CNC-operatör till Boråsföretag!
NearYou Sverige AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Tjänstebeskrivning Har du flera års erfarenhet av CNC och goda kunskaper i programmering? Trivs du i en miljö där kvalitet, noggrannhet och teknisk skicklighet står i fokus? Då kan du vara den vi söker! Just nu söker vi på NearYou en skicklig och erfaren CNC-operatör till en av våra välrenommerade kunder i Borås. Du kommer att arbeta i en modern verkstadsmiljö med avancerade maskiner och ha ett stort ansvar för att säkerställa hög kvalitet i produktionen. Arbetsuppgifter: -Självständigt ställa, programmera och köra CNC-styrda maskiner -Kontrollmätning och kvalitetskontroll av tillverkade detaljer -Förebyggande underhåll av maskiner och verktyg -Arbete utifrån ritningar och instruktioner -Aktivt bidra till ett förbättringsarbete inom produktion Kvalifikationer -Flerårig erfarenhet som CNC-operatör -Goda kunskaper i CNC-programmering (t.ex. Fanuc, Heidenhain eller liknande system) -Förmåga att läsa och tolka tekniska ritningar -Svenska i tal och skrift -Möjlighet att arbeta skift (dag/kväll/natt) Personliga egenskaper Vi söker dig som är noggrann, självgående och lösningsorienterad. Du är en lagspelare som även trivs med att ta eget ansvar och arbeta strukturerat. Vad erbjuder vi dig? -En utvecklande tjänst i ett stabilt företag -Goda möjligheter till anställning direkt hos kund -Kollektivavtal och förmåner via NearYou -Stöd och engagemang från din konsultchef Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vi söker en strukturerad och framåt person till vårt växande team i Åmål!
Industri Support Värmland AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om företaget Parsteel är en växande koncern med legotillverkning i stål. Bolaget har ca 45 anställda och omsätter ca 70 mkr. Tillverkningsflödet består av kapning, bockning, skärning, svetsning och andra bearbetningsmoment. Medarbetarna har ett gediget yrkeskunnande i de olika processerna. En kombination av ökad efterfrågan samtidigt som man har en anställd som slutar gör att man nu rekryterar ytterligare en kantpressare och/eller laseroperatör. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du som söker jobbet kommer att få anställning direkt hos Parsteel, men att Industrisupport sköter själva rekryteringen och svarar på dina frågor. Detta är en tjänst med goda utvecklingsmöjligheter och rekryteringen har redan börjat – så vänta inte med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Är du nyfiken, engagerad och vill utvecklas inom modern plåtbearbetning? Vi söker dig som gillar att ta ansvar, vill växa i din yrkesroll och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du arbetar antingen vid vår nya Bystronic lasermaskin, eller våra Bystronic Kantpressar och är delaktig i programmering, inställning och produktion – ofta i korta till medellånga serier. Du har ett öga för detaljer och trivs med att lösa problem tillsammans med andra. Din profil Vi söker dig som har god erfarenhet av plåtbearbetning och ritningsläsning. Som person ser vi gärna att du är noggrann och strukturerad samt en utpräglad lagspelare. Vidare är ödmjukhet något du tar på allvar. Svenska i tal och skrift är ett krav, truck- och traverskort en merit. Meriterande om du har tidigare erfarenheter från Lasermaskin eller Kantpress. Lämplig utbildning är industrigymnasium eller motsvarande. Parsteel erbjuder en mångsidig och utvecklande arbetsmiljö inom en modern industri där man alltid siktar på att arbeta långsiktigt och hållbart. Här värdesätts värderingar som prestation, ansvar och respekt och att alla gemensamt bidrar till Parsteel-andan. Om Industrisupport Denna platsannons avser en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av IndustriSupport som extern rekryteringspartner. Om du blir utvald för tjänsten anställs du direkt av det företag som söker personal, från din första arbetsdag. I slutskedet av rekryteringen kan urvals- och drogtester förekomma. Även kontroll i belastningsregistret kan förekomma. Vi arbetar med löpande urval, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, vars kontaktuppgifter finns i annonsen.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kostnadsfri CE-utbiIdning + Garanterad anställning - ansök idag!
Professionals Nord Rekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Vill du bli en del av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjlighet att långsiktigt utvecklas hos Ragn-Sells. Varmt välkommen med din ansökan!  Mer om Ragn-Sells Ragn-Sells samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Deras erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Med 100 anläggningar och 2500 anställda verkar Ragn-Sells koncernen i Sverige, Norge, Danmark och Estland, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miljarder SEK. Information om chaufförskolan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom lärarledda sessioner och självstudier. UtbiIdningen är förlagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skall kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbiIdning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB), CE-körkort, ADR. Efter avklarad utbiIdning kommer du ha en garanterad anställning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-Sells. UtbiIdningsstart: 20e oktober Examen: 9e januari UtbiIdnings- och arbetsort: Göteborg Information om tjänsten Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål från oss och Ragn-Sells är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Efter avslutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som yrkeschaufför. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till Ragn-Sells. Med önskemål från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på alla våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtal. Arbetsuppgifter I rollen som CE-Chaufför hos Ragn-Sells kommer dina arbetsuppgifter att dagligen variera, där du med ditt team ansvarar över både farligt- och icke farligt avfall hos olika företag, privatpersoner och diverse tanksektioner. I ditt arbete kommer du i samråd med arbetsledaren ansvara och säkerställa att dagliga uppdragen slutförs enligt kundernas behov och önskemål. Även månadsmöten, säkerhetsronder och checklistor genomförs kontinuerligt. Arbetet är förlagt måndag-fredag med arbetstider från 07:00-16:00. När väl du är bekväm och självgående i rollen är beredskap förekommande. För tjänsten är dina personliga egenskaper viktiga, och du behöver därför vara serviceinriktad då du under dina körningar alltid är ansiktet utåt mot kunden. Vidare är du kommunikativ, lösningsfokuserad och självgående som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även en flexibel person med god förmåga att anpassa dig och byta fokus utifrån nya arbetsuppgifter. Vi söker dig som: • Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som yrkeschaufför • Har B-körkort • Är 21 år eller äldre då det krävs för att kunna slutföra vår utbildning • Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift START: Oktober 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Göteborg URVAL: Sker löpande När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. #ChaufförsskoIan #Ragn-sells #CE-chaufför

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Studievägledare
Göteborgs Universitet
Studie- och yrkesvägledare

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Med sina cirka 8 000 studenter, 500 anställda, över 160 internationella partneruniversitet och sina huvudområden – ekonomi och juridik – har Handelshögskolan en unik bredd. Forskningen präglas av samverkan över geografiska, institutionella och disciplinära gränser och skolan har ett nära samarbete med näringsliv och offentlig sektor. Handelshögskolan vid Göteborgs universitet är en av av cirka 135 handelshögskolor i världen som är "triple crown"-ackrediterad, dvs har de tre främsta internationella ackrediteringarna för handelshögskolor: EQUIS, AACSB och AMBA. För mer information se gu.se/handelshogskolan   Graduate School är en enhet på Handelshögskolan vars huvudsakliga uppgift är att administrera och utveckla Handelshögskolans tvååriga masterprogram. Här administreras även the Visiting Professors Programme samt the Executive MBA Programme. Anställningen som studievägledare är placerad på Graduate School.  Arbetsuppgifter  Arbetsuppgifterna som studievägledare består både av administrativa uppgifter och kontakt och samtal med presumtiva och redan registrerade studenter på Handelshögskolans masterprogram. Du arbetar bland annat med: - Uppföljning av studieprestationer och studieplanering för enskilda studenter. - Vägleda presumtiva studenter och bedömning av ansökningar. - Vara samtalspart i studiesociala ärenden. - Planera och utarbeta studierelaterad information och kommunikation. - Dokumentation och statistiksammanställningar. Deltagarna i våra mastersprogram kommer från många olika länder världen över och internationella studenter kan behöva stöd när det gäller att förstå det svenska högskolesystemet. Arbetet innebär ett nära samarbete med övriga studievägledare, studierektor samt programadministratörer på Graduate School. Kvalifikationer  Vi söker dig med: - Högskole- eller universitetsexamen, gärna inom studie- och yrkesvägledning. - Dokumenterad erfarenhet av kvalificera administrativt arbete. - Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande för anställningen är: - Erfarenhet av studievägledning inom högre utbildning. - Erfarenhet av vägledande samtal med studenter. - Erfarenhet av att arbeta med internationella masterstudenter. - God kännedom om universitetets regelverk och antagningsprocesser. - Praktisk erfarenhet av administrativa system såsom Ladok och/eller NyA. Du som person behöver vara trygg i att möta människor i olika situationer, vara lyhörd, och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du arbetar strukturerat, tar eget ansvar och uppskattar att samarbeta med andra. Du behöver också ha god förmåga att självständigt kunna organisera och prioritera dina arbetsuppgifter Arbetet som studievägledare ställer krav på ett lösningsfokuserat och serviceinriktat arbetssätt. Utveckling av organisationen sker kontinuerligt vilket dessutom kräver en öppenhet till och ett aktivt deltagande i förändringsprocesser. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi kommer att göra en helhetsbedömning och den sökande som anses vara bäst kvalificerad för de uppgifter som anställningen omfattar kommer att erbjudas anställning Anställning  Det finns gott om stimulerande utmaningar och möjligheter vid Göteborgs universitetet – du får ett spännande och utvecklande arbete i en akademisk miljö som borgar för intressanta samtal och utbyten av idéer. Du omfattas av statliga kollektivavtal och erbjuds bland annat generös semester, tjänstepension och goda möjligheter till föräldraledighet. Vi strävar efter att medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. Vi erbjuder möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan, förutsatt att det fungerar med verksamhetens behov och förutsättningar. Graduate School arbetar i lokaler på Vasagatan 1 i centrala Göteborg.  Anställningen är ett 6 månaders vikariat med placering tills vidare vid Granduate School Handelshögskolan.  Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.  Kontaktuppgifter för anställningen  Upplysningar om anställningen eller mer information lämnas av Jeanette Carlsson Hauff [email protected]. Frågor om anställningsförfarandet kan ställas till Frida Nilsson, [email protected].  Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande  Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 11 augusti   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Strateg Masterdata
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Övriga IT-specialister

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Nu söker vi på Koncernkontoret en strateg som driver utvecklingsfrågor inom masterdataområdet och skapar förutsättningar för en strategisk och hållbar masterdatahantering till nytta för Västra Götalandsregionens beslutsfattare och verksamhet. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största arbetsgivare. Ditt uppdrag Vi söker en driven och erfaren strateg inom masterdata som ska leda och utveckla Västra Götalandsregionens masterdatahantering. I rollen arbetar du strategiskt och långsiktigt för att säkerställa VGR:s masterdatahantering. Du samarbetar med VGR:s förvaltningar och bolag för att bygga strukturer för informations- och datahantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att säkerställa att masterdata skapas, uppdateras och håller god datakvalitet. Du kommer att etablera strategier, rutiner och regelverk för hur masterdata kan kopplas samman, samt säkerställa att informations- och datastrukturer för olika datakällor tillsammans kan användas för uppföljning och beslutsstöd. Du kommer också att vara sammankallande för olika regionala grupperingar. Du blir kravställare på hur masterdata hanteras i regionens digitaliseringsarbete. För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet av hur data och information styrs och leds. Samt hur man säkerställer hög kvalitet på data. Du bör ha analytiska färdigheter och förmåga att arbeta med stora datamängder. Vi söker dig med förmåga att se både helhet och detaljer och är noggrann. God kommunikations- och samarbetsförmåga är av yttersta vikt. Kompetensen att paketera och förmedla information kring masterdata till olika mottagare är central för befattningen. Kandidaten vi söker har gedigen förståelse kring masterdata ur ett verksamhetsperspektiv. I rollen är det viktigt att vara självständig med förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbete framåt. Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer att ha möjlighet att skapa strukturer och regelverk som får direkt påverkan på beslutsstöd och jämförbarhet. De strukturer du är med och skapar är till för primäranvändning och sekundäranvändning av data, för exempelvis AI-lösningar eller annan typ av beslutsstöd. Du kommer vara placerad på en strategisk avdelning på koncernstab kansli och säkerhet och underställd direktören på staben. Enheten har fokus på utvecklingsfrågor inom VGR:s ledningssystem, processarbete och koncernövergripande informationsledning. Ditt uppdrag kommer vara av koncernövergripande karaktär med kollegor inom VGR och på sikt även delvis på nationell nivå. Vi vänder oss till dig som har en akademisk examen, som lägst på kandidatnivå. Du kan ha examen från exempelvis informationsteknologi/datavetenskap eller en annan akademisk utbildning där du har fått med dig relevanta kunskaper inom masterdataområdet. Du ska ha dokumenterad flerårig erfarenhet av att arbeta med masterdata. Arbetslivserfarenhet från en offentlig organisation är meriterande.  Om du är en strukturerad och kommunikativ person med passion för data, vill vi gärna höra från dig! Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans. Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund: Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling. Övrigt Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/ Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Förskollärare till förskolan Biskopsgatan 8
GÖTEBORGS KOMMUN
Förskollärare

Göteborgs Stads förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 7000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn. Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg. Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare hos oss blir du en viktig del av ett engagerat arbetslag som tillsammans skapar en trygg och inspirerande miljö för barnen. Med ditt pedagogiska ledarskap planerar, genomför, dokumenterar och analyserar du verksamheten utifrån förskolans läroplan. Vi lägger stor vikt vid att bygga goda relationer både med barnen, dina kollegor och vårdnadshavarna och du är en trygg och ansvarstagande förebild som bidrar till en positiv atmosfär. Genom ditt arbete säkerställer du att varje barn känner sig sett och får möjlighet att utvecklas i en stimulerande och trygg miljö där deras behov alltid står i centrum. Är du nyutexaminerad förskollärare får du vid din anställning en mentor. Mentorn ingår i en central grupp och har som uppgift att bidra till att du får en bra start i ditt yrkesliv hos oss. Vi söker nu förskollärare till förskolan Biskopsgatan 8. Vi har fyra avdelningar för de yngsta barnen i åldern 1-3 år, på nedre plan. Avdelningarna är skapade med omsorg och anpassade för att stödja varje barns unika utveckling och behov. På övre plan finns fyra avdelningar för de äldre barnen i åldern 3-5 år, där vi fortsätter att erbjuda en uppmuntrande atmosfär för lärande och kreativitet. Vi lägger särskild vikt vid språkutveckling, vilket är en grundläggande del av vår pedagogik. Genom att erbjuda varierande och berikande språklekar och aktiviteter stödjer vi barnens kommunikation och språkfärdigheter på olika nivåer. Just nu pågår ett utvecklingsarbete och utbildningsinsats för samtliga pedagoger inom enheten. Tjänsten är ett vikariat på 100% med start 2025-08-04 eller enligt överenskommelse som sträcker sig över ett år. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarexamen och legitimation enligt Skollagen. Du har en stark förmåga att planera, genomföra, dokumentera och analysera pedagogisk verksamhet enligt förskolans läroplan. Du har också en god förståelse för och förmåga att arbeta utifrån förskolans styrdokument, värdegrund och mot förskoleförvaltningens gemensamma mål. Dessutom har du en naturlig förmåga att leda både barn och vuxna. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har en utmärkt förmåga att skapa goda samarbeten och relationer till barn, kollegor, vårdnadshavare och andra du möter. Du är ansvarstagande, har gott självledarskap och kan skapa en trygg och utvecklande lärmiljö. Vi ser även att du har förmåga att vara en god förebild, både för barn och vuxna. Vidare har du god digital kompetens och kan använda digitala verktyg som datorer, iPads och dokumentationssystem för pedagogiskt arbete. Vidare ser vi att det är meriterande om du har Kunskap i AKK, TAKK och har god förmåga att möta barn utifrån deras förutsättningar. Har du erfarenhet av utomhuspedagogik samt god förmåga att utveckla lärmiljöer inomhus och utomhus utifrån barns intresse och förutsättningar är det också meriterande. Tidigare arbetserfarenhet från pedagogisk verksamhet är meriterande. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig HR-specialist på Enheten för Kompetens och Arbetsmarknad. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

2 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Forskare i obstetrik och gynekologi
Göteborgs Universitet
Cell- och molekylärbiologer m.fl.

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för kliniska vetenskaper är en av sex institutioner vid Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet. Vid institutionen bedrivs forskning och utbildning som sätter människans hälsa och livskvalitet i fokus. Vi representerar 16 olika ämnesområden (avdelningar) och är indelade i fyra sektioner. Genom ett berikande samarbete med sjukvården och Sahlgrenska Universitetssjukhuset har vi utvecklat samprojekt och mötesplatser som gynnar både vården och forskningen. Anställningen som Forskare är placerad vid avdelningen för obstetrik och gynekologi, institutionen för kliniska vetenskaper i gruppen som leds av Professor Mats Brännström. Arbetet är inriktat på forskningsområdena regenerativmedicin, kvinnligreproduktion och livmoderstransplantation.  Arbetsuppgifter  Som forskare kommer du att arbeta med olika laborativa sysslor, exempelvis cellodling, molekylärbiologiska metoder, histologi, antikroppsbaserade metoder (immunohisto/-cyto-kemi, ELISA, Western blot) mm. Arbetet inkluderar djurarbete. Du förväntas även skriva vetenskapliga artiklar och bistå andra forskare/doktorander i gruppen som mentor.  Kvalifikationer  För anställningen krävs doktorsexamen inom ett ämnesområde som är relevant för arbetsuppgifterna. Tidigare erfarenhet av reproduktionsrelaterad forskning, inklusive arbete med biomaterial och stamceller, är meriterande och värderas högt. Eftersom manusförfattning ingår i arbetsuppgifterna krävs dokumenterad vetenskaplig skicklighet i form av flera tidigare publicerade ämnesrelevanta artiklar. Annan relevant kompetens som kan stärka forskargruppens kunskap och produktivitet är också önskvärd. Noggrannhet och integritet kommer att värderas högt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom initiativförmåga, samarbetsförmåga samt personlig lämplighet, särskilt då arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med kollegor och andra aktörer. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är ett krav. Sökande ska vidare ha god samarbetsförmåga, vara strukturerad och ha god organisatorisk förmåga. Anställning  Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 100% i 6 månader med placering vid Institutionen för kliniska vetenskaper, avdelningen för obstetrik och gynekologi. Tillträde: September  Tillsättningsförfarande  Vid den samlade kvalitativa bedömningen av kompetens och skicklighet kommer särskild vikt att fästas vid de sökandes förutsättningar att självständigt genomföra och vidareutveckla arbetsuppgifterna samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten.   Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att Mats Hellström, Lab manager tfn; 0721-875141 eller e-post;[email protected]  Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande   Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökan skall inkludera: CV, personligt brev samt namn och kontaktinformation på två referenspersoner. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-23   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Arbetsmiljöinspektör (Mölndal)
Arbetsmiljöverket (Av)
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

På Arbetsmiljöverket jobbar vi tillsammans för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Med arbetsmiljölagen som grund tar vi fram regler, inspekterar arbetsplatser och sprider kunskap om arbetsmiljöfrågor. Uppdraget är allvarligt men vår vardag präglas av arbetsglädje och vi är omtänksamma och hjälpsamma kollegor. Vill du använda ditt engagemang, ditt mod och din kompetens för att göra skillnad i våra livsavgörande frågor? Ditt nya jobb Som arbetsmiljöinspektör inspekterar du arbetsmiljön på olika arbetsplatser. Utifrån givna ramar planerar, genomför och följer du upp inspektioner inom många olika verksamheter. Du kommunicerar krav utifrån arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen med tillhörande regler samt återkopplar brister som framkommer vid inspektionen till arbetsgivaren. Rollen innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Bland annat hanterar du sanktionsavgifter, meddelar omedelbara förbud och bereder ärenden inför beslut. Dokumentation såsom tjänsteanteckningar, inspektionsmeddelanden, underlag för sanktionsavgifter och andra beslut ingår i rollen. I inspektionsarbetet ingår att möta och leda samtal med såväl ledningen för stora arbetsgivare som småföretagare, skyddsombud, fackliga representanter och arbetstagare.  Inriktning på inspektioner varierar över tid utifrån analyser av risker och prioriteringar. Inspektioner genomförs inom både planerad och händelsestyrd tillsyn. Du ansvarar för att ditt eget arbete på bästa sätt bidrar till vårt uppdrag och att målen för vår verksamhet uppnås. Den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Din bakgrund Rollen kräver att du har: • Minst två års relevant universitets- eller högskoleutbildning, eller annan eftergymnasial utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Minst fem års arbetslivserfarenhet, varav minst två år inom ett av områdena nedan: Området byggnad och anläggning med tillfälliga arbetsplatser, långa entreprenörskedjor och samordningsfrågor • Du har erfarenhet av arbete inom olika delar av byggnads- och anläggningsprocessen. • Du har haft en arbetsledande eller samordnande roll, exempelvis som platschef, arbetsledare, Bas P/U eller i rollen som arbetsmiljöingenjör. Området teknik • Du har erfarenhet av arbete inom tung eller lätt industri, t.ex. inom processindustri, gruvdrift eller småskalig tillverkning. • Du har arbetat med exempelvis maskinlinjer, lyftanordningar eller trycksatta anordningar. • I arbetet har du använt kunskaper om direktiv och standarder. • Din roll kan ha varit exempelvis maskiningenjör, besiktningsingenjör eller processtekniker. Området yrkeshygien, kemi, och mikrobiologi • Du har erfarenhet av arbete med kemiska ämnen/produkter, mikrobiologiska ämnen och/eller fysikaliska faktorer (exempelvis buller) och har kunskaper om hur de påverkar arbetsmiljön. • Du har exempelvis varit kemist, biolog, yrkeshygieniker, arbetsmiljöingenjör eller har arbetat med kemiska/mikrobiologiska arbetsmiljörisker. Området logistik inklusive samordningsfrågor • Du har erfarenhet av arbete inom verksamheter med transport och logistik med inriktning mot logistik och samordning. • Du har exempelvis varit platschef, logistiker eller utbildare. Området vård, omsorg, socialt arbete eller utbildning • Du har erfarenhet av arbete inom vård, omsorg, socialt arbete eller utbildning. Inom någon av dessa sektorer har du arbetat med och analyserat komplexa frågeställningar med betydelse för arbetsmiljöområdet, exempelvis som sjuksköterska, medicinsk tekniker, socialsekreterare, skolledare eller pedagog. Området ergonomi • Du har erfarenhet av arbete med belastningsergonomiska riskbedömningsmodeller och/eller med ergonomiska frågor från ett organisatoriskt perspektiv, exempelvis som ergonom, arbetsterapeut eller fysioterapeut med inriktning ergonomi. Området organisatoriska och sociala området • Du har erfarenhet av arbete med personal- och organisationsfrågor som exempelvis beteendevetare. I arbetet har ingått analys och utveckling av komplexa organisatoriska och sociala frågor. Området myndighetsutövning • Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom tillsynsområdet. Din erfarenhet kan t.ex. komma från Inspektionen för vård- och omsorg (IVO), Skolinspektionen, Länsstyrelsen eller kommunal miljö- och hälsoskyddstillsyn.     • God IT-vana och erfarenhet att använda olika digitala plattformar och IT-system. • Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. • Goda kunskaper i engelska muntligt. • B-körkort och vana att köra bil. Det är meriterande om du har: • Arbetat i en roll med uppgifter inom arbetsmiljöområdet. Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du är flexibel, ser möjligheter i förändringar och har förmåga att hantera oväntade händelser. Din kommunikation är tydlig, öppen och direkt även i svåra frågor. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har god förmåga att planera. Vidare har du lätt för att utveckla nya relationer och är bekväm i sociala situationer. Du samarbetar bra, är inlyssnande och delar gärna information och kunskap med andra. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vad vi erbjuder dig Tjänstens placering är på arbetsmiljöverkets kontor i Mölndal och vi ser gärna sökande från angränsande län då det finns möjlighet att utgå från hemmet i tillsynsarbetet. Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid och medger flexibla arbetstider. Så rekryterar vi Vi använder kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra processen och motverka diskriminering. Ansök på svenska då vi pratar svenska på myndigheten. Läs mer om tjänsten och hur vi rekryterar på vår hemsida genom att klicka på "Ansök här". Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025!

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Yrkeslärare bygg- och anläggningsprogrammet Östrabo Y
Uddevalla kommun
Lärare i yrkesämnen

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Bygg- och Anläggningsprogrammet på Uddevalla Gymnasieskola är en kvalitetsinriktad gymnasieutbildning med engagerade lärare som arbetar i arbetslag och nära sina elever. Vi är måna om att de elever som söker till oss får en gedigen yrkesutbildning med fokus på kunskap, yrkesstolthet och etik – samtidigt som de ges möjlighet att skaffa sig grundläggande högskolebehörighet. Vi söker nu en lärare inom inriktningen plåtslageri, med goda yrkeskunskaper och gärna med ett brett nätverk inom branschen. I tjänsten ingår undervisning i förekommande kurser inom byggnadsplåtslageri. Vi ser gärna att du har avslutad lärarutbildning, men det är också möjligt att påbörja en lärarutbildning parallellt med anställningen. Branschkontakter och erfarenhet från yrkeslivet är mycket meriterande. Du ska ha eleven i fokus, vara van att arbeta med digitala verktyg och se digital teknik som ett naturligt inslag i undervisningen. Du har ett intresse för skolutveckling och vill bidra till ökad måluppfyllelse. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom ansvarstagande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Du är tydlig, strukturerad och har en god förmåga att skapa trygghet och arbetsro i klassrummet. Kreativitet och ett lösningsfokuserat arbetssätt är också viktiga egenskaper i rollen. För tjänster där lärarlegitimation, examensbevis eller studieintyg krävs, ska dessa handlingar lämnas in före anställning. Övrigt Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringstiden.  För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kostnadsfri C-utbiIdning + Garanterad anställning - ansök idag!
Professionals Nord Rekrytering AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

ViII du bIi en deI av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miIjö? Nu har du din chans! För dig som antingen viII byta karriär eIIer vidareutveckIas, erbjuder vi en unik möjIighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i roIIen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjIighet att Iångsiktigt utveckIas hos Ragn-SeIIs. Varmt väIkommen med din ansökan!  Mer om Ragn-SeIIs Ragn-SeIIs samIar in, behandIar och återvinner avfaII och restprodukter från näringsIiv, organisationer och hushåII över heIa Sverige. Deras erfarna och professioneIIa medarbetare tror på enkIa Iösningar, ansvarstagande, heIhetssyn och framåtanda. Med 100 anIäggningar och 2500 anstäIIda verkar Ragn-SeIIs koncernen i Sverige, Norge, Danmark och EstIand, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miIjarder SEK. Information om chaufförskoIan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom IärarIedda sessioner och sjäIvstudier. UtbiIdningen är förIagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skaII kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbiIdning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB) & C-körkort. Efter avkIarad utbiIdning kommer du ha en garanterad anstäIIning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-SeIIs. UtbiIdningsstart: 20e oktober Examen: 9e januari UtbiIdnings- och arbetsort: Göteborg Information om tjänsten Rekryteringsprocessen hanteras av ProfessionaIs Nord och önskemåI från oss och Ragn-SeIIs är att aIIa frågor kring tjänsten går tiII [email protected]  Efter avsIutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roII som yrkeschaufför. Uppdraget är en deI av vår personaIuthyrning och du kommer vara anstäIId av ProfessionaIs Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra bIir du sedan överrekryterad tiII Ragn-SeIIs. Med önskemåI från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroII på aIIa våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtaI. Arbetsuppgifter I roIIen som miIjöarbetare med C-kort hos Ragn-SeIIs kommer dina arbetsuppgifter att dagIigen variera. Under Iedning av sektionschefen Henrik, som ansvarar för kärIhantering och baktömmande verksamhet från Stenungsund tiII HaImstad, kommer du att vara en deI av ett team på 35 personer. Verksamheten prägIas av förtroendetid utan stämpeIkIocka, viIket innebär att arbetstiderna kan variera, men i regeI omfattar de 8 timmar per dag. Starttider kan vara meIIan 05:30 tiII 07:00.  Dina arbetsuppgifter kommer att inkIudera hantering av kundernas avfaII samt körning av tunga fordon. Säkerhetsrond och checkIistor utförs dagIigen för att säkerstäIIa en trygg arbetsmiIjö. KandidatprofiI För tjänsten är dina personIiga egenskaper av stor vikt. Vi söker dig som är: • Serviceinriktad: Du är ansiktet utåt mot kunden och bidrar tiII en positiv uppIeveIse • Kommunikativ: Förmåga att effektivt kommunicera med både kunder och koIIegor • Lösningsfokuserad och sjäIvgående: Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter • Fysiskt uthåIIig: Arbetet kan vara både fysiskt och mentaIt krävande • Säkerhetsmedveten: Säkerhet är en hög prioritet och du bidrar aktivt tiII detta För att söka roIIen behöver du även: • Ha ett stort intresse och vara motiverad för att Iångsiktigt arbeta i roIIen som yrkeschaufför • Ha B-körkort • Vara 21 år eIIer äIdre då det krävs för att kunna sIutföra vår utbiIdning. • Ha goda kunskaper i svenska, både taI och skrift Start: 20e oktober Omfattning: HeItid Stad: Göteborg UrvaI: Sker Iöpande Kontakt: Josefine Kinnmark När du ansöker tiII programmet kommer du inIedningsvis att få besvara ett antaI frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personIiga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta deI av varför just du ska ta en pIats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk tiII ett personIighetstest och ett test koppIat till Iogisk sIutIedningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resuItat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. #ChaufförsskoIan #Ragn-seIIs #C-chaufför

2 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025