Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska - Minst två års erfarenhet av akutmottagning - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: · Marknadskraftig lön · En dedikerad konsultchef · Komplett försäkring · Flexibel pension · Friskvårdsbidrag · Utbildningar · Tipsbonus · Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Hjalmar på 076 860 63 95 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Mio söker en kundservicemedarbetare till servicekontoret i Tibro Som medarbetare på vår kundserviceavdelning tar du emot telefonsamtal, mejl och chatt från Mios kunder. Du blir en del av ett team med målet att överträffa våra kunders förväntningar! Kunskap, service och gärna en personlig touch är något som verkligen uppskattas. Din främsta uppgift är att leverera service och ett kundbemötande i världsklass. Du kommer bland annat att besvara frågor kopplade till försäljning, Mios sortiment, leveranser och eftermarknad. Vi söker dig som: • är serviceinriktad och har ett gott personligt bemötande • har förmåga att förstå kundens önskemål • har intresse för möbler och inredning samt sinne för färg, form och stil • har god datorvana och är stresstålig • trivs med att samarbeta, men kan även arbeta självständigt • har tidigare erfarenhet från kundservice, försäljning, reception eller liknande roller Arbetstid: Vi har öppet vardagar kl. 09.00–19.00 samt fyra helger per år. Tjänsten är på 80 % med oregelbundet schema fördelat på vardagar och fyra helger under året. Övrigt: Ansökningarna hanteras löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökanden – och ser gärna sökande i olika åldrar. Erfarenhet i form av livserfarenhet är något vi värdesätter. Mio söker långsiktighet i våra anställningar. Vi hoppas därför att du som söker har ett genuint intresse för rollen, och en vilja att utvecklas – både inom kundservice och i Mios organisation. Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.
Nu söker vi en ny spelare till ett av våra bästa lag! För att ta en plats är det viktigt att du är en lagspelare som sprider energi och bidrar till den härliga stämningen i teamet! Vad blir din roll? Rollen som Account Manager på Creditsafe innebär en spännande möjlighet att bli en del av ett team med erfarna och professionella säljare. Vi är ett snabbt växande och marknadsledande bolag som ingår i en stor global koncern. I rollen bygger och underhåller du starka relationer med våra kunder. Det är viktigt att förstå och analysera kundens behov för att på så vis kunna erbjuda skräddarsydda lösningar. Merparten av arbetet görs via telefon och Teams. Vem är du? Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från sälj och/eller god vana att arbeta med telefon som verktyg, men det viktigaste är att du har viljan att lyckas! Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Creditsafe är ett kreditupplysningsföretag som ger dig en tydlig bild över det ekonomiska läget och vilken risk ditt företag ställs inför. Vi samlar information från en mängd officiella källor, däribland skandinaviska myndigheter. Creditsafe är så mycket mer än bara en vanlig arbetsplats. Vi kan skryta om flexibilitet, klämdagar, träning på arbetstid och spännande konferensresor. Vi kan också skryta om våra fina fräscha lokaler i Gårda, sommartider och hur grymma vi är på pingis. MEN det är våra passionerade medarbetare som gör oss framgångsrika, det är personalen som gör Creditsafe, och DET tänker vi skryta om! Övrig information Arbetet är på heltid Tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning Tillträde så fort som möjligt Efter upplärning finns det möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån Fast månadslön + provision och bonus För att lära känna oss lite bättre - följ gärna oss på Instagram @creditsafers eller Creditsafe i Sverige på Facebook! Har du blivit tipsad om den här tjänsten av någon av våra kollegor - skriv med det i din ansökan!
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska - Minst två års erfarenhet av akutmottagning - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: · Marknadskraftig lön · En dedikerad konsultchef · Komplett försäkring · Flexibel pension · Friskvårdsbidrag · Utbildningar · Tipsbonus · Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Hjalmar på 076 860 63 95 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
Plats: Tidaholm Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid Anställningsform: 6 månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning Om företagetTidaholms Träcenter är en underleverantör till Nobia i Jönköping och specialiserar sig på tillverkning av komponenter och målade detaljer. I vår fabrik i Tidaholm tillverkar, ytbehandlar, monterar och levererar vi produkter med hög kvalitet. Med över 100 års erfarenhet i branschen och cirka 100 medarbetare är vi en stabil och engagerad aktör inom svensk träindustri. Om rollenÄr du en coachande ledare med ett starkt engagemang för både människa och process? Vi söker en engagerad Produktionsledare med minst två års erfarenhet av ledarskap inom produktion, som vill vara med och utveckla vår verksamhet i Tidaholm. Du behöver ha teknisk erfarenhet för att lyckas i rollen. Du kommer att ha personalansvar för ett team på cirka 30 medarbetare och driva förbättringsarbete inom produktion. Som närvarande ledare inspirerar du ditt team, arbetar målstyrt och fokuserar på ständig utveckling. Ansvarsområden Säkerställa att produktionen levererar enligt kundens behov. Säkerställa teknisk tillgänglighet i våra maskiner och utrustning genom analys och stopptidsuppföljning. Leda det dagliga operativa arbetet samt bidra till strategisk utveckling. Skapa tydliga strukturer och implementera effektiva processer. Arbeta målstyrt och följa upp resultat. Utveckla både team och processer med fokus på kvalitet och engagemang. Kvalifikationer Krav: Minst 2 års erfarenhet i ledande roll inom produktion eller tillverkning. God kunskap i Officepaketet. Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga och kan engagera andra. Du har ett genuint intresse för ledarskap och utveckling. Meriterande: Teknisk utbildning eller dokumenterat tekniskt intresse. Erfarenhet av verksamhetsutveckling och förbättringsarbete. Vi sätter stor vikt vid dina personliga kvalifikationer! Vem är du?Du är en lösningsorienterad och drivande person med ett naturligt ledarskap. Du skapar engagemang genom ditt sätt att kommunicera och motivera andra. Du trivs med utmaningar och har en stark vilja att bidra till utveckling och förbättring – både i teamet och verksamheten. AnsökanKänner du igen dig i beskrivningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Sista ansökningsdag är 31 augusti 2025. Kontakt: Mattias Svenlert, Produktionschef 073-271 77 63 [email protected]
Vi söker maskinoperatörer – till en arbetsplats där kraften bokstavligen finns i kablarna! På Nexans tillverkar vi inte bara kablar – vi bygger framtidens infrastruktur. Här i Grimsås producerar vi över 37 000 ton kabel varje år, i över tusen olika varianter. Våra lösningar driver industrin framåt, håller samhället uppkopplat och gör installatörers vardag enklare. Hos oss får du inte bara ett jobb – du får en framtid i rörelse. Med 500 kollegor bara i Sverige, och möjligheter att utvecklas både lokalt och globalt, är Nexans en plats där teknik möter trygghet och innovation går hand i hand med hållbarhet. Arbetsuppgifter: Som maskinoperatör hos oss är du en nyckelspelare i vår produktion. Du kommer: Självständigt köra och övervaka en eller flera av våra avancerade maskiner Är du med och säkrar att våra produkter håller högsta kvalitet – varje dag Vara en del av ett team som stöttar varandra och löser problem tillsammans Bidra till att ständigt förbättra våra processer Vem kommer trivas med tjänsten? Du kanske har erfarenhet från industrin – kanske inte. Men du har rätt attityd: Är nyfiken, tekniskt intresserad och inte rädd för att ta i Tänker kvalitet i varje moment Har truckkort (AB) B-körkort och tillgång till bil då företaget ej har kollektiv förbindelse Talar och skriver svenska utan problem Klarar ett färgblinds test Extra plus om du har telferutbildning! Övrig information Ort: Grimsås Arbetstid: Skift – dag, kväll och natt Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse Vad händer när du har sökt tjänsten? Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se.
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska samt två års erfarenhet. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En dedikerad konsultchef Komplett försäkring Flexibel pension Friskvårdsbidrag Utbildningar Tipsbonus Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Hjalmar Lillfors 0768606395 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
Har du ett genuint intresse för barns lärande och utveckling? Letar du efter ett meningsfullt jobb med utvecklingsmöjligheter? Vi skapar förutsättningar för barnens lust att lära och möjlighet att lyckas. Välkommen att forma framtiden med oss - det livslånga lärandet börjar i förskolan! Nu söker vi dig som brinner för att arbeta i en förskola med barnet i centrum till Björnflokans förskola i centrala Borås, i kvarteret Blomsterängen på Druvefors. Förskolan öppnade i början av januari 2023. Björnflokan är byggd enligt Skolverkets rekommendationer utifrån barngruppsstorlek och är belägen i huvudsak i två våningsplan varav de yngre går på plan 1 och de äldre på plan 2. Det innebär att vi har fyra grupper med 12 barn vardera på plan 1 samt fem grupper med 15 barn vardera på plan 2. Vi har stora, rymliga hemvister och gemensamma ateljéer finns på båda våningsplanen. De äldsta barnen äter i vår restaurang som ligger på plan 2. Vi har en stor och variationsrik gård och vi arbetar naturligt med undervisning utomhus då vår organisation bygger på projekttid inom och utomhus. Förskolan har med sin närhet till samhället och staden men också tillgång till naturen goda möjligheter till varierad undervisning i olika miljöer. Björnflokans profil är Hållbarhet i förskolan med barnet i centrum. Vi lägger stor vikt att arbeta för en likvärdig utbildning där alla barn ska ges förutsättningar att kunna påverka, både här och nu men också i framtiden genom en utbildning som präglas av välbefinnande och framtidstro. Vår vision Barnet i centrum ska genomsyra hur vi organiserar oss, vårt förhållningssätt och våra lärmiljöer. Vår utbildning ska spegla ett jämställt och demokratiskt samhälle där mångfald och olikheter ses som en tillgång. Barns delaktighet och inflytande är ett naturligt inslag som ska genomsyra hela vår utbildning. Vi har sedan uppstart arbetat för att utveckla en organisation som möjliggör arbete i mindre grupp under större delen av dagen, något som är fördelaktigt både för barnets utveckling och lärande men också för pedagogernas arbetsmiljö. Vi är nytänkande och lösningsfokuserade och ser många fördelar i hur vi organiserar oss. Vi är utbildade förskollärare och barnskötare som har en mycket god samverkan över hemvisternas gränser och det finns en mycket god vi-känsla på hela förskolan. I vår organisation tar vi tillvara på de olika kompetenser som finns vilket innebär att vi har både processledare som leder utvecklingsarbetet utifrån vår kommande verksamhetsplan men också koordinatorer som omhändertar nuläget för att frigöra tid för de pedagogiska processerna. Tydlighet i roller och ansvar är en viktig faktor i vår organisation för att skapa arbetsro och en god arbetsmiljö. Vi är pilotförskola i ett projekt där vi arbetar för att främja psykisk hälsa i förskolan och vi kommer bl.a. arbeta med det i vårt utvecklingsarbete läsåret 2025-2026. Vi kommer även fortsätta arbeta med språkutveckling som ett av våra prioriterade målområden. Nu söker vi dig som vill vara en del av vår förskola i vårt arbete mot gemensamma mål. Förskollärare till Björnflokans förskola Arbetsuppgifter Som förskollärare ansvarar du för att leda och utveckla undervisningen i enlighet med styrdokument samt förskolans mål utifrån förskolans verksamhetsplan. Du dokumenterar systematiskt och använder dig av dokumentationen i ditt arbete med att följa upp och utvärdera utbildningens kvalitet för att ge varje enskilt barn goda förutsättningar till utveckling och lärande. För att lyckas med ditt uppdrag kommer du ges goda förutsättningar till pedagogisk utvecklingstid, både enskild och tillsammans med kollegor för att kunna följa upp och djupare analysera er utbildning utifrån uppsatta mål. Du arbetar dagligen med att skapa en trygg, rolig och lärorik undervisning och du är delaktig att utforma genomtänkta lärmiljöer såväl inom och utomhus. Övrig information Inom Förskoleförvaltningen har vi fria pedagogiska luncher, arbetskläder och du som förskollärare har dessutom i genomsnitt fem timmar planeringstid i veckan. Vi erbjuder även utbildad mentor om du är ny inom yrket, samt möjligheter till fortbildning och kollegialt lärande. Läs mer om oss och hur det är att jobba i förskolan. Inom Borås Stad vill vi skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete och fritid. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuder vi personalförmåner för att du som medarbetare ska trivas och må bra, både fysiskt och psykiskt. Borås Stad tillämpar även rökfri arbetstid. Vill du veta mer om våra förmåner kan du läsa vidare på ersättning och förmåner. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad förskollärare och som vill vara en viktig del i barns utveckling och lärande på vår förskola där hållbarhet genomsyrar vår undervisning, medarbetarskap och organisation. För att lyckas i rollen som förskollärare är du engagerad, tänker utanför boxen och ser leken som ditt främsta verktyg för det livslånga lärandet. Du skapar förutsättningar för hållbarhet i förskolan där begrepp som undervisning, barns delaktighet och inflytande är viktiga i ditt arbete. Du är nyfiken på det barnen upptäcker och ger uttryck för och låter barnens röst bli hörd och synlig i verksamheten. Vi söker dig som har lätt att samarbeta och du utvecklas i mötet med andra människor och drivs av att både bidra med dina egna erfarenheter och din kompetens såväl som att ta del av dina kollegors. Du ser samverkan som en viktig del i att skapa en god arbetsmiljö för dig och dina kollegor och har ett gott bemötande till alla du möter. Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.
Tillsammans arbetar vi för att bidra till att skapa välmående och hållbara arbetsplatser! Nu söker Förskoleförvaltningen en HR-specialist som vill vara med och göra skillnad för våra medarbetare inom förskolan. Ta chansen att bli en del av oss! Förskoleförvaltningen består av drygt 70 förskolor som leds av totalt 53 rektorer. Verksamheten omfattar ungefär 1300 medarbetare som dagligen arbetar med utbildning inom förskola, öppen förskola, övrig pedagogisk verksamhet samt familjecentraler. Förvaltningen har en väl uppbyggd organisation med stödfunktioner inom ekonomi, kvalité och utveckling, administration, barnhälsa och HR. HR-funktionen på Förskoleförvaltningen består av en HR-chef, fem HR-specialister och en HR-administratör samt fem förskoleadministratörer. Vi är en arbetsgrupp som har roligt tillsammans, vi har en bra kultur och vi motiverar varandra till ständig utveckling. HR-funktionen arbetar nära varandra och har regelbundna uppföljnings- och planeringsmöten där vi gemensamt driver förvaltningens HR-arbete framåt. Vi har ett nära samarbete med förvaltningens övriga stödfunktioner för att ge rektorerna det bästa möjliga stödet i deras uppdrag. Vi på Förskoleförvaltningen är stolta över vårt proaktiva arbetssätt, genom att vara delaktiga och närvarande i olika forum tillsammans med rektor och medarbetare möjliggör vi ett nära samarbete där vi gemensamt utvecklar och förbättrar verksamhetens arbetsmiljö och förutsättningar. I Borås Stad finns också en central Personal- och förhandlingsavdelning samt HR-funktioner på andra förvaltningar vilket ger oss goda förutsättningar för nätverkande och kompetensutbyte. HR-specialist till Förskoleförvaltningen Arbetsuppgifter I uppdraget som HR-specialist arbetar du proaktivt, konsultativt och coachande som stöd till förvaltningens rektorer i ett brett spann av förekommande HR-frågor. Du förväntas delta aktivt i olika forum, så som ledningsgrupper, samverkansgrupper och beredningsgrupper som en specialist på personal- och organisationsfrågor ur ett arbetsgivarperspektiv. I din roll som HR-specialist är du arbetsgivarrepresentant samtidigt som du är mån om en god samverkan med de fackliga organisationerna. Tyngdpunkten i tjänsten ligger på operativt HR-arbete, där du kommer att stödja förskolornas rektorer i löpande HR-frågor, exempelvis genom att medverka i rehabiliteringsmöten, personalekonomiska uppföljningar samt vara delaktig i arbetsrättslig hantering. Du arbetar nära rektorerna och anpassar ditt stöd och metoder utifrån deras specifika behov med utgångspunkt i förvaltningens och HR-funktionens verksamhetsplan. HR-funktionen arbetar också med att utveckla arbetssätt inom bland annat kompetensförsörjning, arbetsmiljö, lönebildning och chefsutveckling där vi håller regelbundna utbildningar som ska resultera i stärkta och kunniga chefer. Utöver de operativa arbetsuppgifterna kommer du även att ha strategiska uppdrag inom ett eller flera områden, vilka styrs både av förvaltningens behov men även av egna intresseområden. Förvaltningen ser positivt på nytänkande och en vilja att jobba för utveckling av processer. Övrig information Inom Borås Stad vill vi skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete och fritid. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuder vi personalförmåner för att du som medarbetare ska trivas och må bra, både fysiskt och psykiskt. Borås Stad tillämpar även rökfri arbetstid. Vill du veta mer om våra förmåner kan du läsa vidare på ersättning och förmåner. Kvalifikationer Du som söker har akademisk examen inom HR-området och flera års arbetslivserfarenhet inom relevant område. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning samt av pedagogisk verksamhet. Eftersom arbetet innefattar många olika områden behöver du som söker vara lyhörd för förvaltningens behov och flexibel i att ändra arbetssätt och skifta fokus. I ditt chefsstöd arbetar du konsultativt genom att anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är trygg i din yrkesroll och verkar för att ditt arbete följer fattade beslut, mål och riktlinjer. Vi värdesätter också din förmåga att skilja på personligt och professionellt, att kunna strukturera och ta eget ansvar för ditt och gruppens arbete samt ha ett helhetsperspektiv. Som person är du trygg och prestigelös i din yrkesroll och förstår vikten av att skapa förtroendefulla relationer. För att trivas hos oss behöver du ha god samarbetsförmåga, men också förmåga att arbeta självständigt och att driva egna processer framåt och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi tror att du trivs med ett varierat arbete där du får göra skillnad varje dag och skapa goda förutsättningar för förvaltningens chefer och medarbetare att kunna göra ett gott arbete. Urval sker löpande och intervjuer kommer hållas under v 34. Frågor besvaras av HR-chef Helena Munthe via mejl [email protected]. På grund av semestertider kan svaren dröja något. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.
Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) är vi 3700 medarbetare med 120 olika yrken som tillsammans bidrar till det varje dag. Vilken roll vill du spela? Oavsett roll kan vi erbjuda dig ett meningsfullt, tryggt och utvecklande arbete där du finns till och gör skillnad för andra. Våra medarbetare säger ofta att SÄS är ett ”lagom stort sjukhus” – det är så pass stort att man kan utvecklas och göra karriär och så pass litet att det finns en känsla av gemenskap över verksamhetsområdena. Hos oss finns en framåtanda och det pågår alltid spännande satsningar och forskning för att förbättra vården för våra patienter och möta framtidens utmaningar inom hälso- och sjukvård. Vill du veta mer om oss? Följ oss i sociala medier: https://www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr, https://www.linkedin.com/company/s%C3%B6dra-%C3%A4lvsborgs-sjukhus/mycompany/, https://www.instagram.com/sodra_alvsborgs_sjukhus/?hl=sv Om vårt lediga uppdrag I denna roll kommer du att vara med och forma framtidens vård genom att utveckla och implementera långsiktiga strategier för ST-läkare utifrån kraven i Socialstyrelsens regelverk och sjukhusets behov av kompetensförsörjning över tid. Kontinuerliga dialoger kommer föras med verksamhetsföreträdare för att skapa förutsättningar för ST-läkare enligt Socialstyrelsens målbeskrivningar. Vidare kommer du att samordna kompetensutvecklingsinsatser och utbildningsaktiviteter över klinikgränser för att ge ett mervärde för våra ST-läkare. Vidare kommer du vara med och utveckla och anordna sjukhusgemensamma utbildningar och mötesforum för ST-läkare och systematiskt utvärdera deras tjänstgöring. Du kommer att hålla i regelbundna möten med klinikstudierektorer och stödja dem i deras arbete med att förbättra utbildningsinnehåll och handledning. Samarbete med primärvårdens studierektorer, SÄS övergripande studierektor för BT, AT och motsvarande funktioner inom VGR och på nationell nivå, är också en viktig del av ditt arbete. Uppdraget som ST-studierektor är på 50%. Resterande 50% kan kombineras med kliniskt arbete på annan enhet. Som studierektor är den organisatoriska tillhörigheten på utbildningsenheten. Din profil Vi söker dig som är specialistläkare med erfarenhet av kliniskt arbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som studierektor. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är en person med helhetssyn, handledarkompetens, ledaregenskaper och pedagogisk erfarenhet. Vi vill att du har förmåga att driva förbättringsarbete samt att du kan engagera och entusiasmera dina kollegor. Ett gott samarbete och kommunikation i teamet på utbildningsenheten är en förutsättning för att lyckas med uppdraget, vi ser därför att du trivs med att jobba tillsammans med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker någon som är lyhörd, empatisk och har en genuin vilja att utvecklas tillsammans med oss. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer