Bostadsuthyrare för konsultuppdrag
Fasticon Kompetens AB
Fastighetsförvaltare

Bostadsuthyrare för konsultuppdrag med chans till anställning. Ta nästa steg i din uthyrningskarriär hos ett bolag med stort fokus på kundnöjdhet och hållbar tillväxt. Uppdragsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu en erfaren bostadsuthyrare till ett längre uppdrag med placering i Göteborg. Uppdraget är på heltid och med god möjlighet till  överrekrytering för rätt person. Du blir en viktig del i uthyrningsteamet och kommer att ha ett nära samarbete med förvaltare, fastighetsskötare och andra funktioner i bolaget. Rollen är bred och innefattar allt från visningar och kontraktshantering till kunddialog och utveckling av interna rutiner. Dina ansvarsområden innefattar bland annat: Dialog med potentiella hyresgäster och genomförande av visningar. Upprättande och administration av hyresavtal. Lägenhetsbesiktningar vid in- och utflyttning. Samarbete med förvaltare kring tillval och enklare uppgraderingar. Hantering av störningar och sena betalningar. Samordning av kundkommunikation vid exempelvis ROT-projekt och nyproduktion. Kontaktansvar för inkasso- och störningsärenden. Marknadsföring av vakanta lokaler och dialog med lokalhyresgäster. Löpande förbättringsarbete av rutiner och processer. Om kunden Vår kund är ett lokalt och väletablerat fastighetsbolag som förvaltar en attraktiv portfölj av bostadsfastigheter i Göteborgsregionen. Med starka värderingar kring hållbarhet, långsiktighet och kvalitet är bolaget i en positiv tillväxtfas och har som mål att erbjuda både hyresgäster och medarbetare en trygg och utvecklande miljö. Företaget har en kultur där samarbete, ansvarstagande och hög servicenivå står i fokus. Uthyrningsteamet är engagerat, erfaret och prestigelöst – här hjälps man åt och arbetar mot gemensamma mål. Din bakgrund Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom bostadsuthyrning eller förvaltning och som har ett starkt intresse för både människor och fastigheter. Du är social, lösningsorienterad och trygg i din yrkesroll. Du är van att arbeta självständigt och att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Rollen kräver både god administrativ förmåga och en hög servicenivå. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är engagerad, ansvarstagande och trivs i en roll med många kontaktytor.   Anställd som konsult via Fasticon Ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget och du är konsult direkt anställd av Fasticon. Som anställd konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkring och tjänstepension.  Ansök idag! Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag!Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Anki Vistam på [email protected] eller 073-415 43 16. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.  Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Bygglovshandläggare vikariat
Marks kommun
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar. Som bygglovshandläggare i Marks kommun arbetar du på Plan- och byggenheten som svarar under Bygg- och miljönämnden och ingår i Bygg- och miljöförvaltningen. Vi är sammanlagt 14 medarbetare samt enhetschef på Plan- och byggenheten som ansvarar för bygglov, inspektion, kulturmiljö, energirådgivning samt kart- och mättjänster. I Bygg- och miljöförvaltningen ingår även Miljöenheten och Förvaltningsgemensamt stöd. Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledig bygglovshandläggare och beräknas pågå till oktober 2026. ARBETSUPPGIFTER I rollen som bygglovshandläggare handlägger du ärenden enligt plan- och bygglagen (PBL). I arbetsuppgifterna ingår handläggning av bygglov, anmälningsärenden och i vissa fall tillsynsärenden. Du kommer att utreda och handlägga inkomna ansökningar samt fatta beslut enligt PBL. Du kan också komma att utreda och handlägga tillsynsärenden. Du arbetar självständigt men också tillsammans med kollegor för att utveckla processer, rutiner och utbyta kompetenser och erfarenhet. Majoriteten av ärendehanteringen sker genom delegation men vissa ärenden föredras också mot Bygg- och miljönämnden. Som bygglovshandläggare har du mycket kontakt med medborgare, företag och samverkar med både externa och interna parter. Service och rådgivning såväl internt som externt till allmänheten är en viktig del i arbetsuppgifterna. KVALIFIKATIONER Din utbildningsbakgrund ska vara yrkeshögskole-, högskole- eller universitetsutbildning inom bygglovshandläggning, arkitektur, byggnadsteknik, bebyggelseantikvarie, rättsvetenskap eller juridik. Alternativt har du en annan relevant akademisk utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi sammantaget kan bedöma som likvärdig. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med handläggning av bygglov, bygganmälan eller tillsyn enligt PBL. Det är också meriterande om du har arbetat med myndighetsutövning och handlagt ärenden med motstående intressen.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är initiativtagande och ser självständigt vad som behöver göras och agerar därefter, med hjälp av din goda problemlösningsförmåga. Eftersom arbetet innebär många kontakter med markägare, allmänhet och andra intressenter är det viktigt att vara en god relationsbyggare som inger förtroende. Vidare är du trygg i din förmåga att hantera komplexa situationer med motstående intressen. Du har du god samarbetsförmåga och du ser till hela organisationen och delar med dig av den information som behövs för att nå önskade resultat. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Klusterledare för f3 – Innovationskluster för förnybara drivmedel
Stiftelsen Chalmers Industriteknik
Civilingenjörsyrken inom kemi och kemiteknik

Klusterledare för f3 – Innovationskluster för förnybara drivmedel f3 Innovationskluster för förnybara drivmedel är en nätverksorganisation med bakgrund i ett långt forskningssamarbete kring systemfrågor för förnybara drivmedel. I f3 deltar industri, högskolor, institut och myndigheter. Tillsammans skapar medlemmarna nya samarbeten, ökar kunskapen och identifierar hinder och möjliga lösningar för en faktisk och snabb omställning till förnybara drivmedel i transportsektorn. Innovationsklustrets medlemmar finansierar nätverket tillsammans med Energimyndigheten, och det leds av värdorganisationen Chalmers Industriteknik. Vi söker nu en klusterledare för f3 som ska ansvara för att leda f3:s arbete. f3 har ingen politisk agenda och bedriver heller inte lobbyverksamhet rörande specifika drivmedel eller systemlösningar eller för sina medlemmars respektive intresseområden. Arbetsuppgifter Som klusterledare kommer du att leda f3:s löpande verksamhet, vara drivande för att utveckla samverkan inom klustret och med andra aktörer inom området samt ha en nyckelroll i planering och genomförande av klustrets samtliga aktiviteter. Arbetet genomförs gemensamt inom f3:s kansli och i nära samverkan med klustrets medlemsorganisationer, Energimyndigheten och andra samarbetsorganisationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är inom f3:s kansli men du förväntas även delta i Chalmers Industritekniks uppdrag inom energiområdet. Inom f3 kommer du till exempel att: Leda arbetet vid kansliet, vilket, förutom av dig, består av kommunikatör och senior projektrådgivare. Utveckla och driva samarbetet mellan f3:s medlemmar. Aktivt följa teknik, forskning och politisk utveckling kopplat till förnybara drivmedel och omställningen av transportsektorn samt, baserat på detta, bidra till utveckling av kunskapshöjande material och aktiviteter. Samverka och kommunicera brett om innovationsklustrets verksamhet samt om hållbara förnybara drivmedel generellt. Ansvara för f3:s budget och ekonomiska uppföljning. Ansvara för rapportering gentemot finansiärer och medlemsorganisationer. Vi söker dig som Har djup och bred kunskap och erfarenhet inom, samt ett stort intresse och engagemang för utvecklingen av hållbara förnybara drivmedel och en hållbar transportsektor. Har chefserfarenhet eller erfarenhet av att leda större projekt/program. Har erfarenhet av forskning och/eller produktutveckling inom industrin i samverkande projekt mellan olika typer av parter. Har arbetat med budget och resultatansvar. Har minst en masterexamen inom relevant område. Talar och skriver flytande svenska och engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med myndigheter, i EU-projekt, kompetenscentrum, institut eller liknande strukturer. Det är meriterande men inget krav att du har disputerat. Du är initiativtagande och intresserad av att leda i både formella och informella strukturer. Du har en god samarbetsförmåga, då du som klusterledare är länken mellan intressenter som akademin, näringslivet och myndigheter. Du skall kunna driva arbetet framåt utifrån f3s och de olika medlemsorganisationernas intressen för att nå uppsatta mål. Ditt uppdrag handlar också om att knyta kontakter och marknadsföra f3 för att tillse finansiering vilket ställer krav på god relationsskapande förmåga och affärsmannaskap. Vad vi erbjuderHos Chalmers Industriteknik får du möjlighet att arbeta i en dynamisk, nytänkande och växande organisation med tydligt fokus på lösningsorienterat arbete mot en hållbar framtid. Här värdesätts både din tekniska kompetens och din vilja att utvecklas. Vi erbjuder bland annat: Flexibla arbetstider och stora möjligheter till balans mellan arbete och fritid Generöst semesteruttag (30 dagar), 4 komp.dagar, pension och hälsofrämjande förmåner Kontor i centrala Göteborg nära Chalmers campus samt hybrid-arbetsmöjlighet Löpande kompetensutveckling och praktiskt inflytande i din arbetsvardag Anställningsvillkor och ansökningsprocess Tillsvidareanställning, 100% - vi tillämpar sex månaders provanställning som start Placeringsort: Göteborg (Johanneberg), hybridlösning möjlig Tillträde enligt överenskommelse Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. Vänligen bifoga CV samt ett kort personligt brev. Kontakt: Frågor kring rollen och bolagetVid frågor kring tjänsten eller om Chalmers Industriteknik är du välkommen att kontakta: Claes Sommansson, gruppchef - [email protected] Ingrid Nyström, tf klusterledare f3 - [email protected] Susanna Turja, HR Partner – [email protected] Om ossStiftelsen Chalmers Industriteknik är en forsknings- och utvecklingsorganisation dedikerad till att driva innovation för ett hållbart samhälle. Vi är ett passionerat team av innovatörer, forskare och projektledare som tillsammans möjliggör omställning och utveckling för framtiden. Kom och gör skillnad hos oss! Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
PERSONLIG ASSISTENT MARIESTAD
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi en personlig assistent för att stärka upp i teamet kring vår kund under sommaren där du som assistent även har chans till fortsättning i höst. Vår kund är en kille på 18 år och som har en ovanlig diagnos FOP. Vi söker en assistent som kan jobba på ett rullande schema 50–75% med sovande jour. För vår kunds räkning söker vi främst en man som assistent för att vår kund ska känna sig bekväm. Vår kund behöver hjälp i sin vardag, runt sina fritidsaktiviteter och sin personliga hygien. Kunden bor hemma hos sina föräldrar, du som assistent arbetar där kunden befinner sig. Dagliga promenader i ur och skur är något som kunden gärna gör, så det är bra om du gillar att vara ute. Andra aktiviteter som han gillar är t.ex. bowling, ibland ta en fika på stan och dataspel. Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Assistentens roll och erfarenhet Det är till stor fördel om du gillar PC, PS och Xbox då det är en stor del av kundens intresse men inget krav. Om du har erfarenhet av likande arbete ser vi det som meriterande. Vi söker dig som är positiv, lyhörd, noggrann och ansvarstagande och kan bli en fin kompis. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.   Meriterande erfarenheter • Erfarenhet av personlig assistans men inget krav • Gillar PC, PS och Xbox. • Svenska i tal och skrift är ett krav. • Körkort • Ej pälsdjurs allergiker – Katt och hund finns i hemmet   Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Start enligt överenskommelse men snarast. • Sommarvikariat med chans till fortsatt tjänst på deltid i höst.   Vi kommer att begära in ett belastningsregister så beställ gärna det i förväg  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/  På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Servicetekniker inom tillverkningsindustrin
Futuria People AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Är du en erfaren underhålls - och servicetekniker som är redo för att ta nästa steg i karriären? Då kan detta vara jobbet för dig! Kund är en ledande tillverkare av högkvalitativa precisionskomponenter med bas i Ulricehamn. Verksamheten är inriktad på finklippning, pressning och montering, främst för fordons- och verkstadsindustrin. Kunden arbetar aktivt med automation och lean-produktion för att effektivisera tillverkningen och minska beroendet av enskilda branscher. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Om tjänsten Som underhållstekniker hos kunden ansvarar för att utföra både förebyggande och akuta reparationer på produktionsutrustning, felsöka tekniska problem samt installera och förbättra maskiner och system. Arbetet omfattar teknikområden som pneumatik, hydraulik, el och PLC-programmering. Rollen innebär även att driva mindre förbättringsprojekt, samarbeta med kollegor och leverantörer för att säkerställa en effektiv och stabil produktion Vi söker dig som Har minst 5 års erfarenhet som underhålls- eller servicetekniker inom tillverkningsindustrin. Du är van att arbeta med komplexa maskiner samt ha goda kunskaper inom både mekanik och elektronik. Du har både praktisk erfarenhet och programmeringskunskaper i PLC, samt kunna felsöka, reparera och serva maskiner. Inneha truck- och/eller traverskort samt B-körkort Meriterande Tidigare ledarerfarenhet – möjlighet att på sikt ta över ansvaret för avdelningen. Någon form av el-behörighet. Kunskaper i hydraulik och pneumatik. Erfarenhet av robotteknik. Grundläggande kunskaper i CAD-system samt goda kunskaper i Excel och övriga Office-program.   Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Ulricehamn Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Sofie Andersson: [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

2 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
MIljövärd/Fatsighetsskötare omgående till Göteborg!
Bemannia AB (Publ.)
Fastighetsskötare

Har du en bakgrund inom trädgårdsarbete eller fastighetsskötsel och söker sommarjobb? Ta chansen och kliva på detta meriterande uppdrag hos vår kund idag! Om uppdraget Vi söker nu till vår kund belägen i Göteborg, en miljövärd/fastighetsskötare som under sommaren ska arbeta med utemiljöer bland bostäder. Uppdraget påbörjas omgående och pågår till och med september 2025. Arbetet innefattar utomhusarbete bland kundens bostadsområden och kräver att du har ett B-körkort för att ta dig runt med kundens bilar. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia. Plats: Göteborg Period: Sommaren 2025 Dina arbetsuppgifter Vill du vara med och skapa några av Sveriges finaste utemiljöer? Vi söker nu säsongsanställda miljövärdar som vill bidra till att våra hyresgäster får trivsamma och välskötta utomhusmiljöer under sommaren 2025. Som miljövärd hos oss har du en betydelsefull roll där du hjälper till att hålla våra bostadsområden rena, gröna och inbjudande. Samtidigt får du värdefull arbetslivserfarenhet och ny kunskap. Utemiljön är en central del av våra hyresgästers boende, och något vi på Bostadsbolaget är stolta över att sköta väl. Enligt vår årliga hyresgästundersökning får vi också högsta betyg för utemiljön bland de större bostadsbolagen i Sverige – tack vare våra kompetenta och engagerade miljövärdar. Som säsongsanställd miljövärd kommer du bland annat att: Arbeta tillsammans med ordinarie miljövärdar i ett av våra bostadsområden Sköta utemiljön genom gräsklippning, plantering, ogräsrensning och liknande uppgifter Ansvara för att det är rent och snyggt i våra miljörum och arbeta med avfallshantering Möta hyresgäster dagligen och kommunicera på ett tydligt och lösningsorienterat sätt Dina kvalifikationer Godkänd gymnasieexamen  Eftergymnasial utbildning inom trädgård på 1 år  B-körkort Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Meriterande  Ettårig utbildning inom fastighetsskötsel  Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 7 juli. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
VVS montör
Jobway AB
VVS-montörer m.fl.

Är du en erfaren VVS-montör som vill ta mer ansvar? Trivs du med frihet under ansvar, varierande uppdrag – och att faktiskt hinna hem till middag? Då kan Väströr vara rätt för dig! Vi söker en självgående VVS-montör som vill vara med och bygga upp ett bolag med stort driv och tydlig framtid. Du bör ha några år i ryggen – och vilja ta täten i projekt. Hos oss får du frihet, trygghet och en arbetsvardag där det är mer fokus på verktyg än möten. Som VVS-montör hos Väströr arbetar du i huvudsak inom Sotenäs kommun med omnejd. Vi har fullt upp med både nyproduktion och renovering: allt från småhus och badrum till flerbostadshus med 15 lägenheter. Du jobbar med hela installationen från ax till limpa. Dina uppgifter inkluderar: Installation och service av VVS-system. Felsökning och driftsättning. Kundkontakt, beställning och materialhantering. Möjlighet till ledande ansvar vid större projekt. Vi erbjuder: Tillsvidareanställning med trygga villkor. Servicebil. 25 dagars semester. Gemensamma aktiviteter så som grillkvällar, julbord, och mässor tillsammans. Vi söker dig som: Har minst 8–10 års erfarenhet som VVS-montör. Är certifierad VVS-installatör. Är självgående, driftig och lösnings orienterad. Tycker det är kul att ta ansvar – både för kunder och projekt. I denna rekrytering samarbetar Väströr med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Adam Wilander, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Speciallärare till Kungsladugårdsskolan anpassad grundskola
GÖTEBORGS KOMMUN
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en speciallärare med kompetens gällande intellektuell funktionsnedsättning till Kungsladugårdsskolans anpassade grundskola. Som speciallärare hos oss arbetar du både som klasslärare i en av våra grupper, men är också delaktig i alla elevers lärande. Tillsammans med specialpedagog och andra kollegor har du fokus på elever i behov av anpassningar, kortare intensivinsatser och särskilt stöd. Du bistår i kartläggningar av elever och med pedagogiska bedömningar i syfte att skapa en god lärmiljö som stödjer alla elevers utveckling mot utbildningens mål. Du identifierar möjligheter och reducerar hinder i skolans lärmiljö, men också på organisations-, grupp- och individnivå. Kungsladugårdsskolan är en F-6 skola med cirka 600 elever. I vår organisation ingår även anpassad grundskola med cirka 24 elever. Skolan ligger i Majorna med närhet till många fina miljöer, bland annat Slottsskogen och Svaleboskogen. Det går också lätt att ta sig in till staden och Göteborgs södra skärgård med spårvagn och buss. Kungsladugårdsskolans grundsyn är alla barn är allas barn. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand en utbildad speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning men välkomnar även dig att söka som till exempel är utbildad speciallärare med annan inriktning. Du behöver ha erfarenhet av arbete med elever inom målgruppen och erfarenhet av arbete med digitala kommunikations- och pedagogiska hjälpmedel. Då digitala verktyg är en viktig del i vår undervisning behöver du vara förtrogen med IKT både i undervisningen och som arbetsredskap. För rollen söker vi dig som har god samarbetsförmåga, där du arbetar väl tillsammans med kollegor i syfte att nå våra mål på skolan. Vi ser även att du verkar för ett respektfullt arbetsklimat och skapar goda relationer med såväl kollegor som barn och vårdnadshavare. Detta gör du genom att vara öppen och tillmötesgående samt genom att lyssna in din omgivning för att kunna förstå deras behov. Genom ett medvetet förhållningssätt skapar du trygghet, förtroende och goda relationer. Du har förmågan att vara en kvalificerad samtalspartner i pedagogiska frågor för kolleger, föräldrar och andra berörda. Du är idérik och stimuleras av utmaningar, är flexibel och har lätt för att samarbeta. Urval och intervjuer kan komma att genomföras under annonseringstiden, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Skolkurator till Skövde

Arbetsbeskrivning Vi söker en engagerad och lyhörd skolkurator till en av våra vårdgivarskolor i Skövde. Du kommer att arbeta med elever i förskoleklass till årskurs 6. Som skolkurator är du en viktig del i skolans elevhälsoteam och bidrar till att skapa en trygg, stödjande och inkluderande skolmiljö för alla elever. Tjänsten är på 20% (en dag i veckan) och i samråd med rektor kommer ni överens om upplägg av dag och tider. Uppdraget sträcker sig över ett läsår initialt, med start till hösten 2025. Det finns möjlighet att utöka tjänsten och kombinera med 10% digitalt på en annan skola i närområdet. Detta passar perfekt för dig som tycker om att arbeta digifysiskt. Om beskrivningen passar in på dig, sök redan idag! Din bakgrund Du kommer ingå i skolans elevhälsoteam. För att vara aktuell för denna tjänst ska du vara utbildad socionom, önskvärt med erfarenhet av arbete inom skola. God kännedom om socialtjänstlagen och andra relevanta lagar krävs. Exempel på arbetsuppgifter: - Arbete med elever i grupp i förebyggande syfte eller vid speciella problemsituationer - Stöd och motivationssamtal med enskild elev och ev. med elevens vårdnadshavare - Stödja elever som har särskilda behov p.g.a. fysiska, psykiska och sociala svårigheter - Vara tillgänglig för rådgivning och konsultation - Samverka med socialtjänst, ungdomsmottagning, polis etc. - Ingå i skolans EHT - Medverka i upprättande av handlingsplaner för EHT Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Ansvarstagande - Social och utåtriktad - Flexibel - Förtroendeingivande Om oss Ambeas verksamhetsområde Klara SkolPool är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom skola. Klara SkolPool arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara SkolPool är ett närvarande personalföretag med kvalitet, flexibilitet, engagemang och eleven i fokus. Vi är det personliga företaget, hos oss på Klara SkolPool får du en egen konsultchef som känner dig, vet hur du önskar arbeta och kan din kompetens. Vi erbjuder varierade uppdrag och samarbetar med skolor, koncerner och kommuner i hela Sverige. Våra uppdrag löper oftast terminsvis eller längre, men vi har också kortare uppdrag under läsåret. Vi kan skolan och arbetar med alla personalgrupper inom elevhälsan. Viktigt för oss är att vår personal får stöd i vardagen. Vi erbjuder: - Marknadsmässig lön - Tillsvidareanställning eller anställningsform enligt överenskommelse - Friskvårdsbidrag - Kollektivavtal - Personlig utbildningspott - Bidrag för sociala aktiviteter Urval görs löpande och därför hoppas vi att du ansöker idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Vi vill bidra till elevernas möjligheter att lära och växa. Om du också vill bidra till detta, så ser vi fram mot att lära känna dig. Klara SkolPool ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Välkommen till Klara SkolPool!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Mättekniker till Skövde
Futuria People AB
GIS- och kartingenjörer

Är du en mättekniker som trivs bäst med omväxling – från fältarbete i alla väder till smart databehandling inne på kontoret? Då kan detta vara jobbet för dig! Kunden är ett av Nordens mest expansiva och innovativa företag inom mätteknik och geodata. Här får du chansen att bli en del av en verksamhet som kombinerar teknisk spetskompetens med stark laganda och en genuin vilja att utvecklas – både som individ och som team. Med fokus på hållbara lösningar och framtidens infrastruktur driver kunden projekt som gör verklig skillnad i samhället. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Om tjänsten Kunden är ett av Nordens ledande företag inom mätteknik och geodata, med starka rötter i Danmark och ett växande fotfäste i Sverige. Rollen innehåller: • Projekt inom mark, anläggning och infrastruktur – ibland även husrelaterade uppdrag • Variation: utsättning, inmätning, rådgivning och databehandling • Arbete både ute på fältet och inne på kontor • Praktiskt arbete, administration och digital dokumentation • Mest arbete utomhus – kräver att du trivs med ett aktivt yrke i alla väder • Du blir en del av ett engagerat och kompetent team Du erbjuds En trygg, familjär arbetskultur med samarbete mellan Sverige och Danmark Flexibel vardag – stor frihet under ansvar Möjlighet att arbeta från andra kontor och bredda din kompetens (om så önskas) Förmåner: • Kollektivavtal • Förmånsbil (vid önskemål) • Friskvårdsbidrag • Företagshälsovård & hälsoundersökningar • Förstärkt pensionsavsättning Vi söker dig som Har 2–5 års erfarenhet som mättekniker och är självgående Har god vana av ritningar, utsättning, inmätning och databehandling Är noggrann, kommunikativ och lösningsorienterad Har erfarenhet av SBG Geo, Trimble och/eller AutoCAD Gillar fältarbete – oavsett väder och årstid Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Skövde Kontakt: Sofie Andersson – [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

2 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025