Copy of Tekniker till Assemblin Säkerhet
Bravura Sverige AB
Installations- och serviceelektriker

Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Bedömer du att du har en grund att stå på inom brand, inbrott, passage, och/eller CCTV och är redo för nästa steg? I rollen som tekniker ansvarar du för hela processen i olika säkerhetsprojekt! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin Säkerhet. Om företaget Assemblin Säkerhet är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Hos Assemblin Säkerhet finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin Säkerhet söker nu flertalet tekniker med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som säkerhetstekniker ansvarar du för hela processen i säkerhetsprojekt – från installation, programmering och driftsättning till felsökning, dokumentation och serva säkerhetsanläggningar i service- och entreprenadprojekt. I rollen arbetar du självständigt och nära kunder, leverantörer och kollegor för att leverera lösningar som fungerar i praktiken. Ditt uppdrag handlar om att planera din insats efter uppdragets behov och säkerställa att arbetet följer företagets riktlinjer, policys och affärsplan. Som säkerhetstekniker har du mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet och ska aldrig utföra uppgifter som inte kan göras på ett säkert sätt. Du är en viktig del i vårt systematiska arbetsmiljöarbete och rapporterar risker och incidenter. Du rapporterar till projektledare eller närmaste chef beroende på hur organisationen ser ut där du arbetar. Vi söker dig som har ett starkt säkerhetstänk, är noggrann i ditt arbete och gillar att lösa problem tillsammans med andra. För att trivas i rollen behöver du kunna planera ditt arbete proaktivt och agera affärsmässigt för att skapa värde både för kunden och för oss. Ansvarar för hela processen från installation, programmering och driftsättning till felsökning, dokumentation och serva säkerhetsanläggningar i service- och entreprenadprojekt Självständigt arbete i nära samarbete med kunder, leverantörer och kollegor Planera arbetet efter uppdragets behov och säkerställa att arbetet följer gällande riktlinjer, policy och affärsplan Mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet för att säkerställa kvalitet i resultatet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom el, teknik, larm, säkerhet, data, tele eller IT Erfarenhet av installationsarbete för brand, inbrott, passage, och/eller CCTV Kunskaper i AutoCAD, MagiCAD och ElproCAD B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att lyckas i rollen är du en person som har förmågan att planera och driva dina uppgifter framåt och att du värdesätter en hög grad av självständighet i ditt arbete. Du har en väl utvecklad förmåga att lösa problem och har en lösningsfokuserad inställning, där ditt intresse för att samarbeta med andra innebär att du vill bidra till att hjälpa dina kollegor. Vi tror också att du har förmågan att skapa struktur i ditt arbete och att vidhålla det du planerat, vilket skapar möjlighet för dig att förhålla dig till ändringar som sker under arbetsdagen och att revidera din struktur. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Kontoret i Jönköping, Linköping, Ljungby, Norrköping, Nyköping, Skövde, Södertälje och Värnamo Lön: Enligt överenskommelse  Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin Säkerhet och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin Säkerhet som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.  Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Lärare åk 7-9 i Ma, NO och TK till Utbyskolan 1-9 Resursskola
GÖTEBORGS KOMMUN
Grundskollärare

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och skapa en skola där varje elev ges möjlighet att lyckas? Göteborgs Stads resursskolor erbjuder en trygg och anpassad skolmiljö för elever i behov av omfattande och varaktigt särskilt stöd. Vi på Utbyskolan 1-9 resursskola söker nu en engagerad och trygg lärare för undervisning i Ma, NO och TK i årskurserna 7-9. Hos oss blir du en del av ett kunnigt och stöttande arbetslag, där samarbete, struktur och relationsskapande står i centrum. Här får du möjlighet att verkligen göra skillnad varje dag. Du kommer att dela en klass/grupp med en SV och SO-lärare. Ni delar på mentorskapet för cirka 8 elever. Som lärare kommer du att arbeta tillsammans med andra lärare och ansvara för att utforma den pedagogiska verksamheten så att varje enskild elevs unika förutsättningar och förmågor tas tillvara och utmanas. Tillsammans skapar ni de bästa förutsättningarna för elevernas kunskapsutveckling genom att planera, genomföra, dokumentera och utvärdera undervisningen. Med gemensamt fokus arbetar ni målinriktat för att eleverna ska nå läroplanens och kursplanernas mål. Mentorskap ingår som en viktig del av uppdraget, där en nära och öppen dialog med både elever och vårdnadshavare är av största betydelse. Genom ett nära samarbete med kollegor, elevhälsan och övrig personal strävar ni tillsammans efter att utforma en lustfylld och varierad skoldag, där elevernas bästa alltid står i fokus. Utbyskolan 1-9 resursskola har en engagerad personal som sätter eleverna och deras behov i centrum. Skolan ligger i en fin miljö nära naturen med stora möjligheter till utomhusvistelse och utomhuspedagogik. Vi har små klasser med hög personaltäthet för att kunna ge eleverna sitt särskilda stöd. På Utbyskolan arbetar vi för att eleverna ska få en god måluppfyllelse och goda förutsättningar att gå vidare i sina studier. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare för undervisning i årskurserna 7-9 med behörighet i Ma, NO och TK. Du har kunskap om och erfarenhet av att arbeta utifrån ett lågaffektivt bemötande. Det är meriterande för tjänsten om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som lärare. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete i SU-grupp och med elever med NPF-diagnoser. Om du har erfarenhet av att arbeta med differentierad undervisning samt av InPrint, eller liknande visuellt stöd, är detta också positivt. Som person är du trygg, stabil och har förmågan att fatta välgrundade beslut även i pressade situationer. Du är lyhörd och har ett respektfullt och professionellt bemötande i kontakten med både elever och kollegor. Du ser vikten av ett nära samarbete både med kollegor, elevhälsan och vårdnadshavare, för att skapa bästa möjliga förutsättningar för eleverna. Tillsammans säkerställer ni att varje elev får det stöd de behöver för att utvecklas i en trygg och stimulerande skolmiljö. Ditt arbete präglas av ett stort engagemang för varje elevs unika förutsättningar, och du är en skicklig pedagog som har god förmåga att läsa av situationer och anpassa din undervisning efter elevens behov. Att arbeta med elever med särskilda behov kräver flexibilitet, tålamod och en vilja att ständigt hitta lösningar. Du ser förändringar som en möjlighet och bemöter dem med ett positivt och kreativt förhållningssätt. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Kurator sökes till Neurosjukvård (vikariat)

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Verksamhetsområde Neurosjukvård är organiserad i fyra sektioner: Neurologi, Neurokirurgi, Rehabiliteringsmedicinsk mottagning och Klinisk Neurofysiologi. Enheten för Psykologer och Kuratorer arbetar övergripande och tar emot patienter från alla delar av verksamheten. Verksamheten bedrivs till största del på Sahlgrenska och Högsbo sjukhusområde. Om arbetet Vi söker en vikarierande medarbetare till vårt kuratorsteam på Sahlgrenska Universitetssjukhuset, för kurativt arbete gällande patienter på neuromottagningens, öppenvård samt avdelningsarbete. En väsentlig del av arbetet är att stötta patienten att nå en fungerande vardag. Kuratorn har en viktig roll i detta genom att arbeta praktiskt, rådgivande och stödjande kring de psykosociala konsekvenser som sjukdom/skada lett till. Arbetet innefattar också direkt och indirekt arbete med närstående till patienten. Vi arbetar särskilt med att uppmärksamma barn som anhöriga. Allt arbete bedrivs i nära samverkan med andra professioner och är organiserat i team. Utöver kliniskt  arbete förväntas kurator att delta i metodutveckling inom den egna enheten samt övergripande kvalitetsarbete. Som anställd på ett universitetssjukhus förväntas du bidra i utbildning och utveckling. Tjänsten är ett vikariat från perioden 2025-08-30 till och med 2026-08-31. Arbetsuppgifter I arbetet ingår bland annat följande arbetsuppgifter: Samtal gällande kris och stöd, för förändring i olika skeden av patientens vårdförlopp där patient eller anhörig exempelvis behöver få hjälp att hitta fungerande strategier för att bättre hantera vardagen utifrån sjukdom/funktionsvariation. Information, rådgivning och hänvisning för att ge patienten underlag för att själv agera. Praktiskt socialt arbete med hjälp till ansökningar, intyg, kontakta och samverka med myndigheter såsom socialtjänst, försäkringskassa och arbetsförmedling samt andra intressenter. Arbetet som kurator innefattar att delta i teamarbetet men även i råd och stödgruppsarbetet tillsammans med övriga professioner i teamen. Arbetet innefattar både öppenvård och slutenvård på Sahlgrenska sjukhuset. Om dig Vi söker dig som har socionomexamen, är legitimerad kurator inom Hälso och sjukvård gärna med erfarenhet av kuratorsarbete inom sjukvård. Allt arbete sker i teamsamverkan och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga och ett intresse för att samverka multidisciplinärt. Du behöver vara väl förankrad i din kompetens inom socialt arbete och vara bekväm i att kommunicera din bedömning samtidigt som du är lyhörd för andra. Då vi arbetar med människor som på grund av sjukdom/skada kan ha kognitiva nedsättningar behöver du ha en god kommunikativ förmåga och en noggrannhet i din bedömning av vilken nivå dina åtgärder behöver ligga på. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

23 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Behandlingssamordnare till SiS Ungdomshem Fagared, Öxnevalla
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Fagared tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosociala problem, kriminalitet och missbruk. Vi har avdelningar i Lindome, i Öxnevalla och i Göteborg. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingssamordnare på SiS ungdomshem ett meningsfullt arbete för dig. Vi söker nu en behandlingssamordnare till vår avdelning Västergården på SiS Ungdomshem Fagared, enhet Öxnevalla i Marks kommun. På enhet Öxnevalla har vi två låsbara behandlingsavdelningar där vi tar emot icke skolpliktiga pojkar mellan 16–21 år som blivit omhändertagna enligt LVU. Utgångspunkten i vårt behandlingsarbete är att motivera människor till nya och mindre destruktiva sätt att leva. Du arbetar i ett team av engagerade kollegor och med er samlade kompetens har ni möjlighet att nå goda resultat. Som behandlingssamordnare har du en central roll i arbetet med de intagna ungdomarna genom att planera, genomföra och följa upp behandlingsarbetet. Du samordnar den övriga personalens kontaktmannaskap gentemot de intagna ungdomarna och har ett särskilt ansvar för att dokumentera och följa upp ungdomarnas verkställighetsplaner samt behandling tillsammans med chef och övriga professioner och funktioner, såväl internt som externt. I rollen som samordnare förväntas du också kunna vägleda och stötta övrig personal på avdelningen i dokumentation och struktur i det dagliga arbetet. Ett viktigt gemensamt uppdrag för alla medarbetare är att bidra till att skapa en trygg miljö och säkerställa att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt rutiner. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, är empatisk och kan skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer där du förväntas vara bekväm i tydlig gränssättning. Du har också en god förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. I din roll som behandlingssamordnare kommer du ha eget ansvar för flera insatser under de intagna ungdomarnas verkställighet samt ansvar som kräver erfarenhet och förmåga att samordna arbetet. Du behöver en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete, kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Då behandlingsarbetet dokumenteras och sker i samverkan med flera olika aktörer ställs höga krav på god svenska i såväl tal som skrift.  Du ska även ha: • Lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, socialpedagog eller annan vård-/beteendevetenskaplig utbildning, alternativt minst tvåårig eftergymnasial utbildning som t.ex. behandlingspedagog, med gedigen och relevant yrkeserfarenhet. • Dokumenterad vana av att upprätta och följa upp behandlingsplanering. • Fullgod svenska i tal och skrift. • B- körkort Meriterande är att du dessutom har vana av arbetsledning eller handledning av personal eller kollegor, samt erfarenhet från arbete inom myndigheter eller politiskt styrda organisationer. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är enligt schema dag, kväll och helg. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 juli 2025. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

23 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Planeringsofficer till regementsstaben, K 3
Försvarsmakten
Officerare

Befattningen erbjuder Vill du också arbeta i en miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vill du påverka och bidra till Sveriges säkerhet och att vi kan fortsätta leva i ett demokratiskt land? I Försvarsmakten gör alla våra medarbetare skillnad för Sverige varje dag. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Vi ger dig även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år.   Om enheten K 3 regementsstab består av ca 40 medarbetare varav hälften är yrkesofficerare och hälften har en civil anställning. Staben stödjer chefen K 3 och andra chefer på regementet med samordning och uppföljning samt utgör expertstöd inom en rad olika kompetensområden. Staben, som leds av stabschefen, är organiserad i nio sektioner där du som planeringsofficer tillhör planerings-och övning/tränings-sektionen (G57).   Huvudsakliga arbetsuppgifter Planeringsofficeren är en del av teamet på G57, vilken består av sju medarbetare och leds av planeringschefen. I din roll som planeringsofficer är ditt huvudsakliga arbetsområde att under C G57 ledning ansvara för planeringsprojekt inom områdena produktionsplanering, krigsförbandsutveckling samt övning och träning. Huvudsakliga ansvarsområden för tjänsten är: • Leder planering, genomförande och utvärdering av tilldelad uppgift/övning. • Leder genomförandet och uppföljning av tilldelade planeringsuppgifter. • Löser tilldelade uppgifter som stabsmedlem vid regementsstaben.   KRAV Kvalifikationer • Yrkesofficer. • B-körkort (manuell växellåda). • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift (svenska och engelska).   Personliga egenskaper Tjänsten som planeringsofficer ställer krav på att du är analytisk och kan arbeta strukturerat. Du har god initiativkraft, processförståelse och en förmåga att upprätthålla och driva processer för funktionens och regementets utveckling. Vi ser gärna att du kan arbeta självständigt men att du också värdesätter samarbete i teamet och med övriga kollegor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Aktuell arbetslivserfarenhet inom Försvarsmaktens planeringsprocess. • Aktuell erfarenhet av övning-och träningsplanering på förbandsnivå.   För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt Anställningsform:  Tillsvidareanställning, som kan inledas med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Karlsborg Tillträdesdatum: Kvartal 3-4 2025, eller enligt överenskommelse.   Upplysningar om befattningen Peter Olsson, Stabschef K 3 0505 45 10 00 (växel)   Information om rekryteringsprocessen Louise Arnholm, HR-Generalist K 3 0505 45 10 00 (växel)   Fackliga företrädare OFR/O, [email protected] SACO, [email protected] OFR/S, [email protected], Mikael Ekelund, 0505 45 10 00 (växel) SEKO, [email protected], Jon Sjöberg, 0505 45 10 00 (växel)   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Bifoga även betyg och intyg som styrker dina kvalifikationer och kompetenser. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Livregementets husarer, K 3, har snabba och slagkraftiga förband samt en lång erfarenhet inom underrättelseområdet. K 3 utbildar en jägarbataljon och en underrättelsebataljon. Jägarbataljonen är ett förband med hög rörlighet som ska kunna vara först på plats vid en insats. Underrättelsebataljonen levererar underrättelser genom att använda avancerad teknik, personal på marken och obemannade luftfarkoster (RPAS). Vid K 3 finns också Försvarsmaktens överlevnadsskola och Flygenheten som ansvar för fjärrstyrda flygsystem samt militär fallskärmstjänst. Här finns också stödfunktionerna Garnisonsenheten och Logistikenheten. Läs gärna mer på denna sida. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Bostadsbolaget söker en vikarierande miljövärd till Öster om Heden
Göteborgs Stads Bostads AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen. Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners. Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen. ARBETSUPPGIFTER Vill du skapa Göteborgs bästa utemiljöer? Är du en passionerad miljövärd som vill bidra till att göra våra bostadsområden både vackrare och mer trivsamma? Vi på Bostadsbolaget söker nu en ny kollega som vill vara med och förvalta utemiljön för våra hyresgäster i Öster om Heden. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad för människorna som bor här och för hela samhället! Din roll som miljövärd Som miljövärd hos oss är du en central del i att skapa och bevara den yttre miljön på våra fastigheter. Ditt ansvar sträcker sig från löpande trädgårdsarbete, skötsel av gemensamma utemiljöer och att hålla områdena rena och fina, till mer långsiktig planering och upprättande av skötselplaner. Det är ditt arbete som gör att våra hyresgäster känner sig trygga och trivsamma i sin boendemiljö. Förutom det löpande arbetet kommer du också att vara delaktig i reparation av markbeläggningar och säkerställande av att lekplatser håller hög säkerhet. Under vinterhalvåret blir du ansvarig för snö- och halkbekämpning, vilket gör att arbetet är omväxlande och varierat året om. Vi erbjuder På Bostadsbolaget tar vi vår roll som samhällsaktör på största allvar. Som medarbetare hos oss får du vara en del av ett engagerat och målinriktat team som skapar trygghet och trivsel för våra hyresgäster. Denna trygghet bidrar till ett mer levande samhälle och en starkare utveckling för Göteborgs stadsdelar. Vi erbjuder en arbetsplats där delaktighet och inflytande över den egna arbetssituationen är centralt. Vi vill skapa en arbetsmiljö som främjar både personlig och professionell utveckling, och vi arbetar för att du ska kunna bibehålla en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du trivs och känner dig engagerad i de resultat vi uppnår tillsammans. KVALIFIKATIONER Vad vi söker Vi söker dig som är en engagerad och ansvarstagande person som brinner för utemiljöer. Du är noggrann, bra på att planera och prioritera, och har en social och serviceinriktad personlighet. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med våra hyresgäster samt samarbeta nära med kollegor, är det viktigt att du kan arbeta både självständigt och i team. För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Trädgårdsutbildning, eftergymnasial utbildning från exempelvis yrkeshögskola • Dokumenterad erfarenhet från trädgårdsarbete • B-körkort Det är meriterande om du även har: God maskinkunskap och erfarenhet av att använda olika maskiner och tvåårig eftergymnasial utbildning inom trädgård ÖVRIGT Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen. Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer. Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans. Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Fast anställning med start omgående.

Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent åt en man bosatt i centrala Hjo. Mannen som söker är i trettioårsåldern, tycker mkt om sport och bor tillsammans med sin katt i lägenhet. Du som söker ska ha vårderfarenhet och meriterande är trakeostomi. Du ska vara rökfri samt vaccinerad mot Covid-19. Tjänstgöringsgrad deltid 80-100% Dygnspass med 7h jour Vaken natt Helpass dagtid Din arbetsgivare blir Din personliga assistans Falköping, Assistans bolaget i det lilla formatet med den breda kompetensen, läs mer på vår hemsida, https://dinpa.se/ Vi tillämpar individuell lönesättning enligt vårt kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion vid nyanställning samt friskvårds förmåner. Välkommen med din ansökan! Låter det intressant så sök redan idag! VI intervjuar löpande så tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Musiklärare åk 4-6, Vallhamra skola
Partille kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, anpassad skola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. Utbildningsförvaltningens olika verksamheter har ett tydligt gemensamt fokus på alla barn och elevers förutsättningar för fullföljda studier. Vallhamra skola ligger i den södra delen av Sävedalen, Partille kommun, i ett naturskönt område alldeles intill Vallhamra torg. Hos oss går cirka 950 elever, från förskoleklass upp till årskurs 9. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en engagerad musiklärare för ett vikariat under läsåret 2025/2026. Vi söker dig som har förmågan att  skapa nyfikenhet och glädje för ämnet musik! Välkommen till oss på Vallhamra skola! Pedagogisk dokumentation, föräldrasamverkan och andra vanligt förekommande uppgifter som hör läraryrket till ingår i dina arbetsuppgifter. I ämneslaget arbetar ni tillsammans med ett ständigt pågående, strukturerat systematiskt förbättringsarbete på vetenskaplig grund. Du kommer att samarbeta tätt med dina kollegor och tillsammans med dem sträva efter hög kvalitet och likvärdighet. På Vallhamra skola arbetar vi för barnens lust och glädje i sitt lärande, samt för att de skall trivas, utvecklas och känna sig trygga i sin skolmiljö. Vi strävar mot en hög kvalitet i verksamheten och har ett tydligt fokus på pedagogisk utveckling. Du kommer att arbeta i ett ambitiöst kollegium med hög kompetens, som tycker att omtanke om varandra, goda skratt och trivsel är viktigt. Välkommen till oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad musiklärare med behörighet att undervisa i åk 4-6, eller dig som är i slutet av din utbildning.  Som musiklärare hos oss värdesätter vi din förmåga att engagera och motivera våra elever. Du har god samarbetsförmåga och en hög grad av personlig mognad. För oss är det viktigt att du är bra på att etablera och upprätthålla goda relationer, att du har initiativförmåga samt att du är tydlig och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har förmågan att se alla elever och att ta hänsyn till deras olika förutsättningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering kan vi komma att tillämpa löpande urval. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! ÖVRIGT Här kan du läsa mer om spännande utvecklingsarbeten som pågår i vår verksamhet! https://www.partille.se/barn--utbildning/inblick/ I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Även ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister behöver uppvisas innan anställning.  Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Affärschef inom bygg
Prowork Göteborg AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vi rekryterar nu en Affärschef till en av våra kunder i Göteborg – ett väletablerat byggföretag med stark lokal närvaro.  Har du en bakgrund inom bygg, brinner för ledarskap och vill ta nästa steg i en affärsnära och operativ roll? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig.   Om företaget Vår kund är ett familjeägt och stabilt byggföretag som varit verksamt i över 30 år. Med en omsättning på cirka 200 MSEK och omkring 50 anställda (både tjänstemän och yrkesarbetare) bedriver de verksamhet i hela Västra Götaland och Halland. De arbetar med egen personal, har låg personalomsättning och en kultur som präglas av förtroende, engagemang och snabba beslut. Bolaget är verksamt inom både byggservice och entreprenad, med uppdrag inom industri, privata fastigheter och ramavtal. De befinner sig i en spännande utvecklingsfas och söker nu en affärsorienterad ledare som kan ta ett brett operativt ansvar – och vara med och driva företaget framåt.    Om rollen – Affärschef inom bygg Som affärschef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa att den dagliga driften fungerar effektivt, samtidigt som du arbetar aktivt med affärsutveckling, kundrelationer och ledarskap. Rollen är både strategisk och operativ, med stort fokus på närvaro, uppföljning och samverkan. Du rapporterar direkt till VD och fungerar som dennes närmaste samarbetspartner i det dagliga arbetet. Exempel på ansvarsområden: Operativt ledarskap – leda och coacha projektledare och stödfunktioner Affärsansvar – följa upp kalkyler, budget, prognoser och lönsamhet Processutveckling – bidra till struktur, rutiner och långsiktiga förbättringar Kundkontakt och försäljning – både nya och befintliga relationer Deltagande i byggmöten och stöd i tekniska/ekonomiska frågor Aktiv närvaro i verksamheten – på kontoret, ute i projekt och med medarbetare   Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet av ledande roll inom bygg- eller entreprenadverksamhet (ex tidigare roll som Arbetschef eller liknande) Vana att arbeta operativt med budget, prognoser och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av att leda team, utveckla processer och driva förbättringsarbete Branscherfarenhet från byggproduktion (gärna ÄTOR, byggmöten, projektstyrning) Administrativ och systemteknisk förståelse – du ser helheten i affären Svenska i tal och skrift, grundläggande engelska   Som person är du: Trygg, beslutsam och lösningsorienterad Affärsmässig, strukturerad och resultatinriktad Prestigelös, jordnära och kommunikativ Engagerad ledare som skapar förtroende och bygger team En doer som ser möjligheter och agerar på dem   Vi erbjuder dig: En nyckelroll i ett väletablerat och lönsamt företag Möjlighet att påverka och bidra till fortsatt tillväxt Familjär och entreprenöriell företagskultur Konkurrenskraftig lön, tjänstebil och utvecklingsmöjligheter   Ansökan Denna rekrytering sker via oss på Prowork Kompetens. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande. Bakgrundskontroll genomförs innan presentation och referenser tas efter intervju. Har du frågor om tjänsten eller processen? Välkommen att kontakta ansvarig rekryterare – vi ser fram emot att höra från dig!

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Enhetschef för Biståndsenheten i Ale kommun
Ale kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vill du vara med och leda en engagerad och utvecklingsinriktad verksamhet? Nu söker vi dig som är intresserad av att möjlighet att påverka, utveckla och skapa förutsättningar för en socialtjänst i framkant. I och med den nya socialtjänstlagen får du även en nyckelroll i att aktivt bidra till förändringsarbetet och stötta våra medarbetare genom omställningen. Biståndsenheten ingår i socialförvaltningens verksamhetsområde Myndighet och Specialiststöd som förutom biståndsenheten innefattar enheter för kommunal primärvård, strategiska och operativa stödfunktioner samt bemanningsplanering. Biståndsenheten ansvarar för att utreda behov av, och fatta beslut om, insatser enligt SoL och LSS samt färdtjänst. På enheten arbetar 17 kompetenta och engagerade medarbetare som gör skillnad för aleborna varje dag. Förutom socialsekreterare finns även två 1:e socialsekreterare på enheten. Som chef för biståndsenheten ingår du i ledningsgruppen för verksamhetsområdet och rapporterar till verksamhetschef. Arbetsuppgifter Som enhetschef har du fullt ansvar för budget, arbetsmiljö och verksamhet. I rollen förväntas du även samverka aktivt med interna parter inom förvaltningen såsom äldreomsorg, funktionsstöd och kommunal primärvård. Arbetet innefattar även samverkan med externa aktörer i närområdet såsom regional primärvård och Kungälvs sjukhus. Arbetet som enhetschef för biståndsenheten innebär en spännande blandning av både operativt och strategiskt arbete. Kommunen befinner sig just nu i en omställningsfas inför den nya socialtjänstlagen vilket innebär att du kommer spela en viktig roll i omställningen.  Kvalifikationer Vi ser att du har följande för att lyckas i uppdraget: - Socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och/eller LSS - Erfarenhet av förändringsarbete - Erfarenhet av samverkan i komplex organisation Vidare kräver tjänsten att du har B-körkort, god digital kompetens och kan uttrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har följande: - Erfarenhet av att tidigare ha arbetat som chef - Erfarenhet från olika delar av socialförvaltningens verksamhetsområden - Erfarenhet av att ha samverkat med hälso- och sjukvård - Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation,  Som person behöver du vara självständig, stabil, lyhörd samt ha förmåga att se sammanhang i komplexa frågor. Du är analytisk, har en god samarbetsförmåga, är strukturerad, flexibel och har förmåga till att se helheter. Du har en god inblick gällande områdets aktuella lagstiftning. Övrigt Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. I Ale kommun är vi måna om våra medarbetares utveckling och trivsel och erbjuder kompetensutveckling samt friskvårdsbidrag. Vid erbjudande om anställning krävs ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister. Det beställs kostnadsfritt via polisens webbplats, och vi rekommenderar att du gör detta i ett tidigt skede i processen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Rekryteringsprocessen innehåller arbetspsykologiska tester samt ytterligare intervju. Vi har valt att ta bort det personliga brevet i denna rekrytering, och ersätta det med urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten för en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt.   Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025