Forskningssjuksköterska
Göteborgs Universitet
Övriga specialistsjuksköterskor

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid institutionen för medicin, Avdelningen för invärtesmedicin och klinisk nutrition, bedrivs forskning inom flera olika områden såsom endokrinologi, hematologi, gastroenterologi, hypertoni, lungmedicin och allergologi, osteoporos samt klinisk nutrition med forskningsfokus på kroppssammansättning och energimetabolism. Forskningen sker i tätt samarbete med sjukvården på både Sahlgrenska universitetssjukhuset och Mölndals sjukhus. Anställningen är placerad vid Institutionen för medicin, Avdelningen för invärtesmedicin och klinisk nutrition vid Göteborgs universitet. Fysisk arbetsplats blir Sömn- och Vigilanslaboratoriet, Göteborgs Universitet samt Sömnmedicinsk Avdelning vid Sahlgrenska sjukhuset. Forskningen kring sömnmedicinska sjukdomar bedrivs såväl inom renodlad laboratorieverksamhet vid universitetet samt inom den sjukvårdsrelaterade verksamheten. Personalgruppen omfattar läkare, forskare, sjuksköterskor och biomedicinska analytiker. Verksamheten är inriktad mot klinisk forskning och drivs patientnära. Omfattande intern- och externprojekt sträcker sig från klinisk läkemedelsprövning till detaljerade sömnstadieanalyser. Utbildningsaktiviteter är omfattande liksom internationella forskningssamarbeten.  Arbetsuppgifter  Vi söker en forskningssjuksköterska som skall arbeta med klinisk prövning inom vår forskargrupp. Arbetet omfattar kontakt och bokning med studiepatienter, blodprovstagning, datainsamling, registrering samt prövning och administration av studieläkemedel enligt GCP-rutin. Vidare ingår arbete med strukturerad datainmatning av information från större kliniska prövningar och befolkningsstudier. Sökanden kommer självständigt planera och utföra sina arbetsuppgifter. Anställningen är på timmar vid behov med en omfattning på ca 0–20% per månad.  Kvalifikationer  Sjuksköterskelegitimation är ett krav. Vi söker en forskningssjuksköterska som har kännedom om och självständigt kan planera och utföra en bred flora av kliniska undersökningsmetoder som ingår i våra forskningsstudier, d.v.s. provtagning, undersökningsmetoder och datahantering. Kunskap och erfarenhet av läkemedelsprövning enligt GCP är betydelsefull. Vid sidan av kunskap kring rutinmetoder i sjukvården skall sökanden också ha kunskaper kring venös provtagning. Kännedom kring frågeformulär och närliggande utredningsmetoder samt olika former av non-invasiv blodtrycksmätning en betydande merit. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, såsom god samarbetsförmåga, noggrann och strukturerad.  Anställning  Anställningsform: Tidsbegränsad intermittent anställning, 24 månader Omfattning: 0-20 % Placering: Institutionen för medicin, Göteborg Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse  Kontaktuppgifter för anställningen  Jan Hedner Seniorprofessor +46 73 500 2077 [email protected] Madeleine Rådinger Biträdande avdelningschef [email protected]  Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande   Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Legitimation som sjuksköterska utfärdad av socialstyrelsen ska bifogas med ansökan. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-07 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

16 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Servicetekniker Lidköping
2Complete AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vill du ha ett flexibelt arbete där ingen dag är den andra lik? Du arbetar på fältet och utgår hemifrån med servicebil. I tjänsten kommer du att arbeta med både problemlösning och service till företagets kunder. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas. Troligtvis har du en teknisk gymnasieutbildning i bagaget. Du har tidigare erfarenhet av tekniskt arbete och/eller service i någon form. Kunskap inom el, mekanik och elektronik är starkt meriterande. Som person är du villig att lära dig nya saker, bra på att jobba både självständigt och i team. Du gillar tekniska utmaningar och är lite av en naturlig problemlösare. Du är bra på att ta olika typer av människor och du drivs av personlig utvecklig och att skapa win-win mellan dig och dina kunder. Du innehar B-körkort är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska. Arbetstiderna är måndag till fredag 7-16, jour förekommer. Detta är en rekrytering och du blir anställd direkt av vår kund. Vad erbjuder vi? Nu erbjuder vi dig ett spännande arbete med mycket variation. Du kommer bli en del av ett arbetslag med bra samanhållning och mycket kunskaper. Dagligen kommer du att få träffa kunder och vara en del av att se till at deras vardag fungerar. Du erbjuds bland annat:• En anställning på ett företag världsledande i sin bransch• Utvecklingsmöjligheter• Flexibilitet och servicebil • Marknadsmässig lön och jourtillägg Vad innebär rollen? Arbetsuppgifterna består i huvudsak av service, förebyggande underhåll och reparation av automatiska entrélösningar. Arbetet bedrivs huvudsakligen på egen hand ute hos företagets kunder i Lidköping med omnejd. Du är kundens kontaktperson och deras ansikte utåt i serviceorganisationen. Dina arbetsuppgifter som servicetekniker kommer bland annat att innebära:• Planera och prioritera serviceuppdrag • Självständigt utföra service, underhåll och reparationer • Rapportera utförda uppdrag till kund och den egna verksamheten • Föreslå förbättrings- och/eller uppgraderingsåtgärder till kund Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

16 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Materialhanterare till Siemens Energy AB i Trollhättan
Manpower AB
Lager- och terminalpersonal

Vi på Manpower söker nu materialhanterare till Siemens Energy AB i Trollhättan som vill vara med och forma framtidens hållbara energilösningar. Om du har erfarenhet av att köra motviktstruck och skjutstativstruck och vill arbeta inom energiindustrin, är detta en spännande möjlighet för dig! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kund. Om jobbet som materialhanterare Som materialhanterare kommer du ansvara för ett flertal olika arbetsuppgifter. Några exempel på arbetsuppgifter är * Ta emot inkommande gods * Förrådslägga material * Plocka material från förråd * Förbereda material inför transport * Inventera förrådslagt material * Bidra med ständiga förbättringar till verksamheten Övrigt * Placeringsort: Trollhättan * Anställningsform: Heltid, 6 månaders visstidsanställning med chans till förlängning * Start för uppdraget: Omgående Är du vår nästa stjärna? För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, strukturerad, analytisk och resultatinriktad. Du uppskattar att jobba både självständigt och i grupp, tar ansvar och kan hantera högt tempo. Krav för tjänsten är att du * B-Körkort och tillgång till bil * Har god svenska i både tal och i skrift * Har god datorvana (inkl. MS Office) * Har tidigare arbetat med godsmottagning och godsavsändning Meriterande för tjänsten är att du * Behärskar engelska i tal och i skrift * Har erfarenhet av SAP * Har truckbehörighet för terminaltruck (D2) * Har traverskort I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Camilla Broberg, via [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Sjuksköterska natt, välkommen till avdelning 233 Mölndals sjukhus
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Avdelning 233 är en ortopedisk avdelning med fem-dygnsvård. Vi har öppet måndag till fredag och har 21 vårdplatser. Dessa vårdplatser är fördelade på ortopediska patienter och handkirurgiska patienter. Sahlgrenska Universitetssjukhuset har även tidskvotering för sjuksköterskor vid nattarbete måndag till fredag med ledig lätthelg, vilket innebär att nattjänstgöring 35 timmar och 13 minuter per vecka ger heltidslön samt dubbel Ob-ersättning under timmarna 22:00 – 06:00. I det ortopediska uppdraget ingår fotkirurgi, artroskopisk kirurgi i knä, fot och axel, barnortopedi, ryggkirurgi och osseointegrerad proteskirurgi. I det handkirurgiska uppdraget ingår förutom all handkirurgi även Centrum för Avancerad Rekonstruktion av Extremiteter. På Avdelning 233 behandlas och vårdas både barn och vuxna pre- och postoperativt. Vi bedriver både länssjukvård och rikssjukvård med högspecialiserade team. Det omfattar planerad kirurgi, dagvårdskirurgi och traumakirurgi efter akuta olycksfall inom handkirurgin. Vi har ett snabbt flöde med ofta relativt friska patienter. Under en dag får du möjlighet att träffa patienter från alla de olika specialiteterna. Det kräver lyhördhet och flexibilitet från hela teamet kring patienten. Vi arbetar i ett multiprofessionellt team bestående av undersköterska, sjuksköterska, läkare, fysioterapeut, arbetsterapeut och medicinsk sekreterare. På natten arbetar du tillsammans med en sjuksköterska och två undersköterskor.  Om arbetsuppgifter Du kommer arbeta med pre- och postoperativ vård på vårdavdelning. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Specialistutbildning eller erfarenhet inom ortopedi, barn- och ungdomssjukvård eller pre- och postopvård är meriterande. Du är trygg i dig själv och trivs med att ingå i ett team där arbetsglädje, samarbete och omtanke är viktiga ledord. Eftersom flödet och tempot stundtals är högt och patientkategorierna är väldigt varierande krävs det att du är flexibel. När det uppkommer oplanerade situationer behöver du kunna anpassa dig efter det, fokusera på rätt saker och göra omprioriteringar i ditt arbete. Sök till oss om du vill arbeta på en utmanande och spännande arbetsplats med världens bästa personal.  Intervjuer kommer att ske efter V.29.  Vid eventuell rekrytering av sjuksköterskor/läkare med utländsk legitimation/specialistbevis föregås den aktuella tjänsten av process för att uppfylla kraven för svensk legitimation/specialistbevis. Varmt välkommen med din ansökan! Du som är nyutexaminerad sjuksköterska ingår i Kliniskt basår som är vårt introduktionsprogram. Det Kliniska basåret är obligatoriskt och varar under det första året av din anställning hos oss. I det kliniska basåret ingår föreläsningar, omvårdnadshandledning och praktisk träning av ditt yrke på Simulatorcentrum. Utöver detta ingår det också tjänstgöring på minst två olika avdelningar för att bredda din kompetens. Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset  Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Univeristetslektor i informatik med inriktning mot medieproduktion
Högskolan Väst
Universitets- och högskolelektorer

Högskolan Väst drivs av att göra skillnad. Genom vår utbildning och forskning vill vi bidra till innovation, en positiv samhällsutveckling och en hållbar värld. Vi är en modern högskola under stark utveckling. Vår profil arbetsintegrerat lärande (AIL) är en del av allt vi gör och att samverka med omvärlden är prioriterat för oss. Högskolan Väst har ett av landets högsta söktryck och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan har 13 000 studenter och över 700 anställda. Vårt attraktiva campus ligger centralt i Trollhättan och är en plats där kunskaper, idéer, kulturer och människor möts. Vi jobbar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi som arbetar på Högskolan Väst gör skillnad varje dag. Vill du också det? Högskolan Väst söker universitetslektor i informatik med inriktning mot medieproduktion  Informatikämnet på Högskolan Väst har en lång tradition av forskning och utbildning. Utbildning i informatik bedrivs inom ramen för fyra program på grundnivå och två på avancerad nivå. Forskningen handlar om digitalisering och dess utmaningar och möjligheter för organisationer, individer och samhället i stort. Forskningsklustret Informatik och Media består av forskare som bland annat studerar fenomen relaterade till emergerande teknologier, AI, 3D-animation och visualisering, plattformar och sociala medier samt samverkanspraktiker, lärande och förändring i hälso- och sjukvård, skola och industri. Genom att utforska, designa och granska digital teknologi och dess roll i samhället, bidrar forskningen inom informatik på HV till att utveckla kunskapsutbytet mellan akademi och det omgivande samhället. Forskningen är ofta tvärvetenskaplig och har en tydlig samhällsrelevans. Forskarna arbetar nära externa aktörer för att främja utvecklingen av meningsfulla praktiker och skapa en hållbar framtid. Detta förhållningssätt i forskningen ligger i linje med högskolans forskarutbildning i arbetsintegrerat lärande. Arbetsuppgifter: Anställningen är placerad på Avdelningen för medier och design och omfattar forskning inom informatik och undervisning med inriktning mot medieproduktion. Tjänsten innebär följande: Undervisa och handleda studenter på grundnivå och avancerad nivå inom ämnet informatik samt Arbetsintegrerat lärande (AIL). En stor del av undervisningen sker på de treåriga programmen 3D-animation och visualisering samt Digitala medier. Utveckla och uppdatera kursmaterial och undervisningsmetoder för att säkerställa hög kvalitet och relevans i utbildningen Delta i forskningsprojekt samt söka externa medel för forskning inom informatik och arbetsintegrerat lärande Publicera forskningsresultat i vetenskapliga tidskrifter och presentera vid konferenser Bidra till utvecklingen av forskningsklustret Informatik och Media genom att initiera och leda forskningsaktiviteter Samverka med externa aktörer och delta i nätverk för att stärka kopplingen mellan akademi och arbetsliv Delta i administrativa uppgifter inom institutionen och högskolan  Behörighetskrav för anställning som universitetslektor: - Visad pedagogisk skicklighet (4 kap. 4 § HF). Sökande som saknar  pedagogiska meriter från en akademisk miljö ska ha kompetens likvärdig med  högskolans behörighetskrav, dock kan den ha uppnåtts på annat sätt än inom  den akademiska miljön. - Genomgången högskolepedagogisk utbildning om minst tio veckor eller  motsvarande kompetens. Om högskolepedagogisk utbildning saknas kan  anställning ändå ske under förutsättning att den anställde genomför  utbildningen under anställningens två första år. - Avlagd doktorsexamen i informatik/informationssystem, tillämpad it, medieproduktion, 3D-animation eller motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen (4 kap. 4 § HF). För denna anställning krävs dessutom:  Dokumenterad god samarbetsförmåga Visad förmåga att undervisa på svenska och engelska Meriterande för anställningen är: Dokumenterad erfarenhet av att arbeta vid högskola eller universitet Erfarenhet av att publicera i vetenskapliga tidskrifter och konferenser inom informatik-fältet Erfarenhet av att erhålla externa forskningsmedel Erfarenhet av att undervisa i medieproduktion Erfarenhet av att undervisa i Arbetsintegrerat lärande (AIL) Kunskap om Artificiell intelligens (AI) i verksamheter Väl vitsordade erfarenheter av undervisning, kurs- och programansvar Erfarenhet av akademiskt ledarskap och strategiskt engagemang Erfarenhet av samverkan mellan akademi och omgivande samhälle Erfarenhet av förtroendeuppdrag  Bedömningsgrunder: Vid bedömning kommer pedagogisk skicklighet och vetenskaplig skicklighet att viktas lika och sättas i första hand, och samverkansskicklighet och administrativ skicklighet viktas lika och sättas i andra hand. Sist kommer ledningsskicklighet. Vid anställning av universitetslektor ska den pedagogiska skickligheten ägnas lika stor omsorg som prövning av andra behörighetsgrundande förhållanden. Vid bedömningen av skicklighet beaktas anställningens ämnesområde, ämnesbeskrivning och arbetsuppgifter. Övrigt: Anställningen är en tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med provföreläsningar, arbetsprov, intervjuer och referenstagning. Ansökan görs digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag. De underlag som inte kan skickas digitalt, exempelvis böcker och publikationer, ska märkas med referensnummer R 2025/134 och skickas i ett exemplar. För information kring utformning av ansökan, se Anvisning för utformning av ansökan som du hittar här Högskolan Väst - Arbeta hos oss (hv.se). För fullständig annons se: https://hv.varbi.com/what:job/jobID:837039/ Ansökan ställs till: Högskolan Väst HR 461 86 Trollhättan Sista ansökningsdag är 2025-08-10

16 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Internationell koordinator
Högskolan i Borås
Övriga handläggare

Högskolan i Borås erbjuder mer än bara ett jobb – här är du med och påverkar och bidrar till utveckling. Vi vill att du ska må bra både på och utanför jobbet. Därför erbjuder vi bland annat flexibla arbetstider, ett generöst semesteravtal och bra villkor vid föräldraledighet. Det finns även möjlighet till internationell kompetensutveckling genom studier eller praktik utomlands. Med vårt centrala läge har du nära till stadens utbud och goda pendlingsmöjligheter. Välkommen till oss på avdelningen Akademistöd! Dina arbetsuppgifter Som internationell koordinator vid International Office är du en del av Akademistöd inom Verksamhetsstöd. Ditt uppdrag är att ge kvalitativt stöd och service till både studenter och medarbetare i frågor som rör internationell mobilitet, stipendieprogram och mottagning av internationella studenter. Arbetet utgår från högskolans och akademiernas arbete med internationalisering. Du arbetar nära akademierna för att tillsammans möjliggöra både in- och utresande mobilitet. Det innebär att du hanterar och handlägger processer som sker före, under och efter en mobilitet. I dessa sammanhang har du en samordnande roll och för dialog med institutioner, partnerlärosäten och studenter. International Office hanterar flera högskoleövergripande stipendieprogram för internationell mobilitet och är högskolans kontaktperson gentemot de nationella programkontoren. Som internationell koordinator deltar du i arbetet med att ansöka om och slutrapportera mobilitetsprojekt. Du ansvarar också för att sprida information om programmen och regelverken samt för att aktiviteter inom projekten dokumenteras på ett korrekt sätt. Du ingår i en arbetsgrupp med sju andra internationella koordinatorer och arbetar både självständigt och i team. Nära kontakter med studenter, kollegor inom högskolan och partnerlärosäten är en viktig del av din vardag. Arbetet omfattar även administrativ samordning, uppföljning och informationsspridning. Du behöver känna dig bekväm med att tala inför både mindre och större grupper, på svenska och engelska. Uppdraget kan även innebära handläggning av internationella projekt. Dina kvalifikationer  För att vara aktuell för anställningen behöver du ha en kandidatexamen inom relevant område eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivare bedömer likvärdig. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är också en förutsättning liksom erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du har förmåga att vara flexibel vid ändrade förutsättningar, du har servicekänsla samt lätt för att kommunicera. Arbetsuppgifterna ställer även stora krav på förmåga att samarbeta, skapa relationer, ta initiativ, vara lyhörd samt att arbeta både självständigt och i grupp. Din anställning Vikariat på heltid som längst till och med 31 augusti 2026. Tillträde 17 november eller enligt överenskommelse. Placeringsort Borås. Diarienummer: PA2025/121 Så här ansöker du Välkommen med din kompletta ansökan inklusive diarienummer och bilagor via vårt rekryteringssystem senast 7 juli.  Guide för hur du ansöker i vårt rekryteringssystem och bilagor som ska bifogas Högskolan i Borås uppmuntrar ansökningar från personer med varierande bakgrunder, erfarenheter och synsätt eftersom detta berikar och stärker vår verksamhet. Vi eftersträvar jämn könsfördelning hos medarbetarna och värdesätter mångfald i verksamheten. Vill du veta mer? Högskolan i Borås är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Förmåner för anställda Jobba hos oss Kontakta nedanstående personer om du vill veta mer: Gustav Kibe, interationell koordinator. Facklig företrädare för Saco-S är Klas Håkan Alm som nås via högskolans växel tfn 033-435 40 00. Facklig företrädare för OFR/S nås via [email protected]. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag och annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

16 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Verksamhetschef Personlig Assistans
Move & Walk Sverige AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Move & Walk är ledande i Sverige inom Konduktiv Pedagogik; ett pedagogiskt baserat system som har utvecklats för barn, ungdomar och vuxna med neurologiska funktionsnedsättningar. Vi tror på att skapa individuella möjligheter där varje individ tillåts växa utefter sina egna mål och förutsättningar. Vi erbjuder flera olika typer av verksamheter, som alla genomsyras av Konduktiv Pedagogik: Personlig Assistans, Anpassad grund- och gymnasieskola, Träning (re/habilitering) och Daglig Verksamhet. Den Personliga Assistansen bedrivs rikstäckande, medan våra andra verksamheter är etablerade i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vi är ett företag som bygger på starka värderingar och en tydlig vision för framtiden. Vi tror på att skapa en arbetsmiljö där varje individ inte bara kan trivas, utan också kan växa och blomstra både som person och i sin yrkesroll. Vår värdegrund ger oss riktning, hjälper oss att navigera och genomsyrar allt vi gör! Om rollen Vill du leda och utveckla en verksamhet som gör skillnad på riktigt? Vi söker en trygg och strategisk verksamhetschef som med tydligt ledarskap och starkt engagemang vill driva arbetet med personlig assistans framåt – med individens behov i centrum. Som verksamhetschef för personlig assistans har du det övergripande ansvaret för hela verksamhetsområdet och är registrerad verksamhetsansvarig hos IVO. Du arbetar i en dynamisk och meningsfull miljö där du har stora möjligheter att påverka och utveckla arbetet utifrån företagets värdegrund och mål. Ditt uppdrag omfattar strategiskt ansvar för kvalitet, regelefterlevnad, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Med ett tydligt, modigt och engagerat ledarskap säkerställer du att våra insatser håller hög kvalitet, är individanpassade och genomförs i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer. Du leder ett team av chefer – Kund- och Assistentansvariga samt Conductorer – som har det operativa ansvaret i det dagliga arbetet nära kunder och personal. Tillsammans skapar ni en stabil och utvecklingsorienterad verksamhet med fokus på trygghet, effektivitet och goda relationer, såväl internt som externt. I denna roll arbetar du aktivt med att utveckla och implementera strukturer, processer och arbetssätt som främjar kontinuerlig förbättring och långsiktig hållbarhet. Du är en viktig del av företagets ledningsgrupp, där du tillsammans med verksamhetschefer och nyckelpersoner bidrar med din kompetens i det övergripande förändrings- och utvecklingsarbetet. Vi ser att du har ett helhetsperspektiv och god förmåga att samarbeta med andra verksamhetschefer och nyckelpersoner i organisationen för att nå gemensamma mål. Vem är du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från en liknande roll inom personlig assistans eller annan närliggande LSS-verksamhet, där du haft det formella ansvaret som verksamhetsansvarig hos IVO. Du är trygg i din yrkesroll och har ett tydligt, modigt och närvarande ledarskap. Du har vana av att leda andra chefer, skapar goda resultat genom tillit, tydliga ramar och fokus på utveckling snarare än detaljstyrning. Som ledare är du strategisk, beslutsför och drivs av att skapa goda förutsättningar för andra att lyckas i sina uppdrag. Du är relationsskapande och har en mycket god kommunikativ förmåga – både internt inom organisationen och externt i kontakt med exempelvis myndigheter, anhöriga och samarbetspartners. Erfarenhet av att arbeta i en värderingsstyrd organisation ses som meriterande. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Flerårig erfarenhet i en ledande roll inom personlig assistans eller annat närliggande område inom LSS Relevant akademisk utbildning Tidigare varit registrerad verksamhetsansvarig hos IVO Dokumenterad erfarenhet av chefs- och ledarskap, inklusive budgetansvar och systematiskt kvalitetsarbete Förmåga att leda med tydlighet, mod och ett strategiskt helhetsperspektiv Ser vikten i att omvärldsbevaka verksamhetsområdet Erfarenhet av myndighetskontakter och/eller myndighetsutövning Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vad vi erbjuder: En stimulerande och stödjande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas. Utmanande och meningsfulla arbetsuppgifter där din insats kommer att göra verklig skillnad. En konkurrenskraftig lön och andra personalförmåner. Friskvårdsbidrag Kompetenta och professionella kollegor Samverkan över verksamhetsgränserna Ett företag i framkant Om du delar våra värderingar och är redo att göra skillnad, då ser vi fram emot att höra från dig. Ansök idag och bli en del av vårt team på Move & Walk! Tillträde Tjänsten avses att tillsättas så snart som möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Med hänsyn till sommarledigheter planerar vi att genomföra huvuddelen av intervjuerna under vecka 27 och/eller vecka 33. Intervjuer kan även komma att hållas löpande under veckorna 28–32. Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Sjuksköterska natt till centrala Göteborg
GÖTEBORGS KOMMUN
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.   Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!  ARBETSUPPGIFTER Vill du vara en del i att ge trygghet på natten för våra patienter? Nu söker vi dig som vill arbeta som sjuksköterska nattetid i stadsområde centrum. Hos oss välkomnas du till kollegor som har lång erfarenhet och hög samlad kompetens. Du kommer att arbeta självständigt men i nära samarbete med en kollega då ni åker bil till era patienter tillsammans i par. Ni har ansvar för planerade och akuta hälso- och sjukvårdsinsatser för patienter i ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och boenden inom funktionsstöd i stadsområdet. Ni har ett nära samarbete med vård- och omsorgspersonal som arbetar på boendena och inom hemtjänst. Som sjuksköterska i hemsjukvården utför du hälso- och sjukvårdsinsatser på ordinationer av läkare eller efter egen bedömning. Insatserna utförs av er som hembesök eller av delegerad omvårdnadspersonal. Det innebär att du kommer ha ansvar för delegeringar samt för att handleda vård-och omsorgspersonal. Hos oss får du ett fritt och omväxlande arbete där du får möjligheten att möta människor med olika behov i olika åldrar. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor med bra förmåner. Vi vill att du ska ha en god arbetsmiljö med balans mellan jobb och fritid. Om du mår bra på jobbet, gör du också ett bättre jobb och ytterst blir det bättre bemötande och service för de vi är till för. För dig som nyanställd erbjuder Göteborgs Stad ett introduktionsprogram. Programmet är individuellt utformat och pågår i cirka ett år. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har ett genuint intresse för att arbeta inom hemsjukvård. Vi ser gärna att du har tidigare arbetat som sjuksköterska inom hemsjukvård eller i ett liknande uppdrag men välkomnar även dig som är nyutexaminerad. Är du nyutexaminerad är det meriterande om du har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete utöver det som ingår i utbildningen. Vidare är B-körkort ett krav. Det är viktigt att du känner dig trygg i din yrkesroll då ni är färre som arbetar på natten. Arbetet kräver att du självständigt kan överblicka, prioritera och utföra dina arbetsuppgifter. Du har förmågan att arbeta tillsammans med andra och skapar goda relationer. Du har en öppen och positiv attityd och har patientens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Vidare tar du ansvar i arbetet och kan fatta beslut samt strukturera och planera både ditt och andras arbete. Vi rekryterar löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag eller hör av dig så berättar vi mer! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Du ska beställa kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret och utdraget ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk:https://etjanster.polisen.se/login/request?tid=eregisterutdrag-utdrag&lid=ebd26d83-ce2a-44d0-835a-53e4b7b8914d Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

16 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Logistics & Pricing Specialist
Jobbusters AB
Inköpare och upphandlare

Din nya roll Är du en driven och lösningsorienterad person med erfarenhet av aftersales och logistik? Nu söker vi en Parts Logistics & Price Specialist till ett spännande uppdrag i Göteborg. Du kommer att spela en nyckelroll i att utveckla processer och samarbete inom logistik och prissättning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: - Stötta teamet i frågor rörande logistik och reservdelar - Skapa och hantera processförändringar kopplade till ”Voyager next step”-lösningar - Vara kontaktpunkt och driva samarbeten både internt och externt - Ansvara för uppföljning samt prisjusteringar För att bli framgångsrik i denna roll behöver du  Gedigen kunskap inom aftersales och reservdelsprocesser Projektledningsförmåga och vana vid att driva processförändringar Utmärkta kommunikationsfärdigheter – du kommer att samarbeta över flera avdelningar och bolag Förmåga att prioritera effektivt och leverera resultat under tidspress Erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande men inte ett krav Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, självgående och lösningsfokuserad. Du har lätt för att samarbeta, är proaktiv i ditt arbetssätt och trivs i en dynamisk och förändringsbenägen miljö. Du är kommunikativ, analytisk och har ett naturligt driv att förbättra arbetssätt och hitta bästa lösning för alla parter. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 30 jun 2025 Slut: 31 dec 2025, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Montör
Åkerstedts Verkstads AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vad kommer du att göra som montör Du kommer arbete med att montera industri fläktar. Arbetet är varierande, provkörning av fläktar efter montering, ibland är det att bygga lager till en remdrift som ska monteras. Vi utbildar även vår personal löpande i maskiner för att få ett varierande arbete, samt mycket kunskap. Den vi söker: Vi söker dig som är ambitiös, har ett tekniskt intresse och värdesätter noggrannheten i ditt arbete. Du är inte rädd för att ta i när det behövs, du har inga problem med att hjälpa dina kollegor vid behov och vi tror att du är en lagspelare som bidrar med god stämning. Stämmer det? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Vi söker dig som har: *Traverskort *Truckkort * Har goda kunskaper i svenska tal och skrift * Kunskap i Ritningsläsning Meriterande: *Enklare el kunskap Anställningsvillkor: *Tillsvidareanställning *Heltidstjänst *Provanställning på 6 månader tillämpas *tjänsten tillsätts löpande *Friskvård *Arbetstider mån-tors 06:30-16:00 fre 06:30-13:00 Skicka din ansökan/Frågor till: [email protected]

16 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025