssalar. Vi har operationsverksamhet inom specialiteterna kirurgi, urologi, gynekologi, ortopedi, öron- näsa- hals samt det akuta flödet av operationer. På avdelningen arbetar cirka 100 personer. Om vår lediga tjänst Som operationssjuksköterska på VO AnOpIVA  hos oss på SÄS samordnar och leder du arbetet inom ditt ansvarsområde i operationssalen. Du ansvarar för hygien, sterilitet och instrument men även sådant som handledning och verksamhetsutveckling ingår i operationssjuksköterskans kompetensområde.  På operation 1 bedrivs operationsverksamhet inom flera specialiteter. Detta ställer krav på flexibilitet och en bred kompetens men ger också möjlighet att få fördjupad kunskap inom flera olika specialiteter. Du förväntas att aktivt driva förbättringsarbeten tillsammans med medarbetare inom ditt ansvarsområde. Du erbjuds en individuellt anpassad introduktion som planeras och följs upp av introduktionsansvarig sjuksköterska. Tjänstgöring sker även på jourtid.  Din profil Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med klargjord specialistsjuksköterskeutbildning inom operationssjukvård. Erfarenhet är meriterande. Som person ser vi att du trivs med att ta ansvar och är flexibel i ditt arbetssätt. Eftersom vi arbetar i team är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Bifoga yrkeslegitimation i din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

23 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
CNC lärare till Kunskapscompaniet på Kriminalvårdsanstalten Rödjan i Mar...
Watma Education AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Ditt uppdrag  Som yrkeslärare på Kunskapscompaniet ansvarar du för hela undervisningen inom programmet tillsammans med dina kollegor. Du planerar, förbereder och genomför lektioner i enlighet med de anvisningar och gällande regelverk som finns inom Skolverkets kursplaner, samt våra interna riktlinjer och policys. Undervisningen innefattar både teoretiska och praktiska moment och du bör vara kompetent inom båda dessa delar. För att ansöka vill vi att du  har en relevant utbildning inom utbildningsområdet, eller minst två (2) års dokumenterad yrkeserfarenhet inom det aktuella området.  har pedagogisk utbildning, eller minst ett (1) års erfarenhet av undervisning för vuxna (även unga vuxna 16–25 år). För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare som är utåtriktad och värderar allas olikheter. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med deltagare och kollegor. Villkor Anställningsform: Tillsvidare, semestertjänst. Provanställning tillämpas. Tillträde: augusti 2025. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Legitimerad Optiker till Smarteyes Göteborg, Kyrkogatan

Är du legitimerad optiker och vill vara en del i ett utvecklingsorienterat företag där du tillsammans med dina kollegor är med och utvecklar verksamheten och framtidens optik? Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Då är detta en tjänst för dig! Vårt erbjudande Passion, enkelhet och omtanke är våra ledord som utgör grunden i vårt arbete och bygger vår härliga kultur. Smarteyes erbjuder en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagligen. För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla din arbetsplats. Ditt uppdrag Vi på Smarteyes söker nu en legitimerad optiker till vår butik på Kyrkogatan i Göteborg. Som optiker är dina främsta arbetsuppgifter att undersöka kundernas syn, ge råd och upplysningar, utfärda intyg samt färdigställa, tillhandahålla och lämna ut optiska synhjälpmedel. Våra synundersökningar är 30 minuter långa för att ge dig möjlighet till att skapa goda kundrelationer. Vidare kommer du att vara med och ansvara för butikens dagliga drift och vara behjälplig mot kunder.  Vad vi söker  Som person är du bra på att samarbeta och kommunicera på ett inbjudande, omtänksamt och tydligt sätt med både kunder och kollegor. Du är ansvarstagande, resultatorienterad, serviceinriktad och tycker om att skapa kundrelationer. Du är vidare stilintresserad och tycker om att ständigt utvecklas, både individuellt och i team. Din formella kompetens är legitimerad optiker med kontaktlinsbehörighet. Om Smarteyes Engagerade och välmående medarbetare är Smarteyes viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö och kultur där alla våra medarbetare trivs över tid. Smarteyes är en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. Vi följer upp medarbetartrivsel och engagemang på veckobasis för att alltid veta hur vår organisation mår. Hur stolta och glada vi är över hur väl våra medarbetare trivs berättar vi gärna mer om! Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns i Danmark. Ända sedan starten 2007 har vi på Smarteyes haft en lite annorlunda syn på glasögon, vi ser dem nämligen som någonting mer än ett synhjälpmedel - vi ser dem även som en modeaccessoar. Genom effektiva inköp och god design erbjuder vi ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser i våra 71 butiker i Sverige. Sedan 2022 ingår vi i Synoptik A/S samt EssilorLuxottica, och ser mycket framemot att fortsätta utveckla framtidens optik tillsammans! Läs mer om oss på www.smarteyes.se Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Ort: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning Vill du veta mer om den specifika tjänsten? Kontakta butikschef Antigone Braimaj på +46317257600. Sista ansökningsdag Skicka in ansökan så snart som möjligt då tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person! I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Universitetsadjunkter i offentligrätt
Göteborgs Universitet
Övriga universitets- och högskolelärare

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Juridiska institutionen ingår i fakulteten Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Med cirka 7 000 studenter, 500 anställda, över 160 internationella partneruniversitet med huvudområdena – ekonomi och juridik – har Handelshögskolan en unik bredd. Forskningen präglas av samverkan över geografiska, institutionella och disciplinära gränser och skolan har ett nära samarbete med näringsliv och offentlig sektor. Handelshögskolan vid Göteborgs universitet är en av drygt 100 handelshögskolor i världen som är "triple crown"-ackrediterad, dvs har de tre främsta internationella ackrediteringarna för handelshögskolor: EQUIS, AACSB och AMBA. För mer information se gu.se/handelshogskolan Vid Juridiska institutionen bedrivs spännande och ämnesöverskridande forskning och utbildning inom ämnet juridik. Vårt Juristprogram är en av landets mest sökta programutbildningar och vår forskning kännetecknas av både bredd och spetskompetens. Institutionen har expanderat kraftigt de senaste åren och utvecklat starka forskningsmiljöer. Institutionen har idag ca 100 medarbetare inom kategorierna lärare, forskare, doktorander och administrativ personal. Vi har ca 1 200 studenter inom utbildningen på grund- och avancerad nivå. Mer information om institutionen finns på vår hemsida www.law.gu.se Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna avser utbildning på grund- och avancerad nivå, där den huvudsakliga undervisningen kommer att bestå i undervisning i socialrätt och annan offentlig rätt. Undervisningen kommer framför allt att förläggas på kurser inom jurist- och socionomprogrammet vid Göteborgs universitet. Arbetet kan också innefatta undervisning i socialrätt och annan offentlig rätt inom ramen för externa utbildningsuppdrag på till exempel Institutionen för Socialt arbete vid Göteborgs universitet och Polishögskolan i Borås. Undervisning och examination bedrivs både självständigt och tillsammans med andra lärare. Undervisning bedrivs dels i sal, dels med digitala hjälpmedel på distans. Kvalifikationer Tjänsten är en tidsbegränsad anställning som universitetsadjunkt. Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels har juristexamen. Vi fäster stor vikt vid att den som anställs har de personliga egenskaper som krävs för anställningen samt erfarenhet av undervisning i för tjänsten relevanta ämnen. God samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt gentemot studenter och kollegor är ett krav, liksom förmågan att agera självständigt och driva frågor på egen hand. Goda kunskaper i svenska språket är en förutsättning för anställningen. Universitetet kommer i denna rekrytering att göra en helhetsbedömning av kompetens och skicklighet, i syfte att kunna anställa den sökande som bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla arbetsuppgifterna. Behörighet  Behörighet för anställning som lärare regleras i Högskoleförordningen 4 Kap och Göteborgs universitets anställningsordning. Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels genomgått högskoleutbildning på lägst avancerad nivå eller har motsvarande kompetens eller någon annan skicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen Anställning  Anställningen är en tidsbegränsat vikariat, dock längst fram till och med 2026-08-31, 100% vid Juridiska institutionen, Göteborgs universitet. Tillträde enligt överenskommelse Kontaktuppgifter för anställningen  Information om anställningen lämnas av prefekt Therese Bäckman, [email protected]. Information om rekryteringsprocessen lämnas av personalhandläggare Mattias Fogelberg, [email protected]. Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande  Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.   Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-14 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

23 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025